Ostrava soutěží provozovatele sdílených kol, vítěz zajistí bikesharing na další dva roky
Kolo společnosti nextbike v Ostravě Porubě. Foto: Ostrava / Tomáš Břeský
Prvních 15 minut výpůjčky zůstane zdarma.
Prvních 15 minut výpůjčky zůstane zdarma.
No když Nextbike začínal bylo to fajn, kola v perfektním stavu. Jak bylo druhé výběrové řízení už se z těch kol stal šrot člověk aby se bál s tím někde vyjet. Zrezlé, dobyté, blatníky slepené izolepou, štěstí když to člověk vůbec odemkne a naprosto udivující že to vůbec brzdí člověk musí mačkat tu tuhou brzdu jak o život. Nesmíte jezdit po chodníku na na cestě aby se člověk bál že se na tomhle zabije. (Proč se ty kola alespoň na zimu někde neschovají, celou zimu mrznou a jsou zasypané sněhem) Pokud i na další období zůstane nexbike a zůstanou tyhle… Číst vice »
No je pravda, že v takovém stavu jako v Ostravě sem je asi ještě nikdy nikde po Evropě neviděl. A to se projedu v každém městě kde jsou a kde jsem i já 🙂 bohužel to bude způsobeno především vandalismem, ožralové bez mozku si na nich chladí svůj špatný život a jak víme, v Ostravě je takových lidí asi nejvíce z celé střední Evropy. I v Praze tato kola často sbírám po zemi a větrem to opravdu není.. holt takových lidí mezi námi žije pořád více než by bylo zdrávo.
Nějaký servis probíhá, protože na jaře jsou vesměs v pohodě. Nejhorší to je na konci léta a na podzim.
„Minimálně prvních 15 minut výpůjčky budou mít uživatelé bikesharingu zdarma. Následujících 45 minut výpůjčky po 15 minutách bude uživatelům poskytováno za cenu ve výši maximálně 25 Kč.“
Wikipedia: Výpůjčka je typ závazku, který vznikne uzavřením smlouvy o výpůjčce nezuživatelné věci. V ní se obě strany dohodnou na tom, že vypůjčitel může po dohodnutou dobu bezplatně používat určitou konkrétní věc, která patří půjčiteli. Podstatným rysem výpůjčky je její bezplatnost, pokud by za vypůjčení věci bylo nutno platit, šlo by o její nájem nebo pacht.
Obsedantně-kompulzivní porucha osobnosti (OCPD), v češtině označovaná jako **anankastická porucha osobnosti**, je psychologická porucha charakterizovaná chronickým perfekcionismem, potřebou kontroly a pečlivým lpěním na detailech, pravidlech a pořádcích. Lidé s touto poruchou mají často silnou potřebu, aby vše bylo prováděno jejich způsobem a podle jejich přesných standardů, což může vést k nadměrnému zaměření na nepodstatné detaily a perfektní názvosloví. Tito jedinci mohou být extrémně kritičtí vůči sobě i ostatním a mohou mít potíže s delegováním úkolů, protože mají pocit, že nikdo jiný nedokáže práci vykonat dostatečně dobře. Tato potřeba kontroly a perfekcionismu často vede k problémům ve vztazích a může způsobovat… Číst vice »
Nedostává se argumentů ad rem, tak nastupují ty ad hominem? Nebo co má ta snaha o zesměšnění Dash9 znamenat? To, co uvádí, jsou právní termíny. Schválně zkuste s tím, co jste mu na to napsal vy, uspět u soudu. Hrozně by mě zajímalo, jak by se tam na to tvářili. 😉
Nejsme u soudu. A kdyby vsichni v beznem zivote mluvili a psali jako u soudu, bylo by to peklo.
O zadny argument ad hominem nejde, je tam jasna souvislost s tim, co Dash9 psal.
Můj předchozí komentář platí i pro vás, vy ad homine
Nejsme. Jenže se tam snadno můžem dostat. Právě díky zmatení pojmů a nejednoznačností významů. Když vy si pod slovem „pronájem“ budete představovat, že vám za půjčenou věc budu platit, zatímco já si pod tím – právě díky obecně běžné záměně významů – budu představovat, že nic platit nemusím, tak jsme u soudu sakra rychle, protože mě budete žalovat pro neplacení. Ale o to vlastně nejde. Dash9 naráží a upozorňuje právě na to matení a zaměňování pojmů, ze kterého pak vznikají zmatky, zbytečná nedorozumění a frustrace. Právě proto, protože si lidi něčemu přiřadí nějaký význam, jenže ve skutečnosti to znamená něco… Číst vice »
Nechapu, proc tolik mest chce sdileny kola davat do stojanu. Ty sdileny kola stojany k nicemu nepouzijou a uplne zbytecne je zabiraj soukromym kolum. Proc radsi nevyznacej prostory pro sdileny kola vedle stojanu. Tim je budou mit v urcenym prostoru bez blokovani nekdy nedostatkovych stojanu.
