Ostrava si na velkokapacitní tramvaje musí počkat. DPO opět zrušil soutěž za téměř tři miliardy
Tramvaj ČKD KT8D5.RN1 Dopravního podniku Ostrava (DPO). Zdroj: DPO

Dopravní podnik Ostrava už soutěž jednou zrušil.

Dopravní podnik Ostrava už soutěž jednou zrušil.
A budou ty tramvaje fakt velkokapacitní, nebo to bude zase nějaký paskvil mezi kozy.Papírově se tam vleze ale skutečnost bude jinde jako u minulé dodávky?
Tak ona například pražská 52t má uváděno necelých 32m …tady by bylo třeba těch 32,4 m což by bylo nepatrně o něco delší tudíž ano mělo by to splňovat český pojem velkokapacitní tramvaj
Ale hovno…nejsou prachy thats all 😅 ale nevím co čekají do budoucna kdy to zas bude dražší a co si budem Ekova už prý nechce Kt opravovat a tak se dá očekávat čím dál větší pálky za opravy které budou potřeba tím že nové velkokapacity jestli budou tak až v řádu let 😅🤷
Asi do Brna je nám budou zadávat na opravy 😂
Tomu se říká double business. Nevyhraje JSV, bude se muset udělat další kolo VP ve Škoda Ekova. No a u další soutěže za dva roky už nové tramvaje bude dodávat JSV.
Nerozumím té argumentaci – když mi přijdou dvě nabídky do VŘ a jedna nesplňuje podmínky tak prostě vyhraje ta druhá, ne?
Chápu správně že tenhle cirkus se děje protože „ta druhá“ nemá logo škodovky?
To není tak jednoduché. Když se jedna vyřadí, tak se hodnotí jen jedna. Což není zrovna soutěž. Cirkus to každopádně je.
Aha. Tak proč u poslední soutěže, kdy byl Stadler vyloučen, postoupila Škodovka do elektronické aukce jediná a soutěžila v aukci sama se sebou? To nevadilo.
Šikovný, odpověděl jste si sám, protože Škoda….
To se neptejte mě. Soutěž s jedním uchazečem není soutěž, jak to zaonačí zadavatel je otázka na něj.
Přesně tak..vyhrál by Stadler a to se nehodí samozřejmě kvůli ekovy a případnému servisu
Pokud jsem to pochopil správně, tak po splnění technologických požadavků mělo mezi uchazeči dojít k elektronické aukci, kdy v každém kole má soutěžící možnost podstřelit konkurenta až do okamžiku, kdy jeden ze soutěžících není ochoten jít s cenou dolů. Toto však funguje pouze za předpokladu, že se aukce účastní nejméně dva soutěžící.
Tohle už je tak očividné, že to DPO šije škodě na míru.
A to je porad dokola. Zpocatku to byla legrace k zasmani, ale ted uz je ta preference skodovky tak trapna, ze by to chtelo vymenu na odpovedne pozici – na DPO jsou nekompetentni amateri a ryba smrdi od hlavy, takze tusim nekdo nevoleny na meste/kraji by se mel uz konecne chytnout za nos.
Nerikam, ze protezovani skodovky je vylozene spatne, ale tohle uz poskozuje zajmy obycejnych lidi 🙁
Sice nevíte jestli DPO patří městu nebo kraji, ale máte jasno, koho je potřeba vyhodit…
Ja vim komu patri DPO, ale ta silenost do skodovek je i na kraji, kdyz se kupovaly vlaky bez vyberka, proto jsem to zminil.
Beztak tam tech exemplaru bude vice 😉
Já jsem slyšel drb, že je to naopak, že by museli vyhodit Stadler, a škodovka by tak v aukci mohla nabídnout maximální přípustnou cenu (protože by v ní byla jediná).
Možná ta aukce není úplně nejlepší nápad, když se přihlásí jenom dva výrobci, z nich jeden navíc nesplní nějaké minoritní podmínky.
Rovnou říkám, že je to jen drb, jedna paní paní povídala, v DPO na vysokých místech nikoho neznám, jen pár řadopvých zaměstnanců z provozu.
To je kec. Navíc posledně Stadlera bez problémů vykopli a účast pouze JSV nebránila uzavření smlouvy.
ale to nebyla aukce, tam se hlásili rovnou s konečnou nabízenou cenou.
To byla aukce, akorát Škoda sebe samu nepodhazovala.
Máte pravdu, jsem si to blbě pamatoval, nicméně svoji indikativní cenu Škoda tenkrát podhodila, ale dá se předpokládat, že ne tolik, jako v případě že by byla úplná konkurence..
Já z toho článku chápu, že kdyby zbyl jediný účastník, žádná aukce už se konat nebude, ona by neměla moc smysl. Ale třeba je to ve skutečnosti jinak.
32,4 m je hodně věcí, jen ne velkokapacitní tramvaj. Ty začínají od 37 m a dále. Nejasný požadavek na šířku je taky výborný, přitom kapacita vozu širokého 2450 mm a 2600 mm bude při stejné délce značně odlišná. Navíc v Ostravě by mělo být technicky možné provozovat i standardních 2650 mm široké vozy, kdyby se chtělo.
„Kapacita minimálně 240 cestujících“
39T má přesně 240.
39T má kapacitu 200 cestujících při 5 osobách/m2.
Omlouvám se za mystifikaci.
Když nebudou nové tramvaje, tak asi bude nutné dále opravovat ty staré. Jak to bude řešeno, když DPO prodal své dílny Škodovce?
Vůz 1508 stejně tak či tak už nevyjede. Ta nehoda byla fakt fatální pro něj
Kdyby byl zájem, koupí se z Brna či Košic kastle a vyjede cokoliv.
Více kšeftů pro Škodu 🙂
Přesně – vypsat znovu a znovu pokud nelze cizí element diskvalifikovat. Ono to nakonec přestane ne-JSV bavit a pak už jediný dodavatel nebude problém.
Ideálně najít kličku, aby se tam ani cizí element nemohl přihlásit.
A nebo udělat tolik pokusů a pokusit se o Zlín číslo 2
Marná snaha. O tom, co bude jezdit v Ostravě si rozhodne škoda sama.