Ostravská parkovací mánie pokračuje, začalo územní a stavební řízení k parkovacímu domu za katedrálou
Vizualizace parkovacího domu za katedrálou v centru Ostravy. Zdroj: Ostrava
Devítipodlažní objekt nabídne necelé čtyři stovky stání.
Vysoká míra zástavby zvýší potřebu parkování. Ale platí to i obráceně. Kapacitní parkovací domy vyvolají ještě větší zahuštění okolí. Je to nabídka vybavenosti území. V Česku je ale příznačné, že za parkování občané neradi utrácí. A tak stejně většina hledá možnost zaparkovat kdekoliv tak, aby to stálo co nejméně. A dokud tady budeme mít drahé služby (již od 89 stojí boty 3000 Kč jako na západě a jen pomalu doháním tyto ceny mzdou) při nízkých mzdach, tak se to nezmění. Ovšem pro architekta dobrá příležitost, jak postavit další bednu.
Divit se, proč parkovací dům u městské nemocnice ueje prazdnotou může jen ten , kdo tam nikdy neparkoval, nebo ma malé auto o velikosti Fabie. Chtěl bych osobně potkat toho naprosto nekompetentniho architekta, který tento parkovací dům nakreslil. Kdyby to byl zrekonstruovaný starý dům, ještě privřu oči, ale v dnešní době, kdy jsou v oblibě velká SUV, postavit parkovací dům, ve kterém se nedá s větším autem vytočit, aby vyjel, to je min. Na nějakou hodně tucnou pokutu. Tento projekt neměla Ostrava vůbec zkolaudovat a měla vrátit k odstranění vážných nedostatků!!!
Budoucí parkovací domy za katedrálou, u krajského úřadu (což je zároveň u divadla a budoucí filharmonie), jakož i ten už dostavěný u nemocnice jsou/budou umístěny na (bývalých) parkovištích, ze zkušenosti po většinu dne značně vytížených. Určitě je lepší pohled na zdařilý architektonický počin než na moře barevného plechu.
A také zvyšují parkovací kapacitu, což je správně, protože aut přibývá a zástavba houstne.
Kdy naposledy jste byl v parkovacím domě se 4 nadzemními podlažími v Opavě přímo v centru? Jak byl prosím parkovací dům obsazený? Stojí na svém místě již více než 10 let, takže času, aby si řidiči zvykli bylo poměrně dost.
Souhlasím, ale zajímalo by mě, kdy si lidi uvědomí, že aut nemůže přibývat donekonečna.
„A také zvyšují parkovací kapacitu, což je správně, protože aut přibývá a zástavba houstne.“
Řekl bych, že je to přesně naopak, autům se zametá cestička (parkoviště, rozšiřování cest…), jeden z důvodů proč aut přibývá.
Vyborne.
Zajímavá věta:
„….Většina zaměstnanců nemocnice navíc pořád upřednostňuje parkování uvnitř areálu nemocnice….“
Jestli se nijak od výstavby parkovacího domu nezměnily pravidla pro parkování v areálu a vrátný dál auta pouští dovnitř, tak ani samozřejmě k žádné změně chování nemůže dojít. Areál asi tedy bude potřebovat stavební úpravy, které výrazně omezí vjezd automobilů, jestli někdo očekává změnu chování řidičů. Jenže k tomu kroku patrně nikdo nenajde odvahu a při pouhé úvaze se spustí spousta blábolů o akutních případech a že to jinak nejde.
Navíc jestli je v nemocnici parkování zdarma a ještě nemusí udělat víc jak 5 kroků pěšky tak tuplem ne.
Není zdarma, ale historicky jsou vydány parkovací karty umožňující vjezd za paušál, které se tak nějak “dědí”, částka za měsíc je velmi nízká, takže nikdo se jich nechce vzdát, aby musel chodit o těch sto metru do do parkovacího domu.
