Ostře sledovaná ojetina. Do Česka dorazil vyřazený španělský vlak, Leo Express zakázal fotky

Talgo VI. Foto: Falk 2 / Wikimedia CommonsTalgo VI. Foto: Falk 2 / Wikimedia Commons

Podle informací španělského deníku El Economista má Renfe Leo Expressu poskytnout tři třináctivozové soupravy.

Odebírat
Upozornit na
guest
170 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
knedlo

Schopnosť meniť rozchod. Žeby pre priame vlaky Praha – Kyjev v budúcnosti? Okrem rozchodov 1435 mm a 1668 mm stačí pridať 1520 mm ako nastaviteľnú hodnotu (v ktorej sa kolá „uzamknú“) a na hranici spraviť potrebnú koľaj pre plynulú zmenu.

asfalter

Zajímavé uvažování, to mě nenapadlo.

Observer

Jak se budou tyto jednosměrné soupravy otáčet? V opačném směru je prý možný jen posun?

Michal Němčanský

Tyhlety soupravy jsou obousměrné. Nějaké pra-pra-Talgo bylo opravdu jednosměrné.

Jan

Bude se používat ten generátorový vůz? Chápu, že nejde vyřadit. Umí to napájení z lokomotivy a pokud ano, tak co to žere?

N.N.

Když přišlo na projekty a výstavbu tratí s rychlostí 200 km/h, tak byly stížnosti, že na takovou rychlost nejsou v ČR vlaky. Už se koplo do země u Ivanovic na Hané a vlaky dorazily. Sice nejsou nové, ale kdo by vyhazoval podobně staré CityElefanty z kolejí …

Jan

Není to podobné, protože CityElefanty se nekupovaly téměř čtyřicetileté.

Jan Sova

Takhle zezadu, to vypadá jako by to mělo jezdit pražský metro…. Nebo že by brněnský ??

J.K.

Každopádně konkurence je třeba , a LE byl v dopravě mimo závazek zatím nevýznamný, tak by bylo fajn kdyby se trochu rozjel. Předtím než přijde Flix třeba…

vlachjan

Existuje nějaká statistika kolik procent trhu na trase Praha-Ostrava připadá na Leo/ČD/RJ?

Wlasta

Taky by se mi nelíbilo focení, kdybych si pořídil něco FAKT ošklivýho 😀 Ale ok estetika je individuální a hlavně to na ni nejezdí. Takže díky bohu za každý vlak provozovaný na 200 km/h

Jan

Super, díky za 40 let staré „nové“ vlaky. Pořád jsme jen smetiště.

vlachjan

Já bych si s určitou mírou jistoty dovolil tvrdit, že tato „čtyřicet let“ stará vozidla, jswou stále výrazně modernější a pohodlnější, než čtyřicet let stará vozidla jenž najdeme ve vozovém parku národního dporavce.

Jan

To je klidně možné, jenže pořád je to hodně ojetý veterán, kterého se původní majitel z nějakých důvodů zbavil.

Daniel

Pak se nemůžeme divit, že k nám celá západní Evropa dováží nekvalitní odpad, když s tím sami souhlasíme.

Jan

Nejen soulasíme, ale český zákazník to přímo vyžaduje.

Gwann

Dezolatske pyndy.
A nejlepsi je, ze guru dezolatu, uhersky velkouzenar, produkuje v tuzemsku ty nejhorsi smakulady za revu davu proti dovozu smakulad

Juraj

tak když mu to český národ velmi rád kupuje, tak proč ne? 🙂

Jan

Když to víš, tak to sem nepiš, chytrolíne.

Xapadlo

Za mě OK. Vysokorychlostní, nízkopodlažní, naklápěcí 810 🙂

Luu

S Renfe sem jezdil ve Spanelsku.Vysokorychlostni – rovna se +250km/h,to ti ukaze i diagram jejich tratí.A ne max 200km/h rychlost,primestske jezdi 160 ve Spanelsku. To je v Čechách .Vetsinu trasy to svihaly vysokorychlostni mezi 250 – 320 ve Spanelsku

KrizeVychodniSpolecnosti

Švihaly 320? To je zajímavé, když ve Španělsku je dlouhodobě vmax 300 km/h, jestli se vám to jen nezdálo náhodou.

Marek Janík

bylo to z kopce

Xapadlo

Pro lokálky až téměř zbytečný luxus. Ale proč ne…

vlachjan

Škoda, že na většině těch našich lokálek se nedostanete nad těch 70, kdy začíná naklápění fungovat:)

Nemel

Je to jasné. Tady proběhne boj o jihočeské expresy 😉 A je to jedině dobře.

Juraj

Ty, které teď nedávno dostaly ČD až do roku 2031?

