Ostravské letiště má další pravidelnou linku, Ryanair zahájil lety do Malagy
První let z Malagy do Ostravy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Ryanair chce v Ostravě pokračovat v růstu.
Ryanair chce v Ostravě pokračovat v růstu.
Celkem nedomyšlený je večerní přílet ve 20:55, kdy z letiště nenavazuje žádné spojení vlakem na zastávku Studénka, natož pak kamkoli dál (např. směr Brno) – tzn. využití linky pouze pro „místní“, kteří přijedou autem.
Včera jsem v tom letadle seděl 🙂 Bohužel pro nás museli přijet známí, jinak bychom museli čekat do 22:32 na vlak, tj. cca 1,5 hodiny.
1,5 hodiny? A?
Ona je spíše obecně nedomyšlená obsluha letišť MHD, kdy to bohužel nemá žádnou vazbu na tep letiště, ale spíše na tep města. Při tom jak se plánují jízdní řády dráhy je to skoro nemožné adaptovat sezónnosti.
Tleskám vedení letiště. V konkurenci sousedních Kat a Kra skvělá práce vybojovat u Ryr novou linku. Klobouček.
Stačí sivzpomenout, ze OSR a KTW meli kdysitemer stejnou vychozi pozici….
Teoreticky ano, prakticky, z hlediska potenciálu spádové oblasti a potenciálu poptávky ne. Poláci mnohem více vycestovali za prácí a tím generovali poptávku po cestování. Ale pravda je, že postoj politických reprezentací v MSK byl v určitém (a asi rozhodujícím) období vůči LCC negativní, prostě neodhadli vývoj mysleli, že se vývoj bude ubírat jiným směrem (hub and spoke model). Svoji roli sehrál i vývoj s ČSA…
Ano, politici se vzhlédli ve „velkých“ leteckých společnostech a ČSA nechtělo konkurenci Praze, nicméně pokud by ČR neřeklo Ryanairu NE v Ostravě, Katowice by nebyly, jen větší Krakow a větší Ostrava
Co by bylo je s odstupem tolika let težko posouditelné, ale pokud vezmu v úvahu, jak se Poláci na rozdíl od nás staví k rozvoji civilního letectví a jak např. byli schopní využít evropské peníze pro rozvoj svých regionálních letišť, tak si myslím, že by KTW předhonily OSR tak jako tak…
A z Brna akorát do prdele….
Gratuluji ostravskému managmentu, který je schopný pro svůj region makat!!
Bohužel v Brně asi není zájem vůbec o nic
Brno to má opravdu velmi těžké ve stínu Prahy, Vídně a i nedaleké Bratislavy. To je ještě větší kombo než KTW + KRK blízko Ostravy. Ale jinak ten poměr linek je stejný. Brno má zase Bergamo což nemá Ostrava. Ale klasická linka Ryanairu k moři chybí velmi, co si budem. Bohužel ani management letiště, ani kraj ani město nemají žádný vliv na to, kam jaký dopravce rozhodne, že bude létat.
vliv managementu letiste na to, jake nove linky se otevrou, je marginalni.
Takze spíláte špatnému.
Kdy bude létat Brno nebo Ostrava do Dublinu? Do Prahy je to daleko a Wídeň a Bratislava drahé parkovné na víc jak 7 dnů…
Slyšel jste už o vynálezu jménem vlak? Kupodivu vlaky z Vídně staví i v Brně.
Tak snad ten zájem vydrží! Škoda že z Brna nelétá nějaká obdobná destinace s Ryanem
Zabehnute linky Bergamo a Londyn funguji velmi dobre. Letos uz po nekolikate vyzkouseno a vzdy pres 90% plno. Verim, ze na podzim budou ohlaseny nove linky:)
Kéž byste měl pravdu 🙂
U RYR, pokud by nebyla obsazenost 90+, ale spíše 94-95%, tak linka nebude provozována. Na druhou stranu, ani obsaznost 90+ nezaručuje, že se linka udrží, protože obsazenost neznamená automaticky, že je v zisku, zejména v obchodním modelu RYR, který spoléhá na výnosy z prodeje dodatečných služeb, které posouvají linky do profitu.
Tak at se lince daří. Destinace zajímavá. Snad bude i celoroční. A nechám se překvapit jaká další destinace se objeví.
Škoda že Girona z Pardubic ani Malaga z Ostravy nepokračuje v zimě (zatím podle rezervačního systému).
Někdo už tedy ví, zhruba do kterého data v roce bude Ostrava – Malaga létat?
24.10 je v prodeji poslední let tento rok (Ryanair už má většinu letů na zimu v prodeji i Ostrava-Stansted a Pardubice-Alicante)