Ostrava zmodernizuje systém řízení dopravy ve městě, vznikne nové dopravní a řídicí centrum
Tramvaje dopravního podniku Ostrava (DPO) na dopravním uzlu Náměstí Republiky v centru Ostravy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
V plánu je výměna řadičů křižovatek, počítá se s preferencí MHD a IZS.
Jeden nápad bych měl, ale jelikož má nulové investiční náklady, tak by znamenal i nulové provize a je tudíž naprosto neprosaditelný.
Vypnout zbytečné překážky plynulosti provozu, známé též jako semafory. Schválně si někdy porovnejte plynulost průjezdu křižovatkou v typický pracovní den při zapnutých a při vypnutých světlech.
Já četl, že chystají výměnu řidičů. To by pomohlo víc! 🙂
Fascinuje mě, že na zast. Muglinovská auta mají zelenou, tramvaj, co jede směr Hlučínská má jízdu přímým směrem, kdežto ta co odbočuje na nádraží nikomu cestu nekříží a ani není kolizní ma pár sekund jízdu vlevo a pak čeká kolem minuty na další cyklus..
Klidně by tam mohla být jízda přímým směrem a vlevo…
Neměla by tak kolizi s čočkami od Hlučínské? Neříkám, že současný stav je optimální (další taková křižovatka je 28. října X Nádražní u Ostravice).
To by zase neměla auta zelenou co jedou z Nádražní na Mariánskohorskou/Nádražní
Křižovatka Vodárna, směr z Poruby doprava na Plzeňskou – nechápu, proč tam není zelená šipka a i toto odbočení doprava se řídí přímím směrem přes křižovatku…. A takových míst je v OV plno….
Toz pevne doufam, ze se tim vyresi i optimalizace jednotlivych cyklu, protoze v soucasne dobe to i na dulezitych krizovatkach v ostrave vypada, jako by cykly programoval student tretiho rocniku stredni skoly elektrotechnicke. Typickym prikadem je nedani zelene, ikdyz by mohla byt a to jak autum tak chodcum – proste z provozniho hlediska muze byt zelena, ale semafor tvrdosijne drzi cervenou, stacilo by 10-15 minut sledovat cinnost semaforu a hned nekolik optimalizaci je nasnade. Dale vetsina krizovatek ma snimace na auta i tlacitka pro chodce, ale vetsinou je to jen pro statisticke ucely a ridici program semaforu na tyhle podnety… Číst vice »
Konečně. Na většině křižovatek rozhodně žádná preference není, přestože mi v mailu tvrdili opak. Ať je to co nejdříve
Jak poznáte ostravskou tramvaj? Jako první ke křižovatce přichází a jako poslední odchází.
V Porubě tyhle pocity nemám, tam dostává tramvaj vložené fáze
V Brně to není o nic lepší. Občas by si člověk myslel, že tam snad ta preference i je, jenže pro auta…