Ostudné nádraží půjde k zemi. Po desítkách let plánů začala soutěž na nové
Vizualizace nové podoby stanice Mladá Boleslav hl. n. Foto: AFRY CZ
Stavba nové výpravní budovy v Mladé Boleslavi je naplánovaná na příští rok.
Stavba nové výpravní budovy v Mladé Boleslavi je naplánovaná na příští rok.
A pokud se tak nestane, prectete si tento nadpis za rok znovu. Je to stopadesaty termin. Ale pokud jim tenhle nevyjde, budova nejspis uz spadne sama.
Zaráží mě ta cena, město s nejvýdělečnější firmou v zemi, která živí půl země, demolice a výstavba nového nádraží 130 mil., a provinční Vsetín na periferii a východě, cena 3,5 mld. Co děláme v Čechách špatně když trpíme takovou nerovnost.Škodovka si musí dokonce stavět silnice pro dobrou dostupnost sama za své, a tihle rusofilové jsou takhle dotovaní, nechápu.
Tak, ona trať procházející Vsetínem je trochu jiná kategorie, než v MB.
Jenže ta cena za Vsetín je za celou stanici i s kolejištěm, v Bolce je to jen za „barák“.
Význam a zatížení tratí jsou také jinde
Nejsem místní, natož architekt, ale na stávající budově – pokud by byla řádně udržovaná – nevidím nic ostudného (samozřejmě jsou hezčí, třeba trať Veselí na Lužnicí – Horní Cerekev). Nová se mi nelíbí, připomíná mi sámošku nebo nějakou tržnici. Ono ten „systém“, kdy nádraží si byla podobná a člověk je poznal na první pohled měl něco do sebe. Ale to je zřejmě již překonaný názor …
Mě ta budova nevadí, stačilo by zmodernizovat, hlavní problém je kolejiště, nástup a vystup třeba s kolem, když jsou davy lidí je o hubu.
Umístění nádraží 2 km od centra města se dostalo do židovského vtipu, kdy zaměstnáli nežida jako obch cestujiciho, který byl cestou z nádraží tak prokřehly, že sháněl teplou polévku místo aby dělal kšeft.
Jesti vám s tím zatočeji stejně tak jako nám před měsícem na Kladně, máte se na co těšit. Názor, nenázor, šup s budovou dolů. A teď tu budeme mít těžko identifikovatelny objekt. Asi se tímto splňují Kaplického vize. Těžko pal říct, je li to nádraží, multifunkční tělocvična, tržnice…..stačí Česká Lípa, Karlovy Vary……
Díky Bohu, že na Kladně je to konečně zbourané. Pár pitomcu
V Boleslavi je demolice v projektu od začátku, Kladno šlo k zemi až po změně projektu v tomto smyslu, kdy původně mělo být rekonstruováno … mmch. … těžko uvěřit, že to není účelové … podle mě si to dodatečně vydupal magistrát
Staré nádraží je nádherné.
Je to historie města a oprava by tolik milionů nestála ..
Podle fotek je to stará nevzhledná unifikovaná krabice. Nulová hodnota. Stejný humus jako v tom Kladně.
Takových plánu už tu bylo za těch 30 let… Až kopnou do země, tak tomu uvěřím…driv ne
To už se plánuje tolik let a pořád se to odsouvá, skoda že si ho už neuzijem.. Současně se začne odbourávat i depo…
A je to ještě k něčemu? Nádraží na samotné periferii, sloužící nejspíše hlavně k přestupům bez prodlevy…
Auta na schodech tam budou pak taky? 😀
Nebylo by lepší udělat elektrifikaci z Nymburka do Boleslavi a opravit koleje a podobně?udělat bezbariérové nástupiště a tu elektriku zavést až ke škodovce?
Má ta služební část aspoň okna?
Ta změna starého nádraží na nové mi připadá stejná jako když změnily na Š1000MB tzv. žábry na obdélníkovou mřížku nebo docela vzhlednou Š1000MB na Š100 v podobě krabice od bot.
A za to v nedalekém Nymburce zase jak je zvykem přestavbu nádraží slavnostně posunuli o další dva roky…
Pardon, o 6 let dokonce
V životě jsem neviděl odpornější návrh budovy.
Jste neviděl Karlovy Vary – horní ?
To jste buď hodně mladý nebo máte hodně malý rozhled nebo hodně přeháníte.
Bolka je ještě fajn, ale Ostrava-Vítkovice, to je teprve post-apokalyptické nádraží! Urbex amosféra ve dne i v noci.
To tam nechají ta nízká nástupiště?
Ano, ostrovní nástupiště bude nejdřive prý až v roce 2032.
