Ostrava začne stavět nový parkovací dům u nemocnice. Jedno místo pro auto vyjde na 836 tisíc korun
Vizualizace parkovacího domu u Městské nemocnice Ostrava. Foto: Ostrava
Do soutěže se přihlásilo deset firem, dvě nejlevnější ale nakonec odmítly podepsat smlouvu.
Geosan ? Proc to asi podepsal ? Je to jednoduche, vsechny SUB obere, tak jak to dela vsude. Nezaplati a vyhrozuje.
místo pro auto vyjde na 836 tisíc korun,to zase nekdo dostane na konto balík,jeden flek tolik peněz
Říká se, že investice (třeba když pronajímáte byt) by se měla vrátit do 20 let. Tak pojďme počítat. Pokud by se za parkovné vybíralo 20,- Kč/h, každý den v roce by na parkovacím stání stála vozdla 12 hodin, tak za rok získáme: 20 * 365 * 12 = 87.600,- Kč. Za 10 let je to 876.000,- Kč. Jistě, potřebuji náklady na provoz (osvětlení, revize, daň z nemovitostí a DPH, servis parkovacích automatů…) Takže budu počítat, že polovina z toho, co se vybere, půjde na provoz. Pak těch 876 tisíc vyberu za 20 let, investice bude zapalcená a dále už bude… Číst vice »
Zdravím.
Drobný dotaz zda někdo neví.
Vzhledem k tomu že kousíček přes cestu 28 října je dnes u skeletu parkoviště na místě kde vyroste právě vědecká knihovna zvaná Černá kostka. Bude toto parkoviště sloužit i pro knihovnu nebo se ještě plánuje k Tieto tower, Černé kostce a Skeletu postavit ještě jedno podobné parkoviště…
Děkuji.
Parkoviště by mělo sloužit jako náhrada při stavbě Černé kostky. Černá kostka by měla mít své vlastní podzemní parkoviště (toto však nevím jistě a nebyl jsem to schopen dohledat).
U skeletu má vzniknout další parkovací dům – u křížení ulic Na jízdárně a 28. října. https://pozemky.ostrava.cz/parkovaci-dum-krajsky-urad/
Výsměch zeleným .. Kolik by asi muselo být parkovné, aby to bylo rentabilní..
Všechny ty kraviny a modré nesmysly.
Postaví se to, stojí to a má to svoji hodnotu co se platí. Pořád lepší jak každý den krmit vzduchoprázdne lokálky miliony co se fakt nesplaceji ani omylem. Naopak.
Děláte si srandu? A toto se zaplatí? Toto není vožení prázdného vzduchu?
Kdyby to stálo 500 000 tak se to v Ostravě nikdy podle mě nezaplatí. Protože rentabilní částka by byla 3500 měsíčně.
Proto taky vycouvali z mnoha parkovišť typu alšovo náměstí. Protože jim to podle mě došlo.. Že by to museli dotovat.
U nas i ve svete se stavi parkovaci domy i komercne jako dlouhodoba investice. Takze i tady zalezi na investorovi, jestli parkovani bude darek/dotace pro automobilisty nebo jestli si to nasledne uzivatele zaplati v poplatku za parkovani. Pri danem poctu mist, prumernem obsazeni 8 hodin/den a 21 pracovnich dnech v mesici vychazi pri sazbe 20 Kc za hodinu na celkem peknych 18 milionu za rok. Do nemocnice se ale jezdi i o vikendu, na porody treba i v noci (vlastni zkusenost) takze se vybere i o dost vic. K tomu prijmy z pronajmu a poplatku za parkovani kol (co by… Číst vice »
No a pokud by se zapracovalo na nakladech (nestavelo by to mesto), tak i cena za jedno misto by byla o dost nizsi. Prefabrikovany parkinghouse vychazi o dost levneji.
Z vaší kalkulace je pěkně vidět, proč máme v našich městech a zejména v Praze takové problémy s parkováním. Při ceně 2000Kč/měsíčně se náklady na jedno parkovací místo nevrátí ani za 30 let (a to nepočítám údržbu).
Jenomže průměrný čech nechce dát ani tohle. Dokonce mu připadá 2-3Kč denně za parkování na ulici příliš.
Parkovani za 2-3 Kc na den by dal na ulici skoro kazdy prazak, jen by mu museli to misto garantovat 😉 Pak by dal asi klidne i mnohem vic. Otazkou jsou naklady, pokud cena prefabrikovane prizemni garaze vyjde od 120.000 Kc vc DPH (bez pozemku), tak je potreba se ptat, proc vystavba parkivacich domu ruznymi mesty stoji tolik kolik se v mediich prezentuje. Komercni subjekty stavi z ruznych modularnich a prefabrikovanych systemu a tam cena pokud si dobre pamatuji rozhodne neni 1 mil. Kc za jedno misto. Na prazskych sidlistich by vam lidi utrhali ruce za kryte parkovani s vjezdy… Číst vice »
Jasně, a nechtěli byste to za ty 2 koruny ještě oplotit a za erární peníze hlídat?