Samozřejmě tam kdokoli může zkusit open access, jenže je tu kapacitní problém Praha-Strančice, a taky ta linka zase není až tak lukrativní.

Nemel

Ještě uvidíme.

Juraj

Baví mne, když Arriva nebo ČD do ČR přivezly Stadler GTW též z 90. let, tak se u titulku nikde neobjevila slova „ojetina, vyřazený“ atp. nebo RJ se svými vozy od DB … Ale u LE je vše špatně 😀 kouzelný, opravdu kouzelný 😀

michawel2

Dle mě špatně není ten věk, jen to, že to je dost specifická věc, zvlášť s tím naklápěním, navíc v malém počtu kusů. Já jezdil hlavně nočními Talgy a svezení to je super, to zas ne že ne.

vlachjan

Ono asi luze předpokládat, že pokud se ty tři kusy osvědčí, pošlou jich sem ze Španělska více.

michawel2

Talgo? Proč ne, ale 3 kusy – to je zas atyp a to servisování bude značně složité, aby se chlapci nepřepočítali. Jinak mě vůbec neuráží, že to je starší – ta souprava je po modernizaci. Ale ČD Pendolin bylo 7, dneska jezdí 5 a ty 2 se už definitivně nevrátí, plus jedna souprava klasicky někde trčí v servisu. Jak to bude asi vypadat s těmi 3 kusy je dost nasnadě. Zdá se mi to takový drahý výstřel do tmy. Uvidíme jak to dopadne v Cerhenicích. Stran toho zákazu – popravdě tomu možná udělali lepší marketing, než kdyby to nechali volně.… Číst vice »

Avlaky

Co je za problém?

Na testování netřeba vice

2 do turnusu
3. Jako zaloha

michawel2

Na testování ano, to problém není, ale co jsem pochopil, tak 3 kusy jsou konečný počet

factory

Mají to pronajaté. Servis je tedy starost majitele.

Gwann

Proc se dve nevrati? Hyn je jedna hlava a jeden vlozak, ne?

Jackbrno

Zakazovat můžou co chtějí, ale pokud se pohybují ve veřejném prostoru, tak to má právní váhu mušího prdu 🙂

Samo

Aj sme si prečítali článok? 😉 Tam sa jasne uvádza kde ten zákaz vydali.

PAVEL TYL

Ve Španělku šrot do sběru,pro čechy nevídaná souprava.Škoda to šešrotovat,vždyt oni to češi rádi koupí a budou to mít za vrchol komfortu,který jsme my zažili už před 20-ti lety.To platí i osobních vozech a lokomotivách u jiných společností v CZ.A my slintáme blahem a obdivem.

Juraj

Jednoduchá otázka – je český zákazník ochoten si zaplatit dvojnásobné jízdné (například v rámci Open Access) aby se svezl v něčem soudobém?

petr

Dyt si to stejně plno lidí ohlidalo až to budou přetahovat,tak proč tolik tajností

Remenestar

Stačí si to přečíst. Skončit u tigulku je jasné, že to vyvolá tuto otázku. 👍

David

Těch by se k nám hodily desítky a byly by super!

Ggjfdsssf

A ještě by se k tomu hodily i trenhotel lůžkové vozy a bylo by to vhodné i na noční dopravu!

Dušan

Tyto 3 soupravy jezdily na trase Madrid-Algeciras, 13 vozů. V provozu jezdily na jiných linkách jen 9 vozové soupravy – ty asi Leo Expres nechtěl kvůli nižší obsaditelnosti.A lůžkové vlaky by asi taky neuplatnil. Takže je otázka, kolik souprav vůbec v této konfiguraci existovalo – některé zdroje uvádí celkem 5 souprav. Ale taky už něco mohlo být sešrotované – těžko říct.

Pražák

Starosti některých lidí bych vážně chtěl mít. Nikdo v tom nikoho nutit jezdit nebude, byť se tu někteří převážně z řad Národní šoto rady a přidruženého Klubu drážních nostalgiků tváří, že v tom budou muset strávit zbytek života.
Pokud to bude Leo vůbec provozovat, tak čistě na komerční bázi a tam různé In karty a režijky neplatí, takže vážně nemusíte mít obavy. Cílová skupina zcela jistě nejste.
Jen jsem si nevšiml, když před pár dny přitáhly ČD zhruba stejně staré motoraky z Německa, že by ti největší hejtři měli podobné námitky. Asi na té zázračné modré barvě něco bude. 😇

stanik

Leo expres půvoně před desetiletími počítal s čínskými šinkanzeny ale ty ffffffffff. Záchranou tedy bude španělská Ranféé jsou desetiletí prověřeny nejen na španělských tratích ale i na tratích západních EU a jsou s nimi spokojeni.

