Ostravské letiště bylo zavřené, horko uvolnilo panely v dráze

Boeing 737-800 v reklamních barvách Moravskoslezského kraje na Letišti Ostrava. Foto: FB Letiště OstravaBoeing 737-800 v reklamních barvách Moravskoslezského kraje na Letišti Ostrava. Foto: FB Letiště Ostrava

Horko výrazně ovlivnilo provoz na Letišti Ostrava. Kvůli vysokým teplotám došlo k uvolnění panelu na ranveji a letadla nemohla dvě

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Před rokem se uvádělo na opravu 1,5 miliardy https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/letiste-mosnov-draha-oprava-finance-vlada.A180428_398558_ostrava-zpravy_woj , nyní už je to 2,5 miliardy. Hlavně, že se budou sypat další stamilióny do ztrátových linek. V lednu 2019 snížil kraj zákl. jmění Letiště Ostrava o 110 mil. na úhrady ztrát z minulých let. Duo Vondrák + Unucka to jsou panečku hospodáři na svých místech !

Jiří

Parkovat tam rozumně není kde, vlak tam po nově vybudovaných kolejích jezdí co 2-3 hodiny úplně prázdný, protože většinou nenavazuje na nic, autobus když už jede, tak hodinu okružní jízdou přes všechny kotěhůlky, čím dál tím méně pravidelných letů a teď ještě dráha tesně před rozpadem 😀 Jsem kdysi slyšel takové rčení, že kde nic není, ani smrt nebere 😀 Ale to odborníci na dopravu z MS kraje tam budou sypat mnohamilionové dotace, ještě úplně jinde než by měly nějaký smysl 😀 To už není ani k pláči 😀

TomasG

Super, každý odborník se hodí. Přestaň teda brečet a napiš na kraj, že se hlásíš dobrovolně na pozici poradce pro dopravu MSK. Oni ti odborníci jak píšeš musí rozhodovat v širších souvislostech, o kterých třeba ty ani nevíš (netvrdím, že je to rozhodnutí vždy správné, ale na druhou stranu nikdy nevyhovíš všem). Taky vidím ty demonstrace a urážející příspěvky v diskuzi pod článkem, že se odborníci z MSK rozhodli letiště zavřít a dál jej neprovozovat. To si pak můžeš vybrat kdo ti bude nadávat 🙂 Jestli ti „odborníci“ co letiště chtějí, nebo ti „odborníci“ co letiště nechtějí. Já jakožto laik-neodborník,… Číst vice »

Jiří

Soudruhu, my jsme si nepotykali. Každopádně i normální laik by měl mít v hlavě, že letecké linky jsou mu k ničemu, když se na to letiště ani efektivně nedostane. Jinak řečeno mi není jasné, proč se řeší D, když není vyřešené B. Ale mohu se mýlit a jiní laikové mají k dispozici teleport, který pro ně bude lepší na mošnov než do katowic a pak už mají ty dotované letecké linky smysl 😉

TomasG

Pane wachmaister jsou ono ale hlava. To nepochopím, proč to ty odborníky z MSK nenapadlo. Proč nependluje co 20min express train mezi letištěm a Ostravou bahnhof. Je pravda, že by se pak i zlepšila návaznost na autobusové spoje do okolních vesniček a sousedních průmyslových firem. A možná by si toho mohla všimnout i nějaká letecká společnost a říct si že když mají tak perfektně zmáknutou dopravu na letiště tak možná by i někdo lítal, když těmi vlaky jezdí tolik lidí. Dobrý tip, snad si to pan Unucka přečte…..

P.S.: Mezi komunisty a odboráři bylo všeobecně provázeno tykáním. (zdroj Wikipedie).

Jiří

Psát na MS kraj je ztráta času. Jakýkoliv nápad, jakýkoliv návrh či konkrétní řešení je hned bez úvahy smeteno, že „nikdo jiný na světě by to nedokázal udělat líp než je to teď“ – tady se lidi musí přizpůsobit radním a ne že radní naslouchají a řeší požadavky občanů!

Apex

Letos, v těchto dnech, je to 15 let, co na nátlak krajů došlo ke zrušení České správy letišť a většina regionálních letišť přešla do majetku krajů. Bohužel, ani na celostátní, ani na regionální úrovni si nikdo neuvědomil nebo nechtěl uvědomit nebo prostě neměl dostatečné znalosti, aby domyslel, jaký bude mít tento krok dopad. Stát se rád zbavil už tehdy zanedbané infrastruktury a prakticky dal od regionálních letišť ruce pryč a kraje jako noví vlastníci investovali v rámci svych (většinou) ne úplně velkých možností. Jistě, postavily se nové terminály (to je vidět), někde, jako např. právě v OSR se masivně investovalo… Číst vice »

Jen tak

vy jste si trosku spletl dobu, ze?

dneska nemame rok 1980

Apex

Po právě, nerozumím vaší poznámce. Koordinace rozvoje a fungování regionálních letišť je běžná v mnoha zemích EU. Jde o dopravní infrastrukturu, která má i strategický význam z hlediska státu. I pro tak z hlediska letecké dopravy liberalizovaný trh, jako je například UK, existuje vládní dokument, který se zabývá praktickými kroky v této oblasti. V jiných zemích jsou stále všechna letiště řízena jedním, povětšinou státním subjektem.

