Osobní vlak u Lázní Kynžvart vykolejil, strojvedoucí pendolina včas zastavil
Vykolejená Regionova u stanice Lázně Kynžvart. Pramen: HZS Karlovarského kraje
(aktualizováno 19:56) Česká železnice má za sebou další incident. Ve stanici Lázně Kynžvart projel osobní vlak (Os 7004) návěstidlo zakazující
Této věci by se dalo velmi snadno zabranit ,kdyby měl vypravčí povinnost zavolat,že vlak nebude odjíždět v čase odjezdu,ale později.Bohežel, někdo rozhodl, a že občasné odjetí bez výpravy zes tak nevadí a vše nechal na 1 člověku.Ale stačí se zmýlit jednou za život a je tu nehoda každý den-dle principu pravděpodobnosti
I tak tu vidím asi tak dvě chyby:
1) Rozjezd bez výpravy
2) Průjezd kolem odjezdového návěstidla na stůj.
Nebo jenom bod jedna, myslel si že je vypraven a dokázal mezi peronem a výhledem na semafor Reginu rozjet tak že už nešla zastavit?
Zatím to vypadá tak, že ČD budou mít více strojvedoucích ve vyšetřovací vazbě než ve vlacích. Když se ale podívám na některé diskutující dole, tak netuším, v jakém stresu a jak přetížený může být řidič Regionovy někde na vedlejší trati. Nejsou strojvedoucí přetíženi z toho, co dělají mimo svoji práci, když ty nehody vždycky nastoupají v létě? Jsem zvědavý, co bude výsledkem vyšetřování.
Proč by měl být strojvedoucí ve vazbě?
správně – sice je fíra zadržen, ale pouze podá výpověď/vysvětlení resp. ani to nemusí, ale neměl by odmítnout zjištění jeho stavu = testy na přítomnost alkoholu a jiných omamných látek, a dále pak již nejsou žádné důvody pro zadržení – natož vazbu nutnou se schválením soudu!
Ve vazbě sice nemusí být, ale po čase bude v kriminále.
ani to není pravda – za neúmyslné trestné činy se běžně výkon odnětí svobody neuděluje tzv. natvrdo, ale pouze podmínečný, takže, aby se za takové činy člověk dostal do vězení, tak by musel ve stanovené době podmínky se dopustit dalšího obdobného činu!
Logicky. Neklimatizovaná kabina se v létě stává skleníkem, kde udržet pozornost při těch teplotách je mnohem náročnější než po zbytek roku. Stejně tak viditelnost návěstidel je za prudkého slunce horší.
Všichni tady hlásáte o nesmyslech ale zajímala by mě když je tam ta výhybka tak jestli ta nemá něco společného s tou nehodou jako to bylo Pardubucku. dále mi pdosim řekběte kolik ta regína jela km / hodinu ?
Tak u těch Medlešic, to vypadá na závadu na výhybce (mluvilo se o tom, že možná byla propadlá).
dle na netu dostupných info od jiného (než havarujícího) fíry jezdícího přes Medlešice bylo již několik dní před tamním vykolejením vlaku ve výluce ZABZAŘ, a pro poruchy i toho, co ještě mělo fungovat se jezdilo různě na příkazy dle situace. OPRAVDU BYCH TAM NEVYLUČOVAL, ŽE NĚKTERÝ Z PRACOVNÍKŮ DRÁHY VYDAL ŠPATNÝ ÚSTNÍ/PÍSEMNÝ PŘÍKAZ ČI TZV. RUČNÍ NÁVĚST ČI TOTO FÍROU BYLO ŠPATNĚ POCHOPENO/VIDĚNO nebo byla výhybka pracovníkem dráhy špatně přestavena, při čemž fíra (narozdíl od tramvajáků) nemá povinnost kontrolovat postavení jazyků výhybky!
Sám přes Medlešice jezdím (jako fíra), takže vím jak to tam vypadá. A informaci o propadlé výhybce mám přímo ze Správy Železnic. Sice to nevylučuje, že zatím nebylo něco jiného, ale není to žádné šotoušské JPP.
Tak pak záleží, jak dotyčný strojvedoucí odjížděl, jestli RPN nebo na barvu.
Škoda že nebola morda TIS do Regiošuku. Minimálne mohlo byť o jeden Regiošuk menej. Tento asi opravia a pôjde znovu do premávky. Akokoľvek modernizovaný šukafon ostane vždy šukafonom hodným akurát tak autogenu.
Teda hochu, jestli se takle projevuješ i na veřejnosti, tak ti dlouhou dobu životnosti nedávám…Aby si tu mordu nedostal ty……Píšeš z ústavu pro choromyslné?
Ale kdepak z ústavu, ze Slovenska.
Rady ze Slovenska vždy potěší. Tamní železnice je totiž etalonem kvality a bezpečnosti a stává se tak právem „stredobodom“ obdivu železničních odborníků z celého světa.
To bol čistý trolling, nečakal som že to niekto vezme vážne. Železnice na Slovensku by som v žiadnom prípade neoznačil za etalon kvality. Každopádne argumentovať štýlom „na Slovensku je to ešte horšie“ sa síce dá, ale oveľa lepšie je pozerať sa inde, kde je to lepšie a porovnávať s tým.
Vem si prášky Maďare.
Zlatej regiosuk než to co jsem viděl mezi Žilinou a Liptovským Mikulášem schnile béčko okna nešla ani otevřít hajzl jak v trenspotingu a průvodci nedali ani nadrazacky hadry a pracovala v civilu jak úchvatná cesta byla když tam i pršelo oknem do kupé😁😁😁😁😁😁
no popravdě už je toho asi až příliš za tak krátký čas…!!
Do doby, než se situace zlepší, navrhuji mimořádnou změnou JŘ následující opatření:
1) maximální rychlost všech vlaků se omezí na 40 km/hod.
2) strojvedoucí bude vždy mít v kabině ještě pomocníka strojvedoucího.