Pražák

Znovu, pro méně chapavé, Vy s tím jezdit nebudete a do toho na čem soukromá firma založí svůj business plán je Vám kulový.
Navíc nepochybuji, že kdyby jezdil s těmi čínskými soupravami, tak tu budete fňukat stejně, holt jak to není modré……

Stoupa

Vtip je v tom, že Leo stejně tak jako ostatní dopravci berou dotace, ponechme stranou jestli je to dobře nebo ne. Ale pokud berou dotace tak jako daňovému poplatníkovi mi do toho kulové neni a mám právo se o to zajímat a strkat do toho nos.

Pražák

Berou dotace na čistě komerční provoz? To asi těžko. Pokud vím, tak berou dotace, jako všichni, na ETCS. Zvláštní, že nesmysly typu ETCS do Bardotek nevadí.
Tedy pokud dotací nemyslíte platby za provozování dopravy v tzv. závazku. Což nejsou dotace, ale platba za poskytnutou službu. Opět komerční vztah.
Takže nesmíte věřit všemu co říkají chlapi na dílně, nebo ve Vaší odborové buňce.

Jan

Jenže ta platba za poskytnutou službu JE dotace provozu, protože by tím jinak nikdo nejezdil. A jsou to veřejní peníze.
Mimochodem styl vaší komunikace je poměrně hloupý, místy až nechutný.

Pražák

Ne není, stát, kraj si na trhu objednává službu a za tu platí.
Speciálně v situaci kdy jsou tržby rizikem objednavatele.

Stoupa

To se pletete, leo nezískal dotace pouze na ETCS, raději študujte místo toho abyste urážel ostatní diskutující. Nejhorší jsou ti, co prd vědi, ale poučují ostatní.

Pražák

Např.?
Kromě ETCS stát žádné dotace nedává. Platby za objednané služby nejsou dotace, stejně tak náhrady za státem snížené jízdné.
Jinak nikoho neurážím, pouze konstatují zřejmé.

Stoupa

Vlezte si na stránky leoexpresu a tam si ty dotace přečtěte. Víc s váma ztrácet čas nehodlám.

factory

Tyhle soupravy ale nejsou na dotované linky ale na PKMV. A i v režimu ZDO jsou tendry kde objednatel tlači na cenu a nové vlaky nepožaduje.

AnV

Náhodou, RS1 nejsou vůbec špatné. A nevypadají tak divně jak toto. Obecně Talgo a Stalder nelze srovnávat!

Pražák

No to je argument, vypadá to divně. Znovu, je to čistě věc dané firmy a jejích zákazníků zda danou službu využiji nebo ne. Tak to na v reálném světě chodí.

Luboš Beneš

Ano, motorový vůz pro regionální tratě se soupravou pro vysoké rychlosti s klopením se opravdu srovnávat nedá. To je jako srovnávat šukafon s pendolinem.

PAVEL TYL

Spolehlivé 150,151 Banány sešrotujeme a neznámý šrot na naše tratě koupíme,hold my umíme obchodovat.

Robert Šalda

Ten kdo hodlá šrotovat stroje 150 a151 je někdo jiný než ten, kdo si nechal přivézt ojetá TALGA…

Mynic

Všiml jste si jedné drobnosti ? 150/151 patřili ČD, tenhle šrot přitáhl LeoExpres. Ale proč si nekopnout, že ?

PAVEL TYL

Všiml,jen jsem poukázal na českou náturu,že co je ze ZÁPADU,tak z toho jsme na větvi,-ak potravin.Co už nikde nechtějí,tak ČEŠI BEROU VŠEMA DESETI.

Ivan_pha

Leo už prakticky není česká firma 😀

Joe

Koupíme? No my nekupujete nic, ani stát. Kupuje si to soukromník a ten ať se u toho třeba staví na hlavu. A co má s těmi soupravami společného technologicky zastaralá rychlíková lokomotiva? Kromě věku …

Jerry

Která byla mimochodem zastaralá, už když vznikla.

Daniel Jablonecký

1/ Vlaky kupují a šrotují konkrétní firmy, ne „my“.

2/ Rozdíl mezi slovy „hold“ a „holt“ spočívá v jejich významu a použití. „Hold“ (s dlouhým „o“) je podstatné jméno, které označuje projev úcty, poctu. Například: „Vzdali hold hrdinům.“ „Holt“ (s krátkým „o“) je hovorová částice, která vyjadřuje smíření, zkrátka, prostě, nebo zkrátka a dobře. Například: „Holt to tak je.“ nebo „Holt se nedá nic dělat. Doporučuji si ten rozdíl osvojit a obě slova používat v jejich správném významu.

