Ostrovní provoz na Bechyňce nebude, během výměny mostu budou jezdit busy
Elinka a muvka v Bechyni. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Podle ČD není možné zajistit potřebnou údržbu vozidel "v požadované kvalitě" bez přístupu k depu.
Jak bude probíhat výměna? Vyrobí nový jako celek a nejak ho dovezou, nebo se bude po kusech svařovat na místě? Díky za odpověď.
Podle ČD není možné zajistit potřebnou údržbu vozidel „v požadované kvalitě“ bez přístupu k depu. A kromě toho máme vlastní autobusy…
Při té příležitosti by snad mohli něco udělat i se zbytkem trati – hlavně s těmi oblouky, které se projíždějí rychlostí chůze (i tak s poměrně děsným skřípěním), mj. proto, že nejsou skoro vůbec klopené (nebo tento stav bezpodmínečně vyžadují památkáři??).
To je na dobrou správu moc, ale až skončí výluka ohledně mostu začne roční nepřetržitá na zbytek trati
Proč si vymýšlíte a matete tím lidi? O žádném takovém plánu nikde nic neni.
Tak to je logické, jestli nemůžou dělat MO, nebo jestli se tomu říká EO a další neplánovane opravy, bez možnosti jet na kanál, tak je použití busu lepší
Nad busama bych se tolik nepozastavoval, i když je to významné snížení komfortu cestujících, je to celkem logický krok. Škoda ale, že už se dnes nikdo nepozastavuje nad délkou podobných výluk. Při tomto trendu neustálého prodlužování výluk tu budeme za chvíli mít několikaměsíční nepřetržité výluky i na sekání trávy.
Další důvod proč to mělo být propojené do Týna.
a ty předchozí důvody takového propojení?
Propojení koncových tratí. Průjezdná trať něco propojující má větší naději na použití. Třeba s Týnce se teď jezdí blbě na Prahu vlakem.
Napadá mě, že by to taky byla alternativa pro JE Temelín. Ale nevím, jak to tam mají v tomhle ohledu nastavené, a jestli by pro ně trať s parametry Bechyňky byla nějak zajímavá. Někdo znalejší možná bude vědět
Pokud by byla v současných parametrech, tak ty poloměry nebudou vhodné pro pravidelnou těžkou dopravu. Na nějaké nouzové přesuny asi vystačí, nevím jakou přechodnost (poloměry, ten první v Táboře má 125 m a obecně je to problém pro vše) mají třeba hlubinné vozy.
Snad během toho nikdo nezjistí, že celá ta výluka dává mnohem větší ekonomický smysl 😀
No, já být pravidelným cestujícím, asi bych chtěl zachovat náhradní autobusovou dopravu trvale :o)
Jako vzácně nepravidelný cestující si ovšem přeji brzké svezení pokolejích…
Autobusová doprava mezi Bechyni a Táborem normálně funguje
ekonomika, to je zakázané slovo na dráze!
Ne pokud se to týká elektrifikace, zdvojkolejnění a nebo nové tratě!
Tak ono když vám v SAPU mašina svítí červeně, že máte udělat údržbu, tak prostě na trať nesmí
Předřečník má pravdu, s ekonomikou byste se na železnici daleko nedostal.
(A s ekonomií už vůbec ne, chtělo by se dodat. :-))
Lepší než „busy“, sdílená kola a koloběžky
Neměly by ty busy být elektrické, aby se dodržela nějaká etika provozu této významné dráhy? 😉
Regionova je elektrická?
Ona tam běžně jezdí Regionova? V tom případě další trať na zavření…
Už dlouho tam jezdí pravidelně jen elektrické soupravy. Dvouvozové vlaky každou hodinu i o víkendu, plus historické jízdy v sezóně. Pokud je tohle trať na zavření, v kraji by jich už pak moc nezbylo. Nicméně v ostrovním provozu by tam ta regína asi jezdit musela, místní elektrické vlaky nemají vratné soupravy, objíždět by se mohlo v Malšicích kde se křižuje, ale asi by se to špatně stíhalo. U zastávek bližších k Táboru zase moc nejde odstavit autobus, navíc bychom pak stejně potřebovali dvě vlakové soupravy a ten přestup by zdržoval. Tady celkem souhlasím s ČD, aby to vozily busem (s… Číst vice »
V červnu 2012 byla výluka Tábor – Slapy a na žehličkách měnili špalíky ve Slapech. Nicméně tehdy nebylo v platnosti ECM.
ECM formálně nebylo v platnosti a co? Šlo kvůli tomu nedodržet servisní manuály?
Nechtějte po mně detaily, ale zkrátka a dobře se některé věci zřejmě tolik nehrotily.
Nechci hodnotit, jestli to bylo dobře, nebo špatně.
Moc odborné řečeno, zkrátka udělat mazání a nějaké ty opravy, udělat špalky a tak
No právě, teď je to všechno hlídání a když to v SAPU svítí červeně, tak to na trať nesmí
Při teoretickém ostrovním provozu by tam regína jezdit nemohla, neměla by kde zbrojit naftu. Musela by to být pravděpodobně souprava se dvěma žehličkami.
Nicméně vzhledem k nemožnostem jezdit na údržbu do depa tato varianta reálně možná není.
vlak staví v polích je o 10 minut pomalejší a to hlavní bus je za 35 kč a vlak za 64 kč
2 vagony co vezou 4 cestující
minusy jsou zbytečné je to běžná denní realita
Tam už regíny nejezdí, alespoň tedy ne turnusově.
Most je z roku 1905? Takže do roku 1905 se vlaky asi brodily přes řeku, ne?
Nepracujete v Cermatu? Možná by to vysvětlovalo jejich často podivné úlohy na pochopení psaného textu. Opravdu nevím, kde jste došel k přesvědčení, že když most byl, dle článku, postaven v roce 1905, že tam před tím žádný nebyl a vlaky se brodili přes řeku.
Se zápisem „vlaky se brodili“ byste u Cermatu pohořel také.
Než začneš příště vypouštět ta svoje moudra, něco si o historii trati přečti. Zjistíš, že most je z roku 1903 a ty sebe naprosto zbytečně děláš blbce.
Někdo asi příliš zaokrouhloval, samozřejmě jde o původní most z roku 1903.
A co má být? V pravěku se vlaky přes řeku brodily úplně běžně.
Měli pohon jako Flintstoneovi
Využije se tato výluka nějak k udržbě zbytku trati?
A proč? Se udělá další rok opět nová výluka. Oddělení výluk na SŽ potřebuje mít stále co plánovat..
Fakt někdo dal slovo „busy“ do titulku?
Možná byl fakt busy
Jsem rád, že jsem se původním mostem stačil včas pokochat. A bude fajn, až bude i lávka pro pěší. Jaké práce mají v únoru začít? Odstranění vegetace? Nebo něco jiného?
ten most bude na pohled úplná replika, SŽ má vizualizaci (je to přece Bechyňka), rozdíl jen ve štěrkovém loži kolejí.
Změny průřezu jednotlivých prvků konstrukce tedy pomíjíte?
Jo, podle vizualizace to vypadalo dobře. Ale ta lávka pro pěší bude taky, nebo došlo k nějaké změně? Snad nedošlo, je to tam potřeba.
Podle té vizualizace to vypadá, že lávka snad povede uvnitř konstrukce, kopírujíc horní stranu oblouků, no uvidíme