Ostudné nádraží půjde k zemi. Po desítkách let plánů začala soutěž na nové
Vizualizace nové podoby stanice Mladá Boleslav hl. n. Foto: AFRY CZ
Stavba nové výpravní budovy v Mladé Boleslavi je naplánovaná na příští rok.
Stavba nové výpravní budovy v Mladé Boleslavi je naplánovaná na příští rok.
Ta změna starého nádraží na nové mi připadá stejná jako když změnily na Š1000MB tzv. žábry na obdélníkovou mřížku nebo docela vzhlednou Š1000MB na Š100 v podobě krabice od bot.
A za to v nedalekém Nymburce zase jak je zvykem přestavbu nádraží slavnostně posunuli o další dva roky…
Pardon, o 6 let dokonce
V životě jsem neviděl odpornější návrh budovy.
Bolka je ještě fajn, ale Ostrava-Vítkovice, to je teprve post-apokalyptické nádraží! Urbex amosféra ve dne i v noci.
To tam nechají ta nízká nástupiště?
Ano, ostrovní nástupiště bude nejdřive prý až v roce 2032.
Proč je na vizualizaci odjezdová tabule z České Skalice?
Na začátku čtení jsem zajásal, že tedy KONEČNĚ se Zlín dočkal. Ale zase nic.
Nebylo by lepší ty peníze použít na práce pro rozšíření MB město a přesunout hlavní nádraží tam?
To je taky v plánu, ale až (snad) za pár let společně s dalovickou a bezděčínskou spojkou
A přesně to mám na mysli: Namísto dočasné nové nádražní budovy za ty peníze začít stavět most pro Dalovickou spojku. Nebo alespoň přeložky inž. sítí okolo rozšiřované tratě.
Asi tak, MB nádraží je jen další příklad nádraží v ‚polich‘ mimo jakýkoliv cíl cesty. Už není konec 19. století, aby každý výlet do většího města byl celodenní výlet. Nikdo pak nepůjde půl hodiny pěšky do fabriky.
Město bylo mnohem větší nádraží, ale díky jeho optimalizaci a zakopání zanikla jakákoliv možnost jeho rozšíření.
Budou tam 3 nástupiště
Nezanikla, počítá se s rozšířením toho zakopaného nádraží, částečně pod zemí. Tehdy se to zakopalo hlavně kvůli tomu frekventovanému přejezdu v centru města, Bezděčínská spojka byla úplně v nedohlednu, tak se tam nechaly dvě koleje, víc by se stejně v současnosti moc nevyužilo.
Ty přejezdy vím, jsem místní. Z jedné strany pozemní garáže Bondy z druhé ulice a z ní přístup do muzea a několika firem + vlečka. Moc prostoru na zakopání tam tedy není
Zmizaly díky tomu 3 přejezdy a 2 přechody, které byly pro zlost všem zúčastněným. Už by to bylo víc jak 20 let čekání na rekonstrukci, tisíce lidí a tisíce hodin pročekaných u závor.
Pochvalme tvůrce obrazů z budoucnosti za to, jak na informačních panelech v hale předvídá zdrcující spolehlivost vlaků a ranec zpoždění u autobusových spojů. I ty hodiny v hale se povedly. Nejsou sice novátorsky průhledné a tedy čitelné z obou stran, jako onehdy ty na vizualizaci nového, posunutého Brna Grand Central, ale zase jsou v zajímavém vztahu k infopanelu s autobusovou apokalypsou.
Nejsou to autobusy NAD, jen tak náhodou? Někdo si ze SŽ vcelku dobře vystřelil.
Že je to nádraží dlouhodobá ostuda je fakt. Ale jaké to bude mít využití po vybudování všech plánovaných spojek a přestavbě MB Města? Zůstane nevyužitelné nádraží duchů.
Tady se snad plánuje nějaké regionální centrum řízení provozu SŽ. Že by tam byly umístěny a technologie a seděli tam dispečeři, kteří by řídili tratě široko daleko od MB.
Když vidím ten ponurý interiér na vizualizaci, tak jsem si na chvíli myslel, že je to ta ostuda, co půjde k zemi.
Zaplaťpánbůh, tohle nádraží je jednou z ostud české železnice. Občas mám takovou představu, jak v rámci ekologie přijede do MB některý z hlavních manažerů VW a lekne se, že se ocitl ve skanzenu.