Milan

Že ta španělská vozidla jsou minimálně o generaci či spíše více generací vývoje a 20 let mladší a poměrně nedávno modernizovaná a hlavně schopná jezdit vyšší rychlostí, a to i do oblouků pro naklápění vozových skříní, a ještě prej navíc schopná měnit rozchod je Vám zjevně jedno – třeba jsou z uvedených vlastností schopná i přímé jízdy mezi ČR a Ukrajinou, a to nejlépe přes polské VRT tratě, kde by mohly využít svou maximální rychlost a tím podstatně zkrátit jízdní dobu na uvedené dálkové trase, na které se Vámi vychvalované banány starší než jsem já ročník 80 fakt neuplatní a… Číst vice »

Z. Lapil

Na tu změnu rozchodu pozor. Co vím, tak ve Španělsku mají (mívali???) rozchod širší o několik málo mm, než je v Evropě obvyklé, snad dokonce při dostatečně pomalé jízdě použitelný pro „standardní “ vlaky.
Takže je možné, ze ta změna rozchodu se týka této drobnosti, zatimco na Ukrajine/v SSSR (v Pobaltí???) je rozchod větší podstatně.
Nevím to, jen varuju pred možným omylem.

Patrick

Normálny rozchod: 1 435 mm
Sovietsky rozchod: 1 520 mm
Španielsky rozchod: 1 668 mm

Ricco

Přesně tak, přímé spojení s UA, ale tři soupravy je asi málo.

okk

Třeba jich bude časem víc, když to bude fungovat a nebude s tím moc problémů. Tři soupravy mi totiž přijde spíše pro test, než reálný provoz.

kuna

Ještě větší šrot si koupila Výtopna Dolní Lipak v podobě 80 až 90 let starých dvou parních lokomotivz Rakouska! Jak tyhle sazomety můžou splňovat emisní limity, Green Deal a politickou korektnost, když to mladší byla vyrobena pro třetí říši, tak to mi rozum nebere. A nejhorší je, že tím budou tahat vlaky plné cestujících za předražené jízdně, kde nebudou platit in-karty, režijky a podobné sociální benefity.
Zakázat! Sešrotovat!
A média včetně pana Sůry mlčí!
🙂

Jerry

Dobrej fórek. 😀 😀

Happy

Tak v červnu LE ohlásil, kam chce zavést nové linky a nyní se někteří diví, že si k tomu dovezl i vlaky. Předpokládám, že toho RENFE poskytne mnohem více. Už jen dvakrát denně na Svatou Lucii v Benátkách by byla bomba. O dalších zmíněných linkách nemluvě. Já s tím ojetým Talgem nemám problém….

Daniel Peukert

Jako LE různý více či méně kreativní linky ohlašuje pravidelně, takže bych jim nevěřil nic do chvíle, než to bude na odjezdový tabuli.

Ivan_pha

…. na odjezdové tabuli a vlak u ní 😉

Aquinas

Jak tak na to koukám je to jen facelift. Talgo V je vlastně talgo IV jen s proměnlivým rozchodem a Talgo VI je modernizované Talgo V. „Vlaky Talgo řady IV a VI, které jsou v současné době v provozu, mají sedadla v ekonomické a první třídě a kavárnu. Na trasách, které částečně využívají vysokorychlostní trať, mají vlaky změny rozchodu . A ta změna rozchodu je taky dobrý kočkopes: „Používané lokomotivy mají pevný rozchod, takže během procesu změny rozchodu je nutný manévr, při kterém se lokomotiva odpojí, vlak se posune a na druhou stranu se připojí nová lokomotiva.“ :-)) Stačilo by… Číst vice »

Milan

A mezi ČR a Ukrajinou – a to nejlépe přes VRT tratě v Polsku by svou změnu rozschodu a maximální rychlost ty jednotky nevyužily?

A pro cestující je pohodlnější přepřahání lokomotiv nebo přestup – zejména pokud by se jelo v noci a to i s vozy s lůžkovou úpravou?

Myslím, že jste génius damagoie postavené na pocitech ignorující základní fakta! 🙂 🙂 🙂

Remenestar

On pořádně vlakem snad ani nejezdil. A jednou za velmi dlouhý čas jen starou paštikou (myslím ty staré lokálky v naftě) nemůže počítat jako častou jízdu. 🤣

Jaroslav Večeřa

Taky mně napadá cílová destinace Kyjev.

Martin

Facelift znamená změnu vnějších plechů. Ne změnu podvozku či celkovou modernizaci.

Michal82

Exterier asi není v dobrem stavu a fotka by mohla zpusobit negativní reklamu. Po polepeni do korporátní černé to bude vizuálne uplne jiná liga.

