Ostrava znovu shání trolejbusy. Odhadovanou cenu výrazně navýšili, Turkům omezili šance
Trolejbus T‘CITY 36 Tr pro Dopravní podnik Ostrava. Foto: Jan Švehla / Škoda Group

Podmínkou účasti je sídlo v EU.
Podmínkou účasti je sídlo v EU.
Obecně jsem pro to, aby totalitní režimy, jako je ten turecký, měly omezený až zaražený přístup. Ale když pak člověk vidí to hovadské chování Schadefabriky…
A platí to i když dodavatel se sídlem v EU částečně vyrábí v tom totalitním režimu?
Mohli dát rovnou do podmínek, že sídlo musí být v Plzni. Ale třeba budu překvapen.
Přece nenecháme paní Kellnerovou zchudnout.
No… Jen nesmí Renču v záchvatu nějaké óbr investiční globální reorganizace u KellnerGroup napadnout přenést sídlo SchadeWerke na Kajmany, Panenský ostrovy, či Bůh ví jaké pr..dele světa. To obratem začne Turecko se svými celními ústupečky ve vztahu k EU vycházet v podstatě jako domácí výrobce. To pak u DPO bude třeba najmout nějaký experty na dotační tituly, ZVZ a jiný podobný levárny. Áaa… Vlastně sorry, chlapci, Myslím, že KellnerGroup se bez této verbeže den co den ani nevy..ere, takže poradci se nějací najdou.
Sídlo měla matka škodovky v daňovém ráji ještě předtím, než ji nebožtík Kellner koupil, ne?
Škodovka je pro PPF investice. A investice se kupuje pro to, aby se se ziskem prodala.
Nebyl bych tak rigidní, napsal bych v Plzeňském kraji. 🙂
no je to placené za evropské dotace tak by to měla být samozřejmost že to je evropská firma a ne turci nebo činani
Je to v první řadě za peníze nás všech, tak bych čekal, že soutěž bude maximálně férová a otevřená, když už si tu hrajeme na volný trh, nikoli svázaná arbitrárními požadavky.
Volný trh nikdy neexistoval.
To souhlasím ale i tak bych tam nechal podmínku evropského výrobce e ne za peníze nás všech platit činani.
S čínskými výrobci by to těžko mohla být férová soutěž, když jsou finančně podporované čínskou vládou.
Iveco se někdy v ČR pokoušelo působit jako dodavatel trolejbusů? Dosud jsem si myslel, že to vždy byla Škoda s karosérií Iveco/Irisbus.
Ne, Iveco si údajně myslí že trolejbus je jen drahý módní prostředek a proto prakticky ani nezačala obnovená spolupráce se Škodou….
Pro ty jejich kreace typu Crèalis to o tom drahém módním prostředku platí bezezbytku. Tak si asi myslí, že to tak je všude. Asi jim nikdo nepřeložil aktuální trendy do franštiny.
Bohužel čekám, že Škoda se přihlásí s typem 32Tr a Ostrava se tak nedočká 26Tr IV. Škoda zase jede plně SORku, pokud se nejedná o 24 metrový vůz. Třeba ten Esslingen je toho důkazem, že Škoda jede ve velkém SOR. Solaris nakonec nechce dodávat trolejbusy bez výzbroje Škoda na český a slovenský trh.
Navíc když generální ředitel nebo někdo z těch nejvyšších pozic v SORu je člen představenstva ve Škodě
Majitel je Křetínský a SOR je v PPF group tak asi jasné.
Je to škoda, ale horší než 36Tr to snad být nemůže.
Proč si vůbec DPO nemůže prostě říct, co chce, když kromě Turků se do posledního tendru nikdo nepřihlásil? Mohl by někdo něco namítat, kdyby v podmínkách byla naprasáka požadována karosérie Solaris?
Neřekl bych, že musí jít výhradně o SOR, viz Ostrava, Ústí nad Labem nebo Plzeň. Je nicméně Škoda, že strach z neznámého bude stát 70 milionů navíc.
Plzeň, Brno nebo Ostrava byly dodávky na základě rámcových smluv uzavřených před několika lety. V posledních letech Škoda nabídla karoserie Solarisu pouze do Prahy a Ústí, protože 24m trolejbus a 18m trolejbus s pohonem dvou náprav Sor neumí.
Do Ústí se hlásil i SOR (s Cegelecem), takže takže to nebylo možné jen v kombinaci Škoda+SOR. A to se teď s Esslingenem změní, protože tam mají jít 33Tr právě s pohonem dvou náprav.
Solarisy bez 2 hnaných ještě šly do Prešova, Brna, Bratislavy a též Ostravy, ale to je fakt tím, že na 33Tr si ještě moc netroufali v masové výrobě. Nyní už jdou do toho. To co uměl Solaris dřív minulosti, už umí i SOR
Protože si Škoda ještě netroufal moc na 33Tr
Spíš sorka nemá co vyrábět proto i ty kastle pro škodu…