Zaměstnanci pravděpodobně chodí do práce každý den s větším a větším stresem a jsou tím pádem více náchylní k chybám. Provoz je potřeba trochu zklidnit a jeho hustotu taky trochu zmenšit (opatření by vedla k seškrtání spojů).
bod 2, kde takového pracovníka vezmete ?
roman: Budou tam dva kvalifikovaní strojvedoucí a jeden bude dohlížet na činnost toho druhého.
pro mínusáře: Předpokládám, že máte v rukávu lepší okamžité řešení současné
situace.
Já myslel, že to byla ironie 😀, to bylo myšleno vážně 🤔
Bylo to myšleno tak, že je potřeba něco udělat, aby se strojvedoucí, výpravčí a další mohli zase normálně věnovat své práci a nedělali chyby. Samozřejmě je možné „zpřísnit kontrolu práce“, „znovu všechny přezkoušet“ a „za 5 let zavést ETCS“. Mě ale zajímá, co se dá udělat TEĎ. A co je konkrétně špatně na tom, že budou jezdit ve dvou a pomalu kromě toho, že se trochu omezí ten vlakodrom poloprázdných vlaků.
Stačí odebrat licenci ČD za ohrožení životů cestujících a jiní dopravci už si dodržování pracovní kázně bývalých strojvedoucích ČD (pokud nepůjdou kopat kanály) ohlídají.
Kázeň musí být to je jasne 😀. A co odebrat licenci soukromníkům? Strojvedoucí ČD pak budou mít méně stresu a budou mít lepší turnusy, takže budou odpočatější a nebudou chybovat. A je to vyřešené 😀
Jako, že když se strojvedoucí ČD o pauzách nebudou rozčilovat při čtení Obzoru o zlých soukromnících, tak se pak ČD přestanou srážet vlaky? V tom případě by bylo lepší přestat číst takový plátek.
Před vlakem by běžel člověk s praporkem a pokud by doběhl jiného, nějak by se už domluvili na dalším postupu.
Jen to asi není moc reálné, dlouho by trvala certifikace toho praporku.
No to už by se asi nedomluvili😉 pokud by teda neběželi u každého vlaku dva – jeden vpředu a druhý vzadu
Jj a ariva by nasadila své nejlepší Bulhary 🙂
A je to tady nelogicky napsaný příspěvek a dávám mínus tak tady se ty mínusy berou.
A kde se sebere ten druhý storjvedouci? Drive to byl pomocník storjvedouciho, když je nedostatek lidí?
1) Nedělá nějaký Váš dvojník opatření proti koronaviru?? Také na komára s kanónem … .
2) V tom, že se projevuje riskantnost systému, kdy pozornost a bezchybnost strojvedoucího zřejmě až příliš často není dostatečně jištěna ani vlakvedoucím, ani druhým strojvůdcem nebo pomocnikem ani výpravčími a hradláři ani technickými prostředky, máte pravdu. U Lázní Kynžvart tedy nějaké jištění bezchybně zafungovalo …. zafungovalo by, i kdyby rozjeté pendolino bylo už blíž??
Strojvedoucích je 10.000 vy je chcete zdvojit. Kde hodláte vzít 10.000 strojvedoucích? Nebo seškrtat polovinu vlaků?
Bavíme se přeci o dočasném okamžitém opatření, žádné další strojvedoucí nikde přes noc neseženeme. Spoje by se musely proškrtat, a to o víc než polovinu, protože by vlaky taky jezdily pomaleji.
Aha, takže už vládne panika. Dráha udělala průser, odnesou to zákazníci – kašleme na vás, vypadněte na silnici. My musíme okamžitě honem něco udělat.
Takže vic než půlku cestujících pošlete na silnice, kde je i přes prusery na dráze riziko, že nedojedou, řádově vyšší?
Doufám, že máte pravomoc řídit maximálně baterii kadibudek. Protože tohle vymyslet…
Jednodušší je výměna dopravce za nějakého, který méně ohrožuje životy cestujících než ČD.
A kterého, vy chytrej?
Nezapomeňte ještě na Leoše včera, u Jablonneho a třeba na zlutaka jak málem loni sesrotovat tu MUVku na smichaci.
Prostě se teď nedaří. Ale snad to je pouze statistická odchylka.
Jakkoliv zvednout počet fyru bude stejně třeba.
Já bych snížil rychlost všech vlaku na 25km/h radši
Aby se lidi neudusili, že
Jooo, ty časy za krále klacka, kdy byl vlakvedoucí spoluzodpovědnej za návěsti a na D3 za ohlašovací povinnost, jsou dávno pryč…..Tlačítko bdělosti to vyřešilo….Fakt mi to připadá, že na mnoha místech ta infrastruktura je furt, jak, za krále klacka a po lidech se chce, aby jednali, jak v moderní době, nebo už to taky nedávám?…Už je toho moc a stále mi chybí nějaká ta sebereflexe z pozic, co to takhle vymysleli….Fakt netuším, proč je těch průserů tolik…..Doma mi říkaj, když jdu do práce, abych se vrátil…jo,nutí mne to si třikrát rozmyslet, než dám nějakou návěst, ne už jenom dvakrát, todle… Číst vice »
To s odpovědností vlakvedoucího za návěsti se, jak jsem slyšel, zrušilo se změnou ZZ kdy volno, nebo jakákoliv jiná návěst, padá na stůj první nápravou v oddílu, nikoliv až vjetím vlaku jako tomu bylo před tím, Tím pádem vlakvedoucí sedící na konci vlaku nemá šanci vědět jestli vjížděli do volného či plného oddílu, byť, uznávám, to bylo už tehdy řešitelné jedním relé, ale zase to by mohlo dělat jiné zlovolnosti. Na druhou stranu na moderních ZZ by to už asi zase nebyl problém takto udělat. Myslím že je to obecně zvýšenou hladinou stresu v populaci kdy k tomu nepřispívá ani… Číst vice »
Já bych souhlasil – až na „… Přitom přesně toto je taková oblast kde se má do ekonomiky stát plést, na rozdíl třeba od vlastnictví železničních dopravců či elektráren. …“ NECHCETE SNAD NESMYSLNĚ TVRDIT, ŽE JE NAPROSTO SPRÁVNĚ, ŽE V ČR MNOHDE NA DODÁVKÁCH VODY VYDĚLÁVAJÍ SOUKROMÉ ZAHRANIČNÍ SPOLEČNOSTI? Dodávky vody, elektřiny i tzv. základní dopravní obslužnost jsou rozhodně oblasti, které má zajišťovat stát či jiná složka tzv. veřejného sektoru (kraj či obec – větší z nich mají status městyse/města/stautráního města/hlavního města – toto má pravomoce jako statutární město a kraj dohromady), a rozhodně na tom by nikdo neměl vydělávat… Číst vice »
Za tím je snad černokněžník Zababa ..
