Osmsetdesítky do Polska a béčka domů do Saska. Registr ukazuje, kam se prodávají vozidla ČD

Interiér vozu 810 v původním provedení. Autor: PetrS. – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40625397Interiér vozu 810 v původním provedení. Autor: PetrS. – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40625397

Osvětlení a větrací zařízení bez závad, WC čisté nepoužité bezdomovci.

100 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

Ačkoliv 810 nebyly technický zázrak, tak jednoduchost vozidla zaručovala i nízké náklady, při dobré údržbě také velmi dobrou spolehlivost.
Regiofox se pravděpodobně takové proslulosti nedočká. Vozy dodané do ČR jsou zatím velmi poruchové a složité.
„V jednoduchosti je genialita “, to říkali už naši předci…

asam

poláci nejsou hloupí,v polsku i madarsku tvoří páteř všech vedlejších tratí m 152.řada m152,ponovu 810,byla to nejdokonalejší,co u nás bylo v této kategorii vyrobeno.jednotka je pohodlná,nadčasová,výkonná,jednoduchá,usporná,spolehlivá,
prostě samá nej.zatímco poláci si ji koupí do zásoby,my ji nahrazujeme předraženým šrotem,kterej za pár let půjde kam patří.a místo něj jinej šrot.ale úplatky do nádražních kapes se jen točí.

Svojšín

Jednou budou 810 schopné doletět do „poslední míle“ za koncovou stanicí.
To budete koukat!!

Jiří Kocurek

Hyraulicky vysouvaný silniční podvozek? Stačí, aby to někdo zaplatil, pak se už určtě výrobce najde. Možná by to přijednom mohli udělat obojživelné, že by ta 810 rovnou i plavala a nahradila tak nejeden přívoz.

Nemel

Ale prosím Vás, vždyť osmsetdesítka nic neváží…čapne jí dron!

Jirka

Sice jsou už za dobou životnosti, ale prostě byly kvalitní… X přestavbě, podvozek a další věci pořád funkční… To samé dieselove lokomotivy… Je to tím i, že tam žádná elektronika není… Je to úsměvné, když se o elefantech mluví, že už jsou na hranici zivotnosti🙄Kéž by dělaly drahy podobné nákupy…

Jiří Kocurek

Tak co se asi tak může pokazit na rámu vozidla, skoro všecko ostatní je vyměněné.

A teda netuším, kolik elektroniky je potřeba k zahoření M262.

Hřebíček

Jelikož to není v článku uvedeno, tak z veřejných zdrojů uvádím přehled motorových vozů a lokomotiv a jejich nových majitelů za poslední rok:
810.486 Kroměřížská dráha, z. s.
810.375 Správa Ústecké dráhy s.r.o.
799.009 Swietelsky Rail CZ s.r.o.
810.617 Železniční společnost Tanvald o.p.s.
810.629 SKPL Cargo Sp. z o.o.
799.021 LOKOTRANS SERVIS s.r.o.
810.165 SKPL Cargo Sp. z o.o.
799.012 LOKOTRANS SERVIS s.r.o.
742.318 TRAK Rail, s.r.o.
810.325 FAN RAIL s.r.o.
700.091 Správa Ústecké dráhy s.r.o.
749.265 Moravská železniční s.r.o.
721.222 TRAK Rail, s.r.o.
809.232 KŽC Doprava, s.r.o.

Happy

A celkem mě překvapuje, že zájem o 810 nemají Maďaři… A pro Poláky bude možná jednou zajímavější, až se budeme zbavovat nadbytečných RN. Ty jsou alespoň použitelné pro každodenní cestování.

JirkaJJ

Ano, divné. Obzvláště, když jsem tady nedávno četl, že na Maďarských lokálkách konči provoz, protože tam nemá co jezdit, protože mají nedostatek bzmotů nebo jak se ta jejich verze 810 jmenuje…

Flek

Protože to chtějí nahradit autobusem..

Jiří Kocurek

Stodvacítka to zvládne taky. Ptáte se cožeto? Ikarus 120e, bez potřeby byť jen kýblu nafty, zato s čínskou podporou.

Snad redakce promine odkaz ke konkurenci:
https://www.cs-dopravak.cz/ikarus-predstavil-novou-verzi-modelu-120e-opet-z-ciny/

Karl vB.

Maďaři to motorové peklo na svých lokálkách zažili spolu s námi.
Nechtějí je tedy ze stejných důvodů, kvůli kterým se jich zbavujeme my.

