Ostravské letiště chce přilákat další síťové dopravce. Prozkoumá trh dotovaných letů

Letiště Ostrava. Foto: Policie ČRLetiště Ostrava. Foto: Policie ČR

Cílem je zajistit dostupnost a potenciálně rozšířit spojení Moravskoslezského kraje se světem.

Letiště Ostrava vypsalo veřejnou zakázku na průzkum trhu k zavedení letů do přestupních uzlů v tzv. Závazku veřejné služby. Jinými slovy plánuje najít dopravce ochotné provozovat dotované linky. Přilákat chce potenciálně až dvě další síťové letecké společnosti.

Provoz nových spojení by financoval Moravskoslezský kraj, kterému Letiště Ostrava patří. Výše poskytnutých prostředků by se odvíjela od soutěžené analýzy.

Jak vyplývá z podrobností k zakázce, aktuálně jsou pro Závazek zvažovány cílové destinace Amsterdam, Frankfurt nad Mohanem, Helsinky, Mnichov, Vídeň a Varšava.

Z uvedených destinací budou následně vybrány až dvě, u nichž dojde k zadání příslušné veřejné zakázky.

Jak řekl deníku Zdopravy.cz obchodní ředitel Letiště Ostrava Ondřej Musil, pokud vše půjde podle plánů, předpoklad spuštění linky vzešlé z tendru je se začátkem zimní sezóny 2026/2027.

„Cílem je zajistit dostupnost a potenciálně rozšířit spojení Moravskoslezského kraje se světem. Samotný letový řád je předmětem analýzy a jednání s potenciálními dopravci, nicméně chceme zajistit dostatečnou flexibilitu pro cesty a návraty během týdne a současně rychlé přípoje na ještě větší počet návazných destinací v hubu,“ vysvětlil Musil.

Z ostravského letiště se již do jednoho uzlu létá, konkrétně provozuje polský dopravce LOT pravidelnou linku do Varšavy, odkud mohou cestující v rámci jedné rezervace přestoupit na navazující lety. Moravskoslezský kraj na provoz spojení s Varšavou přispívá 20 tisíc korun za každý let.

„Nepředpokládá se ukončení současné linky do Varšavy, ale z důvodu zajištění co nejlepšího spojení se provádí analýza možností také spojení s dalšími evropskými huby,“ dodal Musil.

Z Ostravy létá pravidelně také Ryanair, nabízí linky do Malagy, Girony a na londýnské letiště Stansted.

Jak již deník Zdopravy.cz informoval, dotované lety v Závazku veřejné služby plánuje také Brno s Jihomoravským krajem, chtějí si platit pravidelnou linku do Frankfurtu. Na zajištění linky mají jít z peněz daňových poplatníků 3 miliony eur ročně. Doba závazku by byla 3 roky. Polovinu bude platit město, polovinu kraj. Dohromady tak oba subjekty za celé období zaplatí v přepočtu přes 218 milionů korun.

Brno chce s Jihomoravským krajem dotované lety do Frankfurtu, vyšly by na desítky milionů ročně

Tagy Letiště Ostrava Moravskoslezský kraj OSR
3 komentáře