Ostrava ruší část jízdenek pro MHD, cestování tak řadě lidem podraží

Tramvaj Stadler Tango NF2. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraTramvaj Stadler Tango NF2. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Jednou ze změn je konec povinnosti přiložit kartu při výstupu z vozidla.

98 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Slávek

Rušení 90- ti denních jízdenek a půl ročních kupónů se mi osobně jeví jako velký nesmysl. Také jezdím půl roku do práce na kole a jen přes zimu využívám MHD. K čemu mi bude roční jízdenka když jí nevyužiji. Začnu jezdit autem a takhle to bude řešit jistě daleko více lidí. Můj osobní názor je, že je to pěkná hloupost.

FP1

Jen cesta k zvýšení počtu černých jízd a odrazení lidí k používání MHD. Samozřejmě, tím že v DPO zrušili papírové jízdenky, tak si toho část lidí ani nevšimne, prostě si pípnou a bude, ale pak tu budou tací, co si řeknou, přeci nebudu platit xy za 8 minutovou cestu na 2 zastávky, když ani nepotřebuju přestupovat.
A zrušení 90 denních a 180 denních jízdenek je blbost na entou, hlavně, že velkoryse dají 2 měsíce zdarma při nákupu 10 měsíčních jízdenek.

Lxxxx

Vůbec nechápu proč ruší devadesátidenní a půlroční jízdenky, které využívá spousta lidí. V době, kdy jsem používal kupony pro jednotlivé jízdy, jsem se velmi často setkával s nefungujícími terminály ve vozech a zrušení krátkodobých jízdenek znamená obyčejné zdražení jízdného!

Martin H.

Děkuji autorovi za to, že narozdíl od jiných médií, nepřevzal narativ DPO „nezdražujeme“ a napsal, jak se skutečně věci mají. Kvalitní žurnalistika není v našich zeměpisných šířkách obvyklá a díky za tuto výjimku.

Lxxxx

Ano, ta kampaň „jezdíme bez dieselu“ stála bezpochyby spoustu milionů z peněz daňových poplatníků a byla naprosto lživá protože naftové autobusy jezdí dodnes, a pochybuji, že byl někdo z vedení DPO za takovéto rozhazování veřejných peněz potrestán!

vbb

Takový sergej taky nemá Dieselův motor 🙂

Jarek

A proto část populace jezdí z kauflandu taxíkem, o tolik to zase není dražší, a je to v podstatě dveře, dveře.

Karel IV.

„Půlroční kupón ho vyšel dosud na 2 200 Kč, kombinace šesti půlročních kupónů na 3 000 Kč, roční na 4 000 Kč.“

Autorovi se podařil zajímavý rébus 😉

Frantisek

Přesto onen čtenář na půlroční využívání MHD zvolil rovnou roční jízdné, ač mohl mít za poloviční příplatek rovnou tři roky. 🙂

ČD4ever

Ten systém v DPO má snad všechny nevýhody, jaké můžou existovat. Pro nepravidelné návštěvníky. Vysoká cena jednotlivé jízdy, nepřehlednost a rozsah tarifních podmínek, rozdíly tarif. podm. při cestování na ODISku, teď upgradovali na nějakou neoODISku, dobu platnosti kreditnich jízdenek za 100Kč, nemožnost převodu kreditu po vypršení platnosti nosiče, nepřívětivost terminálů při nákupu jízdného pro spolucestující, podivně psané návody (co proboha znamená dokupovana jízdenka?), časté změny v pravidlech, věčně rozkopané koleje, kdy se buď doprava zklidňuje nebo zrychluje nebo oboje po sobě podle dotačních podmínek.
S něčím tak uživatelsky nepřívětivým jsem se nesetkal

roman

Tak to nejezdíte často MHD. Ostravský systém je nejjednodušší a nejpřehlednější. Nastoupím pípnu a jedu, nic víc nepotřebujete.

zdenek

Ale platím… A to dost.. Poměr cena výkon. K tomu se tam do nedávna ani netopilo. Takže co bych tam dělal. (Asi mě tam nechtěli, když netopily. Asi chtěli jen vozit vzduch za dotace)

jal

Včera jsem jel tramvají 80, topilo se. Byla plná. Asi to bylo v nějaké jiné Ostravě, ze Svinovských mostů do Poruby, před 16. hodinou.