Jiří Kocurek

A na kanibalizaci mají dost svých.

182-097

K čemu by maďarům byly 810? On Bzmot už je dávno úplně o něčem jiném než 810, nehledě na případné schvalování a podobně…

Aleš

Maďarská verze 810 je kromě skříně vcelku jiné vozidlo, jiný motor, řízení,brzdový systém atd. takže u nich nějaké schvalování našich ojetin asi fakt nehrozí.

Happy

Myslím, že to je pozitivní zpráva. Byly doby, kdy se to raději sešrotovalo, než by se to nabídlo kupci. A tak jsme se zbytečně připravili o možná muzejní vozidla. I když je pravda, že spousta řad byla dotrhána skoro do posledního kusu…

Jirka

Neví někdo, kolik mohla 810ka stát nová za starého režimu? 1 mil Kčs?

Roman

Zadarmo drahá

Juraj

Rychlé hledání na webu říká 1,9 mil. Kčs.

Ares

To je docela dost na tehdejší dobu.

Flek

Tak za těch 40-70 provozu si to na to sebe určitě pohodlně vydělalo.

Jiří Kocurek

Pro srovnání: Průměrná mzda v letech výroby M152 byla 2200 až 2800 kč, postupně rostla. To by bylo v dnešních cenách asi 35 mil. Kč, něco jako 6 autobusů.

Berta354@centrum.cz

A CR naopak od Němců bere 845, 628 a 25let staré 642. To je tedy výhra.

Honza

642 je za mě v pohodě

Berta354@centrum.cz

To je široký pojem..třeba deformační prvky na úrovni 810.

Michal M

A 363, 163 jezdící mnohem víc a mnohem rychleji má deformační prvky jaké?
Mohli byste si vy modrogumové uvědomit jak jsou ty vaše polopravdy směšné?

Adviser

Budete se možná divit, ale lokomotivní řady x6x deformační prvky na čelnících hlavního rámu mají.

Juraj

To je naprostá demagogie.
U 810 je deformačním prvkem strojvedoucí, Desiro už vznikalo už v dobách EN 12663.

A jinak jakkoliv 845 není žádný zázrak, pořád je to řekněme takový poloviční krok dopředu oproti původním motorovým rychlíkům.

Dfg

Co je na nich krok vpřed? Nevětratelnost? Pohodlí zapomněli na výrobních linkách…

Jiří Kocurek

Ale my se nebavíme o Bdmtee!

Jiří Kocurek

Kolik že jezdí laminátek, které mají za sebou torchu víc než 100 tun?

Pokub by se měly provnávat deformační prvky 624 a Regionovy, tak regína shoří jak papír. Co jste teda chtěl říct, že záleží na laku?

Asam

810

Jan

Ještě by taky mohli prodat rovnou celé České dráhy, včetně soukromých dopravců (mám na mysli osobní dopravce). Poněvadž současné dráhy v ČR, to je vzor, jak to vypadat rozhodně nemá. Tak že by jim to jinde ukázali, jak se to má dělat!

JendaVenda

To by tomu ale musely odpovídat i ceny jízdného, jako na západě.

Josef Novák

Zatímco takové DB jsou dokonalým vzorem, že? 😀
Neoháněj se cizinou, když jsi tam evidentně nikdy nebyl.

Adviser

přihlaste se až bude vypsáno nové výběrové řízení na ředitele ČD.

Petr Novotný

Jak to tak vypadá, dlouho žádné nebylo a jistě ani nebude. Politik si tam dosazuje svého koně, proč asi…

jirik.e

Pokud chcete ČD úplně rozložit, můžeme klidně ustanovit, že ředitel nesmí být ve funkci déle než 12 měsíců. Současný ředitel Michal Krapinec je totiž ve funkci od 4. 4. 2022, tzn. něco málo přes 2,5 roku.
.
A zvolila ho tato dozorčí rada:
– vrchní poradce České bankovní asociace Miroslav Zámečník,
– ředitel Centra pro efektivní dopravu Petr Šlegr,
– bývalý manažer PKP Cargo International Jiří Minka,
– náměstkyně ministra dopravy Lenka Hlubučková,
– zástupci odborů Vladislav Vokoun a Antonín Leitgeb.

