Ostrava si na velkokapacitní tramvaje musí počkat. DPO opět zrušil soutěž za téměř tři miliardy

Tramvaj ČKD KT8D5.RN1 Dopravního podniku Ostrava (DPO). Zdroj: DPOTramvaj ČKD KT8D5.RN1 Dopravního podniku Ostrava (DPO). Zdroj: DPO

Dopravní podnik Ostrava už soutěž jednou zrušil.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

A budou ty tramvaje fakt velkokapacitní, nebo to bude zase nějaký paskvil mezi kozy.Papírově se tam vleze ale skutečnost bude jinde jako u minulé dodávky?

Gagarinskij

Tak ona například pražská 52t má uváděno necelých 32m …tady by bylo třeba těch 32,4 m což by bylo nepatrně o něco delší tudíž ano mělo by to splňovat český pojem velkokapacitní tramvaj

Gagarinskij

Ale hovno…nejsou prachy thats all 😅 ale nevím co čekají do budoucna kdy to zas bude dražší a co si budem Ekova už prý nechce Kt opravovat a tak se dá očekávat čím dál větší pálky za opravy které budou potřeba tím že nové velkokapacity jestli budou tak až v řádu let 😅🤷

n0t_RP

Asi do Brna je nám budou zadávat na opravy 😂

Jarmil

Tomu se říká double business. Nevyhraje JSV, bude se muset udělat další kolo VP ve Škoda Ekova. No a u další soutěže za dva roky už nové tramvaje bude dodávat JSV.

mlkrdan

Nerozumím té argumentaci – když mi přijdou dvě nabídky do VŘ a jedna nesplňuje podmínky tak prostě vyhraje ta druhá, ne?

Chápu správně že tenhle cirkus se děje protože „ta druhá“ nemá logo škodovky?

Y.K.

To není tak jednoduché. Když se jedna vyřadí, tak se hodnotí jen jedna. Což není zrovna soutěž. Cirkus to každopádně je.

Jarmil

Aha. Tak proč u poslední soutěže, kdy byl Stadler vyloučen, postoupila Škodovka do elektronické aukce jediná a soutěžila v aukci sama se sebou? To nevadilo.

šofér

Šikovný, odpověděl jste si sám, protože Škoda….

Y.K.

To se neptejte mě. Soutěž s jedním uchazečem není soutěž, jak to zaonačí zadavatel je otázka na něj.

Gagarinskij

Přesně tak..vyhrál by Stadler a to se nehodí samozřejmě kvůli ekovy a případnému servisu

vlachjan

Pokud jsem to pochopil správně, tak po splnění technologických požadavků mělo mezi uchazeči dojít k elektronické aukci, kdy v každém kole má soutěžící možnost podstřelit konkurenta až do okamžiku, kdy jeden ze soutěžících není ochoten jít s cenou dolů. Toto však funguje pouze za předpokladu, že se aukce účastní nejméně dva soutěžící.

Vít K.

Tohle už je tak očividné, že to DPO šije škodě na míru.

Jirka

A to je porad dokola. Zpocatku to byla legrace k zasmani, ale ted uz je ta preference skodovky tak trapna, ze by to chtelo vymenu na odpovedne pozici – na DPO jsou nekompetentni amateri a ryba smrdi od hlavy, takze tusim nekdo nevoleny na meste/kraji by se mel uz konecne chytnout za nos.
Nerikam, ze protezovani skodovky je vylozene spatne, ale tohle uz poskozuje zajmy obycejnych lidi 🙁

Modré zábradlí

Sice nevíte jestli DPO patří městu nebo kraji, ale máte jasno, koho je potřeba vyhodit…

Jirka

Ja vim komu patri DPO, ale ta silenost do skodovek je i na kraji, kdyz se kupovaly vlaky bez vyberka, proto jsem to zminil.
Beztak tam tech exemplaru bude vice 😉

Kicruj

Já jsem slyšel drb, že je to naopak, že by museli vyhodit Stadler, a škodovka by tak v aukci mohla nabídnout maximální přípustnou cenu (protože by v ní byla jediná).
Možná ta aukce není úplně nejlepší nápad, když se přihlásí jenom dva výrobci, z nich jeden navíc nesplní nějaké minoritní podmínky.

Kicruj

Rovnou říkám, že je to jen drb, jedna paní paní povídala, v DPO na vysokých místech nikoho neznám, jen pár řadopvých zaměstnanců z provozu.

Raquac

To je kec. Navíc posledně Stadlera bez problémů vykopli a účast pouze JSV nebránila uzavření smlouvy.

Kicruj

ale to nebyla aukce, tam se hlásili rovnou s konečnou nabízenou cenou.

Poskok

To byla aukce, akorát Škoda sebe samu nepodhazovala.

Kicruj

Máte pravdu, jsem si to blbě pamatoval, nicméně svoji indikativní cenu Škoda tenkrát podhodila, ale dá se předpokládat, že ne tolik, jako v případě že by byla úplná konkurence..

Twix

Já z toho článku chápu, že kdyby zbyl jediný účastník, žádná aukce už se konat nebude, ona by neměla moc smysl. Ale třeba je to ve skutečnosti jinak.

RS Zero

32,4 m je hodně věcí, jen ne velkokapacitní tramvaj. Ty začínají od 37 m a dále. Nejasný požadavek na šířku je taky výborný, přitom kapacita vozu širokého 2450 mm a 2600 mm bude při stejné délce značně odlišná. Navíc v Ostravě by mělo být technicky možné provozovat i standardních 2650 mm široké vozy, kdyby se chtělo.

duch

„Kapacita minimálně 240 cestujících“

39T má přesně 240.

Raquac

39T má kapacitu 200 cestujících při 5 osobách/m2.

duch

Omlouvám se za mystifikaci.

Jarmil

Když nebudou nové tramvaje, tak asi bude nutné dále opravovat ty staré. Jak to bude řešeno, když DPO prodal své dílny Škodovce?

Pavel Vavříček

Vůz 1508 stejně tak či tak už nevyjede. Ta nehoda byla fakt fatální pro něj

a8n

Kdyby byl zájem, koupí se z Brna či Košic kastle a vyjede cokoliv.

Poskok

Více kšeftů pro Škodu 🙂

Raquac

Přesně – vypsat znovu a znovu pokud nelze cizí element diskvalifikovat. Ono to nakonec přestane ne-JSV bavit a pak už jediný dodavatel nebude problém.

Jarmil

Ideálně najít kličku, aby se tam ani cizí element nemohl přihlásit.

Pavel Vavříček

A nebo udělat tolik pokusů a pokusit se o Zlín číslo 2

MHD

Marná snaha. O tom, co bude jezdit v Ostravě si rozhodne škoda sama.