Ostrava znovu shání trolejbusy. Odhadovanou cenu výrazně navýšili, Turkům omezili šance

Trolejbus T‘CITY 36 Tr pro Dopravní podnik Ostrava. Foto: Jan Švehla / Škoda GroupTrolejbus T‘CITY 36 Tr pro Dopravní podnik Ostrava. Foto: Jan Švehla / Škoda Group

Podmínkou účasti je sídlo v EU.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Koloušek

Mohli dát rovnou do podmínek, že sídlo musí být v Plzni. Ale třeba budu překvapen.

Radek

Přece nenecháme paní Kellnerovou zchudnout.

Olin

No… Jen nesmí Renču v záchvatu nějaké óbr investiční globální reorganizace u KellnerGroup napadnout přenést sídlo SchadeWerke na Kajmany, Panenský ostrovy, či Bůh ví jaké pr..dele světa. To obratem začne Turecko se svými celními ústupečky ve vztahu k EU vycházet v podstatě jako domácí výrobce. To pak u DPO bude třeba najmout nějaký experty na dotační tituly, ZVZ a jiný podobný levárny. Áaa… Vlastně sorry, chlapci, Myslím, že KellnerGroup se bez této verbeže den co den ani nevy..ere, takže poradci se nějací najdou.

vlachjan

Sídlo měla matka škodovky v daňovém ráji ještě předtím, než ji nebožtík Kellner koupil, ne?

Motýl Emanuel

Nebyl bych tak rigidní, napsal bych v Plzeňském kraji. 🙂

jira.h

no je to placené za evropské dotace tak by to měla být samozřejmost že to je evropská firma a ne turci nebo činani

Kubrt

Iveco se někdy v ČR pokoušelo působit jako dodavatel trolejbusů? Dosud jsem si myslel, že to vždy byla Škoda s karosérií Iveco/Irisbus.

Někdo neznámý

Ne, Iveco si údajně myslí že trolejbus je jen drahý módní prostředek a proto prakticky ani nezačala obnovená spolupráce se Škodou….

Pavel Vavříček

Bohužel čekám, že Škoda se přihlásí s typem 32Tr a Ostrava se tak nedočká 26Tr IV. Škoda zase jede plně SORku, pokud se nejedná o 24 metrový vůz. Třeba ten Esslingen je toho důkazem, že Škoda jede ve velkém SOR. Solaris nakonec nechce dodávat trolejbusy bez výzbroje Škoda na český a slovenský trh.

Pavel Vavříček

Navíc když generální ředitel nebo někdo z těch nejvyšších pozic v SORu je člen představenstva ve Škodě

graylag

Je to škoda, ale horší než 36Tr to snad být nemůže.

Proč si vůbec DPO nemůže prostě říct, co chce, když kromě Turků se do posledního tendru nikdo nepřihlásil? Mohl by někdo něco namítat, kdyby v podmínkách byla naprasáka požadována karosérie Solaris?

Erik

Neřekl bych, že musí jít výhradně o SOR, viz Ostrava, Ústí nad Labem nebo Plzeň. Je nicméně Škoda, že strach z neznámého bude stát 70 milionů navíc.

Ondra K.

Plzeň, Brno nebo Ostrava byly dodávky na základě rámcových smluv uzavřených před několika lety. V posledních letech Škoda nabídla karoserie Solarisu pouze do Prahy a Ústí, protože 24m trolejbus a 18m trolejbus s pohonem dvou náprav Sor neumí.

Kuba1

Do Ústí se hlásil i SOR (s Cegelecem), takže takže to nebylo možné jen v kombinaci Škoda+SOR. A to se teď s Esslingenem změní, protože tam mají jít 33Tr právě s pohonem dvou náprav.

Pavel Vavříček

Solarisy bez 2 hnaných ještě šly do Prešova, Brna, Bratislavy a též Ostravy, ale to je fakt tím, že na 33Tr si ještě moc netroufali v masové výrobě. Nyní už jdou do toho. To co uměl Solaris dřív minulosti, už umí i SOR

Pavel Vavříček

Protože si Škoda ještě netroufal moc na 33Tr

Šunka

Spíš sorka nemá co vyrábět proto i ty kastle pro škodu…