Petrof

právě naopak, jen než ten strojek tu kartu vůbec přečte, brněnské jsou o dost rychlejší, a to nemluvím o hlavní nevýhode a sice že nemám žádný doklad, že jsem pipnul… čili stačí chybka v systému a člověk je černý pasažér…

jal

Načte to ihned. Revizor podobně načte do svého strojku, není problém.
Je jen duševní pro ty, co potřebují papírový
paragon v obchodě, i když ho mají v mobilu.

Jiří

Laskavě nešiřte vyložené nepravdy. Bankovní kartu načte zařízení ihned, tam žádné zpoždění jako u odisek není. A bankovní karty se v DP používají přes 70 %!!! Zbytek je vše ostatní – odiska, sms,kreditka, aplikace. Znám revizora v DP takže vím, že k chybám v systému nedochází. Pokud ano, tak jde spíše o raritu, ojedinělost. Revizoři i cestující jednoduchý systém chválí.

Michal O

Tak tomu vašemu „Znám revizora v DP“ vzkažte, že blokovat terminál okamžitě po nástupu, když se ještě lidi odbavují, je prasárna.

ABC

Pokud ano, tak jde spíše o raritu, ojedinělost

maximálně jednou za deset let!

Petrof

popisuji jen osobní zkušenost, tak si osočení ze lži laskavě schovejte pro někoho jiného!

Jiří

Lžete a stojím si za tím. Děláte to účelově, abyste škodil DPO. DPO vám musí ležet hodně v žaludku podle těch štvavých reakcí, co tady všude trousíte. Pro mě jste jednoznačně frustrát.

Petrof

vy pro mě taky, dal s vámi nehodlám ztrácet čas… hezký den

Black

Jak to, že nemáte doklad? Tím je vaše platební karta. Při kontrole vám revizor pípne vaši platební kartu a srovná se záznamem v systému. A pro zaměstnavatele můžete jak přílohu k cesťáku uvést výpis z vašeho účtu u banky.

Karel

Proč bych měl používat svoji kartu na služebku a ještě zaměstnavateli dávat svůj výpis?

Petrof

myslel jsem to tak že nemám něco na styl účtenky, takovou pojistku při případném selhání systému

Markéta

Dokupovaná jízdenka je pro další osobu, která jede s majitelem dlouhodobé jízdenky. Pokud jede výjimečně, nemusí si pořizovat kreditní jízdenku (např. děti co nemají platební kartu).

ČD4ever

No to je zrovna ono. Já žádnou dlouhodobou jízdenku nemám a potřebují koupit jízdenku pro sebe, ženu a děti na 1 platební kartu. Proč prostě na tom terminálů toto nejde koupit najednou? Musím nejprve koupit pro sebe a pak znova ty „dokupované“ pro další osoby.
Co s tím pak při přestupu?
Co když chci takto jet na jednorázové jízdenky DPO vlakem ČD po Ostravě?
Pro získání papírového dokladu o nákupu se pak musím někde registrovat a trávit tím zbytečně svůj čas.

zdenek

Jo tak výmysly všech těch českých MHD je přílákat cestující na roční nebo měsíční kupon. Tam cenově podlezají a neskutečně to musí dotovat.
Na to já jim stejně s… Protože pro mě jsou zajimavé max jednotlivé jízdy. A ty ani výhodné nejsou. A časově je to katastrofa.

zdenek

My tady v Evropě vymýšlíme různé kraviny. V asii zaplatí jednotlivé jízdné spravedlivě podle zastávek. Jezdí 80. Zastávky dál od sebe, dává to smysl. Pokud zákazníkovi nenabídnou něco, poměr cena/výkon 21st.. Který pro něj bude zajimavý.. Bude to jen sociální ztrátová dráha. Rychlost to moc není v Ostravě. Sice se to asi zlepšuje. Je třeba max. prioritizace tramvají. Ale ani to ostravskou MHD nezachrání. Já bych nejradši expresní autobusy bez zastávek. K tomu kovid. Ten cestujících taky moc nepřidával. Sice teď jezdí cestujících od pohledu docela dost. Ale pro mě to není. Navíc koupené tramvaje jsou stejně podle mě dost… Číst vice »