Aquinas

Koukal jsem na ten příspěvek v článku. Na dálku nevypada zle. Vypadá to jako by ta lokomotiva táhla Pendolino. No, ono tohle vlastně je i stejně staré jako Pendolino.

Aquinas

Negativní reklamu naopak působí to skrývání. Naopak. Lidé by si v případě nějaké ošuntělé šedé myšky mohli říct až s tím vyjedou: Pane, to jsou kabrňáci jak to dali do kupy.

petr

Já si osobně myslím,ať si každej jezdí s čím chce,proč bysme do toho měli kecat.hlavne když to nebudu muset opravovat

Jan Kavan

Je tu ještě někdo kdo nekomentuje budoucí hypotetické obchodní plány?

Joe

Já. Představuju si leošovo agenty, jak běhají v polích kolem okruhu a nahání šotouše.

Btn

Ono to tady v pravidelném provozu jezdit nebude, nebojte.

Daniel Jablonecký

Může to jezdit jako charter, docela dobře si to umím představit.

Robert Šalda

Obecně aoukromník na komerční riziko může provozovat cokoliv, co projde potřebným schválením DÚ a čím mu lidé budou ochotni jezdit resp. za to platit. Mě by na těchto jednotkách vadila z principu jediná věc a to napájení vlaku z agregátorového vozu na naftu. V době, kdy se řesí každý gram CO2 u aut a vymýšlí se nesmysly jako stopstart systémy, bude řvát a smrdět vlak pod drátama. Pochybuju, že by to upravovali na napájení z lokomotivy

J.K.

Když jsme říkali že tu chceme mít dráhu jako ve Španělsku, mysleli jsme tratě!!! 😀

Daniel Jablonecký

To máte jako ti magoři, co pořád chtějí u nás „vlaky jako ve Švýcarsku“. A když pak na Ferdinandce začnou v pravidelném provozu jezdit vozy SBB, tak jim to je málo.

Tomas Chuchelsky

To je úlet…🤣🤣🤣 My se tu s tím rádi svezeme…😔

Aquinas

Spoustě lidem nevoní motoráky ze Studénky, spousta lidí si myslí, že by železniční nostalgie měla jít do šrotu, hovoří o skanzenu jak na železnici stejně jako na silnici, když potkají auto z horizontu let 90-00, takovými vozidly pohrdají a je nutné je předjet, spousta lidí chce stará auta dostat ze silnic , no a nakonec sem dotáhneme tohle. Co na tom, že to je po modernizaci. Když do Favorita nacpu klimu, namontuju centrál a el.stahovačky pořád to bude Favorit. Takže. Tohle by mělo sloužit tak akorát pro zážitkové jízdy nebo někam do muzea a jestli je to co k čemu… Číst vice »

_mm

Vlaky mají trochu jinou životnost než auta. To nelze srovnávat. A většina běžně provozovaných vozů na české železnici jsou také modernizované (nebo i ně) vozy z 80. let

Aquinas

No třeba Reginy jsou 810 vycházející z 152. A jsou s nimi lidé z valné většiny spokojení? Podle toho co lze kolikrát číst tak ne. Ale třeba mě 152/810 vůbec nevadí a pro mě lepší než Regina (tedy pominu li vyhody pro dopravu kol atd.)

Martin

152 má jednoduchý podvozek. To je podstata všech problémů s Reginou.

Observer

Ten španělský vynález jde ještě dál, nemá ani dvojkolí , ale nezávislé zavěšení kol jedné nápravy.

petr

Ano,kdysi kdosi řekl,15,20 let v životě lokomotivy nic neznamená..a je to vlastně pravda

Daniel Jablonecký

Jak „dotáhneme“? Vy jste z RENFE nebo z LeoExpressu?

Honza

Vždyť je to cca staré jako naše Pendolino. Cestující sedí obvykle uvnitř, tak záleží na tom komfortu. A jakmile to bude v korporátní černo/zlaté, tak to zase Budy vypadat jinak. Uvidíme.

TomasB

Ja sa tým zveziem rád.

