Ostrava znovu shání trolejbusy. Odhadovanou cenu výrazně navýšili, Turkům omezili šance

Podmínkou účasti je sídlo v EU.
Dopravní podnik Ostrava znovu shání výrobce jednočlánkových nízkopodlažních parciálních trolejbusů. V soutěži s odhadovanou cenou 289 milionů korun hledá firmu, která dodá až 16 vozidel. Na financování chce využít dotaci z IROP nebo Modernizačního fondu.
Zakázku zveřejnil DPO na profilu zadavatele. Požadavky na vozidla jsou stejné jako v soutěži z roku 2023, kterou následně DPO v roce 2024 zrušil bez jasného vysvětlení skutečných důvodů. V soutěži na deset trolejbusů tehdy nabídla výrazně nižší cenu turecká Bozankaya: 13,5 milionů korun za trolejbus než Škoda Electric (16,6 milionů korun). V nové soutěži počítá DPO s odhadovanou cenou 18 milionů korun za jeden trolejbus.
DPO zrušil tendr na nové parciální trolejbusy, nabídky podaly Škoda a Bozankaya
Bozankaya bude mít ale velký problém se do soutěže vůbec přihlásit. Podle podmínek soutěže bude účast povolena jen firmám se sídlem v EU, EHP nebo Švýcarsku. Dodávky z jiných zemí nesmí přesáhnout 50 %.
DPO v hodnocení zohlední nejen cenu. Ta bude mít váhu 70 %. Vybrané technické parametry zohlední v hodnocení 10 %, výhodnost servisních podmínek pak 5 %. Patnáct procent v hodnocení bude mít skutečnost, že výrobce má již parciální trolejbus schválený v EU. Na dodání prvního trolejbusu bude mít přitom vítěz 15 měsíců.
Vypsání soutěže předcházely předběžné tržní konzultace, ve kterých reagovaly pouze společnosti Solaris a Škoda Electric. Osloveny nebyly například švýcarský HESS nebo turecká Bozankaya, naopak DPO k účasti v konzultacích vyzval například Iveco. To se několik let v Česku do žádné soutěže na trolejbusy nehlásilo.
Nové trolejbusy mají být nízkopodlažní a klimatizované s kapacitou nejméně 80 osob. Na baterie mají zvládnout dojet nejméně 15 km.
Poslední parciální trolejbusy v Ostravě jsou od Škody Electric. Model 36Tr má tureckou karoserii od Temsy.
Škoda předala Ostravě první trolejbus T‘CITY 36 Tr, je jejím patnáctitisícím vyrobeným vozem