Petrof

my ty lidi odnaučime jezdit mhd… Ostravská je jedna z nejhorších v ČR, drahá, nepripoje, arogantní personál, dlouhé intervaly a málo kapacitní vozy…

Petrof

minusaři jsou dpo fans? 😀 nebo jim vyhovuje přeplněna 8 v krátkých vozech, přeplněna 1 a 2 zejména o víkendu, trolejbusy co 15min ve špičku, nepripoje… fakt nechápu co se komu na tom líbí…

Michal 460

Toto snad už není možné.. Takže MHD, která je ve srovnání se zbytkem republiky vzhledem ke své užitné hodnotě a velikosti města už tak dost předražená, ještě „obohatíme“ tímto paskvilem, který navíc dost možná zdraží dopravu i v XXL (?), kde na řadě příměstských relací stačila pro studenta nepřestupní jízdenka za 9 korun a dále do města na sdíleném kole. Já osobně tuto parodii na MHD již několik měsíců vůbec nepoužívám ani na krátké cesty, koupil jsem si předplatné na sdílená kola za 699 Kč/rok (1049 Kč/rok pokud člověk z nějakého důvodu nechce bezplatnou registraci IKEA Family). Za každého počasí… Číst vice »

názor

Místní MHD je použitelná snad už jen na sporadické výlety nebo dlouhé přejezdy. Ceny jsou čím dále tím méně únosné, spojů čím dál tím méně, včetně páteřních linek. Terminály umí jen svítit zeleně, takže nevíte, kolik platíte, ani kolik ještě můžete za stejnou cenu urazit cesty. Když nastoupí revizoři do plného vozu, zpravidla nepočkají, až dopípne poslední ve voze, a hned kontrolují. Někde revizoři ale nebývají a místo nich tam jsou placení asistenti, kteří jen vyhazují neplatiče, kteří si však za chvíli stejně skočí do jiného vozu… Intervaly některých linek jsou dnes už naprosto směšné (např. 57), takže na ně… Číst vice »

Michal 460

Yup, neřeší se dlouhodobá narvanost některých linek ve špičce (např. l.č. 34), naopak se intervaly ještě prodlužují. Schválně jsem se díval do starého jízdního řádu z roku 1971 (!!!) a v té době byl špičkový interval na lince 34 v kladiva nepravidelný 5-10min až na Rovniny (dnes pouze do Bobrovník), ještě v roce 1999 byl pravidelný interval 8min alespoň z Ostravy do Bobrovník. Dnes je interval 10min, přičemž špička je výrazně užší než kdysi. Myslím si, že jen málo měst si může říct, že za komunistů měla lepší hromadnou dopravu 😀 (o nové tramvaji do Hlučína, popř. její naslibované trolejbusové… Číst vice »

Michal 460

Výsledek tohoto je potom vidět každou špičku, kdy je díky mizerné propustnosti kruhového objezdu na Slovenské i světelné křižovatky Slovenská/P+R x Hlučínská, kaskádě semaforů dále na Petřkovice a nutkání řidičů se za každou cenu narvat ještě na zelenou do křižovatky snad rychlejší i chůze.

Chronosphere

No jo,ale Hlučín není Ostrava,ani Ludgeřovice ne. Co si zaplatí to mají.

Michal 460

Zrovna zmiňovaná 34 více obsluhuje okrajové části Ostravy, to, že zajíždí alespoň do Bobrovník je plně logické vzhledem k tomu, že je tam obratiště – nevím, kde by to v Hošťálkovicích otáčeli, navíc by nebylo obslouženo těch pár hošťálkovických domků u zastávky Hlučín,Bobrovníky,hájenka; mají tam i tarifní výjimku.

Mimochodem tohle dlouholeté rozdělení z hlediska dopravy na okres Ostrava-město a okres Opava nesnáším, je to strašný paskvil. Podle JPP je to i jeden z důvodů, proč dnes nestojí bývalá tramvaj – tehdejší okresní orgány se prý nedokázaly domluvit, kdo bude co platit…

Karel

Točna je již zrušena v Hošťálkovicích?