„V rámci ekologie“ …. asi dobrej víkend 😀
jo mělo tam být „v rámci ekologie VLAKEM“ To je tak, když má člověk napsaný příspěvek a mezi tím Vám zazvoní 3 x telefon 🙂
To jsem pochopil, spíš jsem to bral tak, že se to nikdy nestane, prostě dobrej vtip 🙂
Pro tyto případy … Bzmot InterPici?
Tak pokud by přiletěl do Prahy letadlem, měl by ještě mnohem komplexnější zážitek. Veškerý dojem civilizovaného světa by skončil opuštěním terminálu v Ruzyni. Pokud by pak absolvoval cestu VHD na pražské hlavní nádraží a odjel rychlíkem Arrivy na hlavní nádraží v Mladé Boleslavi, tak by, obávám se, neměl pocit, že je ve skanzenu, ale spíše v hororu.
A ještě mě tak napadá, že kdyby si ten zážitek chtěl ještě opepřit, mohl by do Prahy jet vlakem z Mnichova. Ale zase by přišel o cestu z letiště na hlavní nádraží, která je obrovskou ostudou Prahy.
Linka AE od letiště k nádraží je přímá a rychlá, jako jediná se nezdržuje jízdním řádem nebo trasou, ale jede tam kde je to nejrychlejší, podle potřeby. Akorát je divný, že to má nátěr PID, ale platí tam speciální tarif. Což je pořád výrazně levnější než třeba bus od letiště ve Vídni.
Spíš někde v bývalém Sovětském svaze.
Již brzy rychleji do Mladé Boleslavi a Liberce.
z Mladé Boleslavi na Liberec jen tak asi ne..ale od Prahy včetně Dalovické spojky to vypadá, že se to snad někdy postaví a už to není jen ve hvězdách.
Souhlasim s vami. Je tu nenulova pravdepodobnost, ze se vasi vnuci na stara kolena po Dalovice spojce svezou.
Neboli dosáhne se po mnoha investicích téměř na minutu shodné jízdní doby, jako kdyby se udělala koncentrovaná údržba přes Všetaty a do Neratovic tak či tak potřebná dvoukolejka s napojením „pod Letňany rovně“. 🙂
Ale jo, jízda skrz Díru samozřejmě pokrokem bude.
Pozn.: měl to být trapný opakovaný humor na adresu banneru na zdi na Nádraží Veleslavín🤦♂️
Na tak významné trati je nová budova velmi potřeba. To je jisté 😁
Nebylo by lepší po dostavbě spojek a eletrifikace hlavák zrušit a místo něho postavit zastávku u Česany, v místě kde dříve zastávka byla? V Česaně se teď celkem rozvíjí Škodovka a do starého města je to blíž než z hlaváku v Čejetičkách.
+ by odpadla úvrať do Mšena, kdyby tam něco v budoucnu jezdilo
tak nějaké zázemí tady zůstat musí, kolejiště hlavního se bude používat pro odstavování nákladních vozů
A není to o důvod víc odsud osobní dopravu vyhodit, a namísto toho postavit něco optimálně řešeného třeba u té Česany?
Kde, tam jsi v záplavové oblasti.
Trať v záplavové oblasti není.
Trať není, ale směrem k Jizeře moc prostoru není a jediný volný prostor zabrala česana, která má vše nově postavené na pilířích právě kvůli vodě.
Líbí se mi jak na té téměř rovině (lze vidět na foto č. 1) jsou schopní naprojektovat 11 schodů. Bezbariérovost at its best 😀
Rovina tam není ani téměř. Do stávající budovy vede 10 schodů.
zvednout úroveň silnice je tedy fakt problém…
Vlevo schody, vpravo rampa: https://mapy.cz/s/bazetujofo
Jen je to teda projekt mnohem staršího data
lepší by bylo ty peníze nacpat do urychlení přestavby města a spojek, tohle nádraží už je tak dlouho ostuda, že ty 4roky by to ještě přežilo a pak z toho bude nevýznamná zastávka
Prohlášení kulturní památkou za: 3,2,1….
Jako že za 4 roky budou hotové spojky ? Vy jste tedy optimista.