Osmsetdesítka na úzkokolejce. Dílna JHMD má zásobu zakázek do jara
Přípojný vůz 010 na úzkorozchodné trati v Jindřichově Hradci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Zrenovovaný motorák a vlečňák budou využívány k nostalgickým a komerčním jízdám.
🤔 zdravim a dotaz pro znalé: původní podvozek 810 pohání přes nějaký převod ten úzkorozchodný podvozek ?? Nezhorší se zvýšením těžiště stabilita ? Z foto není zřejmé…mPředem díky.
V tom hledáte zbytečnou vědu. 🙂 Žádný náhon se nekoná, na podvalníkách jsou motorák i vlek jen proto, aby je dostali do úzkorozchodné dílny. Trakci obstará některé TUčko. Těžiště je logicky o něco výše, ale to nevadí.
Díky. JŠH
V roce 2007 jsme meli na podvalnikach BDlm na trase JH – Alber a Alber – Obratan
museli jsme demontovat nahon dynama 🙂
https://www.mkds.info/zeleznicni-putovani-2007/
To byly hezké akce
Tak ještě zbývá dát na 4 podvozky Honckerovu pomstu. Naštěstí to nejde. Jednou byl v Kamenici BRam na 4 podvozcích.
ETCS, WiFi, klima, sběrač 25kV… Vše chápu. Ale úzký rozchod jsem ani ve snu nečekal…😁
Počkej až to je pojede po nové VRY trati. Se zdvihnutym sběračem
Nějak mi uniká význam podobných rekonstrukci 810 ve verzi bez otvíracích oken. Čím to turisty nadchne? Nepohodlnosti, která nemá žádnou kompenzaci?
Kdysi bylo nepohodlné všechno, přesto byli lidí šťastnějšími.
Jak to štěstí měříte?
Nejmodernější vyráběná vozidla také nemají otevírací okna, a rozhodně nejezdí prázdné.
fandím a přeju jhmd vše nejlepší.
Ale koukám dávají si záležet! Ty popisy vypadají dobře! To se moc nevidí
Podvozek je nasazený na nápravovou převodovku? Nebo jí dali pryč?
Jo to by mě také zajímalo jak to vyřešili s hnací nápravou?
Na podvalníku jsou 2 pražce. Na těch pak spočívá přímo nápravová převodovka.
A já myslel, že 810, 010 a podobné se už nikdy neobjeví.
Kdyby je předělali na úzký rozchod,tak tam by to byl furt technický pokrok..
To je dost smutná věta a současně jeden z důvodů proč ta trať nemá pro ZDO význam.
Kdyby se rekonstrukce těch dovezených motoráků provedla jinak, než aby z nich vznikly hašišbedny, mohlo by na JHMD jezdit celkem použitelné vozidlo. Ale na „kdyby“ se nehraje.
Otázkou je jestli by se 810 vlezla do prujezdnýho profilu pro rozchod 760 mm.
Když do profilu vejdou nákladní vozy normálního rozchodu, kterých po úzkokolejce nemálo projelo, tak 810 se vleze taky.
810 budou jednou létat až na Mars! U nás v kotlince očekávám ještě přestavbu na pohon vodíkem, baterií, bioplynem a jako vrchol jaderným reaktorem. Autonomní řízení samozřejmě u několika exemplářů také.
Karle. Ty tu už 100 let nebudeš, ale 810 ano.
Držím palce, aby dílny přežily a pomohly nějak i obnovení provozu… 👍
Při nedostatku opravárenských kapacit se hodí každý pár šikovných rukou. Je dobře, že alespoň fungování dílen se podařilo udržet.
Som sa zľakol že šukafon by mohol jazdiť na rozchode 1000 mm. To by bolo rúhanie!
To by byla spíš orba, protože na tratích je bosenský rozchod.
Sypem si popoľ na hlavu! Na fotkách to jasne vidno.
A nebo že by 760?😀
Ešte horšie.
Brzy budou i v úpravě pro VRT.
To RegioNovy takové štěstí mít nebudou …
https://necyklopedie.org/wiki/Soubor:Agresivn%C3%AD_Regio%C5%BEralok.png
🤣😁
Budou mít i naklápění?