Tohle by Zababa nejenže nevymyslel, ale ani neudělal asi moc nekoukáte na pohádky.
Obávám se, že spíš Nejvyšší pan železničář.
Musím to znova načíst, vím, že tu knížku mám v knihovně někde vlevo dole..
TIS kapacita = 330, obsazeno 100
Regiošuk kapacita = 84 obsazeno 5.
čéče try vlaky jsou narvaný… vzduchem, až to pěkný není.
V Marianskych Lázních by do Pendolina přistoupilo dalších 60 lidi. A i těch 100 není málo, vzhledem k tomu že je střed týdne a vlak byl na začátku trasy.
tak zavedeme východní model a dokud se vlak nenaplní tak se nikam nepojede
A v dalších stanicích už nikoho neberem,protože jsme plní 🙂
Nebyl jsem tam. Nicméně myslím si tohle: Někdo zůstal zdravý, nebo měl jen modřinu, a možná z vlaku odešel dřív, než se tam dostali hasiči. Takže nebyl započítaný. No a Pendolíno obsazené na 30 % v lázeňském městě veprostřed týdne, to není až tak špatné. Jo já vím, ideál je 80+60 na stojáka. Ale ne pro cestující.
Těch 80+60 na stojáka samozřejmě v B249, ne v Pendolínu.
A to se zde ještě ČD s pendolinem schovávaj pod dotační deštník i když nám tvrdili, že budou jezdit jen na komerční riziko.
Postnul jsem na Facebook ministerstva dopravy, ČD a Správy železnic tento text:
Úředníci! Zrůdný systém, který jste vytvořili dlouhodobým popíráním limitů lidského těla i mysli, musí být okamžitě napraven! Pozvěte k řešení současné exploze mimořádných událostí pracovní psychology a lékaře a okamžitě jej řešte podle jejich doporučení. Pokud tak neučiníte, dříve nebo později budete právě vy hlavními viníky nehody s desítkami mrtvých!
Budu jim to i nadále posílat, kam to bude možné. Pokud máte podobný názor, posílejte jim to také.
Myslím si že od nich dostanete akorát ban 😀
Spíš to paní v podatelně jednoduše hodí do koše.
https://youtu.be/DcSWIEEJ7Bc
tvl to už začíná být teda dost dustý výskyt MU… A jinak ta regíne a TISu tak lekla že skočila z náspu?
Nebo se o tom víc mluví a píše.
Řekl bych, že coby relativně lehká na „špatně“ přehozené poměrně solidní výhybce celkem logicky vyskočila.
Mě tedy spíše trochu znervózňuje, že stejný ministr, co má řešit toto, řeší zároveň i dostavbu Dukovan. U tohoto už nelze říci „strojvůdce je debil – projel návěstidlo“. Toto už je systémová chyba, co se tu roky ignoruje.
Tak ta systémová chyba tu je již druhé volební období. Jmenuje se ANO
Koukám taky čtete vtipy na novinkách co? Já myslím že takovýhle věci vás znervózňovat nijak nemusí. Tohle je problém dopravce a ne ministra.
Pokud myslíte diskuse, tak na ty jsem roky neklikl. Tak odvážný nejsem.
Víte co? … a tak v Parlamentu uzákonili povinnost pro cestující ve vlaku nosit helmu. Češi doma na koleně vyrábějí helmy, aby byly aspoň nějaké…
Nemůžeme raději to ZZ? Mám tu nějaké tranzistory, pár ledek a kýbl relé, to by mohlo stačit, ne? 😀
Je jen otázkou času, kdy přetížený pan ministr taky něco projede.
Myslíte svodidla na 88. km D1?
Něco mi uniklo…Alstom už dělá naklápěcí techniku pro regionovy?
Ještě, že ten žlutej vypad, jinak to byl další ČD masakr. Na poslední cestě se mi za pomocí soukromých přepravců povedlo ČD eliminovat, dokud budou nebezpeční, to tak zůstane.
A čím jsi jel? Leo expresem přes Jablonné nad Orlicí? Jinak já většinou uzavírám smlouvy přímo s dopravci – nechávat se přepravovat přepravcem jako zboží mi připadá méně důstojné.
třeba se poslal balíkem do ruky….
Dobře Leo Expres měl za poslední tri týdny 2 nehody. Leo expres má asi tak o 98 % méně provotů na trati než ČD Kdo je na tom lépe / hůře ?
Nepochopitelná nedbalost. Ale výmluva se vždycky najde že?
Kdo v životě nikdy neudělal chybu, hoď kamenem!
Tak valná většina strojvůdců je určitě na svých místech. I tak mohou bohužel udělat chybu. Zabránit těmto malérům jistě může dokonalejší, dražší zabezpečovací zařízení. A zrušení rychlokvašek na strojvůdce i výpravčí. Je to jistě drahá záležitost, ale zachrání spoustu průserů i životů. 6 miliard dotací na slevy pomůže k dotacím jen stébákovi Burešovi.
