Ostuda pro CAF. Nejrychlejší vlaky v Norsku musí po čtyřech letech na opravu do Španělska
Jednotka CAF Oaris pro Flytoget. Foto: CAF

Do Španělska se na kompletní opravu postupně vrátí všech osm jednotek.

Do Španělska se na kompletní opravu postupně vrátí všech osm jednotek.
Teď jsem četla v komentářích na YT, že podle norského železničního fóra tyhle vlaky nemusí až do Španělska. Že prý je budou technici CAF opravovat v Norskku a ve Švédsku. Co je na tom pravda, nevím.
Tak někdo musel nahradit AnsaldoBredu na pozici nejnespolehlivějšího a nejnekvalitnějšího dodavatele :-D.
Tvarem čela a světly mi tahle jednotka s trochou představivosti přijde jako Ansaldo Breda Fyra. Tak snad budou mít tyto více štěstí.. 🙂
Fyra (v250) nakonec v Itálii funguje jako ETR 700 celkem bez problémů.
To jo, druhý život mají celkem fajn, ale po kolika letech…
To je taková vlastnost vozidel z Ansalda, že fungují obstojně… na jih od Alp.
To jsou ty soutěže na nejnižší cenu, pak to takhle dopadá. Výrobce šetří na kvalitních materiálech a praskliny jsou hned.
A jste si jistý, že tam soutěž na nejnižší cenu byla?
Praskliny skoro nikdy nejsou kvůli nekvalitnímu materiálu, zejména na železnici, kde je vše certifikované. A měli jsme je i na podvozcích Pražského metra, M1 určitě nebyly low cost. Většinou to je technologická nekázeň (svary) nebo vibrace nezahrnuté ve výpočtech (případ Prahy, kde se v motorech usazoval prach – leč nesouměrně). Nebo prostě špatný výpočet podvozku. Namáhání nad 210 km/h není malé.
Kdykoliv a kdekoliv se dá pořídit předražený šunt, leštěný prd a nebo tak něco. Ostatně příběh lokmotivy Škoda 109E zmáme snad všichni.
Jak se ty vlaky dostanou do Španělska? Lodí?
stejně tak jak se vlak dostal ze Španělska na sever
A to je jak, Jane?
Na Wikipedii je fotka z převozu nové soupravy do Norska po kolejích.
Jen upřesním, že Norske tog je „státní půjčovna vlaků“ dopravcům, vyčleněná před několika lety z tehdejších NSB.
díky!