Nechce se jim do toho, protože se pravdepodobne bojí. Vedení nemocnice opravdu nepatři mezi oblibence zamestnancu, na druhou stranu si tady kazdy s kazdym tyka, takze je to takovy ten typicky český binec, kde radsi nikdo nic nahlas nerika a nedela, at je klid na praci.
Ostrava nema narozdil od Prahy ci Brna, ale i Plzne, klasicke centrum mesta. Ty centra jsou minimalne 3… A mam trochu pocit, ze Moravska Ostrava (historicka zastavba) neni z tech center nejcentrovatejsi…
Pak se to logicky zda mrtve – lidi bydli predevsim jinde a obchody ve starych domech toho samy o sobe tolik nepritahnou
A která 3 centra to jsou? 🙂
Poruba, Jih, Moravská
Presne tak.
Vítkovice, Mariánské Hory, Moravská Ostrava
Taky se v Ostravě neříká jedu do centra, ale jedu do Ostravy, protože z našeho pohledu to fakt není centrům.
V rozpočtu Ostravy jsou celkové náklady vyčísleny na 758 mil. Kč
Ten parkovací dům je architektonicky velmi povedený. Ohledně toho jestli je nebo není potřeba, Ostrava má mrtvé centrum, je to dáno i tím, že se jedná o automobilní modernistické město a v centru není parkování. Tato koncepce, na které se prakticky celá Ostrava a její aglomerace postavila, se nezmění mávnutím kouzelného proutku. Po Ostravě se prostě sakra vyplatí jezdit autem, bohužel, ale kvůli tomu je třeba k tomu městu přistupovat jinak než k Praze nebo Brnu. Jeden dva parkovací domy v centru to město rozhodně nezničí, naopak pomůžou centrum oživit. A nářky jsou zbytečné, v Ostravě se pomalu zastavují proluky,… Číst vice »
Ve chvíli, kdy se stavbou velkého parkovacího do domu za stamiliony neomezí parkování v okolních ulicích (fakt nevím, kde chybí místa, těch aut ofiko i neofiko je tam hodně a místa tam kvůli chybějící zástavbě je taky dost) a nezhumanizuje se to celé, tak to půjde do ještě větších problémů a výsledkem budou ulice obsypané auty PLUS prázdný parkovací dům. Takže když utratím tolik peněz za PULL opatření bez příslušného PUSHe, označení odiot si zcela zasloužím.
Je tam treba vice jak cakoli jineho. Parkovani v centru Ostravy je uz podobne tezke jako v Praze ci Brne!!
Tak to je opravdu zlé, skoro konec světa.
Presne jak pises, je to zle!! Vlaky jezdi pomalu a utraci se primarne za budovy a nove za kryti nastupiste, takze ano individualni doprava je treba, ale je to zpusobene jen neefektivitou SZ. Kdyby opravdu zrychlovali a narovnavali trate, tak i primestsi lide nechaji auta doma.
Ano smysluplné investice do podporuji, individuální likviduje životní prostředí ve velkém. Netuším jak vy, já si přírody považuji.
Postavení parkovacího domu, navíc na pozemku města, bude nesporně jednodušší k vyřízení SP než narovnání jednoho km tratě, kde musíte jednat minimálně s desítkami vlastníků a přesvědčit je o tom. On totiž ne každý chce, aby mu koleje vedly přes pozemek, když dosud vedly víc než 100 let vedle.
Takze se budeme stale vymlouvat, ze to nejde a misto toho budeme stavet na SZ predrazene budovy s pridomkem drazni? Tohle vazne chceme??
A kde v Ostravě chcete narovnávat trať?
Do F-M, Frydlantu n. O. a Frenstatu p. Radhostem ci Valašskeho Mezirici? Tohle je panova jedna a tuze zaostala trat!!!