To by mě zajímalo jak dlouho je někdo rychlokvaška. A jak časté jsou jejich nehody ve srovnání s kovanými. Asi těžko budete ukazovat prstem na někoho, že je rychlokvaška, když bude mít víc jak 5 let praxe bez průseru.
Tak třeba ministr všeho Havlíček by nám nato mohl odpovědět.Po mě to nechtějte. Je to jen můj laický názor.
Kdyby dala SŽ na 2.stan.kolej směr Plzeň opakovací předvěst,tak se to určitě nestalo. Odjezdová návěstidla jsou až za obloukem. Prostě ušetříme za každou cenu.
Stejný Vyšehrad do tunelu na hlavak. Návěstidlo vidí strojvedoucí v poslední chvíli.
Kromě beztak nesmyslného srovnání, protože PZB a Regina NIC, tak počty opakovaček na síti DB mě nepřestávají ohromovat. Čas 01:15 (společný stožár s odjezdem), 02:17, 02:24, 02:33… Inu, dráha
https://www.youtube.com/watch?v=P0yCTqWbGWo
Nejlépe zabezpečená doprava jak je řeč vlakomilů a denně karamboly. Ano na silnici se taky mlatime, ale tam to má každý jen ve svých rukou. Na dráze jsou schopni mlátit se i přes kolikatero zabezpečení. Vlakem ne teda, rozhodně nikam.
Jediné zabezpečení na České železnici, jsou oči strojvůdce.
Aha, to jsou novinky, nač tedy ty miliardy do dalšího zabezpečení? Aby to ty kopyta z ulice mohli projíždět? Profese řidiče vlaku je dávno za zenitem
Tuhle vatu si ušetři, když o tom nic nevíš… Jen mlácení slámy jak důchodci na Iděsu nebo Hovínkách…
Vím o tom víc než si myslíš, kluk co je schopný odjet na vloženém návěstidle na privolavacku, holka co nezvedne kupli u 714, kluk co jede bez zaregistrované TRS. Hodně klesla ta vaše profese, a zkoušky pro vás jsou jak autoškola. V autě zabiju 4 lidí, vy můžete celý vagón.
kdo to je řidič vlaku???? já poznám jen profesi strojvedoucího, příp. pomocník strojvedoucího, vlakvedoucí – tedy profese odpovědné za provoz vlaku + výpravčí atd. Vlak to není autobus!! a mimochodem, je tu mnoho názorů, že železnice je přetížena, ohlédněme se trochu zpět před 90. rok – kolik tehdy jezdilo nákladů Vn, Pn, Sn, Nex a také Mn, které dneska již 30 let nejezdí – ale tehdy nebyly žádní soukromý dopravci mnohdy přivandrovalý někde z ciziny, kde doma zkrachovali.
A je to tady: Přivandrovalci, ztroskotanci a samozvanci!
Jasně, jen občas zemře z cizích… A když už srovnáváte, vezměte v úvahu i úroveň infrastruktury. Nezastávám se zbytečných chyb ani na jedné straně, ale.
Za rok zahyne na českých silnicích cca 540-560 lidi , kolik na železnici ?
Byt tam vypravci. Nestane se to. Byt opakovac i na regionove. Nestalo se to mozna.
Možná… viz Poříčany. pokud by tam regionova stála víc jak 3 minuty, byl by jí opakovač na dvě věci.
Proč to tak je? Proč se vypíná kódování? Opravdu to ušetří toliko moc peněz, že se to zaplatí?
Ano, nechce se „smažit“ proud do odstavených wapek, které třeba nemají ani lokomotivu. Druhá věc je, že některé kolejové obvody vůbec nedetekují volnost, pokud se kóduje – to by snad šlo upravit.
Což by se dalo vyřešit tím, že věc na stanovišti strojvedoucíhzo si bude pamatovat poslední přijatý kód. Až padne zelené, tak to přijme nový kód.
A keď budete odchádzať na privolávačku na nekódovanú trať, budete robiť čo?
To se dá také ošetřit. Buď ručně nějakým „SCRAM“ tlačítkem, kde musí strojvůdce udělat více pohybů které neudělá nevědomky, takže třeba pod plexisklem a otočné), nebo se to naváže na GPS modul. Ale s tím pozor, to už moc smrdí virtualizovaným ETCS
Regionova nemá opakovač. Podle předpisu je to až u vozidel kontstrkuční rychlosti myslím vyšší než 100 kmh
Záleží na výrobci a dopravci. Např. motorák 813.2 má Mirel v4. Velmi se hodí na úseku Vysočany-Masaryčka/Libeň
Při projetí stůj na vzdáleném záhlaví má 0,5 km vzdálený výpravčí úplně stejnou možnost zasáhnout, jako 150 km vzdálený dispečer CDP.
1. Výpravčí by viděl, že se vlak rozjíždí k tomu záhlaví.
2. U takového záhlaví by snad normálně měl být hradlář.
Doby, kdy výpravčí „všechno uměl a za všechno odpovídal“ jsou už naštěstí pryč. Pravda je, že po zrušení plácačkování případů projetí návěstidla značně a trvale přibylo. FS dlouho bojovala za srovnání mzdy strojvedoucích na úroveň výpravčího (tehdy se povedlo), takže i konec drobení odpovědnosti mezi ně doufám přivítala. Další zvýšení bezpečnosti nepřinese návrat ke středověkým pracovním postupům, ale spíš postupná náhrada zmíněných profesí umělou inteligencí.
Výpravčí je stejně omylný jako strojvůdce. Výprava vlaku proti „stůj“ se taky stávala a nejednou i s následným projetím.
„Být tam výpravčí“ – To už se kdysi na podobném fóru všechno řešilo. Do každé stanice výpravčí, aby tam měl kdo panáčkovat a plácačkovat! A přednosta (s. náčelník) se šavlí (lze nahradit vlaječkou SSSR). který panáčkuje u rychlíků společně s výpravčím!
