Nějak mi nepřipadá správné prodávat 40 let staré tramvaje do jiného města,aby tam ještě normálně jezdily. Tak staré vozy jsou technicky zastaralé a patří do šrotu,muzea či na historické jízdy.
Ostrava se prostě snaží modernizovat dopravu a prostě tyto tramvaje jsou už za zenitem. A to, že jiné města kupují ojeté tramvaje je jen vizitka toho, že jim na spokojeností zákazníků nezáleží. Hlavně, že ušetří peníze třeba pro sebe.
Ono ten zrýchľovač je zároveň aj spomaľovač, keď je vozidlo v režime EDB. Vtedy to zariadenie plynule preraďuje odpory v ktorých sa mení kinetická energia vozidla na teplo.
V San Franciscu na historické lince jezdí sbírka PCC tramvají z celého světa, včetně mnoha evropských. Vždy mi přišlo jako škoda, že tam není žádná T3, i když pochopitelně přeprava na západní pobřeží USA není sranda.
Leda v budoucnu, až Kalifornie (nebo její obyvatelé) odletí kolonizovat nějakou jinou planetu.
Pak by si tam ČR zřídila kolonii, a tím by i v San Franciscu (v rámci unifikace) jezdily T3… 😀 😀 😀
Největší problém je tam logistika. Z Prahy se úspěšně povedlo věnovat tramvaje do Charkova, ale s těmi ostravskými to dopadlo špatně, protože druhá strana objektivně neměla možnosti zajistit si přepravu a formality.
Je samozřejmě škoda, že DPO tak spěchá na vyřazení a nejde ty vozy někde chvíli podržet, až se situace na východě vyvine dál. Zároveň chápu, že nikdo nechce držet nejezdící vozy v hale, když přicházejí nová vozidla.
V případě ostravských vozů je problém v prvé řadě opačná polarita elektrické výzbroje. Odporovou výzbroj jde přepólovat snadno, ale u polovodičových výzbrojí to tak jednoduchý není.
Pořád tady machrujete s tím, jak hloupý byl nápad přerozchodovat Liberec-Jablonec. Proč jste neupozornil Švýcary, že dělají chybu a nemají se do toho pouštět? Mohli si ušetřit zbytečné komplikace.
Waldenburgbahn zmenila rozchod zo 750mm na 1000mm, aby mohla prevádzkovať tie isté staré vozidlá na inom rozchode a rovnakou rýchlosťou? Nie. Vymenili celý vozový park a keď to chystali, tak im ekonomicky vyšlo výhodnejšie celý systém prebudovať na meter a kúpiť metrové nízkopodlažné vozidlá.
V Liberci jazdia na „novom“ rozchode výlučne moderné nízkopodlažné tramvaje? Alebo rôzne reinkarnácie T3 s vaničkou alebo bez vaničky a aj staré T3 so zrýchľovačmi? Ktoré mimochodom všetky mohli jazdiť aj na „starom“ rozchode.
V prípade Liberca neprieniesla zmena rozchodu vôbec nič. V prípade Waldenbrugbahnu znamenala kompletnú obnovu vozového parku, opravy tratí a zvýšenie cestovnej rýchlosti. Dôvody pre zmenu rozchodu boli diametrálne odlišné. Porovnávate jablká s pomarančami, keď spomínate Waldenburgbahn a Liberec. V prípade Waldenburgbahnu nemám žiaden problém so zmenou rozchodu. Lebo kompletne prebudovali systém a kvalitatívne zvýšili jeho úroveň. Waldenburgbahn j eplne zaintegrovaná do tramvají v Balizeji a od zmeny rozchodu je vedená ako tramvaj, vozidlá sú aj označené linkou č. 19. Pred zmenou rozchodu to bola samostatná izolovaná dráha, síce od roku 2016 administratívne pod BVB/BLT, ale stále to bola regionálna dráha.… Číst vice »
V prípade rýchlosti mestských dráh je rozchod 1000mm postačujúci. Pre rýchlosti do 80 km/h určite nie je nutný širší rozchod ani pre vozidlá do šírky 2,65 metra.
Ale zrychlovače zejména na lince 23, když si udavač všimne vypravení jinam tak DPP platí pokutu.
(Ne že by někdo rozeznal T3M od T3M2 nebo T3RP, jízdenkový automat je dobastlen do všeho a rádiové ovládání výhybek taky)
For City apod. také není žádný zázrak, někdy skáče jak splašená koza. Sice moderní. ale chybí tomu ladnost a noblesa. Není 100% vychytaná. Jak by mohla, když ji vyrobil Kellner v Plzni. T3 je tramvaj vyrobená v Praze pro pražské koleje.
Paradoxně nejpohodlnější a nekomfortnější jízda byla z pohledu cestujícího v tramvaji řady/Konstrukce T6. (dva sólo vozy s odporovým rozjezdem) Ty se zuřivě šrotovaly/dávaly pryč a už v Praze nejezdí.