Nějak tomu nerozumím… Proč by za to město mělo platit? Spíš bych to viděl naopak, který provozovatel v rámci soutěže nabídne vyšší cenu do obecní kasy. Vždyť se jedná o podnikatelskou činnost na území města a současně zabrání veřejných prostor.
Mesta za to plati, protoze chteji ty minuty zdarma pro sve obyvatele a navstevniky, uznavami predplatneho na MHD a podobne. A taky chteji nejake zarucene minimalni pocty kol.
A chteji to, protoze je to vyjde citelne levneji, nez posilovat MHD, mit v ulicich vic aut atd.
To se dělá (v normálním světě) opačně. Pokud je ve městě moc aut, zpoplatni auta. Přece člověk nebude za něco platit, když může vybírat.
Za mě proč ne, ale zatím se všichni tváří, že zpoplatnit auta tak, aby to aspoň pokrylo náklady, který jsou s nima pro erár spojený, je v ČR politická sebevražda. A města maj v tomto dost svázaný ruce celostátními předpisy.
A pokud je tu společenská shoda, že mobilita obyvatel je něco, co stojí za to dotovat, dává mi smysl dotovat i ty druhy dopravy, který jsou pro město nejlevnější a nejšetrnější.
Zpoplatnit auta = politicka sebevrazda, byla, je, a bude
Zdaleka uz ne nutne, ale CR je v tomto holt pozadu a bude to jeste trvat.
Podle mě se tu míchají dvě částky:
Jedna je to „zabrání obecního pozemku“ – ta by měla být nějak stanovena, klidně i na nenulovou, vy vysvětlujete, proč je nulová.
Pak je ale tu částka, kterou město nahrazuje těch 15 minut zdarma, a ta je určitě velká, pokud by se bral nějaký standardní tarif a využívají to ti, co by šli pěšky.
To, co je v Asii výnosný byznys promění Evropa v dotační průser :)) včetně kol a systému metra.
Pokud město něco platí, mělo by platit jen za ty „výpůjčky zdarma“. Pravda, tím vzroste poptávka, ale nevím, proč by to nemělo být ufinancovatelné z toho.
To cast mest dela, napr. Praha to tak myslim ma, ze plati za jizdy na tramvajenku. Jina mesta voli pausal jako Ostrava, je to pro ne rozpoctove predvidatelnejsi.
Uz zase lzete?
To zdaleka neni jediny argument. Tim hlavnim argumentem je podpora pohybu lidi po meste zpusobem, ktery je pro mesto setrny, je pro nemalo lidi pouzitelny i na vetsi vzdalenosti nez chuze a vyjde mesto i s tou podporou levneji, nez kdyz ti lide pojedou jakkoli jinak.
Fyzikalni zakony plati na cele planete (a nejen na ni) stejne. Kola zaberou desetinu prostoru oproti automobilum i v CR. Kola vazi i s jezdcem minimalne o rad mene nez automobily i v CR. Zdaneni automobilu je v CR ve srovnani se zapadni Evropou spis nizsi, ceny infrastruktury a oprav, ktere IAD potrebuje nasobne vice prave kvuli te prostorove neefektivite a hmotnosti ale citelne nizsi nejsou. MHD asi o neco levnejsi v nakladech mame (nizsi platy zamestnancu) ale ostatni vstupy opet citelne nizsi nejsou a ceny jizdneho nizsi jsou. Doplatky mest na cestujici v MHD tedy o moc nizsi taky… Číst vice »
Fyzikální zákony nic nemění na tom, že velká část ČR je kopcovitá, což se o Nizozemí nedá napsat. Z velkých měst v ČR je Ostrava sice nejméně kopcovitá, ale geomorfologii zanedbat nelze.
Nikdo jí nezanedbává. Daleko palčivější otázka je, jestli se na ni dá věčně vymlouvat. I v době, kdy začínají být samozřejmostí e-kola.
Dokažte to. Postavte opravdu dobrou infrastrukturu (bezpečnou, lákavou, spojitou, vedoucí všude, nezapomeňte na bezpečné parkování kol), nějakou dobu ji pozorujte a když ji lidi nezačnou používat, uznám, že ČR je v tomto naprosto jedinečná a výjimečná.
Protože přesně tohle si mysleli leckde a když postavili infrastrukturu, ukázal se pravý opak. Dokažte, že zrovna ČR je v tomto tak jedinečná výjimka. Jinak jsou to jen pohádky Goudí babičky…