A to tu budovu pak budou zvedat, nebo udělají schody na nástupišti jako v Teplicích? Podívejte se na výšku nástupiště u budovy.
Bude to mít ještě smysl? Tou dobou by mělo být hotové Mladá Boleslav město a navazující stavby.
No právě … konečná podoba osobní dopravy na bokeslavském hlaváku je ta že tam bude stavět jediná linka a to od Všetat, veškeré přestupy budou na „městě“
Proč je na vizualizaci odjezdová tabule z České Skalice?
Protože „vizualizace“ ?
Na začátku čtení jsem zajásal, že tedy KONEČNĚ se Zlín dočkal. Ale zase nic.
Nebylo by lepší ty peníze použít na práce pro rozšíření MB město a přesunout hlavní nádraží tam?
To je taky v plánu, ale až (snad) za pár let společně s dalovickou a bezděčínskou spojkou
A přesně to mám na mysli: Namísto dočasné nové nádražní budovy za ty peníze začít stavět most pro Dalovickou spojku. Nebo alespoň přeložky inž. sítí okolo rozšiřované tratě.
Asi tak, MB nádraží je jen další příklad nádraží v ‚polich‘ mimo jakýkoliv cíl cesty. Už není konec 19. století, aby každý výlet do většího města byl celodenní výlet. Nikdo pak nepůjde půl hodiny pěšky do fabriky.
Město bylo mnohem větší nádraží, ale díky jeho optimalizaci a zakopání zanikla jakákoliv možnost jeho rozšíření.
Budou tam 3 nástupiště
Nezanikla, počítá se s rozšířením toho zakopaného nádraží, částečně pod zemí. Tehdy se to zakopalo hlavně kvůli tomu frekventovanému přejezdu v centru města, Bezděčínská spojka byla úplně v nedohlednu, tak se tam nechaly dvě koleje, víc by se stejně v současnosti moc nevyužilo.
Ty přejezdy vím, jsem místní. Z jedné strany pozemní garáže Bondy z druhé ulice a z ní přístup do muzea a několika firem + vlečka. Moc prostoru na zakopání tam tedy není
Garáže Bondy – souhlas. Ale na jih je Tangenta a pokud pod ní netáhnou sítě, tak nemá sklepy. A muzeum atd. asi také sklepy nemá. A když si uvědomíme, že část kolejí měla být kusá s příjezdem od východu, tedy směr Nymburk a Lysá+Praha), tak si lze představit, že se těžiště nádraží posune o něco k východu, ani ne o moc – tam nic není. A stavbu třeba lze vést z podzemí (nejsem stavař).
Spíš jsem zvědav, jak vyřeší příchod – ale asi to půjde.
Akorát se to bude muset znova rozkopávat. Mohli to udělat najednou.
Zmizaly díky tomu 3 přejezdy a 2 přechody, které byly pro zlost všem zúčastněným. Už by to bylo víc jak 20 let čekání na rekonstrukci, tisíce lidí a tisíce hodin pročekaných u závor.
A teď zase tisíce lidí, kteří budou muset chodit po schodech, aby využili šetrnější způsob dopravy. 🙂 Ale jo, stejně tam ta trať pak klesá a provozně to bude lepší. A jestli budou fungovat (a mít zdroj energie) i výtahy či eskalátory…
Město bylo takové klasické lokálkové nádraží. Čtyři dopravní koleje, dvě vlečky, užitná délka kolejí nějakých 220 metrů. To hlavní je daleko větší…
Pochvalme tvůrce obrazů z budoucnosti za to, jak na informačních panelech v hale předvídá zdrcující spolehlivost vlaků a ranec zpoždění u autobusových spojů. I ty hodiny v hale se povedly. Nejsou sice novátorsky průhledné a tedy čitelné z obou stran, jako onehdy ty na vizualizaci nového, posunutého Brna Grand Central, ale zase jsou v zajímavém vztahu k infopanelu s autobusovou apokalypsou.
Nejsou to autobusy NAD, jen tak náhodou? Někdo si ze SŽ vcelku dobře vystřelil.
Velmi zábavný je obr. 15.
Dva rudé pomníky automobilismu na schodišti, podivná zeleň umístěná pod střechu, zvíře vypadající spíš jako koza chystající se spásat travnatou střechu než pes.
Je to pes. Přesně takové hovado si pořídili sousedi. Umí to velmi zuřivě štěkat už když se jenom přiblížíme ke keřům na našem pozemku, neboť neumí pochopit, že náš pozemek není jeho.
