Ostrava končí s tramvajemi ČKD K2, do ulic vyrazila dvacítka nových vozů od Stadleru

Cestující v Ostravě zažívají od dnešního dne největší proměnu cestování tramvajemi za poslední desítky let. Dopravní podnik Ostrava (DPO) nasadil
Cestující v Ostravě zažívají od dnešního dne největší proměnu cestování tramvajemi za poslední desítky let. Dopravní podnik Ostrava (DPO) nasadil dvacet nových tramvají Stadler nOVA, v sobotu pak skončí s provozem tramvají ČKD K2.
Tramvaje Stadler nOVA už získaly všechna potřebná povolení, v rámci zkušebních jízd najezdily 40 tisíc kilometrů. Do konce roku má DPO převzít dalších šest vozů, zbývajících 14 příští rok. „Společně s dalšími tramvajemi společnosti Škoda Transportation, které DPO vysoutěžil letos, máme nakročeno k nejmladšímu tramvajovému vozovému parku v zemi,“ řekl generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.
Tramvaje Stadler nOVA uvezou až 188 cestujících, jsou 100% nízkopodlažní, mají klimatizaci a USB konektory a jsou připraveny pro Wi-Fi připojení k internetu.

Po více než padesáti letech z ostravských ulic zmizí tramvaje ČKD K2, dosud v Ostravě jezdí poslední dva kusy. DPO chystá rozloučení s těmito tramvajemi na sobotu od 11 hodin před vjezdem do dílen DPO v Ostravě-Martinově.
První článkové tramvaje se v ostravských ulicích objevily v roce 1965, šlo o typ ČKD K1 s elektropneumatickou výzbrojí. Tyto prototypy se však příliš neosvědčily a v roce 1968 byly vráceny zpět výrobci. V únoru 1967 byly uvedeny do provozu první tři vozy K2 podobné konstrukce, avšak již s celoelektrickou výzbrojí. V Ostravě jich jezdilo deset.