Přímo strašné. Nejdřív je donutili za těžké peníze koupit si obrovské auto. A teď jim ani nezařídí parkování, ani palivo zdarma. Přetěžký úděl jim osud nachystal.
v Karolině nebo na Černé louce zaparkuješ úplně bez problémů
No hlavně je to jen vizualizace a docela velkorysá. Řekl bych, že tam není zase tolik místa pro výstavbu, jak je prezentováno. Ta fotka u článku navíc ukazuje nereálnou (budovu) počáteční pravou stranu Purkyňovy ulice, tam je to zatím stále v soukromém vlastnictví. Nic méně pokud na tom placeném place, kde se nedá skoro nikdy zaparkovat vybudují něco s perspektivou co nebude jen o parkování vedle náměstí, proč ne, ale…
Nemám slov…
Neskrývaná podpora automobilismu. Kolik přispějí ostravští řidiči?
Jako Ostravak jsem na daních s provozem motorových vozidel přispěl cca 400 tisíc za posledních 10 let.
Fajn a kolik z toho šlo na parkovací dům? A těch deset let jste nejezdil, neopotřebovával silnice, neokupoval zadarmo veřejný prostor?
Okupoval zadarmo veřejný prostor? Tu volovinu berete kde? Vám kdy a kdo účtoval ošlapné veřejného chodníku? Kdy a kdo vám naúčtoval postávání zdarma na zastávce veřejné dopravy? 🙂 S takovou úchylnou argumentací se jděte vyfotit. 🙂
To je inspirace pražským radním pro dopravu a bývalým primátorem Hřibem. Ten se zamiloval do označování parkování jako uskladnění soukromého majetku. Tento svůj výrok opakuje stále dokola a je přesvědčený o své genialitě. A jsou lidé co tomu blábolu uvěřili.
Hm, a že tyto výroky neškodného blázna Hřiba se vám tak vryli pod kůži. Přece občan co má vše poctivě zaplaceno a nenárokuje si socialisticky žádné úlitby z veřejných peněz múže být naprosto v klidu, nebo ne?
U Hřiba mě spíše fascinuje, jak jsou lidi ochotní tyto poloblázny ničící jakýkoliv rozvoj města volit.
Když to porovnáme s plundrováním přírody a okolí, tak se jedná o nepatrnou částku.
Budte v klude. Zachvilu sa bude v sulade s prirodou chodit zbierat korienky.
Takemu Nemecku kontinualne klesa spotreba primarnej energie. Momentalne je o 30% nizsia ako v roku 1990 a zodpoveda spotrebe len Zapadneho Nemecka zaciatkom 70 rokov.
A ukázkové plundrování přírody je třeba výstavba nové asfaltové cyklostezky přes pole vedle již existující silnice, kterou má cyklista použít při krajnici. A někteří nazelenalý cyklisti by kvůli tomu klidně rovnou komunisticky vyvlastňovali. Třešničkou pak je po těch cyklostezkách ani najezdí a nadále blokují silnici – viz medializovaný případ, kdy se takhle jeden cyklista vztekal, že dostal pokutu, když místo po cyklostezce jel po souběžné silnici.
To se chlubíte nebo si stěžujete?
Děkuji za mínusy, patří k diskuzi, takže to zopakuji, svým provozem auta přispívám státu, a je otázka jak stát tyto prostředky utrati.A snad i ti zabednění pochopi, že to státní na veřejném prostoru není zadarmo.Ani za státního socialismu nebylo naic zadarmo, tenkrát se přerozdělovalo 98 % HDP, dneska přerozdělujeme už přes 50% a třeba ráj kapitalismu socialistická Francie přeroděluje 60 %..Vše dostupná data…
Proč? Taky dáváte extra peníze na budování síťí? Chodníků? Veřejného osvětlení? Nebo nákupu nových tramvají? Dětských hřišť? A dalo by se pokračovat..
Toto není služba občanům? Kdo má na auto, měl by mít i na chlívek pro parkování, že? Dotujete taky lidem co vlastní letadlo, či člun osobní hangár či přístav?