No pokud se DPP dotuje kazdy rok 17 mld. Kc, tak aspon ta 1 mld. Kc na oploveni a hlidani zaparkovanych aut ostatnich danovych poplatniku by se najit mohla 😉
Celospolecenske negativni dopady z ukradenych a vykradenych aut budou stejne ne-li vyssi! Tak at je z tech nasich dani aspon trochu uzitku.
a ostrahu s jablotronem do každé rodiny, že?
dochází vám, že ta dotovaná MHD je to, co prahu odlišuje od Dháky a Djakarty?
mimochodem silniční infrastruktura taky není zrovna beznákladová….a nerad bych kecal, ale myslím, že MHD bude mít vyšší počet přepravených cestujících než IAD
tak garance místa za 3 Kč / den, to je jako pokus o vtip, že? k ceně všeho možného….cena těch garáží je bez desky či něčeho, na co to postavíte, přípojek a vjezdu. a samozřejmě pozemku. přičemž to fakt nejde skládat na sebe, obávám se, že to neunese…. už v roce 2009-2010 stála v HK stavba parkovacího domu s 90 místy cca 45 mio (nevím jak je v tom pozemek). že město zaplatilo 75 mio je jiná věc, dotčený náměstek primátora je za to i odsouzen k úhradě škody. ale pořed 10 lety to bylo cca 500tis. Kč / místo.… Číst vice »
Samozrejme ze to byl vtip, protoze vybirat i ty 2-3 kc za neco, jednou dostanete a pak dvakrat ne je taky vtip. Resp. je to dan, jen t tak nikdo nenazyva. K cenam: je mi samozrejme jasne, ze nejdou stavet na sebe, na druhou stranu je to porad obdobne mnozstvi materialu nebo spis mensi. V cene je nekde i podlaha, je to spis jenom neco pro predstavu. Cena pozemku na sidlistich v v Praze je 10-15.000 kc za m2. Pak cena garazoveho stani vychazi i pri neefektivnim vyuziti mista a pouze prizemni zastavbe na 300-400 tisic Kc. K nejblizsi silnici… Číst vice »
asi nemá smysl se bavit, co je pro koho astronomická částka 3 Kč / den. myslím, že jsem docela židák, ale tohle je hluboko pod moji rozlišovací schopnost, tak hluboko, že ani nepřemýšlím o této částce. k cenám výstavby – spočítejte si, kolik místa potřebujete na obslužné komunikace a kolik těch garáží naskládáte na hektar. kolik ty komunikace a minimálně dešťová kanalizace budou stát. a to jste furt na jednom podlaží. a ještě se podívejte, jak daleko jsou lidi ochotni chodit. vždyť se tu řve…jak přece chudáčci bez nožiček nebudou chodit 1km na vlak. tak přece nebudou chodit stejnou vzdálenost… Číst vice »
Treba tady:
https://constructalia.arcelormittal.com/files/CarParks_DE–f0a4d6efe57d9847c3ce03befe300315.pdf
Nebo
https://www.zoontjens.de/blog/blog-de/parkhaus-bauen/
A kdo platí 3 Kč? Vždyť je cena často 40-50 Kč. Nejdražší pomalu v evropě. Ve švýcarksu stojí 1 frank. na hodinu.
V Itálii 0,6 – 1 Euro.. Severní…
Odečtěte z toho DPH, které musí provozovatel parkoviště odvést, odečtěte z toho provozní náklady (cca 700 až 1000 korun měsíčně), odečtěte tržbu za parkovací místa vyhrazená pro zaměstnance nemocnice, protože ti nic platit nebudou… A zjistíte, že návratnost není vůbec žádná.
Takže pro autíčkáře se budují tak nákladné stavby, ale pořád kňučí, jak jsou všude kolony a cyklopruhy. Když tak rádi říkají, aby si cestující MHD zaplatil jízdenku se všemi náklady a bez dotací, tak si autíčkáři snad dokážou koupit jedno místo za 0,8 mega, potažmo 1,27 mega, jak píše pan Hrabal.
Jenomže v případě takových míst to řidiči celkem pohodlně pokryjí. třeba v areálu FNO se platí 40/hodinu a to venku na ulici.
https://www.fno.cz/informace-pro-pacienty/parkovani-v-nemocnici
jo, jo, jezdění autíčky je drahá věc. pro společnost.
Vždycky, když jsem tam jel a to za poslední čtvrt rok dostkrát, bylo parkoviště zabrané tak z 50 procent, někdy bylo volno dokonce i mimo něj. Buď jsem měl štěstí nebo to tam není tak úplně třeba a vyhazuje se majlant za nesmysl.
ono by tam asi parkovalo i více lidí, ale kvůli frýdlantským mostům je ta lokalita bohužel odříznutá. a jak tak sleduju dění na magistrátu, tak s f. mosty se evidentně v blízké budoucnosti nic dělat nehodlá
Vyrozuměl jsem, že dnes je na tom místě 115 parkovacích míst, takže vznikne nových 350 míst. Cena 388 milionů je uvedena bez daně, ale DPH ve výši 15 % bude zaplacena. Konečná cena za parkovací dům bude 446 milionů a vznikne 350 nových parkovacích míst.