Vyřazování T6 rozhodně bezhlavý nebylo, ba naopak to musel být důkladně promyšlený krok, kdy bylo vyhodnoceno jako výhodnější prodloužení životnosti T3R.P.
Nezbývá, než poděkovat tramvajím T3 za desítky let kvalitně odvedené práce ve veřejné dorpavě.
A pak ještě nějaké T3R.xy…pak ještě nějaké…
Nějak mi nepřipadá správné prodávat 40 let staré tramvaje do jiného města,aby tam ještě normálně jezdily. Tak staré vozy jsou technicky zastaralé a patří do šrotu,muzea či na historické jízdy.
Ostrava se prostě snaží modernizovat dopravu a prostě tyto tramvaje jsou už za zenitem. A to, že jiné města kupují ojeté tramvaje je jen vizitka toho, že jim na spokojeností zákazníků nezáleží. Hlavně, že ušetří peníze třeba pro sebe.
Vy jste za zenitem, kdyby T3 byla nízkopodlažní, tak jezdí dalších 40 let… Jinými slovy ta tramvaj je stále skvělá.
Liberec!!!!!!! DPMLJ lepší než UA. Primátore Zámečníku jde se na nákup do Ostravy…
Příště prosím napište víc vykřičníků. Málem bych si jich nevšiml, neboť se daly snadně přehlédnout.
A byly nějaké T3 se zpomalovačem? Nebo jen se zrychlovačem?
V šotoušském světě má tahle informace svůj význam. Takže ten mimo se svojí otázkou jste tady opravdu vy 🙂
Neni mimo. Jen holt asi moc nepobavi sotouse. Vadi to nekomu?
Není to vtipné
Ono ten zrýchľovač je zároveň aj spomaľovač, keď je vozidlo v režime EDB. Vtedy to zariadenie plynule preraďuje odpory v ktorých sa mení kinetická energia vozidla na teplo.
Kupředu levá, zpátky ni krok!
V San Franciscu na historické lince jezdí sbírka PCC tramvají z celého světa, včetně mnoha evropských. Vždy mi přišlo jako škoda, že tam není žádná T3, i když pochopitelně přeprava na západní pobřeží USA není sranda.
a pak ji zas budou vozit zpatky, jak ten trolejbus 🙂
Pokud já vím, tak v SF je přesně jedna evropská PCC-odvozená tramvaj a se zbytkem světa to je podobné. Tím nijak nesnižují rozmanitost tamní sbírky. https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/7604-SF-1-Cable-Car-a-Streetcar/
Leda v budoucnu, až Kalifornie (nebo její obyvatelé) odletí kolonizovat nějakou jinou planetu.
Pak by si tam ČR zřídila kolonii, a tím by i v San Franciscu (v rámci unifikace) jezdily T3… 😀 😀 😀
myslíte že ta ukradená licence je už promlčená? 🙂
Licence byla na T 1.
To ano, ale třeba normálněrozchodné a širokorozchodné podvozky pro T2 a T3 porušovaly licenci taky.
Když končí ve šrotu něco,za co by o pár set kilometrů jinde trhali ruce,není to už normální.Tady snad nikdo nic nechápe,je to pořád dokola.
Největší problém je tam logistika. Z Prahy se úspěšně povedlo věnovat tramvaje do Charkova, ale s těmi ostravskými to dopadlo špatně, protože druhá strana objektivně neměla možnosti zajistit si přepravu a formality.
Je samozřejmě škoda, že DPO tak spěchá na vyřazení a nejde ty vozy někde chvíli podržet, až se situace na východě vyvine dál. Zároveň chápu, že nikdo nechce držet nejezdící vozy v hale, když přicházejí nová vozidla.
V případě ostravských vozů je problém v prvé řadě opačná polarita elektrické výzbroje. Odporovou výzbroj jde přepólovat snadno, ale u polovodičových výzbrojí to tak jednoduchý není.
I to by šlo.
U TV3 a Progresu jo, u TV8 spíš ne. Každopádně jsou to ale náklady navíc a nemalá komplikace.
Hmm…a pokud by se měla životnost tramvaje udávat v najetých kilometrech, kolik by tak bylo rozumných?
1,5 milionu? 2 miliony? 2,5 milionu kilometrů?
A taky by se mohla přesouvat voda z deštivé Anglie na Saharu a teplo ze Sahary do chladné Anglie.
Daleko užitečnější je, dát ty tramvaje do „šrotu“ u nás, při čemž se z nich tu vytěží a využije víc náhradních dílů než kdekoliv jinde na světě.
Myslíš v Liberci?
Nejsou náhodou i poslední v republice v neretro provozu?
Možná ještě v Brně, ale nejsem si jistý.
Děkuju za korekci.
Nejsou. 4 zrychlovače ještě přežívají v běžným provozu v Liberci.
Dôležitejšie ako úsporná výzbroj je predsa rozchod!!!
Nové tramvaje na metrový rozchod prostě neexistují.
To se nepočítá. Prostě neexistují.
#nepochopilvtip
Neexistujú! Nikdy sa to tak nerobilo. To sa nedá! Všechna sláva rozchodu 1435 mm!!!!