Jen tak

ukazte mi prosím nejakou zemi, kde jsou vsechna letiste rizena jednim, statnim subjektem (pokud se budeme bavit o
civilizovaném světě, cili rekneme v tuto chvíli evropa a spojené státy).

odpovím vám .. nenajdete žádnou.

Apex

Ale jděte :-)…. Třeba Španělsko, většina ve Švédsku, Finsko…. Mimo EU treba Norsko. Stát má ale podíly téměř ve všech polských regionálních letištích… Myslim, že ve všech případech jsou to dostatečně civilizované země….

Apex

A pokud jde o Spojené státy, tak asi vas to překvapí, ale všechna relevantní letiště jsou veřejná ve smyslu vlastnictví. A naopak, privatizace letišť je tam prakticky neznámý pojem.

Marek Turnovec

No člověk si říká, jestli s tím provozem, co tam je, to může něco nějak významně ovlivnit. A s tím, jak často tam třeba jezdí vlaky, se to mohlo třeba trefit mezi dva příjezdy tak, že ani z ti cestující vlakem by si ničeho nevšimli. 🙂

Jozef K.

Kropení dráhy vodou hasiči je totální alibismus a vyhazování , již tak nedostávajících se prostředku. Na tak velkou betonovou plochu, aby se efektivně ochladila, by snad pomohlo jen přesměrování toku Odry. Někdo přede mnou zde psal. že letiště Mošnov je parodie. Bohužel musím souhlasit. Za současného vedení letiště je tomu tak. A bude hůř.

Jen tak

oni to fakt kropi hasici?

no ma ucta.

Permonik

Ano. Konkretně to bylo Buffalo 3 a 4. Viz. http://hasici.airport-ostrava.cz/informace/technika/4 Chtěl jsem si udělát fotku (že by nějaka novinka), ale při rozjezdu vlaku už to mobil nedal….

Adrian

Vloni jsem to viděl několikrát (jezdím tam na stavbu), taky ve mně hrklo, ta spotřeba vody musí být šílená, navíc se to dělá několikrát denně.

železničář v důchodu

A hlavně to padá do doby, kdy je leckde obcemi zakázáno nejen doplňovat zahradní bazény, ale i zalévat zahrady, aby se neplýtvalo vodou: dobrý paradox …

Railman

Něco podobného (detaily neznám, možná nějaký insider doplní) se stalo včera (10. 8.) v Pardubicích – let Ryanair z Alicante FR1494 odkloněn do Prahy, návazný FR1495 odletěl se zpožděním téměř 3,5 hod. Další důvod, proč raději ignorovat takováto venkovská letiště – nezvládají zajistit ani ten občasný provoz, a když tam přijedete se standardním předstihem 2 hod. před odletem a k tomu dostanete další 3 hodiny jako bonus (samozřejmě postupně po kratších úsecích), tak je to opravdu za trest – v hale není ani kam si sednout (lavičky tak pro 20 lidí), natož zajít na jídlo; o salonku, restauraci či dětském… Číst vice »

Apex

No, pokud byl v PED problém s dráhou, tak za to EBA (provozovatel civilní části letiště) nemůže, naopak, doplatila na to. Dráha patří vojákům a vzhledem k tomu, že je po rekonstrukci, tak by odpovědnost šla za armádou. A navíc, zrovna civilní provoz na PED až tak štědře dotován daňovými poplatniky není. Trošku objektivity by neškodilo

Railman

Jestli to byl problém s dráhou, nevím, nicméně i kdyby ano, tak si to provozovatel civilní části má ošéfovat tak, aby to fungovalo – a když už, tak se o cestující postarat + poskytnout jim nějaké kompenzace (jen pro info – pokud by zpoždění nevzniklo neschopností letiště plánovaný let přijmout, ale z důvodů na straně dopravce, je za zpoždění nad 3 hod. pro cestující zákonná kompenzace 400 EUR), když už letiště samotné nabízí komfort asi jako tělocvična bez jakéhokoli vybavení… Tam opravdu nešlo o MÚ typu tornádo / krupobití / extrémní vedro. Dle odkazovaného článku je roční ztráta (= dotace)… Číst vice »