Michal 460

Vlastně to máte pravdu, točna v Hošťálkovicích furt je, já se díval na Žleby a vysílač, nedošlo mi to. Přijde mi trochu divné, že jezdí tak málo spojů 34 přímo do Hlučína, např. pro rychlé spojení na VII./VIII. obvod Poruby s přestupem na 75 by to bylo super, ale to snad už ani nemohu od odpovědných institucí čekat.. Co mne taky napadlo bylo zokružnění spojů 34+67 se zachováním současného rozsahu přímo do Hlučína, které by výrazně zlepšilo obsluhu Vrablovce a Malánek, a zřejmě by také mohlo ušetřit náklady, ale to je asi na hlubší debatu – navíc nevím, jestli by… Číst vice »

JanO

To je vážně takový problém mít elektronickou nepřestupní jízdenku na 10 minut? Vždyť to musí být jen v nastavení softwaru.

Jiří Kocurek

Technicky nikoliv, ale za ty transakce se platí kartovým společnostem.

Michal O

A za transakce za delší jízdenky se kartovým společnostem tedy neplatí, nebo se platí míň nebo co to vlastně melete?

JanO

Takže nejlepší transakce je žádná transakce?

Karel

Proč lžou? Nezdražujeme? Včera osobně otestováno pěšky – Telekom. škola – vozovna Poruba a zpět, tj. jedna zastávka 16:30 tam 18:15 zpět. Při cestě tam mě předjely celkem 4 tramvaje, tři na vozovnu jedna na Vřesinskou. Při cestě zpět slovy jedna tramvaj. A za to bych měl od změny, kdy se nezdražuje zaplatit 50 kaček? Kdyby byla cena za jenu zastávku 5 kaček, tak má dopravní podnik při stejných nákladech 10 kaček, tak nemá nic. Spěje to do……

Jiří Kocurek

Tak jet jednu zastávku tramvají je poněkud … lenost?

Karel

Rozdíl je taky vzdálenost zastávek že? Stodolní – Elektra či Karolína, je asi kratší než vozovna – Tel.škola.

Jenisej

Ó jejku, takový kousek neujdete pěšky? To vás lituji.

Frantisek

Obecně – může pršet, může to být chůze podél frekventované silnice, může být člověk zrovna nějak oslaben, nevysmíval bych se tomu. Ostatně – dost lidí pak ty krátké cesty jede raději autem.

Karel

Litovat můžete jedině svou blbost. Nemám problém chodit i 30 km denně.

Frantisek

40 korun za čtyři směrem tam a 10 za jednu směrem zpět, to vychází, ne? 🙂 Z něčeho to množství spojů zaplatit musejí…

asdasdfsdfasd

„Zjednodušujeme, odměňujeme a nezdražujeme.“ jsem slyšel naposledy někdy na střední okolo roku 2017 a realita byla taková, že dokumnet popisující tarifní podmínky narostl o dvě A4 a nezdražujeme znamenalo, že na většině relací podražilo většině lidí, které jsem znal (včetmě mě, dělalo to nárust o nějakých 23% pokud si pamatuju dobře), a jen jednomu člověku se cestování zlevnilo.

Tehdy, ale neprezentovali „odměńujeme“. Docela by mě zajímalo koho? Pama Moryse? Jo to by dávalo smysl.

Anatol J.

Dale tam ma pan Morys dalsi error. To, ze se nauctuje maximalne cena 24hod jizdenky neni pravda. Uctovani je nejak k 02.00. Pokud tedy pojedete i dalsi den, dostanete se az na dvojnasobek ceny 24 hod jizdenky zakoupene jinym zpusobem. Podraz jak…..
V Ostrave uz je dnes lepsi jezdit jakkoliv jinak nez MHD. Bohuzel.

M M

A to, že nejde kupovat integrované lístky pro cestu do regionu, je v Ostravě pořád netrápí?

Michal 460

Souhlas. Integrovanou přestupní papírovou jízdenku (45min) si, pokud vím, nyní můžete bez ODISky koupit pouze pro cesty z XXL (Hlučín, Bohumín, atd.) do Ostravy a to snad jenom v autobusu PHD, nejsem si jistý, jestli to jde ve vlaku.

