Ostrava chce odklonit dopravu z centra, připravuje dostavbu Prodloužené Porážkové
Ulice Porážková v Ostravě. Zdroj: Ostrava
Ulice umožní i přímé propojení Karoliny s hlavním nádražím.
Ulice umožní i přímé propojení Karoliny s hlavním nádražím.
Tak je to neuvěřitelně rozkouskované na etapy. Přitom náklady na tuto etapu nejsou ani 0.3 miliardy, to skutečně šlo udělat jinak, ale celkové tento záměr a realizaci hodnotím velmi pozitivně.
A myší díra zůstane, tak jak je? Jsem zvědav, jak to v těchto místech projekt vyřeší.
Celý pruh mezi silnicí 56 a železnicí, od Dolních Vítkovic a Karoliny až po Hlavní nádraží, včetně ghetta Cihelní/Jílová, a všech navazujících silnic a železnic, potřebuje VELKÝ a KONCEPČNÍ plán na desítky let dopředu. Prodloužená Porážková je jen další přizdisráčový projekt, který se snaží povrchně řešit malý problém, ale zhoršuje problémy větší. Navíc se tím, že dojde k nějaké investici, zamezí řešení oněch větších problémů v lokalitě na mnoho let, protože „do čerstvé stavby se nesahá“. JAKÝ je podle města cílový nebo „ideální“ stav této lokality třeba za 50 let? Žádný, jenom se budou do nekonečna šolichat malé protichůdné změny,… Číst vice »
No a jak s tím souvisí ta Porážková, když je na druhé straně kolejí?
Prodloužená Porážková zamezí tomu, aby se na této straně země nikoho kdy něco změnilo. .
Mít uprostřed města skoro kilometr čtvereční mrtvé plochy a ghett je na hlavu.
Ale jak tomu zamezí? Jak postavení silnice na jinak nezastavitelném území východně od trati ovlivní rozvoj území západně od trati?
Ale to je přesně ten problém. Území je nezastavitelné, PROTOŽE je vedle trať, která tam nemá co dělat. Po postavení silnice bude celý pruh desítek metrů mrtvý i pokud se někdy někdo rozhodně železnici rozumně vyřešit. A navíc se bude argumentovat, že žádné řešení železnice nedává smysl, PROTOŽE vzniklý prostor je už zablokován nahodilou silnicí.
Na koncepční řešení situace v Ostravě by byly potřebné prostředky ve vyšších desítkách miliard, a žádné koncepční plány v tomto státě neexistují jede od voleb do voleb, případně takové koncepce může mít spíše developer (Sekyra- Smíchov), než město. Stejným způsobem – nedostatečného projektu, který mnoho nevyřeší, bude postupovat i SŽ, která vlastní docela velký kus Ostravy.
Takže já mám podobnou představu jako vy, ale odstěhoval jsem se odtud.
A lidí na Mariánskohorske se někdo ptal na názor,jestli jim nebude vadit zvýšený hluk a prach? Na Mariánskohorske nikdy nevidím protihlukové stěny!
Ve městě se mají budovat městotvorné ulice a ne výpadovky. Pokud chce radnice vymístit auta z Nádražní, může to udělat i bez stavby další silnice, Cihelní i Sokolská auta hravě pojmou. Další infrastruktura pro auta = další auta, o žádné zklidnění se nejedná.
Co všichni máte s tou Cihelní? Cihelní je dálnice za kolejemi. Jak tam chcete zaústit jednotlivé městské ulice?
No a Sokolská opravdu není řešení. Je to ulice z obou stran obklopená bytovými domy. Není vůči lidem co tam bydlí mnohem ohleduplnější vytlačit auta na Porážkovou, kolem které je jen železniční trať, haly a pár kancelářských budov?
Další infrastruktura pro auta = další auta
Ideální je Doupov, ten žádnou silniční infrastrukturu nemá. Akorát nemá už ani jeden dům. Rozpadly se, protože … tam nikdo nemohl dovézt materiál na opravu. Což se dřív dělalo koňským/volským povozem.