Apex

Nevíme, co se stalo, takže debata je trošku neúčelná, ale věřte, že pokud by to jen trochu šlo, tak by letiště udělalo vše, aby ten let přistál v PED. Ale pokud tam byl např. bezpečnostní problém, tak s tím nenaděláte nic, zejména, pokud vám ta příslušná část infrastruktury nepatří. O nabízeném komfortu bychom se mohli bavit dlouho, ale viděl jste někdy low cost terminál v Budapešti? Komfort je fajn, ale musí ho někdo zaplatit a to společnosti typu Ryanair nebo charterovky nejsou. Pokud chceme levné letenky, tak musí mít letiště nízké poplatky a na komfort prostě nezbývá. Co se týče… Číst vice »

Railman

Souhlasím, debata je jistě neúčelná, jako ostatně drtivá většina debat na netu:-) Ten účel byl dvojí: jednak jsem zvědavý a doufal jsem, že sem někdo hodí, co se přesně stalo a jestli je to mimořádnost nastávající 1x za 300 let nebo běžný provozní chaos malého letiště. A druhý důvod – ať ta ostuda je někde zapsaná, na webu letiště o tom (dnes) není vůbec nic, natož nějaká omluva či nabídka kompenzace. Jinak v Budapešti jsem nebyl, ale obecně nižší komfort letiště může být OK, pokud v případě MÚ je v záloze aspoň nějaká základní péče o zákazníky, což se zde… Číst vice »

Apex

To, že letiště vlastní kraj a město automaticky neznamená, že do toho musejí dávat peníze. Minulé zisky byly vygenerovány z provozu. Ostatně, i ten terminál splácí EBA, akcionáři dali jen záruky za úvěry. Takže pokud budou splácet, daňový poplatník se nemá čeho obávat.

Medák

Pro Railmana:
Podle všeho byl na dráze v Pardubicích pouze výtluk a z bezpečnostních důvodů se rozhodlo o odklonění do Prahy aby se to mohlo mezitím opravit.. 🙂 takže bohužel ale senzace se nekoná.. 😉 Sice nevím co Vám kdy regionální letiště udělala ale tohle se může stát vesměs kdekoli.. ale chápu že pro člověka co má ego až bůhví kam je problém si z bezpečnostních důvodů prostě chvilku počkat a přežít než za každou cenu letět aby se pak něco mohlo teoreticky něco stát buď pasažérům nebo letadlu..

David

Ta Ostrava je parodie na letiště. Fakt že jo.

Nicky

Však oni to jen tak nenechají – stavba paralelní dráhy společně s nástupními mosty pro dvoupatrová letadla je v plánu do 5-ti let.

TomasG

Já bych jen zbrousil hrany na těch panelech a nechal to tak. Vlnovka na dálnici, vlnovka na RWY, prostě Ostrava !!!

Jakub Unucka

Dráha bude v neomezeném provozu dnes 19:15.

Jen tak

tak ale tohle je fakt ostuda.

Jakub Unucka

Dráha má svoje roky (opravena vojáky v roce 1985). Projekt bude hotov se všemi povoleními do konce 2020, začátek rekonstrukce 2022.

DPI

Tzn. dalších min. 5 let problémy, nebo když se dráha chladí pravidelně vodou, problém se zmírní, nebo to nemá vliv?
Zítra a v sobotu má být také přes 30 C….

Martin od FM

Dobrý večer pane náměstku pro dopravu,

Veřím a doufám v budoucí správné vítězství ve VŘ v roce 2020. Naše nej-oblibenější stavební firma na Severní moravě se už těší, reference jsou dostatečné při cestě do Katovic. Snad Vám to vyjde a občané MSK získají dvě unikatní runwaye…

BTW: Podzim se Vám bliží a LOT nikde. Střiháte metr?…… ;-))

Adrian

Díky za info. Vloni jsem měl možnost navštívit věž a dispečeři říkali, že problém s panely dráhy, když je horko existuje už poměrně dlouho, akorát tím, jak je dráha široká a poměrně masivní, tak rekonstrukce bude časově i finančně náročná.

Marek Sourak

Tak po lete tam nebude zadny provoz, tak casu bude dost 😀

Apex

No, to je pěkné, ale…. Jak to bude financované? A naplánování je pěkné, ale je s nutností investice ve výši cca 3 mld Kč srozuměna i stávající opozice? Vzhledem k tomu, že do doby zahájení výstavby budou krajské volby, aby se pak nezjistilo, že na takovou investici nejsou finance…

TomasG

Kde žiješ synku! Jaka ostuda? Fyzika! Dneska byl hyc že i ptáci chodili pěšky, tak se pohnul beton na draze no…