Aquinas

Talgo 6 nebo Talgo 200 „Tyto vlaky byly používány na mezinárodních trasách mezi Španělskem a Francií pod názvem Elipsos Trenhotel až do svého ukončení v prosinci 2013 z důvodu zavedení vysokorychlostní trati Barcelona-Figueres. Tyto vlaky jsou nyní sešrotovány nebo odloženy ve špatném stavu. Mnoho dalších vlaků bylo vyřazeno po zavedení linek řady Alvia 130/730 a 120 na většině tras. V současné době některé větve zůstávají v provozu a provozují meziměstské spoje z Madridu do Almeríi a z Barcelony do Valencie, Alicante, Murcie a Cartageny. S příchodem vlaků S107 se očekává definitivní vyřazení větví řady 6 na těchto výše zmíněných koridorech.“… Číst vice »

Berhof

Soukromá osoba si snad může dovést cokoli ne? Když to získá všechny razítka, ať to klidně nasadí do komerčního provozu 🙂

Aquinas

Dovézt klidně, ale provozovat jen tehdy, když stav zaručí bezpečnost v provozu. Potom teprve může přijít na řadu razítko (víme jak to někdy bývá u aut) . A jestli jim to na okruhu otestují a vyhoděj je s tím pokud to bude šrot, tak jen dobře. V opačném případě pokud vybrali dobrý a zachovalý kus tak ať si s tím jezdí.

Aquinas

Už je mi jasné proč zrovna tyhle a zrovna odtamtud.
2.12.2021
https://www.leoexpress.com/cs/o-nas/media/partneri-prinesli-do-leo-express-temer-200-milionu-korun

Radek Svoboda

A vám nevadí ten generátorový vůz?

Dušan

To nahrazování jednotkami S-730 je jasné:
– jednotka má hybridní pohon, takže odpadá čas na výměnu lokomotivy diesel/elektrika,
– jednotka může i v dieslu plně využít rychlostní profil pro Talgo, to dieslová mašina nemůže, ta s Talgem musí jet jako obyčejný vlak.
Ve finále to dělá výrazné zkrácení jízdní doby…klidně hodinu na trase. Proto se ty soupravy logicky vyřazují.

Daniel Jablonecký

My? Vy sem něco taháte? LeoExpress je státní firma? Nebo jste to koupil za svoje peníze?

noerf

Tak jsem zvědav, kam tyto jednotky nasadí. Vidím to na linky Praha – Berlín nebo Praha – Varšava. Do obou států má LE licenci a do Polska by to mohl být zajímavě i s ohledem na modernizaci železnice v Polsku. Problém může být omezená kapacita hlavního nádraží.

J.K.

No do Polska může poslat Flirty až pořád nebudou mít střídavinu ale Slováci zase něco přepnou… (Žilina se bude přepínat, třeba?)

fabec

Kam by to reálně mohlo jezdit? Vizuálně snad ještě horší než Hašišbedny

Aquinas

Já když se na to tak podívám vybaví se před očima osmdesátky jak vyšité. Design jak od Bertoneho. Ale byly to hezké doby. Tuning letěl a takový Koenig Special jakožto úpravce automogilů Porsche, Ferrari,Mercedes Benz nebo BMW…jó, to byly kousky. Jenže. Dnes už ani ta seriová auta která byla upravována na silnicích neuvidíte. Jak čast dnes potkáte na silnici alespoň sériový M-B 190 nebo BMW E30? A stejné to bude s tímhle . Bude to jako pěst na oko nebo jako Škoda Favorit v běžném provozu v Praze. Navíc totální exotika takže mezi běžnými vozidly bez zbytku EXOT.
https://youtu.be/zZYrQQeiRSM?t=923

Petr

V 91 takové citlivky nebyli. Ale lidi do toho v Berouně nepouštěli. Dokonce tam byl redaktor rozhlasu a zpovídal lidi, jak se těší na jízdu v těchto nových rychlovlacích po československých kolejích.. 😀

Karol

Tak jsme se snad po 35 letech dočkali 🤣🤣 otázka co ti lidi co tenkrát odpovídali jestli si to vůbec pamatuji . 🤣🤣🤣

Petr

Máma mu řekla, že se toho nedočká. Trefila se.

Aquinas

No nevím, ale takové embargo je něco co nedělá zrovna dobrou reklamu a nevzbuzuje nějakou extra důvěru (mluvím za sebe).

Aquinas

Dělají kolem toho jako kdyby v tom bylo nějaké tajemství a na Klášterní to nevypadá. Jen jestli nejde o čísla která má třeba původní do doby než se tady nějak přelepí nebo jinak skryjí (stejně jako tomu bylo u jednotek Desiro Arrivy které tady dost dlouho jezdily ještě v livreji DB . V době internetu není těžké si vyhledat konkrétní soupravu. Co bychom tak podle čísel mohli asi zjistit? Nemohlo by se stát, že by vylezlo něco o její služební historii? Nevím, ptám se.

Dizgrafyq

Jestli dokáže měnit rozchod, mohl by jezdit bez přesedání z Prahy až do Kyjeva.

Kubrt

Tato verze umožňuje 1668 a 1435 mm.

