Ostrava ruší část jízdenek pro MHD, cestování tak řadě lidem podraží
Jednou ze změn je konec povinnosti přiložit kartu při výstupu z vozidla.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) dnes oznámil velké změny ve svém tarifu. Ceny zůstávají stejné, dojde ale ke zrušení některých typů jízdenek a zjednodušení nabídky. Pro řadu cestujících to ale bude znamenat zdražení.
Končí například desetiminutová nepřestupní jízdenka za 18 korun, nově bude v prodeji přestupní jízdenka jen za 25 Kč na 45 minut. Kdo tak chce jet na vzdálenost do deseti minut, bude muset nově zaplatit o 38 % více než dosud. Desetiminutová jízdenka přitom pokrývá řadu zásadních relací ve městě, například jízdu z hlavního nádraží do centra města do zastávky Karolina.
K podobným změnám dochází i u dlouhodobých jízdenek. U dospělých jízdenek končí verze na 90 nebo 180 dnů, nově bude možné kupovat jen sedmidenní, měsíční nebo roční jízdenku. „Pro mě to znamená zdražení. Jezdím půl roku do práce na kole a od nového tarifu jsem nucen si koupit roční kupón,“ popsal jeden ze čtenářů Zdopravy.cz. Půlroční kupón ho vyšel dosud na 2 200 Kč, kombinace šesti měsíčních kupónů na 3 000 Kč, roční na 4 000 Kč.
Automatické prodloužení kupónů
Změny tarifu přinesou konec přikládání karty pro nákup jednotlivých jízdenek při výstupu z vozidla. Nově budou všechny krátkodobé jízdenky přestupní. V platnosti zůstává nadále denní optimalizace – u opakovaných jízd zaplatíte maximálně cenu 24hodinové jízdenky.
Podle DPO přinese nový tarif zjednodušení a zachování stávajících cen jízdného. Novinkou je věrnostní program 10+2. Pokud si cestující koupí deset 30denních nepřenosných kupónů v řadě za sebou, získá následující dva měsíce zdarma.
„Zjednodušujeme, odměňujeme a nezdražujeme. Chtěli jsme našim cestujícím výrazně zjednodušit a zpřehlednit celý nákup jízdného. Naším cílem bylo také najít způsob, jak odměnit ty, kteří s námi cestují pravidelně, a snaha motivovat je v pokračování využívání našich služeb. Proto zavádíme věrnostní program 10+2 a v e-shopu opakované platby. Dlouhodobé jízdenky se zkrátka musejí vyplatit,“ řekl Daniel Morys, předseda představenstva a generální ředitel DPO.
Nově si cestující při nákupu jízdenek přes e-shop nemusí hlídat platnost navazujících kupónů. Nová funkce nastavení v podobě automatizovaných plateb to udělá za ně.