Ostrava pošle do ukrajinského Konotopu sedm autobusů, jedná o darování tramvají

Autobus Solaris Urbino 10. Foto: DPOAutobus Solaris Urbino 10. Foto: DPO

Jde o vozidla z roku 2009 a 2010, jsou v dobrém stavu.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VHbrno

Jenom si říkám, jestli je od ledna nebude spíš potřebovat Brno 😁 Tyhle vozy na rozdíl od jiných tam ještě budou mít co natankovat.

Jiřik

Mluvnická: není to město spíše (ta) Konotopa? 🤔

Kubrt

Ta Konotop.

Jirka

Ja nevim, takhle se asi radny hospodar nechova. Stare autobusy v dobrem stavu misto prodeje darujeme a musime zdrazit jizdne, protoze na nove je i pres velmi stedre dotace malo penez… Vedeni mesta po volbach zustalo stejne, hmotna odpovednost nulova, tak proc bezpostizne dal neplytvat penezi, zvlast v dobe prichazejici ekonomicke recese :-/

PvvS

Cena SU15 na Bazoši je teď okolo 80 tisíc. DPO se pokoušel prodat SU12 za cenu okolo 300 000,- a moc velkej zájem nebyl. Většina těch vozů bude po těch 10-12 letech zralá na GO .

Big Fat Fabulous Woman

Výborné jednání Ostravského dopravního podniku, takto se má pomáhat napadené demokracii, bránící se despotickému agresorovi.

Ropucha

Napadené demokracii? Malinko jste to popletl, chtěl jste zřejmě napsat oligarchii, ne? 😀

Codycheck

Asi tak nějak to funguje 🙂 🙂

1.Darujeme Ukrajině.
2.Nemáme
3.Musíme koupit nové.
4.10% provize do kapsy
5.Hurá

Jiří Kocurek

Jasně, nebýt Ukrajiny, tak se tady jezdí v Karose 73x a nic nového se kupovat nemuselo.

Codycheck

V lednu DPO bude brečet, že potřebuje nové.
Kdyby do každého vrazili 1.000.000 Kč, bude klidně jezdit dalších 5 let úplně v pohodě, nebo se pletu

PvvS

Těžko. GO starý karosy 9xx vycházela před 10 rokama na víc jak 3 mega.

Cestující

Ale v Ostravě se už na naftu rok nejezdí, tyto byly rezerva, která stála v garážích.

Jirka

No nevim, dieselove autobusy lze spatrit v ostrave zcela bezne bez nejakeho planovani nebo dlouheho cekani. Rezerva mozna, ale urcite ne jen v garazi…

Paolo

Hlavne tram jsou tam potrebne jak sul. Uz pred agresi RF stav jejich vozu KTM byl des… jeste mozna nejake pouzite kolejea betonove prazce ( budou lepsin jak v Konotpo)

Kubrt

Betonové pražce? Z ČR na Ukrajinu?

Paolo

proc ne…i pouzite z CR jsou v lepsim stavu jak prazce a trat v Konotope… tady je to odpad tam by to bylo zlepseni stavu trate. Pred agresi RF jsem ve vice castech UA osobne byl- takze vim co pisu..

Kubrt

Rozchod.

Jan

V malém provozu by to mohli přerozchodovat a užívat evropské tramvají bez modifikace.

Kubrt

Teoreticky jistě, ale v ultra-low-cost podmínkách ukrajinských provozů by to byla nereálná jednorázová investice.

Jiří Kocurek

To ale znamená předělat koleje také ve vozovnách a zařízení na podvozky v hale. Je to neskutečná spousta práce.

PvvS

No moc malých provozů tam nezbyde. Navíc na 1 km se uvádí 1300-1500 pražců. Kolik jich je dostupných ?

K.S.

Na druhou stranu by se tam ty pražce daly vyvézt na ten přerozchodovávací projekt. A nebo možná spíš ještě na nějaké poléčení kolejí standardního rozchodu na Podkarpatí.

Kleist

Jen aby jim v zimě nechyběly…

Studý Chudent

Super!
Cením, že i přes nenávist některých spoluobčanů takhle dokážeme pomáhat zemi zasažené ruským agresorem

Pampeliška

20 diskutujících bohužel pro levné pivo a levný párek by prodala i asi část rodinného příslušenstva.