Zkoušel naklápění na regioboudě?
Jak říká kolega „nevím co berou, ale chci to taky“ 🙁
Jó, to mě pobavilo 😀
Projetí návěsti lze považovat jako zvlášť závažné porušení pracovních povinností s možností okamžité výpovědi.
lze považovat? já bych o tom ani nediskutoval!!!!
No nepíše se tam ale jaké návěsti.
A co když mu návěstidlo „spadlo“ před nosem? To se opravdu stává.! Nesudte, abyste nebyli souzeni!
Já mám dojem, že Pendolino mělo padáčka, a chování jeho díry nevadí.
Na jdenokolejce? To to nikdo neřídí? Není snad možné aby se na jednokolejce mohly pustit vlaky proti sobě a čekalo se kdo si to obsadí prva.
Ale my moderní zabezpečovač nepotřebujeme, stačí nám telefon s klikou a bába koukající z vokna.
Tož to je trochu hňupská reakce na MU, kde žába.zař. zastavilo pendolino
Takže každý den incident, a pak si ještě přečíst tady stanoviska strojvůdců, že o nic nejde. Tedy názory lidí se Základní školou (proflouženou učńákem) a rychlokursem.
Uvidíme, kde co vykolejí zítra.
Ale ty kecy, že o nic nejde, ty budou stále stejné. Místo aby si doma opakovali červená stůj, ………
To je fakt. Řídit by měli jen vysokoškoláci. Beztak je to dnes dávačka.
Že červená je stůj, vedi všichni, bez ohledu na vzdělání. Nepomůže ani, když je z toho budou každý týden přezkušovat. Problém bude jinde.
Vždyť jo, v podstatě jsem i těm strojvůdcům nahrál na smeč, mohli odpovědět:
Proč tedy, vy ostatní jste tak chytří, a co druhý den vletíte autem přímo pod vlak.
A po přečtení informace, že ČD žádá SŽ,aby nespěchalo se zabezpečovacím zařízením, že je to drahé, tak jak drahé, vůči čemu jako se dá usoudit, že je to drahé nebo levné.
ČD nežádá SŽ,aby nespěchalo se zabezpečovacím zařízením, ale aby se nespěchalo s jistým typem nepovedeného a předraženého zabezpečovacího zařízení.
Dobrá, omlouvám se za tu VŠ, je to o psychické schopnosti tu práci dělat, podobně jako řízení letového provozu,
Ta regionova musela dostat strach, kdyz se klidila z koleji pendolinu, inu pred silnejsim sklopit usi a rychle pryc…
no tohle už začíná být Kampaň 🙂
Jasná účelovka.
No já nevím ,ale 7004 musela asi vjíždět do odbočky a tedy i na příslušnou návěst např rychlost 40 a výstraha ,nebo pravidelně projíždějící IC 515 jel do odbočky?Regina má pouze KBS (nepřenáší kod) ,ale když vím na co jsem vjížděl tak to snad do 5 ti minut nezapomenu a na odjezdu si dám pozor.Ipokud bych jel do rovného a IC mě mělo objet ,tak vjíždím na výstrahu a na odjezdu budu mít návěst podle koleje z rovného ,nebo z odbočky ,tak vidím ,že to není pro mě
Já bych fíru neodsuzoval, chybu může udělat každý. Tentokrát se to obešlo bez tragických následků.
Jen vykolejení bez mrtvejch, to dneska v člověku nevzbudí žádné emoce.
Pokud neviděl na odjezdové návěstidlo, měl se nechat dle předpisu D1 vypravit jiným způsobem (telefonicky).
Ale proč ta RegioNova vypadla z kolejí? Předpokládám, že zřejmě řízla vyhýbku, ale dle obrázku (jestli je to ten k incidentu) je to k nějaké výměně docela kousek. Předpokládám, že by to muselo být v podstatě, když už by to osolil a stav nastal, tak v ní.
Tady jsou lepší fotky. Ta výhybka je hned za tím
https://www.pozary.cz/clanek/232193-na-nadrazi-lazne-kynzvart-vykolejil-motorovy-vlak-tri-lide-skoncili-v-peci-zdravotniku/#1815
Projetí náv. S1 přes výhybky 1 a 2. Vykolejení na plzeňském zhlaví.
Při říznutí výměny nejspíš díky své nízké váze řídící vůz prostě „vyšplhal“ na odlehlý jazyk a okolek se dostal nad hlavu kolejnice a pak setrvačností sjel na druhou stranu.
to by mohlo tak být.
Také mě napadlo, že výhybka odolala pokusu o rozřez. Ale, že by vlak ujel po zemi ještě několik desítek metrů? Těžko říct. Snad se to časem dozvíme.
Setrvačností se dostal celý za výměnu a nejspíš nespadl do štěrku pár centimetrů za hroty jazyka. Navíc je pravděpodobné že „šplhaly obě kola jedno co nemohlo odsunout jazyk přilehlý jazyk a druhé co mělo stejný problém s odlehlým. Až motorový vůz s větší hmotností jazyky přestavil. Krokem zjevně nejel.
Asi výhybku neřízla. Výhybka byla silnější, do takovýhlech se dávají nerozřezné přestavníky, a regionova je prostě lehká na asi nic ve výhybce/přestavníku neurvala.
A proč vykolejil ?
Podle článku to vypadá, že buď z výčitek svědomí, nebo proto, že se snažil vyhnout tomu pendolinu.
😀
Koronavirus, lidi myslí na kraviny a pod heslem zdravi na prvním místě už je všechno další podřadné…Bohužel…
Teď mícháš jabky s hruškama
Připadá mi to celkově jako vhodný signál ETCS rozhodně neodkládat, termíny neposouvat, zásady nerozmělňovat (vynecháním Regionov a podobných hajter) a spíše se na MD zamyslet, jak ERTMS dostat co nejdříve na co největší část sítě, když už dopravci musí krvácet na mobilkách – tedy získat za ty peníze co největší užitek.