Souhlasím, že majitelé gumokolů by si měli s autem zajistit i místo na jeho parkování. Trošku je ale problém, že bez součinnosti města se ten „chlívek pro parkování“ nedá moc snadno sehnat. Když jsem koupil byt v paneláku tak jedna z prvních věcí byl dotaz na město co musím udělat, abych měl své parkovací místo a že jsem připraven si to i zaplatit. Odpověď byla shrnutě „nelze“.
Ve výsledku je to podobné jako s pirátěním hudby – dokud neexistuje rozumně dostupná legální možnost jak se k tomu dostat tak si lidé najdou vlastní cestu.
To je stejné, jako kolik přispějí cyklisté na výstvavbu cyklostezky. Motoristé si stavbu své infrastrukturu (kterou cyklisté využívají taky) platí z různých extra daní a poplatků z nich.
To jsou nehorázné lži, ale vy to tady budete neustále mlít a morálně se povyšovat.
Vy byste měl platit ještě cca o dvě až tři koruny na kilometr víc, abyste vůbec dorovnal škody, které provozem svého osobního auta pácháte na ostatních. Teprve pak se můžeme začít bavit o tom, kolik navíc máte platit za nějakou extra infrastrukturu.
Hezkého Silvestra i vám.
Byl jsem teď 2 dny v OV, chodníky rozmrdané jak na balkáně, podchody pochcané, všechno tak nějak zašlé a ušmudlané… Zachránilo to běhání v Bělském parku a druhý den trasa z nádraží Svinov kolem řeky Odry do Staré Bělé, za celou dobu asi 10 lidí. Za tuhle nádheru, ať si postaví parkovacích domů třeba deset.
I kvůli tomu se Ostrava vylidňuje.
Dle vizualizace je to pěkná ulice, asi jedna z mála v Ostravě. Takže si ji pochopitelně zničí parkovacím domem, to dá rozum.
Je možný i zcela opačný pohled na věc – Ostrava se snad spíš dlouhodobě vylidňuje, takže tam na rozdíl od jiných měst není potřeba řešit nějakou bytovou výstavbu, školy, kanceláře apod. Parkovací dům můžeme vnímat jako takovou potěmkinovskou vesnici, že se to tam rozvíjí.
Co je na té ulici pěkného, když se po jedné straně parkuje a dál je proluka, kde se taky parkuje?
Copak o to, Ostravsko bylo vždy velmi pro automobilní, to se nezmění mávnutím kouzelného proutku, ale když chci motivovat k parkování v parkhousu, musím zpoplatnit i ulice nebo tam zmenšit počet stání v rámci kultivace městského prostoru…
Právě, pak to budou používat jako politikum že lidi parkovací domy nechtějí.
Idioti, parkovaci mista by se mela rusit a ne stavet nova.
Voliči zřejmě mají jiný názor…
Dost možná, taky podle toho naše okolí vypadá, jak vypadá..
Je třeba vyměnit voliče!
To bych neřekl, je potřeba osvětu, vysvětlit lidem, co individuální motorismus způsobuje a že jeho další dotování je obrovská chyba. Co se týká nějaké výměny, vyměnil bych raději nějaké politiky.
Vysvětlit? Oni si toho za celou dobu nevšimli a nic nepochopili?
Politiky nevyměníte, dokud tady budou jednodušší voliči, kteří budou volit stejně jednoduché lidi.
Ano, vysvětlit. To, že je pro nás důležitější životní prostředí, než řešení každé kraviny autem, to je potřeba, jak je vidět, mnohým lidem vysvětlovat.
Ano, voliče snad zmínil hned v úvodu.
Ano, voliči mají takový názor, jehož následkem je permanentní frustrace, skepse a vylidňování.
Tento váš názor sdílí celých 0,99% voličů.
A ještě méně daňových poplatníků.
U nich by to saldo má dáti/dal bylo záporné🤣
Jen se plácejte po zádech. Za chvíli v té vaší smradlavé zaprášené Ostravě budete sám a budete mít prdlajs, protože kdokoli inteligentnější bere kramle.