Zkuste se zamyslet nad příjmením „Kolář“ a z čeho pochází. Vozovce se říkalo vozovka už v dobách, kdy automobil nikdo neznal. Jestli si myslíte, že se bez silniční dopravy tehdy obešli, tak vylezte z bludu, vozy používali už Husité.
Ale to taky že bude městotvorná ulice trochu to tam navíc zkultivuje kolem té tratě
Neslouží k témuž účelu (odvedení dopravy z historického centra v Severojižním směru) již 4proudá silnice Cihelní, co vede hned za tratí?
Ta je napojena i na dálnici, Porážková nebude. Ta je 4proudá, Porážková nejsíš nebude.
Tato ulice do centra spíš auta přiláká, než odvede..
Ta 4 proudá Cihelní se po dostavění úseku Cingrova stane dálnicí D56 (Ať už formálně, nebo jen prakticky). To chcete zaúsťovat městské uličky rovnou do dálnice?
Porážková má posbírat co nejefektivněji auta z centra a navést je ven. Nebude to žádný tranzit.
Nebude to tranzit?
Dle mluvčí magistrátu ano: „Cílem výstavby prodloužené Porážkové je navést dopravu, která vede Ostravou, mimo její centrum, pokud tito řidiči pouze Ostravou projíždějí a nemíří přímo do jejího centra,“
Ta její věta je nešikovně formulovaná a měla znít spíše „…pokud tito řidiči pouze centrem projíždějí a nemíří do něj.“ V praxi jde o odvedení dopravy z Nádražní a Sokolské, které vedou přes centrum, ale přitom slouží jako tranzitní v kontextu širšího centra (!). Typicky když budu chtít jet ze Slezské nebo od Karoliny směrem na Přívoz. Ani jedna z těch ulic (Nádražní, Sokolská, budoucí Porážková) ale neslouží k tranzitu v kontextu celoměstské nebo dokonce meziměstské dopravy, protože to prostě nedává smysl. Neexistuje důvod, proč bych měl přijet třeba od Frýdku, vjet do centra, projet ho po Nádražní (v budoucnu… Číst vice »
„Neexistuje důvod, proč bych měl přijet třeba od Frýdku, vjet do centra, projet ho po Nádražní (v budoucnu Porážkové) a pokračovat na Hlučín!“ Existuje. Ucpaný bývalý Zimní stadion (toho se možná dožiju) a ucpaný kruháč nad D1 a protože ucpaná Slovenská protože přískokem vpřed až do Petřkovic po stejném mostě, po kterém sem přijel Wehrmacht. To zmizí až bude A56 nach Ludgersdorf – Hultschin – .Nieder Benisch, čehož se dost možná nedožiju. Dle stavu navigace (červená a ještě červenější) tak js chutí jezdím Místecká – Frýdlantské mosty – Fukušima – bývalá výhybna Zahrada – Valchařská – Nádražní – Přívoz –… Číst vice »
Ok, to beru. To je spíš problém dostavění Místecké, ale když už, tak je to spíš argument pro tu Porážkovou, ať to profičíte kolem kolejí místo abyste hučel lidem pod okny.
„s chutí jezdím Místecká – Frýdlantské mosty – Fukušima – bývalá výhybna Zahrada – Valchařská – Nádražní – Přívoz – Hlučín.“
Když je ucpaný most, tak co zkusit z Místecké na Frýdeckou, Bohumínskou a Koblovskou?