Zrovna tady to bude brzy celé pod ETCS. 362 ETCS dostanou, 680 taky. 844 Na Sp z Plzně budou nahrazeny Pantery s ETCS z výroby. Z Plzně na Prahu taky, 814 jen dokud nepřijdou ojetiny, kde už kraj ETCS požaduje.
ETCS na řadě 680 moc nevěřím, za brutální peníze možná ano.
Bude tam muset k 1.1.25 být. Ono tam už je, ale ne to nejnovější.
Poslední dobou se opravdu daří.☹️
Tak asi končíme, ne?
A ten poslední zhasne!
… červeným terčem uprostřed koleje, aby to vlak sejmul, to by byla zároveň i slyšitelná návěst.
To mají v Rusku v Metru, snad. Pod vozidlem je ventil, který to otevře, což aktivuje brzdu.
Pane Kocourku, to máme i v metru v Praze, tu jízdní zarážku 😉, jen je to z boku. V Berlíně je vidět na S-Bahn u všech absolutních návěstidel, byť postupně nahrazovány odvozeninou ETCS1.
https://de.wikipedia.org/wiki/Fahrsperre
To není zarážka, nýbrž autostop. 🙂 Zarážka se pokládá na pojížděnou kolej.
Bez legrace, to už by se téměř vyplatilo doplnit světelné stůj mechanickým vyklápěcím červeným terčem.
Jednoduchá pomoc, jak tyto mimořádné události podstatně eliminovat…kamery na stanoviště strojvůdce o vysoké pokuty min. 10 tisíc pokud se strojvedoucí nebude věnovat své práci a bude si např. hrát s mobilem, soukromě telefonovat apod…jenomže tomu se tato nezodpovědná profese za pomocí odborářských škůdců zuby, nehty brání a vědí velice dobře proč…jejich blaho by určitě nemělo být nadřazeno nad bezpečnost cestujicích !!!
Zastřelit před nastoupenou jednotkou. Ostatním zakázat dělat chyby. Problem solved, welcome to the perfect world.
Omlouvám se za font, ALE OPRAVDU VJEL PROTI PENDOLINU?
řekl bych že před pendolinu….
Jinak na irozhlasu psali o rozrezu VÝHYBEK.
takže nejspíš dvojitý rozřez rozhodil reginu tak, že na 2. Vyhybcevylezla po jazyku ven
A toho od Leoše co projel dnes ráno toho taky ?
Myslel jsem, že je ironický tón hodně znatelný. Asi ne pro každého.
Nemyslím si, že by měly být kamery na stanovištích. Tímto krokem by všichni dopravci přišli tak nejméně o polovinu strojvůdců. Nedokážu si představit, že bych trávil pracovní dobu pod trvalým dohledem kamery – jakákoli mzda by pro mne v té chvíli byla nezajímavá. Ale souhlasím s velmi tvrdými postihy strojvedoucích (a samozřejmě i jiných provozních pracovníků) v případě, že se prokáže zřetelné a jednoznačné nevěnování se trati a provozu (což bylo jednoznačné třeba při nehodě u Vodňan, kdy strojvedoucí nákladu stačil zastavit a couvat před jedoucím motorákem, jehož fíru trať prostě nezajímala a před nárazem asi ani nebrzdil). Velmi trvdý… Číst vice »
… což je přesně princip, který nefunguje. Potřebujete důkladný výcvik, ne postihy. A to i (nesmějte se), výcvik sledování návěstidel.
Ohledně těch kamer, štěstí že vás nemají v Japonsku. Mimochodem i pracovnice v bance, kam chodím, jsou pod dohledem kamer. Nezdá se, že by jim to vadilo. A zaměstnavatel má na takový monitoring právo.
Tohle už jste psal u článku z dopoledne. Je opravdu nutný to opakovat?
A je nutné už téměř každodenně opakovat stále stejné nehody způsobené nepozorností strojvůdců, kteří se nevěnují své práci? Kamery by byla nejrychlejší, nejúčinější a nejlevnější okamžitá pomoc…chápu, že si tato profesní skupina nechce nechat sáhnout na svojí pohodičku, ale ať jich radši 1/2 odejde, než se od nich nechat vozit do nemocníce a na hřbitov…
A vy to půjdete dělat za ně, až ta polovina z nich odejde? A že tedy nechcete umístit kamery do každého auta? Tam je těch hříšníků mnohonásobně víc.
A taky na kola! to co teď o prázdninách předvádějí někteří cyklisti je často mimo normální chápání.
Je, ono jsou to totiž průsery ČD, tak se to musí nějak zamluvit, kdyby měl takovou sérii s mrtvými jiný dopravce, tak tu bude nablito o odebrání licence, zrušení soutěží, obnovení ČSD a zákaz jakýchkoliv jiných dopravců. Jenže takhle exhibovat teď jaksi nejde.
Myslí si, že je vtipnej. Není.
V Saúdské Arábii se nevěra ženy trestá hrdelně a co myslíte, vymizela? Nikoliv.
Takže dle této logiky je třeba naprosto zbytečné kontrolovat u řidičů alkohol, že? Stejně občas někdo jede pod vlivem…
a v Americe zase bijou černochy.
Stejně tak údajně nepomáhá trest smrti. On pomáhá, ale financím, protože popraveného vraha není potřeba živit…
Pokud by se Váš terapeut někdy pokusil, vysvětlit Vám stupiditu a úchylnost Vaší myšlenky, prosím, dejte sem do diskuze zápis z tohoto sezení. Velmi by mě zajímalo, jak pojal tuto gigantickou výzvu.
To už je vážně divné..a taky zajímavé že všechno se stalo v Čechách,tím na nic nenarazim.
U Ostravy taky jely nedávno ČD proti sobě, ale nic se nestalo….