Xaver

Jaký problém by byl to předělat na 1520 mm?

jkk

Jenom hádám, ale může tam chybět v dané šířce „uzamčení rozchodu“, aby se zajízdy kola dál nevzdalovala/nepřibližovala.

jkk

Jenom hádám, ale může tam chybět v dané šířce „uzamčení rozchodu“, aby se zajízdy kola dál nevzdalovala/nepřibližovala. A pak samozřejmě ještě problém, že v papírech nemá napsané správné číslo.

Daniel Jablonecký

Takže z Prahy do Lisabonu a pak na jih do Fara 🙂

Aquinas

To není nic nového. Když se podíváte na odkaz který jsem dal výše a sjedete dolů, tak v odkazech je bod který hovoří o tom, že: «Trenes Talgo unirán Moscú con Berlín en diciembre. Sputnik mundo»

Aquinas

„Jestli dokáže měnit rozchod…“

To je správná poznámka. Spousta ojetin byla vyrobena s něčím co kdysi fungovalo, ale po letech to už fungovat nemusí vůbec nebo může fungovat, ale jen když se tomu zrovna bude chtít. Ale to zjistí až na okruhu v Cerhenicích 🙂

Martin Chovanec

Když to sem ze Španělska dojelo, tak ten rozchod po cestě změnit museli. Podle fotek ze Španělska jel po širokém.

Aquinas

Jó, já když kdysi koupil auto v bazaru taky všechno fungovalo, ale domů jsem….dojel, ale. Rána ař emen alternátoreu byl víte kde. Jo, přesně tam. Naštěstí to byl jen řemen pro alternátor takže se dojet dalo, posilovač řízení měl naštěsí svůj. A myslím si, že takových případů je spousta.Z toho plyne, že když to dojede sem ještě to nic neznamená. Navíc když ten rozchod změšnili tam tak tady ho už změnitě těžko když je k tomu potřeba speciální část infrastuktury. To není parní lokomotiva aby se na dílně přehodila dvojkolí za dvpjkolí jiného rozchodu jako tomu bylo tenkrát s Rudým… Číst vice »

Péťa

Bože chlape, vy tu motáte hrušky, jabka a švestky dohromady.
Vaše komentáře nedávají vůbec smysl.

Hrozen

Mohl by teoreticky LE fotky na sociálních sítích nechat odstraňovat skrz DMCA?

Jan Tichavský

Jak? Když to vyfotí a pošle autor u trati, tak mu to nemůže nikdo zakázat. DMCA se používá na odstranění komerční hudby nebo filmů.

Hrozen

Ne komerčního, ale copyrightovaného.

W14

Nemohl. Nemá jak. Jednak ty vlaky zná každý,, jezdily několik desítek? let, pro jejich převoz sem využil veřejné prostředky (myslím teď infrastrukturu, nikoliv peníze), bude je chtít provozovat u nás, takže je každý uvidí. Jen jediný soud na světě by mohl mít stejný názor jako LE, a to japonský (taková vsuvka mimo: stačí se podívat na kauzu mezi Pokémony a Palwrodem, normální soudy by to dávno smetly ze stolu, jen ten japonský ne).

Aquinas

“ stačí se podívat na kauzu mezi Pokémony“

Tak není se čemu divit. Pokémon je něco jako u nás BYL Krteček. Ale v jeho případě to bylo předtím než se potkal s Pandou.

Addams

Ono by to bolo skrz čosi ako zákon o dráhach, o boji proti terorizmu. Používa sa to najmä pri fotení na šírej trati. Vo veľkých staniciach, kde je milión kamier a policajtov ich to veľmi netrápi, lebo si každého podozrivého elektronicky prelustrujú.

Martin

Za co to zaprahnou? Pokud chteji vyuzit naklapeni?

Dušan

Ve Španělsku jezdí s Talgem řada 252, což je asi jediná řada schválená v kategorii 200B = Vmax 200 km/h a I=183 mm (Anc=1,2 m/s2). To je jedno nebo dvousystémové provedení pro 3 kV DC nebo i 25 kV, f=50 Hz. Rozchod 1435 i 1668 mm.
https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=202
To tady ale není schválené, ale může s tím jet i Vectron, byť se plně nevyužije schopnosti jednotky, ale klopit to bude.

Martin

No souprava jo, ale vectron klopit nebude, tudiz nebude moci jet jinak nez podle rychlostniku pro neklopidla…
O to mi slo… Zda budou moci vyuzit vyssi rychlost u nas pro klopidla, vectron nemuze…

Martin Chovanec

Pokud se nepletu, ta origo lokomotiva taky neklopila, ne?

Z. Lapil

Klopí se kvůli lidem, kolejím je jedno, je-li skříň rovně nebo našišato. Řekl bych.

