Ostravské metro 2.0. DPO představil novou verzi sítě tramvajových linek, přišly stovky připomínek

Tramvaje Dopravního podniku Ostrava (DPO) na ostravském hlavním nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýTramvaje Dopravního podniku Ostrava (DPO) na ostravském hlavním nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

O termínu spuštění má být brzy rozhodnuto, roli v tom bude podle DPO hrát i plánovaná modernizace významného přestupního bodu na zastávce Karolina.

Na stránkách Dopravního podniku Ostrava k projektu Ostravské metro se objevil aktualizovaný návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě. Nová verze má reagovat na nejčastější připomínky veřejnosti a vycházet vstříc požadavkům vedení jednotlivých městských obvodů.

I nadále se počítá s původním konceptem tří páteřních linek č. 1, 2 a 8, které mají jezdit ve špičce v intervalu tři a pět minut a o víkendech každých deset minut. Dalších devět linek bude na tyto páteřní navazovat.

„Systém linkového vedení pro Ostravu s novými úpravami je pracovně pojmenován jako Ostravské metro 2.0. O termínu spuštění bude brzy rozhodnuto, roli v tom bude hrát i plánovaná modernizace významného přestupního bodu na zastávce Karolina. Do té doby se může veřejnost s novým upraveným systémem řádně seznámit a otestovat ho v online vyhledávači, který nabízí konkrétní možnosti spojení. Tímto pomůžete doladit celý systém k co největší spokojenosti,“ uvádí DPO na webu Ostravské metro.

Aktualizovaný návrh vedení tramvajových linek v Ostravě.Zdroj: DPO

Aktualizovaný návrh vedení tramvajových linek v Ostravě.
Zdroj: DPO

Změny oproti původnímu návrhu

Dopravní podnik Ostrava evidoval přes 450 podnětů k původnímu návrhu změny linkového vedení. Všechny měly být vyhodnoceny a projednány s vedením města i obvodů. Oproti původnímu návrhu byla linka 7 vrácena až do Výškovic a na trasu přes Horymírovu a Karpatskou. Vybrané spoje páteřní linky 8 nyní vedou z Nádražní ulice, přidala se linka 11 ze Zábřehu přes Nádraží Vítkovice do zastávky Poruba vozovna. Zachovány byly rovněž vybrané spoje linky 17 z Dubiny do zastávky Poruba Vřesinská.

O záměru změny linkového vedení poprvé informoval DPO letos na jaře. Úprava vyvolala velkou debatu na sociálních sítích i v médiích. Jako o termínu spuštění původního návrhu nového vedení se mluvilo o září. Aktuálně zvažovaný termín není v době psaní článku znám.

Jak už uvedl DPO dříve, systém „Ostravské metro“ má být inspirován moderními provozy v západní Evropě. Nový model linkového vedení tramvají v Ostravě je navržen na základě kontinuálně sbíraných dat o obsazenosti vozidel. Původně se díky změnám v tramvajovém vedení očekávala úspora provozních nákladů v roce 2024 téměř 50 milionů korun. Právě nižší náklady byly spolu se zdůrazněním role tří páteřních linek základními parametry nového návrhu.

Tagy dopravní podnik ostrava DPO ostrava Ostravské metro
91 komentářů