Jestliže máme elektronické stavědlo, které dokáže detekovat projetí stůj a narušení cesty jiného vlaku, v lokomotivách vysílačky s funkcí „generální stop“, proč tyhle dva systémy nepropojit přes nějaký řídící systém, který automaticky přes vysílačku zastaví vlak co projel stůj i vlak, který by ohrozil. Většina hlavních tratí i velkých stanic by tak byla vyřešena s minimálními náklady, s využitím stávajícího hardwaru. Na to není potřeba ETCS! Objevil sem Ameriku?
Ano něco podobného existuje, jmenuje se to VNPN myslím.
A když strojvedoucí nebude mít naladěnou vysílačku, tak se nic nestane. To co navrhujete není zabezpečovací zařízení.
Když nebude mít naladěnou vysílačku, tak prostě nepojede nebo pojede s vědomím, že veškerou zodpovědnost bere na sebe.
Ten fíra u Velvět zemřel. Můžete ho zkusit exhumovat, odsoudit a zavřít… No vysílačku si zapoměnl přeladit.
Nikoho neodsuzuju, ale pokud fíra ,,něco,, zapomene, může to mít i fatální následky. Na to je každá technologie krátká…
Výhoda u ETCS spočívá v tom, že zabrání projetí návěstidla.
Příklad situace, kdy by to byl problém: Osobák zastavil na koridoru ve stanici s tím, že ho má předjet rychlík. Jenže potom se rozjede. Pokud je ETCS, tak se za návěstidlo nedostane, nedojde k nehodě. Pokud je generální stop až po projetí návěstidla, tak se může osobák dostat do dráhy onoho rychlíku. Jestli je v tom okamžiku rychlík jedoucí 160 km/h blíž, než kilometr daleko, dojde k nehodě.
Souhlasím s tím, že automatické vysílání generálního stopu po projetí stůj má smysl, nenahrazuje však ETCS.
Tohle vůbec nic neřeší. To je pořád rovnák na ohýbák. Naštěstí Pendolino bylo daleko, ale jednoho dne se může stát, že fíra Regíny projede stůj a na výhybkách místo vykolejení potká rychle jedoucí Pendolino. Technika má pomáhat tak, že zasáhne dříve než dojde k nebezpečnému stavu, ne že necháme nebezpečný stav nastat a pak to zkusíme zastavit.
Jinými slovy zásah generálního stopu je MU se vším všudy, vlaky stojí, vyšetřuje se, zpoždění, vynechání spojů, stále riziko střetu vlaků.
Zásah vlakového zabezpečovače. Nic. Fíra se praští do čela, vynadá si, počka na povolující návěst a jede dál, protože k MU nedošlo.
A nebo odvratnou výhybku, stačí jen takové, jako mají ve Švýcarech, která ovšem funguje jako výkolejka.
Pravda na tento historický způsob ochrany hlavních kolejí se u nás zapomnělo. Nicméně ve 21. století by to měl být ten vlakový zabezpečovač, který ve Švýcarsku mají (od roku 1933). Je možné, že jsme v tomto myšlení století pozadu?
Pokud by tam už bylo ETCS, a strojvedoucí se rozjel bez povolení, a ETCS by ho násilně zastavilo, byla by to MU podle zákona?
Kamui:
Něco opakovaně pro tebe, než tady budeš zase opakovaně lhát:
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L320850_200627_266998.pdf
Ne.
Nejel proti pendolinu, jak se píše v nadpisu, ale stejným směrem (ačkoliv má jeden sudé a jeden liché číslo). Z důvodu zpoždění 10 minut měl být v Lázních Kynžvart předjet vlakem 515. Odjezdové zhlaví je v oblouku – a je to hned. 🙁
Jo, už je to opraveno. Jinak moc nechápu, co se dá mínusovat na věcné informaci bez citového zabarvení, ale někomu to udělá radost a od toho tam ty mínusy jsou. 🙂
Kdyby (náhodou) došlo k srážce s tím Pendolinem tak zrovna dnes by to byla hodně velká ironie… 🙂
Podle babitron / řazení vlaků to měl být žralok 844…
Na idnesu jsou fotky od hasičů – 814 🙂
Není to náhodou náhrada za žraloka? (Ten jak boural), ale to je asi blbost, je to jiný kraj
To je stále stejný kraj.
Avlaky Jestli je Pernink v Karlovarském tak Lázně Kynžvart jsou dle tebe ty chytraku v jakém kraji?! Základní znalosti nemáš.
dokáže někdo zdělit zda nebyl „fíra“ produktem rychlokvašek (a nejen v tomto případě)? V pindovi to nepředpokládám ale na těch Os by asi mohl být….
Statisticky na tom jsou mladí stejně jako stáří 50+ dle drážní inspekce, takže o tom to není.. Též máme léto, fůru přesčasů.. A když už někdo má dovolenou tak po návratu stejně jezdí za ostatní.. Aneb 10 dní dovolené a pak za 20 dní udělá 155hodin.. Takze vlastně jak bez dovolené… Hodinově..
Ti chlapi už chodí do práce s vědomím, že se něco stane, tak se nedivte..
Regionova se toho pendolina tak lekla, že z toho vykolejila. 😀
Fírer to chtěl strhnout do pangejtu. Ještě že tam nebyl strom.
Asi chtěla taky naklápět….
Už těch regín mají málo, tak to fíra radši strhnul..
Si budou muset s těma DMU70 sakra pospisitt
To už není možné snad, jak někdo může projet odjezd ve stanici, kde zastavuje. To už není nepozornost ale demence.
Projetých stůj je za rok hodně.
Je videt ze si nikdy nejezdil. Pak by ses takhle blbe nedivil
Takže se nemáme divit tomu, že někdo projede na červenou, zajímavý názor.
Při vší upřímné úctě k fírům, kolik nehod na silnicích je z důvodu neúmyslného projetí červené? (Případy, kdy to nějaký idiot řidič ještě chce stihnout a druhé straně se už rozsvítila zelená, samozřejmě nemám na mysli).
