Osmsetdesítka na úzkokolejce. Dílna JHMD má zásobu zakázek do jara

Přípojný vůz 010 na úzkorozchodné trati v Jindřichově Hradci. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPřípojný vůz 010 na úzkorozchodné trati v Jindřichově Hradci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Zrenovovaný motorák a vlečňák budou využívány k nostalgickým a komerčním jízdám.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.Š.Hájek

🤔 zdravim a dotaz pro znalé: původní podvozek 810 pohání přes nějaký převod ten úzkorozchodný podvozek ?? Nezhorší se zvýšením těžiště stabilita ? Z foto není zřejmé…mPředem díky.

tajemný em

V tom hledáte zbytečnou vědu. 🙂 Žádný náhon se nekoná, na podvalníkách jsou motorák i vlek jen proto, aby je dostali do úzkorozchodné dílny. Trakci obstará některé TUčko. Těžiště je logicky o něco výše, ale to nevadí.

JALI

V roce 2007 jsme meli na podvalnikach BDlm na trase JH – Alber a Alber – Obratan
museli jsme demontovat nahon dynama 🙂
https://www.mkds.info/zeleznicni-putovani-2007/

M 474 003

Tak ještě zbývá dát na 4 podvozky Honckerovu pomstu. Naštěstí to nejde. Jednou byl v Kamenici BRam na 4 podvozcích.

Libor

ETCS, WiFi, klima, sběrač 25kV… Vše chápu. Ale úzký rozchod jsem ani ve snu nečekal…😁

none

Počkej až to je pojede po nové VRY trati. Se zdvihnutym sběračem

Okolo Vrabce v male zahradce

Nějak mi uniká význam podobných rekonstrukci 810 ve verzi bez otvíracích oken. Čím to turisty nadchne? Nepohodlnosti, která nemá žádnou kompenzaci?

Daja

Kdysi bylo nepohodlné všechno, přesto byli lidí šťastnějšími.

Michal82

Jak to štěstí měříte?

Chleba Nakup

Nejmodernější vyráběná vozidla také nemají otevírací okna, a rozhodně nejezdí prázdné.

zdnek

fandím a přeju jhmd vše nejlepší.

Petr

Ale koukám dávají si záležet! Ty popisy vypadají dobře! To se moc nevidí

M 474 003

Podvozek je nasazený na nápravovou převodovku? Nebo jí dali pryč?

Rudolf Tuček

Jo to by mě také zajímalo jak to vyřešili s hnací nápravou?

Matěj Šedivý

Na podvalníku jsou 2 pražce. Na těch pak spočívá přímo nápravová převodovka.

Karel

A já myslel, že 810, 010 a podobné se už nikdy neobjeví.

218

Kdyby je předělali na úzký rozchod,tak tam by to byl furt technický pokrok..

Stráťa

To je dost smutná věta a současně jeden z důvodů proč ta trať nemá pro ZDO význam.

El Barto

Kdyby se rekonstrukce těch dovezených motoráků provedla jinak, než aby z nich vznikly hašišbedny, mohlo by na JHMD jezdit celkem použitelné vozidlo. Ale na „kdyby“ se nehraje.

Ondra K.

Otázkou je jestli by se 810 vlezla do prujezdnýho profilu pro rozchod 760 mm.

Chleba Nakup

Když do profilu vejdou nákladní vozy normálního rozchodu, kterých po úzkokolejce nemálo projelo, tak 810 se vleze taky.

Chleba Nakup

810 budou jednou létat až na Mars! U nás v kotlince očekávám ještě přestavbu na pohon vodíkem, baterií, bioplynem a jako vrchol jaderným reaktorem. Autonomní řízení samozřejmě u několika exemplářů také.

none

Karle. Ty tu už 100 let nebudeš, ale 810 ano.

Michal M

Držím palce, aby dílny přežily a pomohly nějak i obnovení provozu… 👍

Lukáš F.

Při nedostatku opravárenských kapacit se hodí každý pár šikovných rukou. Je dobře, že alespoň fungování dílen se podařilo udržet.

knedlo

Som sa zľakol že šukafon by mohol jazdiť na rozchode 1000 mm. To by bolo rúhanie!

Michal M

To by byla spíš orba, protože na tratích je bosenský rozchod.

knedlo

Sypem si popoľ na hlavu! Na fotkách to jasne vidno.

Petr

A nebo že by 760?😀

knedlo

Ešte horšie.

Svojšín

Brzy budou i v úpravě pro VRT.

Doctor

To RegioNovy takové štěstí mít nebudou …
https://necyklopedie.org/wiki/Soubor:Agresivn%C3%AD_Regio%C5%BEralok.png
🤣😁

none

Budou mít i naklápění?