Chtělo by to přestat s Morysovým hraním na vlastním písečku a jít směrem k funkčnějším IDS typu PID nebo IDS JMK. Snad jedinou útěchou v tomto může být srovnání s Olomouckým, Libereckým nebo nedejbože Jihočeským krajem.

Petrof

to je jim jedno, jim jde jen o naparování jak jsou nejlepší…

Panakis

Kdysi kdyz nebyly ty ruzne internetove vyzvy jako polit se kyblem vody a jine p… tak my jsme za mlada jezdili na cerno. Nekdo dal mesic nekdo dva.. nekdo i cely rok. Nikdy neprehlednes na zastavce tri hromotluky s gay tastickou a prupiskou…. ze… 😀 A kdyz ano tak si bud cigan anebo uplny dylinak 😀 Revizora si vsimnes vzdycky Bo! vypada jak…. vsak my dobre vime. ps. myslim existovala snad i nejaka stranka kde byli jejich fotky. Takze pro pracujici tridu co uz… Pro mladez zadna zmena… Kazdy jezdi jak umi… 😀 kdo umi ten umi a kdo neumi… Číst vice »

ABC

My jsme jezdili na batmana. Za nohy pověšený na tyči 🙂

Dom

Hmm, leda ho*no. Nebudu si kupovat 45m jízdenku kvůli pár zastávkám, to pojedu radši na černo. A s těmi měsíčníky je to snad jen hloupej vtip. Kdo tohle vymyslel, tak je úplnej blbec.

Jiří Kocurek

Tak pozor, ať na pokutách nezaplatíte víc, než kolik stojí roční kupon.

asdasdfsdfasd

Trend v Ostravě je nahrazovat revizory asistenty, kteří pokuty nedávájí, jen musíte počkat na další spoj.

Jiří Kocurek

Ehm, na takovou atrakci fakt nemám chuť ani čas. Ikdybych měl nárok mít ji zadarmo.

aldik

Tak to jděte radši pěšky, případná pokuta bje mnohem dražší 😂

Vojtěch

Sdílené elektro vyjde teď už levněji 😂

Halamus

Brzy nasněží, tak si sdílených elektropřibližovadel užijte.

Frantisek

Nevím, jak v Ostravě, ale tady solí i kolostezky – jako by těch pár měsíců nešlo jezdit na běžkách. Se solí to nejde určitě, navíc ji „ocení“ nejen zeleň…

David

Tenhle přístup mi přijde špatně. Místo toho aby zdražili všem, tak zdražují jen příležitostným cestujícím. Dělají to snad všechny systémy v Česku a je to neudržitelné. Zatímco moderní odbavovací systémy umožňují opravdu platit za to co člověk využije, tak navrhované změny jsou přesně opačným směrem a nutí ke koupi celoročních předplatných i v případě použití několika měsíců v roce či použití jiného dopravního prostředku.

M19

Jestli se vám to vyplatí v čem je problém? Můžete si kupovat měsíční. Nikdo vás do ničeho nenutí a dávat lepší cenu stálým zákazníkům funguje všude.

David

Dám vám příklad: Přijíždím do města autem, chci se projít s rodinnou po městě a tak si říkám, že auto nechám na P+R a dojedu zbytek MHD ať svým autem zbytečně neotravuji místní v centru. Jenže pokud je to MHD natolik drahé pro návštěvníky, že se mi vyplatí to auto raději zaparkovat v centru tak to P+R pozbývá na smyslu.

Zlámalík

Podle mne by při zaparkování na P+R měla být MHD po dobu parkování v ceně parkovéno. Pokud to tedy někdo myslí vážně.

Michal 460

Eh, třeba pro P+R Hlučínská je to teď, pokud vím, řešeno alespoň naopak, parkování je za symbolickou 1 korunu / den, pokud člověk poté využije MHD. Jinak samozřejmě souhlas.

Frantisek

A ty vesnice, louky a lesy po cestě otravovat můžete? Do centra jezdí třeba vlak, tam lze většinou uplatnit skupinovou slevu bez ohledu na frekvenci cestování. Já takhle dojížděl z práce domů do Prahy jednou za 14 dní, od vlaku chodil pěšky a po městě už tehdy cesty plánoval tak, abych zbytečně nepodporoval nevýhodné jednorázové jízdné. Preferované hyperlevné roční by vyšlo pořád ještě o polovinu dráž.

