Ostrava plánuje nákup 25 nových velkokapacitních tramvají

Tramvaj DPO typu KT8D5 na ostravském hlavním nádraží. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.czTramvaj DPO typu KT8D5 na ostravském hlavním nádraží. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.cz

Dopravní podnik Ostrava (DPO) začal s procesem, na jehož konci by mělo být až 25 nových velkokapacitních tramvají. Vypsal takzvané

Dopravní podnik Ostrava (DPO) začal s procesem, na jehož konci by mělo být až 25 nových velkokapacitních tramvají. Vypsal takzvané předběžné tržní konzultace, které jsou prvním krokem pro vypsání soutěže na jejich pořízení.

Konzultace vypsal na profilu zadavatele.  Zatím posledním nákupem nových tramvají v Ostravě jsou vozidla 39T od Škody Transportation.

DPO zatím neuvádí žádná detailnější data o nových tramvajích. Nákup vysvětluje potřebou „modernizace vozového parku tak, aby tento odpovídal současné dopravní situaci a aktuálním potřebám města Ostrava“. Hlavním účelem předběžné tržní konzultace je ověření vhodnosti zvažovaných technických parametrů a dalších zadávacích podmínek připravované veřejné zakázky. Zájemci mají možnost registrovat se do konzultací do příštího týdne.

Podle serveru Československý dopravák by měly nahradit zejména vozy KT8D5R.N1, kterých má Ostrava ve vozovém parku 16. Všechny vozy byly do Ostravy dodány v roce 1989 a zařazeny postupně na počátku roku 1990.

Tagy dopravní podnik ostrava DPO velkokapacitní tramvaje
71 komentářů