Budete se divit, ale je to relativně časté, a to nejen v naší zemi. Strojvůdce zkontroluje cestující, vlakvedoucího, nechce zdržovat a jede. U nás ještě okořeněno tím, že odjezdová návěstidla většinou nejsou přímo u peronu, ale někde daleko.
Vypadá to, že zaměstnanci jsou prostě čím dál tím víc ve stresu.
Tak medializace tomu spise napomaha…
Nejlepsi by bylo, kdyby zacali fungovat jako japonci, tedy kazdy ukon, ktery delaji tak si jej nahlasi rici, ukazat a provest… Zni to komicky, ale znacne to pomaha… A urcite by se melo neco udelat se smenami…
Nicmene projeti cervene tomu nezabrani, tam musi byt kontrola a zabezpecovacka,…
A v případě selhání spáchat sepuku
Ve vážných případech se to opravdu děje. Japonci ještě mají nějaký pocit zodpovědnosti a vyvodí ze svého jednání důsledky. U nás se vyšetřuje a soudí, 10 let i déle, a nakonec není nikdo potrestán, viz Studénka.
Je to komické, mít na stanovišti pomocníka, a potvrzovat si navzájem návěsti, pak jo, ale mluvit si sám pro sebe na mašině, bych si připadal jak debil.
I když, návrat druhého strojvedoucího by se mohl taky zvážit, alespoň pro některé stroje, 742, apod… tyto stroje asi ani nebyly původně určeny pro jednomužnou obsluhu.
Člověk si na to zvykne. Ono jde totiž hlavně o bezpečnost a eliminaci lidských chyb, ne jak si u toho kdo připadá. Myslím, že kdyby o tom byli vhodně informováni cestující tak by to i ocenili. https://www.youtube.com/watch?v=etUejYb48BE
A jste si jistý, že by se to dodržovalo? Jak to ohlídat?
Nevím, nejsem sice žádný psycholog, ale že by to mělo tak zásadní vliv na bezpečnost?
Těžko říci, ale i v dobách přítomné 2. osoby nehody byly. Navíc mám pocit, že jednomužnou vozbu si kdysi vymohli právě strojvedoucí.
Nevím, kdo si vymohl jednomužnou vozbu, nebyl jsem tehdá na světě, a i když pochybuji, že to byli strojvedoucí, tak nemám žádný důkaz, tak je to klidně možné. Ano nehody byly taky, ale třeba u kapotových lokomotiv s jednou kabinou strojvedoucího (tedy například 742) bych to kolikrát uvítal, typický příklad, vjezd do Chrudimi od Pardubic i od Chrudimi města, při jízdě dlouhým čumákem dopředu (tratě kódované nejsou, tudíž opakovač nic) je vjezdové návěstidlo vidět na poslední chvíli (sice z druhé strany je to jen o trochu lepší, ale furt je to vidět dřív).
1) Pokud jsou dva, kecají spolu, takže je to spíš kontraproduktivní.
2) Za komoušů (a pak nevím dokdy) byly za jednomužnost příplatky, což byl možná zdroj toho, co píše Honza Vrba. Pokud pak příplatky vymizely, je to důsledek možné krátkozrakosti fírů.
1) jistě, pokud by to způsobilo víc MU, než způsobilo tak by to jistě zbytečné bylo, ale že 2 přehlednou stůj už by byla velká shoda náhod. Navíc já druhého díru nechci vracet na všechny lokomotivy, u strojů se stanovištěm na čele lokomotivy by to bylo trochu zbytečné, tam je dobře vidět na obě strany, ale jedná se mi o kapotové mašiny s jednou kabinou strojvedoucího.
A hlavně, to nezaručí, že to neprojedu, krásná situace, uvidím výstrahu řeknu výstrahu, zahlédnu stůj řeknu stůj a o další minutku si budu říkat, to ale byla hezká návěst.
Takže si představujete přímý přenos na stanoviště strojvedoucího s komentovanou jízdou? Vážení cestující, právě jsme minuli rychlostník s rychlostí 100 km/h, náš vlak má ale maximální rychlost pouze 80 km/h, tudíž zrychlovat nebudeme. Právě se blížíme k poslednímu návěstidlu autobloku s návěstí výstraha, bude tedy následovat návěst stůj, začínám proto volně brzdit, atd… Ano vím, takto by to nebylo, ale chtěl jsem tím vyjádřit tu celkovou absurditu. Stejně ani to opakování by neprošlo a kdyby nějakým omylem jo, tak jak by to dopadlo? Možná tak před kontroly, jinak by se to spíš ignorovalo a fírové by si ťukali na čelo,… Číst vice »
Je to velmi dobrá metoda, snižuje riziko chyby pětinásobně, škoda že to není víc rozšířené: https://www.youtube.com/watch?v=RZun7IvqMvE
Krásné video. Prostě japonská discplína. O které si můžeme nechat jen zdát. Upřímně závidím, byť to následně popřu 🙂
1,89% promile alkoholu v krvi, pokud dobře počítám, k sednutí za knipl dálkového letadla:
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/pilot-alkohol-japan-airlines.A181102_095902_eko-zahranicni_tanc
No jo, ale zakažte o tom psát, přikažte zraněným mlčet a svědkům zakažte vstup na diskuzní fóra. Mimořádnosti neohlašujte, NAD kamufluje, aby nebyla vidět. Obyvatele přilehlých obcí vemte do karantény. Zaměstnance IZS smluvně zavažte mlčenlivostí v případě železničního neštěstí. Drážní inspekce nic zveřejňovat nebude a bude pohoda, klídeček. Uzavřete dálnici!! Proč? Protože je z ní vidět hromada vykolejených vagonů! A je po pohodě i po klídečku. Orwell v hrobě přidal dalších 100 otáček za hodinu.
Jsou ve stresu z toho že se přišlo na to že jsou ve stresu.:)
Spíš z toho, že nikdo mocný neuzná, že jsou ve stresu .