Ostrava prodala Ekovu Škodě Transportation, kupci ještě opraví střechu
Parciální trolejbus Ekova Electron 12T. Foto: Ekova
(aktualizováno 16:29) Zastupitele Ostravy dnes rozhodli o transakci, která může skupině PPF umožnit další navýšení kapacit v oboru údržby kolejových
Nejhorší rozhodnutí, jaké mohlo padnout. Začnou si diktovat ceny za opravy a město bude jen platit a zvedat ceny za dopravu. DP skončí s vymýšlení udělejte ještě tohle a tamto, to my nevezmeme, to je v ceně a pod.
Oni jako kromě Ekovy nemají jedinou vozovnu s personálem? Krom toho Škoda naštěstí není jedná správná státem nařízená firma, DPO si může práce objednat i jinde.
Žádná jiná vozovna není vybavena na těžkou údržbu (střední a velké prohlídky). Neexistují lakovací boxy a vlastně ani na tu těžkou údržbu není místo.
„Devadesátky“ v roce 2020…
Ale tady to je jen kapka v moři, podívejme se na státní rozpočet…
Obávám se, že lidé, kteří zvedají ruku, jsou pouze loutky. Tupé loutky. Ano, ty které jsme si sami zvolili. Pro mne je velikým zklamáním hlasováním Pirátské strany, která měla přinést svěží vítr. A zatím to vypadá, že se snaží být při krmení blízko korýtka.
Ale koho volit?
No bohužel, tak jako v Praze u soutěže na projekt Terminál Smíchov, je i tato Ekova jako vystřižená z manýrů Kolibříka a Mazánka……….. a to nemluvě o dotačním podvodu, který tam ten samý den Piráti taky tlačili, jak mohli. Kázat vodu a pít víno….
Do pár let si DPO bude stavět nový dílny… A podstatně dráž.
Ostrava, gubernie Kypru.
Jestli to nevíte, tak Škoda už vlastníky na Kypru nemá, patří Kellnerovi.
Ekova je jeden velký bordel, stejně jako DPO, KODIS a napojené firmičky úředníků z kraje a magistrátu, tedy vetšinou spíš už rodinných příslušníků, protože to bylo moc okaté…
Čím dříve to padne do soukromých rukou, tím lépe.
Tak jistě, na jednu stranu je divné zbavovat se mít vlastní zázemí pro těžkou údržbu.
Na druhou stranu, na tom že se Ostrava zbavuje výroby dopravních prostředků MHD je chybně jen jedna věc – došlo k ní o nějakých 15 let později, než k ní dojít mělo. Z tohoto hlediska je i ta „analýza“ na cs dopravaku převážně jen hloupé a účelové šotokňourání.
Proč se měli v Ostravě zbavit výroby dopravních prostředků už před 15 lety?
Prodej čehokoli do rukou PPF je z mého pohledu cesta do pekel…Pro celou zemi, nejen pro DPO.
Škodovce PPF ale prospělo… zdá se
Macuru jsem dlouhou dobu považoval za výjimku v hnutí ANO. Ostravu vedl vcelku rozumně a pak taková rozkrádačka. Jak je psáno v článku, doporučuji si přečíst ČS dopraváka, tam je nevýhodnost prodeje odhalena v plné nahotě. Město prodává své zlaté vejce a ještě se u toho tváří, že se zbavuje přítěže.
K tomu zlatému vejci by příslušelo dodat potenciální zlaté vejce. Když k němu nemají schopný zlatonosný management, tak se snáška nekoná.
To jistě, ale i tak dokázala Ekova vyhrát např. soutěž na modernizaci tramvají pro Wroclav a nakonec smlouvu nepodepsala. Mám spíše pocit, že je od vlastníka dáno zadání podnik utlumovat. To je větši problém než management, který je ostatně na rozdíl od odborníků ve výrobě a vývoji snáze nahraditelný.
„Mám spíše pocit, že je od vlastníka dáno zadání podnik utlumovat.“
V takové firmě člověk chce pracovat, když ji vlastník pokládá. Aneb nevýhody kolektivního vlastnictví v plné nahotě.
Zlaté vejce? Víte, ono získat zakázku neznamená vydělat.
Ekova má dobré dílenské zázemí, zkušené pracovníky a konkurenceschopné výrobky (pokud vím, tak parciální trolejbus z Ekovy dosahuje vysoké spolehlivosti). To je to zlaté vejce. Odmítnutých projektů bylo jinak více,jak píše ČS dopravák.
Ten elektrobus může být zlatý vejce, pokud ho prodáte tak 100 kusů a více několik let po sobě. Pár možná zakázek po pěti až deseti kusech je málo.
To by se ale Ekova musela hlásit do výběrových řízení. Která firma vyvine vlastní produkty a pak je téměř nikde nenabízí? tím spíš, když jde o takové velké projekty jako elektrobus a parciální trolejbus s vlastní karoserií, což nedělá ani Škoda, která prodá desítky trolejbusů za rok.