Solorger z Hradce Králové

SKPL má zájem o lepší kusy především kvůli tomu, že v min. Prvních měsících moc neřeší modernizaci interiéru, například „Cvrček“ 810 165-1 pár týdnů po převzetí dostal nový lak, a 3 týdny na to již jezdil na lokálce Pleszew – Pleszew Miasto, zásahy do interiéru byly minimální a mimo nějakých informací od dopravce vypadala 810 jakoby stále byla v Nymburce, nechyběla PID mapka, české popisky na všem možném či například v kabině i cedule „POZOR!!!! NOVÝ MOTOR V ZÁBĚHU, NEPŘETÁČET!!!!“. Pokud by ČD v provozním stavu drželi všechno co prodávají, tak SKPL už je dávno vykoupilo, jeden pán přímo napojený… Číst vice »

Petr

Jojo, mašina dostala celé nové soustroji👍motor, převodovka. Poslední Mm jsme na tom dělali ještě my

182-097

Protože je pro ně logicky jednodušší vzít provozní kusy, ty si doma přelakovat, papírově vykázat nějaký vyšší stupeň opravy a jezdit (I když zatím ty 810 moc využití nemají), než dávat dohromady nějaké rozkradené vraky, zničené od feťáků a bezďáků v rámci sociálního programu ČD… Ty první kousky co koupili na tom byly trochu hůře, viz třeba 810.054, která měla mít funkční motor, ale reálně jsem musel jet do Pleszewa vyměnit zdvihátka a několik poškozených pístů a hlav. Před sedmi lety jsem jim vybíral v ČT z toho co bylo tehdy k mání, ale to byly samé vraky, takže nakonec… Číst vice »

Juraj

Díky za doplnění! Teď jsem si k tomu něco dohledal a SKPL je vskutku fascinující dopravce. Takový polský Railway Capital, ale na steroidech a s mezinárodní linkou 🙂

Jiří Švácha

Jen taková otázka… Když si seženu pár bezdomovců co budou ochotni za krabičák použít to WC v šukafonu o kolik to srazí cenu dolu? 🤣

Martin

Přesně o O Kč, šukafon je prodaný.

Kačák

My lišky z Polska a oni 810 do Polska… prostě každé zboží má svého kupce i Kupce….

Mivoj Táček

Kupku

Kačák

Ne opravdu Kupce- bývalého Generálního ředitele ČD, dnes obchodního zástupce Pesa pro ČR, nebo jak se ta jeho funkce oficiálně jmenuje

Filson

Prvni krok k privatizaci CD. Konecne. Uz dal nehodlam tuto ztatovou silenost platit ze svych dani.

Zrzek

Tak si plat určité neziskovky, které státu a jeho občanům dávají úplné h…. a jen jsou přicucly na jeho peněžní cecek.

vlachjan

Že se ptám, jak jste prospěl spoluobčanům postiženým povodněmi? Já jen, že ty neziskovky které “státu a občanům dávají úplné h…” jim celkem pomáhají…

Zrzek

Jo, píšu o určitých neziskovkach, ne o všech, protože rozlišuju čemu se věnují.

Modré zábradlí

Napište rovnou, že nemáte rád fotbal.😂

Gunduľ neubiješ

Přesně! Začneme od těch, co sežerou nejvíc peněz a není z nich naprosto nic, třeba Fotbalová Asociace ČR.

Beny

Je ČD nějak ztrátovější než „soukromí“ konkurenti?

Jan

Myslím, že mnohonásobně, ale u těch soukromých na to nemusíme nedobrovolně přispívat všichni…

roman

nic nepřispíváme skupina ČD je v zisku

Pavel

V zisku .. po započtení dotací jsi chtěl říct.

roman

ČD nedostávaji dotace

Pavel

„V rámci železniční dopravy osob v České republice si u dopravců objednává stát, kraje a obce (v samostatné působnosti) dotovanou osobní železniční dopravu a sjednává ji s nimi v rámci tzv. závazku veřejné služby.“
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_linky_v_z%C3%A1vazku_ve%C5%99ejn%C3%A9_slu%C5%BEby

roman

to je platba za objednanou službu

Pavel

Takže ČD cestujícím nic neúčtuje? To slyším prvně.

roman

Pokud si to bude přát kraj nebo ministerstvo dopravy, budou ČD vozit cestující zadarmo. Samozřejmě platba za objednané služby bude navýšená.

Pavel

Takže jsem se nemýlil. ČD za službu zkásnou zákazníka a jestě dostanou dotaci od státu. Děkuji za potvrzení, i když wikipedie by měla stačit.