Že je to nádraží dlouhodobá ostuda je fakt. Ale jaké to bude mít využití po vybudování všech plánovaných spojek a přestavbě MB Města? Zůstane nevyužitelné nádraží duchů.
Tady se snad plánuje nějaké regionální centrum řízení provozu SŽ. Že by tam byly umístěny a technologie a seděli tam dispečeři, kteří by řídili tratě široko daleko od MB.
Mám pocit, že např. osobáky z Prahy tady mají končit i po dostavění všech spojek. Na novém MB město by se těžko obracely. A úplně v polích to taky není, já to například mám blíž sem než na město 🙂
Otázkou je, zda je jen pro ně potřebná nová budova. Nebo, zda se nedají ramena propojit.
No, ale takových lokalit v MB není zase tolik, když víme, kde jsou sídliště.
Ano, za 20 let bude využití malé.
Ale 100 milionů včetně demolice je docela nízká cena – za 10 let za tolik bude třeba jen samotná demolice.
Ono tohle „necháme to dalších 20 let hnusný než aby se to dělalo zbytečně“ je taky hodně špatný přístup, který vede k tomu, že tu všechno vypadá mnohem hůř než v tom Rakousku nebo Švýcarsku, které si často dáváme za vzor.
Je dost možné, že dalších 20 let „čekání na Godota“ by ta budova nevydržela.
Když vidím ten ponurý interiér na vizualizaci, tak jsem si na chvíli myslel, že je to ta ostuda, co půjde k zemi.
Zaplaťpánbůh, tohle nádraží je jednou z ostud české železnice. Občas mám takovou představu, jak v rámci ekologie přijede do MB některý z hlavních manažerů VW a lekne se, že se ocitl ve skanzenu.
„V rámci ekologie“ …. asi dobrej víkend 😀
jo mělo tam být „v rámci ekologie VLAKEM“ To je tak, když má člověk napsaný příspěvek a mezi tím Vám zazvoní 3 x telefon 🙂
To jsem pochopil, spíš jsem to bral tak, že se to nikdy nestane, prostě dobrej vtip 🙂
Pro tyto případy … Bzmot InterPici?
Tak pokud by přiletěl do Prahy letadlem, měl by ještě mnohem komplexnější zážitek. Veškerý dojem civilizovaného světa by skončil opuštěním terminálu v Ruzyni. Pokud by pak absolvoval cestu VHD na pražské hlavní nádraží a odjel rychlíkem Arrivy na hlavní nádraží v Mladé Boleslavi, tak by, obávám se, neměl pocit, že je ve skanzenu, ale spíše v hororu.
A ještě mě tak napadá, že kdyby si ten zážitek chtěl ještě opepřit, mohl by do Prahy jet vlakem z Mnichova. Ale zase by přišel o cestu z letiště na hlavní nádraží, která je obrovskou ostudou Prahy.
Linka AE od letiště k nádraží je přímá a rychlá, jako jediná se nezdržuje jízdním řádem nebo trasou, ale jede tam kde je to nejrychlejší, podle potřeby. Akorát je divný, že to má nátěr PID, ale platí tam speciální tarif. Což je pořád výrazně levnější než třeba bus od letiště ve Vídni.
Akorát že AE z letiště nejezdí, z mně naprosto nepochopitelného důvodu, přes terminál 2, takže cestující nemají šanci tam do toho nastoupit. A ten speciální tarif je taky úlet. V civilizované zemi to má vypadat tak, že si člověk na letišti snadno koupí jízdenku a rychle a pohodlně dojede něčím, co jezdí po kolejích, do města. Cokoli jiného je bizár.
Ano, to, že na AE nelze nastoupit u dvojky, je úchylný.
Trolejbusy z letiště k metru jsou celkem v pohodě. Metro není horší než berlínský U-Bahn, spíš lepší.
Ano, samy o sobě jsou ty prostředky celkem v pohodě, ale koncepčně jet trolejbusem na Nádraží Veleslavín a tam táhnout po pevných schodech bagáž do metra je úplně špatně.
Zejména když na tom Veleslavíně číhají na turisty revizoři, to je opravdu obrovská ostuda.
Po pevných schodech? Kdy jste tam byl naposled?
Na straně příjezdu / výstupu jsou jen pevné, jezdicí jsou na straně odjezdu – ale neznalý pocestný se to nijak nedozví. Pokud potřebuje do výtahu, musí se táhnout přes poměrně frekventovanou Veleslavínskou. Ona celá ta stanice je zmr…šená, jak co se týče koncepce, tak co se týče provedení nejrůznějších stavebních detailů. Třeba podchodem se dostanete k tramvaji směrem na Dědinu, ale na tramvaj směrem k Červenému vrchu musíte po přechodě přes Evropskou. Odvodňovací žlaby pod schodišti nejsou přes celou šířku, takže při velkém dešti teče voda podchodem málem až do metra. Šikmé pochozí plochy v „mezipatře“…
Dodělali tam sice úplně debilně,ale přímo k zastávce trolejbusu jezdící schody. Jenže ouzký a ještě pul dne jedou jen jedním směrem.
