Ostravské metro 2.0. DPO představil novou verzi sítě tramvajových linek, přišly stovky připomínek
O termínu spuštění má být brzy rozhodnuto, roli v tom bude podle DPO hrát i plánovaná modernizace významného přestupního bodu na zastávce Karolina.
Na stránkách Dopravního podniku Ostrava k projektu Ostravské metro se objevil aktualizovaný návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě. Nová verze má reagovat na nejčastější připomínky veřejnosti a vycházet vstříc požadavkům vedení jednotlivých městských obvodů.
I nadále se počítá s původním konceptem tří páteřních linek č. 1, 2 a 8, které mají jezdit ve špičce v intervalu tři a pět minut a o víkendech každých deset minut. Dalších devět linek bude na tyto páteřní navazovat.
„Systém linkového vedení pro Ostravu s novými úpravami je pracovně pojmenován jako Ostravské metro 2.0. O termínu spuštění bude brzy rozhodnuto, roli v tom bude hrát i plánovaná modernizace významného přestupního bodu na zastávce Karolina. Do té doby se může veřejnost s novým upraveným systémem řádně seznámit a otestovat ho v online vyhledávači, který nabízí konkrétní možnosti spojení. Tímto pomůžete doladit celý systém k co největší spokojenosti,“ uvádí DPO na webu Ostravské metro.
Změny oproti původnímu návrhu
Dopravní podnik Ostrava evidoval přes 450 podnětů k původnímu návrhu změny linkového vedení. Všechny měly být vyhodnoceny a projednány s vedením města i obvodů. Oproti původnímu návrhu byla linka 7 vrácena až do Výškovic a na trasu přes Horymírovu a Karpatskou. Vybrané spoje páteřní linky 8 nyní vedou z Nádražní ulice, přidala se linka 11 ze Zábřehu přes Nádraží Vítkovice do zastávky Poruba vozovna. Zachovány byly rovněž vybrané spoje linky 17 z Dubiny do zastávky Poruba Vřesinská.
O záměru změny linkového vedení poprvé informoval DPO letos na jaře. Úprava vyvolala velkou debatu na sociálních sítích i v médiích. Jako o termínu spuštění původního návrhu nového vedení se mluvilo o září. Aktuálně zvažovaný termín není v době psaní článku znám.
Jak už uvedl DPO dříve, systém „Ostravské metro“ má být inspirován moderními provozy v západní Evropě. Nový model linkového vedení tramvají v Ostravě je navržen na základě kontinuálně sbíraných dat o obsazenosti vozidel. Původně se díky změnám v tramvajovém vedení očekávala úspora provozních nákladů v roce 2024 téměř 50 milionů korun. Právě nižší náklady byly spolu se zdůrazněním role tří páteřních linek základními parametry nového návrhu.