Jedno místo tedy bude stát 1,27 milionu.
Tak to je super – lékárna, obchodní prostory, prostory pro kola a veřejné toalety budou dle vaší logiky zdarma:-)
Nevím jak jste na na to přišel, nic takového jsem nenapsal. Zastřešené stání pro 56 kol a nízká přízemní budova s lékárnou a pekárnou vyjde tak na dva miliony. S ohledem na to, že celková částka je o dva řády vyšší, tak se položky v celkové výši asi 1 % celkové ceny, ztratí v zaokrouhlení.
Ale pokud na tom trváte, tak se mohu opravit. Jedno místo bude stát 1,26 milionu. Spokojen?
No pokud byste pocital lekarnu a pekarnu v unimo bunce a vsech 56 kol na jedne velke hromade, tak pak mozna 😀
Jinak ta cena za tuhle doplnkovou cast dohromady bude o dost vyssi (i v normalnich trznich cenach a ne predrazenych jako jsou tady) Jen ty toalety budou dva miliony a vice, pokud to teda nejsou jen kabinka a jeden pisoar na jednom parkivacim stani. Protoze to mate damske, panske, pro invalidy, nove pro LGBT, zazemi pro uklid, voda, sanita, svetla, protipozarni cidla, kamery na chodbe aby tam nechodili fetaci… Celkem to naskace.
A hlavně za pronájem komerčních prostor se bude účtovat o dost více, než za pronájem parkovacího stání.
Počítat cenu za parkovací místo je nesmysl, je potřeba počítat návratnost za celou stavbu.
Jistě, nemocniční lékárna, to bude palba za nájem. Cenu za parkovací místo uvádíme zcela záměrně, aby majitelé vozidel viděli, kolik podpora individuální automobilové dopravy stojí.
Stání pro 56 kol dáte zhruba na 8 až 9 parkovacích míst. potřeba je k tomu konstrukce z jeklů, plechová střecha a kolem dokola plot.
Postavit přízemní domek z porobetonových tvárnic s půdorysem 5×40 metrů, což je zhruba 20 parkovacích míst, s jednoduchou střechou je fakt levný. Pozemek je už ve vlastnictví města a tipuju, že i zasíťovaný, za to se nic platit nebude.
Povšimněte si, že jsem z ceny každého místa odečetl deset tisíc, dohromady 3,5 milionu.
Jedno místo je 4x dražší (nebo více pokud bych počítal ojeté vozy) než samotný dopravní prostředek na něm parkující, na několik hodin denně. To je obrovská dotace pro pár stovek vyvolených, jasné zvýhodňování automobilismu. Cenově vychází nastejno platit každému dojíždějícímu plnou cenu jízdenky hromadné dopravy a ještě bude více místa na silnicích.
Trošku zapomínáte, že se v takovýchto domech platí parkovné. pokud by se dům zaplnil v průměru na 8h denně, tak to dělá za rok zhruba 90 000/rok. Návratnost tak sice vychází poměrně dlouhá, ale jako dotaci na auta bych to tedy asi nenazýval, protože toto parkovné náklady z velké části pokryje.
90 000 ročně? To budou tak možná náklady na energie a údržbu.
V roce 2021 šest nabíječek.
Parkovací dům je technický objekt, podle obrázku se jedná o designovou záležitost, což zde opravdu není nutné. Stačí beton a může se nechat obrůst třeba břečťanem. 6 dobíjecích míst na elektromobily jen ukazuje, že elektromobilitu neberou vážně.
Linka 50 jezdí co 40 minut, dobré doporučení. ☹️
Externality.
Návratnost plus mínus 50 let, to jde.
A pak vám nejaky modroptak Kupka bude hlasat, ze na „automobilisty se zapomina“ :-)))
Provozní náklady a údržba je započítána?
Pokud se nastaví správně ceny nejen v tomto objektu, ale i v širokém okolí, vydělá si na sebe nejen tento objekt, ale i majitelé parkovacích ploch a prostor v širokém okolí. A také si někteří uvědomí, že individuální automobilová doprava není až o tolik výhodnější než doprava hromadná.
Ona návratnost cyklostezek taky není velká hitparada
Tak porovnávat cyklostezky a parkovací domy je nesmysl, když už tak se silnicemi.
Jedna vlaštovka jaro nedělá. Takže to klidně může hlásat dál.
Pokud budou řidiči platit 2000 měsíčně tak se to za 50 let zaplatí, ale to se nezapočítává ani údržba.
To byla ironie. Je to samozrejme jeste horsi.