Místo Nieder Benisch raději Beneschau. Za ucpanou Hlucinskou x Slovenskou ve spičce muzou semafory hlavne v Petershofenu a outlet tomu dodava šmrnc… bez nich se zip (pred nimi tam vlastne zadny zip nebyl) – ale nez semafory v Petrkovicich zprovoznili tak se zip jakž takž stačil rozjiždět. Ted je to ve špičce zasekane. Dlouha zelena ze Slovenske -> vjizdeni do krizovatky a zablokovani krizovatky i kdyz je za ni zacpa. -> pri zelene z Hlucinske se pulka casu spotrebuje na to az konecne nacpálci ze Slovenské vjedou za krizovatku. Priskokama pres zip. Pak cevena u outletu. Mezitim se rozjizdi kolona… Číst vice »
Ale zase je pravda ze predtim s jednim pruhem doleva na Slovenske to bylo hodne na dlouho, ted uz to je se dvema pruhy doleva a zipem a zmenou delek signalu od maleho kruháče na cca 3-4 intervaly. Zato na Hlucinske to je v extremu az k myší díře.
A kdyby tam ještě furt jezdily tramvajky přes most to by bylo.
To by se ale zase muselo jezdit pres Petřky a Ludgery – mozna by byl jiny postoj mistni samospravy a vetsi tlak na vymistění tranzitu.
Šikovně nešikovně, vy jste asi autor projektu, nebo původce tohoto záměru, jak tak začínám tušit. Ve svých odpovědích si navíc odporujete. Pokud je tedy cílem „odvést dopravu projíždějící centrem“, pak nevím, proč jinde píšete, že na Cihelní nejde napojovat jednotlivé uličky? Ty snad nikdo napojovat nebude, těmi nikdo „Ostravou neprojíždí“. Na průjezd máte Cihelní, na tu přivede auta třeba Českobratrská a je to. Oblast od Českobratrské k nádraží přece sama o sobě nevygeneruje takový provoz, aby sama pro sebe potřebovala další sběrnou silnici, navíc vedenou podobně blbě klikatě, jako nový průtah Přerovem. Jestli, tak bych namísto celé téhle akce napojil… Číst vice »
Ty vole, další cyp z Prahy viděl mapu a je chytry jak radyo…
Podle toho vyšlapaného chodníku tam dokonce chodí lidi… načerno. https://mapy.cz/s/juvokafape
A než by jel mezi obytními domy, tak pojede mezi vozovnou a železnicí – méně hluku a odobčí na Mariánskohorskou tak jako tak. Pokud nenajel na Cihelní už po Českobratrské.
Kupodivu ten průmyslový areál vč. vozovny nelze osbluhovat jen železnicí a na kole. Jet s 1 vagonem a vézt 1 sběrač (náhradní díl) je nesmysl. Čekat několik týdnů, až se naplní vagon…
Ta křižovatka u myši díry na Mariánskohorské bude teda chuťovka. Už tak to tam teď je zasekané skoro celý den. Kdyby radši konečně dodělali prodlouženou Místeckou, kde chybí už jen kousek…
Ať se na mne Ostravané a diskutující nezlobí, ale tohle je další kardinální blbost. Namísto odvedení dopravy z centra protáhnou městem další účelově a nesmyslně vedený koridor – a to v situaci, kdy se kapacitní komunikace nachází hned přes koleje.
Ostrava rezignovala na městotvornou funkci a řeší jen průjezdy, prostě devadesátá léta jak vyšitá. Už jsem to tady nadhazoval u rekonstrukce ul. 28. října a schytal jsem mínusy, ale tak když to tak někdo chce, jeho věc, já tam nebydlím…
O jakém koridoru to mluvíte? Porážková z jedné strany navazuje na K Trojhalí, které končí v podstatě uprostřed ničeho na Karolině, a z druhé strany bude navazovat na Jirskou a Nádražní, které končí na nádraží. Nějaký tranzit tu nedává smysl, protože v obou případech byste musel najet z/sjet na 28. října a Mariánskohorskou – které jak správně podotýkáte už spojuje kapacitnější Místecká. Naopak Porážková zajistí odvedení dopravy z centra, zejména z ulice Nádražní, přesně jak to píšete. Ohledně té kapacitní komunikace – uvědomujete si, že to je, respektive bude, plnohodnotná dálnice? To si představujete, že budete jednotlivé městské uličky napojovat… Číst vice »
Tím kapacitním koridorem se myslí železnice?
