kmax

Ostravané si na modernizaci zastávky Karolina musí počkat, DPO ani napodruhé nevybral zhotovitele

Zastávka Karolina v Ostravě. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZastávka Karolina v Ostravě. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Zájem přitom měly tři firmy.

Už dnes zpožděná přestavba významné tramvajové zastávky Karolina v Ostravě se opět odkládá. Tendr na zhotovitele byl  napodruhé zrušen. Upozornil na to web mhd-ostrava.cz.

„Zadavatel zrušil zadávací řízení proto, že se v průběhu zadávacího řízení vyskytly ekonomické důvody hodné zvláštního zřetele, pro které nelze po Zadavateli požadovat, aby v zadávacím řízení pokračoval,“ uvádí se v písemné zprávě na profilu zadavatele.

O zakázku měly podle zprávy zájem tři firmy, TSS Grade, Monvia Morava a IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. Nejnižší nabídkovou cenu podala firma Monvia Morava, práce byla ochotna provést za 58 milionů korun.

„Soutěž jsme zrušili po vyhodnocení ekonomické výhodnosti nabídek. O dalším postupu probíhají jednání. Naším cílem je dosáhnout výhodnější ceny,“ řekla na dotaz Zdopravy.cz mluvčí Dopravního podniku Ostrava (DPO) Tereza Šnoblová.

Úpravy zastávky měly proběhnout již loni v létě. První vysoutěžený zhotovitel, sdružení společností Hroší stavby Morava a Chládek a Tintěra, Pardubice, však nepřevzal staveniště a nezahájil stavbu.

Sdružení tehdy oznámilo DPO, že projektová dokumentace je podle něj neúplná a neumožňuje zpracovat dílenské podklady. Přestože dokumentace byla částečně upravena, sdružení nadále tvrdilo, že není v souladu s předpisy. DPO s tímto výkladem nesouhlasil a připomněl, že stejná dokumentace byla součástí zadání.

Spory ukončila dohoda o narovnání ze 7. dubna, na jejímž základě sdružení zaplatilo smluvní pokutu 490 tisíc korun bez DPH. Už v únoru uzavřel DPO dohodu s projektantem – firmou PROJEKTSTUDIO EUCZ, která dokumentaci revidovala a na vlastní náklady doplnila. Samotné vypracování dílenské dokumentace stálo 1,28 milionu Kč bez DPH.

Nové řešení významné zastávky na kraji historického jádra města mělo cestujícím po dokončení nabídnout větší rozsah zastřešení, rozšířený přechod pro chodce a nový povrch nástupišť s barevným lakem. V přístřešku mělo být zakomponováno i nastavitelné LED osvětlení.

Součástí stavby měla být rovněž rekonstrukce obrubníků, výměna asfaltového povrchu v kolejišti či doplnění hran nástupišť o světelnou linii upozorňující cestující na přijíždějící vozidla.

Tagy dopravní podnik ostrava DPO Karolina
1 komentář