Kdo to vymyslel, by zasloužil pověsit hlavou dolů do průvanu na hodně dlouho 😡
Spíš někde v bývalém Sovětském svaze.
Již brzy rychleji do Mladé Boleslavi a Liberce.
z Mladé Boleslavi na Liberec jen tak asi ne..ale od Prahy včetně Dalovické spojky to vypadá, že se to snad někdy postaví a už to není jen ve hvězdách.
Souhlasim s vami. Je tu nenulova pravdepodobnost, ze se vasi vnuci na stara kolena po Dalovice spojce svezou.
Neboli dosáhne se po mnoha investicích téměř na minutu shodné jízdní doby, jako kdyby se udělala koncentrovaná údržba přes Všetaty a do Neratovic tak či tak potřebná dvoukolejka s napojením „pod Letňany rovně“. 🙂
Ale jo, jízda skrz Díru samozřejmě pokrokem bude.
údržba přes Neratovice fakt nepřinese to stejné, jinak na Bolku by nejlepší řešení bylo samozřejmě novou trať přes Brandýs a Benátky..tím by se navíc vyřešily dvě mouchy jednou ranou..ale to je bohužel utopie, takže přes Lysou je to pořád výhodnější
Údržba přes Neratovice plus ten rychlý vjezd do Prahy už ovšem ano. A pomohlo by to i napr. Mělníku.
Uznávám ale, ze by tam pak chyběla obsluha MB města. Berte to jako rejpnutí do parametru milovicke novostavby.
P.S.: A co teprve srovnání s trasou přes NB město poté, co bude VRT Praha – Sadska… 🙂
Pozn.: měl to být trapný opakovaný humor na adresu banneru na zdi na Nádraží Veleslavín🤦♂️
Trapný ani ne. Nejapný.
Na tak významné trati je nová budova velmi potřeba. To je jisté 😁
Hlavně v tak významném místě…
Nebylo by lepší po dostavbě spojek a eletrifikace hlavák zrušit a místo něho postavit zastávku u Česany, v místě kde dříve zastávka byla? V Česaně se teď celkem rozvíjí Škodovka a do starého města je to blíž než z hlaváku v Čejetičkách.
+ by odpadla úvrať do Mšena, kdyby tam něco v budoucnu jezdilo
tak nějaké zázemí tady zůstat musí, kolejiště hlavního se bude používat pro odstavování nákladních vozů
A není to o důvod víc odsud osobní dopravu vyhodit, a namísto toho postavit něco optimálně řešeného třeba u té Česany?
Kde, tam jsi v záplavové oblasti.
Trať v záplavové oblasti není.
Trať není, ale směrem k Jizeře moc prostoru není a jediný volný prostor zabrala česana, která má vše nově postavené na pilířích právě kvůli vodě.
Bylo by, ale vysvětlete to vedení DSŽ. Doteď nechápu, proč tam je vůči tomu takový odpor.
Obávám se, že v oblasti bývalé zastávky Mladá Boleslav zastávky prostor na pořádné nádraží není.
Líbí se mi jak na té téměř rovině (lze vidět na foto č. 1) jsou schopní naprojektovat 11 schodů. Bezbariérovost at its best 😀
Rovina tam není ani téměř. Do stávající budovy vede 10 schodů.
zvednout úroveň silnice je tedy fakt problém…
Vlevo schody, vpravo rampa: https://mapy.cz/s/bazetujofo
Jen je to teda projekt mnohem staršího data
Ten svah se bude hodit, až se tam místo části nové budovy bude dělat podchod.
lepší by bylo ty peníze nacpat do urychlení přestavby města a spojek, tohle nádraží už je tak dlouho ostuda, že ty 4roky by to ještě přežilo a pak z toho bude nevýznamná zastávka
Prohlášení kulturní památkou za: 3,2,1….
Jako že za 4 roky budou hotové spojky ? Vy jste tedy optimista.
za 4 roky od dokončení nové budovy, pokud se tam přesunou finanční prostředky ze zbytečných akcí..jako je třeba tohle..spojky a modernizace všech úseků mají být postupně zprovozněny v letech 2030-2032, nová budova má termín dokončení 2026..takže uspíšit vše na rok 2030 a a vykašlat se na novou budovu na hlavním..