Pavel

Děkuji za potvrzení, že cestující ČD skásnou .. ještě dostanou dotaci od státu, jak ostatně píše Wikipedie.

JendaVenda

Já zase odmítám platit ztrátový důchodový systém. Každý duchodce má přece děti, ne ?

Berta354@centrum.cz

Jasně,tak budeš platit za německé 845, 642 atd. To je výhra.

Dfg

A místní soukromé pseudopravce platit z daní chcete?

Adam Eidam

Na takovém detailu se ukazuje bordel, který panuje v takových firmách o velikosti českých drah.

ČD prodají relativně nově modernizovanou provozní 799, zatímco v depech posunují s prasátka 703. Na palici.

M 474 003

Asi je těch Prasátek víc a jsou na ně náhradní díly.

Adam Eidam

Co to je za pičovinu?

s J.

Nic o tom nevím, ale mám názor.

Řada 799 (ADL) je spíš posunovadlo, než lokomotiva. Nemá vzduchové brzdy, tedy sama vzduchem nebrzdí ani nemá jak ovládat brzdy toho s čím posunuje. Spojky potrubí na čele má jen proto, aby se při přepravě ve vlaku nemusela obmotávat hadicí.

Kde ještě pravidelně u ČD na posunu jezdí 703?

Rejpal

Nikde, dotyčný lže.

Lukáš

Ty 703 podle vás jezdí kde???

Hasak

703 u
ČD neposunuji

Hřebíček

ČD má ve stavu 6 kusů řady 703, všechny pod CHV Lužná, fyzicky různě po síti. Z nich provozní cca polovina.

Petr

Ty béčka by se měli stále nechávat jako zálohy do budoucna, jako posila se vždy hodí

tarten

Poté co se koridory leckde zrychlily nad 140 a po panterizaci se jako zálohy až tak moc nehodí.

Železniční Slídič

Takový low-cost jako jsou regioPantery bych ale já osobně nepovažoval za plnohodnotnou záložní náhradu…

Jiří Kocurek

Osmidveřáky… už vyjely zachraňovat pravidelný provoz?

roman

ČD je posílají v letě do Polska, je to „ohromný“ zážitek který už nechci znovu zažít.

Dfg

Ono to působí jako pártyvlaky 😀

roman

spíš jako návrat do minulosti, jediný starší vlak, který jsem v Polsku viděl bylo „dřevolino“.

Petr Herbrik

Trochu nechápu prodej vagonů, kterých je těžký nedostatek. I stará Béáčka jsou vítanými vozidly když zmírní přeplněnost vlaku. Já osobně s nimi jezdím rád a nesetkal jsem se s jejich kritikou mezi cestujícími. Otvírací okna většina vítá buď jako nostalgii nebo vítanou variantou ke klimatizaci.

dizgrafy

Neprovozní nebo kousky s propadlou revizí.

Kokodak8

Ono není zase až tak velký nedostatek vagónů. Problém je nedostatek provozuschopných vagónů, resp. nedostatečné kapacity údržby a dílen celkově.

libor

však taky Němci to kupují ve velkém. Prostě moc dobře ví, jaká je to německá TOPka, no škoda prodávat takový klenot jako jsou B249. Staré, ale nejlepší! 😀 😀 😀

Jiří Kocurek

Přesně, nahrazují díru po tom, co vlastní vozy museli prodat!

Ferda

Zbavit se toho měli už před patnácti lety… Díky bohu za každý vyřazený kus…

ArF

Většina prodávaných vozů je těžce vytěžená a jejich zprovoznění bude stát balík. Dráha málokdy prodá provozní vozidlo byť by mělo mít jen propadlou revizi.

Bakiy

A proto prodává Cargu plecháče… 😉😂😂

Jan

Z popisu lepších kusů prodávajícím usuzuji, že u méně šťastných kusů bylo WC bezdomovci použito…

tarten

Také je dobré počítat s tím, že „nepoužité bezdomovci“ je možná to nejlepší, co se o tom WC dalo napsat.

libor

by mě zajímalo, o kolik se jde s cenou dolů, pokud bezdomovec použije WC.

Karl vB.

Asi to bude záviset na počtu cyklů.

Cedník

Hlavně se nezacyklit.

Klondajk

Co když to použije sdomovec?

Jan

Cena Stoupá…