Ostrava znovu shání nové autobusy na vodík, DPO vypsal podruhé i soutěž na plničku
První soutěže na vozidla i plničku musel DPO zrušit.
Devět měsíců po zrušení první soutěže na dodávku vodíkových autobusů vypsal Dopravní podnik Ostrava nový tendr na jejich dodávku. Tento týden současně znovu začal hledat dodavatele plnicí stanice.
Zakázka na až deset vodíkových autobusů se dnes objevila ve věstníku veřejných zakázek, na profilu dosud není. Odhadovaná cena je 185 milionů korun, tedy zhruba více než trojnásobek ceny běžného dieselového autobusu pro MHD. Autobusy mají být dodány do roku 2025.
Zakázka zatím není na profilu zadavatele, proto není možné zjistit, v čem se liší od prvního tendru. Podmínky soutěže označil předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Mlsna loni za diskriminační. Stalo se tak na návrh společnosti SOR Libchavy, která v době soutěže ještě neměla vodíkový autobus, ale pracoval na jeho vývoji. Ostrava se hájila, že nemůže čekat, až výrobce autobus vyvine. V Ústí nad Labem, které jako první v Česku vodíkové autobusy vysoutěžilo, stačila jako reference dodávka elektrobusů.
DPO soutěží ještě zbudování vodíkové plničky na Hranečníku na východním okraji města. Soutěž musel loni zrušit kvůli příliš drahé nabídce jediného uchazeče technologické části. Proto ještě proběhly předběžné tržní konzultace, DPO upravil některé technické podmínky. Odhadovaná cena je 146,7 milionu korun. Plnička bude součástí autobusových garáží na Hranečníku.