Ostuda pro CAF. Nejrychlejší vlaky v Norsku musí po čtyřech letech na opravu do Španělska

Jednotka CAF Oaris pro Flytoget. Foto: CAFJednotka CAF Oaris pro Flytoget. Foto: CAF

Do Španělska se na kompletní opravu postupně vrátí všech osm jednotek.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miri

Teď jsem četla v komentářích na YT, že podle norského železničního fóra tyhle vlaky nemusí až do Španělska. Že prý je budou technici CAF opravovat v Norskku a ve Švédsku. Co je na tom pravda, nevím.

A. Mikulka

Tak někdo musel nahradit AnsaldoBredu na pozici nejnespolehlivějšího a nejnekvalitnějšího dodavatele :-D.

Hasler

Tvarem čela a světly mi tahle jednotka s trochou představivosti přijde jako Ansaldo Breda Fyra. Tak snad budou mít tyto více štěstí.. 🙂

jkjk

Fyra (v250) nakonec v Itálii funguje jako ETR 700 celkem bez problémů.

Hasler

To jo, druhý život mají celkem fajn, ale po kolika letech…

Twix

To je taková vlastnost vozidel z Ansalda, že fungují obstojně… na jih od Alp.

Jirka

To jsou ty soutěže na nejnižší cenu, pak to takhle dopadá. Výrobce šetří na kvalitních materiálech a praskliny jsou hned.

Kubrt

A jste si jistý, že tam soutěž na nejnižší cenu byla?

Y.K.

Praskliny skoro nikdy nejsou kvůli nekvalitnímu materiálu, zejména na železnici, kde je vše certifikované. A měli jsme je i na podvozcích Pražského metra, M1 určitě nebyly low cost. Většinou to je technologická nekázeň (svary) nebo vibrace nezahrnuté ve výpočtech (případ Prahy, kde se v motorech usazoval prach – leč nesouměrně). Nebo prostě špatný výpočet podvozku. Namáhání nad 210 km/h není malé.

N.N.

Kdykoliv a kdekoliv se dá pořídit předražený šunt, leštěný prd a nebo tak něco. Ostatně příběh lokmotivy Škoda 109E zmáme snad všichni.

Martin S.

Jak se ty vlaky dostanou do Španělska? Lodí?

Jan

stejně tak jak se vlak dostal ze Španělska na sever

Qaws

A to je jak, Jane?

Kubrt

Na Wikipedii je fotka z převozu nové soupravy do Norska po kolejích.

Kubrt

Jen upřesním, že Norske tog je „státní půjčovna vlaků“ dopravcům, vyčleněná před několika lety z tehdejších NSB.