Aquinas

Před vyřazenou soupravu ze Španělska vyřazenou 810ku ze Studénky 🙂

Martin

:-D… tak pravda, alespon jednonapravove podvozky ma 810 taky..

Aquinas

A druhá věc je rychlost. Rychlost 810ky zaručí, že z toho cestou při vyšší rychlostí nebudou odpadávat díly a pak ještě je tady to, že ten design si je dost podobý. Měně všímavý člověk by možná mohl i pátrat kde to má začátek a kde konec 🙂

DavidS

Designově se mi to nelíbí vůbec, ale jestli jsou na 200 a prošly modernizací, tak proč ne?

Glados

Náhodou, vzhledem k tomu, jak se dnes obecně unifikuje vzhled, tak takovéhle krásná ohavnost by tu byla super zpestření

Aquinas

Hodťe to na nadzemku, jezděte s tím pozadu a budeme tady jako v New Yorku 🙂

DavidS

může u nás jezdit třinácti vozová souprava? Vejde se to na nástupiště?

Lars

v podstatě 13x 810, takže ano

martin749

Ty články jsou dost krátké, takže při porovnávání s normálními vozy je potřeba jejich počet vydělit +- 2. Je to v podstatě 13 x 810.

Martin

Kratke a o trochu sirsi,… maji jednonapravove podvozky vzdy jeden spolecny pro druhy spusedni vuz..
Zajimalo by me, co to bude tahnout, zda chteji vyuzit naklapeni, musely by mit i loko…

JanM

A co odpružení, taky jako 810?

Kubrt

Není 13 vozů jako 13 vozů. Ta souprava má i s lokomotivou délku asi jako osmivozový „normální“ rychlík.

Nose Peak

Talgo má dost krátké vozy, tohle bude reálně dlouhé asi jako railjet…

Aquinas

U nás je už možné všechno, protože my už dnes se máme lépe než zítra 🙂
Vlastně se to náramně hodí. Evropo,Evropo jsou to už léta….Evropo buď hodná teta …..
https://youtu.be/Duu802v0FlM?list=RDDuu802v0FlM&t=52

Z. Lapil

Jezdivaly 15tivozove běžně. Klasická kupátka, takže těsně necelých 25 metrů na vagón.

Kolejový doktor

Leo Express pravidelně testuje železniční vozidla od různých celosvětových dodavatelů. Obecně nekomentujeme budoucí nebo hypotetické obchodní plány,“
Tak určitě, ale RJ děkuje za Siriusy

A druhá věc která zarazila je tohle:

Příjezd vlaku provází nezvyklé opatření ze strany Leo Expressu. Dopravce zakázal VUZ zveřejnit fotografii z příjezdu soupravy do Velimi. VUZ se dosud nikdy s takovým zákazem nesetkal, problém s ním nemají ani výrobci s novými vozidly.
To vedení je fakt mimo mísu!!!!

Daniel Jablonecký

Jejich vlak, jejich pravidla. A šoutouši ať se z toho klidně pominou.

Tukan

Šotouši si můžou fotit co chtějí a Leo má smůlu 😀

Flancek

Zítra už budou někteří stát na mostě číhat

Jan Hřebíček

Ekonomové říkají, že se naše životní úroveň vyrovnala Španělsku. Takže můžeme být rádi, že jsme mezi zástupem zájemců o tyto ojeté vozy uspěli a máme je tu.

Addams

Už len keby Česko malo takú sieť a flotilu (pre) VRT.

Chleba Nakup

Ne, není to tu Popelnice Evropy. Spíš Recyklační velmoc. Mně se snad tento přístup začne líbit.

Karl

A pak, že málo recyklujeme

Vojta

Při návštěvě Japonska a využívání jejich vlaků na venkov jsem si říkal, nač potřebujeme všechny ty vlaky max pár let staré. Jejich vlaky jsou často i více než 30 let staré. Jsou ale perfektně udržované, čisté a jezdí na čas. Díky tomu jsou taky pořád plné. Takže já téhle iniciativě fandím, pokud Leo zvládne údržbu.

yxc

No nevím, ale tvrdit že japonské vlaky na úzkém rozchodu jezdí na čas je dost odvážné tvrzení. Moje zkušenost je přesně opačná a zpoždění se tam nijak významně neliší od nás.

Addams

Zvláda údržbu i manažér infraštruktúry?

Daniel Jablonecký

Bez obav. To nejsou ŽSR.

Pan průvodčí

Naopak, recyklujeme až moc. Tak moc, že firmy na zpracování tříděného odpadu mnohdy nemají odběratele pro tříděné komodity a přebytky končí na skládce a ve spalovnách.

Kolejový doktor

Beru židle, popcorn a bude čekat na komentáře