David

Smiřte se s tím, že auta (hlavně na vesnicích) tady ještě nějaký čas budou, protože obsluhovat vesnici s pár desítkami obyvatel autobusem v půlhodinovém taktu je nesmysl a menší takt není pro mnoho lidí dostatečně flexibilní.

Leinad

Je to politicky nejsnáze průchozí. Volič který ví, že je nějaký tarif, taky má místní paušál.
Na voliče, kteří si při volbách na mhd nevpomenou, se ohled brát nemusí. A turisty je třeba vyždímat.

Karel IV.

A studenty, kteří jsou tam 2 x 5 měsíců, rovněž – právě proto jim tento typ jízdenek zrušili.
Pokud si koupí 10x měsíční, tak o prázdninách, kdy tam nejsou, můžou jezdit zadarmo! To je jak od Horsta Fuchse.

roman

Mám pocit, že v článku je chyba. V Ostravě nemáme 45 min. jízdenku. Pípnutí platí pro celou trasu spoje bez ohledu na délku jízdy. Do 45 min. se dá přestoupit do dalšího spoje a nic se navíc neúčtuje, protože další spoj je v ceně toho prvního.

roman

45 min. je jenom pro spolucestujicího kterému koupím lístek mojí platební kartou kterou jsem si koupil lístek pro sebe. Je to psané trochu nepřehledně.

Pezos

Je to neobratně napsané. Do 45 minut od prvního nástupu můžete přestupovat, ale po přestupu můžete jet až na konečnou bez ohledu na čas.

Příklad: nastoupím, pípnu, po 40 minutách přestoupím a tímto spojem můžu jet až na konečnou, klidně dalších 30 minut.

roman

Já Ostravskou MHD pravidělně používám.

Anatol J.

Toto neni pravda. Zalezi na zpusobu zakoupeni. Pokud je zakoupena u dopravcu mimo DPO, plati skutecne apriori 45min.

Karensky

No nevím, ale vážně to zvládne tramvaj z Hlavního nádraží na Karolinu do deseti minut? Skoro nevěřím na deset minut k Elektře natož Karolina

Karensky

Honzo to sice ano, ale podle mě ve dne nereálné. V noci ano, ale přes den? Je tam pár světelných křižovatek a celkem dost zastávek, proto ty pochybnosti.

M19

Nevím jak v Ostravě, ale v Brně se časová platnost posuzuje dle jízdního řádu. Revizor je online. Dokáže si to ověřit i při přestupu.

Frantisek

Tak to je dobré, ale nejsem si jist, zda to jinde platí. Většinou asi záleží na toleranci revize, v pravidlech to pokud vím nebývalo, byť by to byla základní slušnost.

jal

Platí to, co je v JŘ. Jinak byste v případě nehody a stání platil násobky jízdného.
Komu se zdá 10 minut hodně, může jet i na jen papírovou jízdenku ke Karolíně 5 minut vlakem.

asdasdfsdfasd

Jo, jde to úplně v phodě. Navíc revizoři berou idos. Křižovatky tam sice jsou, ale patrně tam funguje nějaká priorita, takže to takové drama není.

Michal O

Nezvládne. Ani přes noc, když se nastupuje jen u řidiče. A platí čas, kdy si odpípnete, ne jízdní řád.

Avlaky

A neb když jdeš zdražit už tak drahou dopravu v MHD

Nemam problem s jizdenkami když jsou za rozumnou cenu (viz Olomouc ) ale Ostrava… jakožto student se musím občas svest i na černo

abc123

Pokud jste student, tak 1200 na rok / 250 na měsíc mi nepřijde nějak bolestné.

Jiří Kocurek

Roční jízdné v ceně 1,5 směny na brigádě s paleťákem. Kolikrát je lístek na koncert dražší než roční studentská.

Petrof

jde taky o to, co za ty peníze dostane… kvalitní službu opravdu ne

Jan T

Ještě by si mohli připsat, jak všichni cestující řádně platí jízdné, jak platba kartou negeneruje chyby v neprospěch zákazníka apod. Ach jo, jak tihle lidé můžou v noci v klidu spát.

Petrof

oni jsou ti nejlepší a nejdokonalejší přece