Aby fungovala „městotvornost“, tak potřebujete kvalitní infrastrukturu. Bez ní nebudujete město, ale tvoříte skanzen.
Ano, kvalitní. Ne průtah a nájezdy za každým druhým blokem domů.
Točna netočna, ale co s tou tramvajovou vozovnou v cestě? Projde to mezi kolejemi tramvaje a železnice?
(a ta odstavná kolej asi zařve taky)
Mezi vozovnu a koleje se to vejde. Odstavná / zkušební kolej bude mít smůlu.
Zábavnější (a méně diskutované) bude napojení na Mariánskohorskou u podjezdu u hlavního nádraží, kde vznikne opravdu mrňavá křižovatečka, která tu zátěž asi moc dobře nepobere. Ono to tam nepobírá už teď, nemluvě o tom, že ten podjezd cca z roku 1930 už drží pohromadě jen zázrakem. Ale až ho zavřou a začnou ho překopávat bude to výživné velmi.
Teď to nedává spíš kvůli nastavenému signálnímu plánu – z Jirské odbočení pouze na červenou s dodatkovou šipkou a vždy jen v době zelené na hlavní Marianskohirske.
Kdyz je na marianskohorske červená (kvuli chodcům) šipka zhasne. A je tam špatně vidět přes horizont.
Odbočení doleva na Jirskou to samé…
Dle situace maji byt na poražkove dva pruhy (doleva a rovne+doprava).
Podle dostupnych informaci to ma vest tudy https://mapy.cz/s/rakasamume (pokud nebyly dalsi zmeny)
Mezi vozovnu a trat se to vleze.
Z vozovny ma byt smerem k hlavnimu nadrazi kus nove tramvajove koleje a z trate zase dve dve manipulacni koleje ktere se potkaji na predavaci ploše.
Přesně tak, půjde to mezi tratí a vozovnou.
Aha. Při pohledu do situačního zákresu se to těsně vejde mezi ploty, protože nová městská ulice nebude mít chodníky. Parkoviště zaměstnanců vozovny se přesune na druhou stranu ulice, a do práce se odtamtud zaměstnanci budou teleportovat, protože tam nebude přechod. Zkušební trať se nově zřídí před tou památeční drážní remízou. Majiteli památeční remízy budou vybudovány další koleje, odhaduji že jako náhrada za zabraný kus pozemku.
K čemu by tam měly být chodníky, když tahle „městská ulice“ bude v téhle části nalepená mezi železnci, vozovnu a průmyslové haly? Kdo a proč si myslíte, že by tam měl chodit a proč nepůjde raději po Poděbradově jako nyní?
Od samotného parkoviště k vozovně chodník samozřejmě bude. A i když tam není nakreslený přechod, je celkem jasné, kde se s přecházením počítá. Nemyslím si, že by tam byla tak hustá doprava, že by tam nešlo přecházet, ale pokud ano, tak domalovat tam přechod bude to nejmenší.
Jsem netušil, že za přecházení mimo přechod zakázali v libovolné vzdálenosti od přechodu. Já se totiž rozhlédl a přešel.
Je to uprostřed esíčka, čili rozhledové poměry jsou horší. Na parkovišti budou i místa pro invalidy, a ti budou mít větší problém. Ani není jasné zda jim tam udělají sníženinu v obrubníku, když tam žádný přechod nebude.
Porážková už tedy není centrum? Úsměvné.
No je, ale je na jeho kraji. Přesnější titulek by byl „plánuje odklonit dopravu ze středu centra na kraj centra“, ale asi uznáte, že to moc dobře nezní.
Hlavně na ní nejsou obytné domy z obou stran po celé délce.