Presne tak, v ČR na metrový rozchod neexistujú a nikdy existovať nebudú. Lebo TO PROSTE NEJDE. 🙂
Bratislava je v ČR?
Ano. A proto ve Švýcarsku přerozchodovali Waldenburgerbahn. Vidíte, ani Švýcaři Vás neposlechli, takového odborníka na dopravu.
Ja a odborník? Možno tak odporník na dopravu. 😉
Pořád tady machrujete s tím, jak hloupý byl nápad přerozchodovat Liberec-Jablonec. Proč jste neupozornil Švýcary, že dělají chybu a nemají se do toho pouštět? Mohli si ušetřit zbytečné komplikace.
Waldenburgbahn zmenila rozchod zo 750mm na 1000mm, aby mohla prevádzkovať tie isté staré vozidlá na inom rozchode a rovnakou rýchlosťou? Nie. Vymenili celý vozový park a keď to chystali, tak im ekonomicky vyšlo výhodnejšie celý systém prebudovať na meter a kúpiť metrové nízkopodlažné vozidlá.
V Liberci jazdia na „novom“ rozchode výlučne moderné nízkopodlažné tramvaje? Alebo rôzne reinkarnácie T3 s vaničkou alebo bez vaničky a aj staré T3 so zrýchľovačmi? Ktoré mimochodom všetky mohli jazdiť aj na „starom“ rozchode.
Errata: v Liberci jazdili na metrovom rozchode, nie jazdia.
Zase jste potvrdil, že tomu rozumíte jako koza petrželi. Nemá smysl s Vámi debatovat. Ty mínusy říkají vše.
V prípade Liberca neprieniesla zmena rozchodu vôbec nič. V prípade Waldenbrugbahnu znamenala kompletnú obnovu vozového parku, opravy tratí a zvýšenie cestovnej rýchlosti. Dôvody pre zmenu rozchodu boli diametrálne odlišné. Porovnávate jablká s pomarančami, keď spomínate Waldenburgbahn a Liberec. V prípade Waldenburgbahnu nemám žiaden problém so zmenou rozchodu. Lebo kompletne prebudovali systém a kvalitatívne zvýšili jeho úroveň. Waldenburgbahn j eplne zaintegrovaná do tramvají v Balizeji a od zmeny rozchodu je vedená ako tramvaj, vozidlá sú aj označené linkou č. 19. Pred zmenou rozchodu to bola samostatná izolovaná dráha, síce od roku 2016 administratívne pod BVB/BLT, ale stále to bola regionálna dráha.… Číst vice »
Tak furt mi přijde, že normální rozchod má smysl kvůli tomu že se dají do budoucna nasadit rychlejší vozidla ne?
Nemusí být vše hned…
V prípade rýchlosti mestských dráh je rozchod 1000mm postačujúci. Pre rýchlosti do 80 km/h určite nie je nutný širší rozchod ani pre vozidlá do šírky 2,65 metra.
Raději se starejte o Slovensko a ne o Liberec.
No nevím ale v Praze staré T3 donekonečna rekonstruovane stále jezdí a bohužel stále ještě budou…
Ale zrychlovače zejména na lince 23, když si udavač všimne vypravení jinam tak DPP platí pokutu.
(Ne že by někdo rozeznal T3M od T3M2 nebo T3RP, jízdenkový automat je dobastlen do všeho a rádiové ovládání výhybek taky)
A řekl bych, že i retro exteriér. Normální tramvaj má číslo napsané žlutě, kdežto retro zlatě.
For City apod. také není žádný zázrak, někdy skáče jak splašená koza. Sice moderní. ale chybí tomu ladnost a noblesa. Není 100% vychytaná. Jak by mohla, když ji vyrobil Kellner v Plzni. T3 je tramvaj vyrobená v Praze pro pražské koleje.
Paradoxně nejpohodlnější a nekomfortnější jízda byla z pohledu cestujícího v tramvaji řady/Konstrukce T6. (dva sólo vozy s odporovým rozjezdem) Ty se zuřivě šrotovaly/dávaly pryč a už v Praze nejezdí.
T6 měly (mají) odporový rozjezd? Od kdy?
No tím hůř, že se bězhlavě šrotovalo něco co už bylo vybaveno tyristorem což je a pulzním měničem. jenom proto, že to nebylo nízkopodlažní.
Vyřazování T6 rozhodně bezhlavý nebylo, ba naopak to musel být důkladně promyšlený krok, kdy bylo vyhodnoceno jako výhodnější prodloužení životnosti T3R.P.
T6 bylo málo, prý se nevyplatilo kvůli nim držet díly, školit personál atd. (Ne že by RT6 bylo víc)
Pánové nebude vadit když se budu účastnit poslední jízdy? Budu lehce vzrušen !
Na základe hodnotenia príspevku mám pocit, že viac ako tvoja mirne vzrušená účasť na poslednej jazde ľuďom vadí tvoj príspevok v tejto diskusii.
No ty budeš vostrej Vostravák 😀
…“pýčo“… 😉