Ostravici překlenula nová cyklolávka, zlepší spojení historického centra Ostravy s Dolní oblastí Vítkovic
Dokončená cyklolávka přes řeku Ostravici. Zdroj: Ostrava - Tomáš Bayer
Stavba podle návrhu uznávaného architekta Josefa Pleskota vyšla přibližně na 103 milionů korun bez DPH.
Velice povedené dílo, Ten konávní/konvexní tvar jednotlivých polí je zajímavý. Myslím, že Pan Ing. Janata a architekt Pleskot odvedl pěknou práci.
„se lávku podařilo zpřístupnit ještě před prázdninami,
Náklady na stavbu lávky přesáhly 103 miliony korun bez DPH,“
Měla být otevřena už na jaře.
Ty miliony nejsou jen za lávku, ale i za novou cyklostezku, kde v prostoru čističky se také stavěl „most“ nad potrubím. https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9q0bHxWWEq&ud=18%C2%B017%273.050%22E%2049%C2%B049%2713.958%22N&x=18.2837434&y=49.8206857&z=18&base=ophoto
Lávka dává možnost pro stavbu další cyklostezky po hrázi řeky a po bývalé trati na haldu, k cyklolávce v Hrabové. Ostatně už tak lidé začali jezdit i po stávající šotolině.
Už několik let tam je asfaltka.
Měl jsem něco společného s přepravou lávky a byla to zajímavá noční práce. Tímto chci poděkovat mj. třeba ostravským tramvajákům za toleranci při průjezdu městem.
Pro všechny – pokud na silnici potkáte nadměrný náklad s doprovodem, řiďte se pokyny doprodu. Je to jak pro vaší bezpečnost, tak i pro co nejrychlejší průjezd všech. Diky.
Moc se tam nehodí, není rezavá.
Na rezavý design drží autorská práva Ateliér 38.
Paráda, už se moc těším, až se po ní projedu!
Lávka přes řeku Ostravici a pozemky SŽ. 4 kolejnice a nepořádek mezitím.
Z lávky je nerušený pohled na vysokou pec – úžasné. NKP:):)
100m dále další most Správy železnic.
Pokud se nepodaří zredukovat železnice a zdevastované pozemky Správy železnic okolo, tak bude rozvoj Ostravy o ničem.
A místo toho cpát miliony a miliardy do jejich přemostění, nebo 20 km objíždění.
To je vlečka Vítkovických železáren. Ale chápu, moderní člověk si stavební materiál vyzvedene v Alzaboxu.
Koukám, že máte srandovního jmenovce. 😉
Já to neberu doslovně jako kolega Kocurek Jiří, ale s názorem pana Vlastimila souhlasím. Chápu, že Ostrava má v tomhle těžkou pozici – z průmyslového areálu, prorostlého nějakými domy, je těžké hned udělat město. Ale namísto toho se struktura dál fragmentuje a dělá víc a víc neprostupná. Nedávno jsem o tom tady psal, že bych ulici 28. října u křížení s Místeckou zahloubil – no a jsme u toho zas. Kdyby 28. října byla pod zemí, mohla by vést až k „motýlové“ křižovatce poblíž bývalého dolu Zárubek. Tranzit by nezavazel, nahoře by byla jen místní uliční doprava. Koleje bych přimknul… Číst vice »
„Kdyby 28. října byla pod zemí, mohla by vést až k…“
Po třetí světové, až bude Ostrava přeoraná, můžete jako architekt popustit stavidla své fantazie.
Zatím je to nemožné.