Osmiměsíční uzavírka do Šluknovského výběžku. Rozhodne o ní ministerstvo, ŘSD odmítá „horskou dráhu“
Stavba obchvatu Svoru. Foto: ŘSD

Obce si stěžují na nedostatek informací. Na objízdné trase hrozí souběh s jinou opravou.
Celá stavba slouží jen k tomu, aby se napakovaly stavební firmy. Účel a organizace stavby je katastrofa. Na objíždně trase se s velkou námahou vyhnout dva osobáky při vstřícné rychlosti tak do 20 km. Za celou tuto akci by měl někdo skončit za mřížemi.
Objízdná trasa je silnice první a druhé třídy…
Celý Váš komentář je hloupost.
Muze mi někdo vysvětlit proč je na takovém krátkém úseku tolik mostů a proč se musí kvuli tomu navážet tolik materiálu,aby bylo vše tak vysoko.V zimě v tomto úseku bude vše super namrzlé.
Tak jasně, potok to mohlo překonávat brodem a kdyby tam přibyl přejezd přes trať, tak by se taky svět nezbořil, co?
Panebože, co jsi to zase stvořil za materiál tohleto…
Když se jim to nelíbí,tak konečně neco začněte delat na Chrudimsku. Doprava mnohem vyšší,obchvaty nula. I ta Chrudim ma jen půl obchvat a provoz vyšší než některé dalnice natož Šluknovsko
Podle mého názoru je jediné možné řešení železnice. Všechny linky před tímto úsekem ukončit v Novém Boru/Svoru a z Chřibské/Rybniště organizovat další rozvozy.Mezi tím zahustit v tomto úseku dopravu. Moc si nedovedu představit funkčnost objízdné trasy, pokud po ní pojede úplně všechno.
Jo to už před sebou vidím jasně – „náhradní vlaková doprava 1x za hodinu“… to bude trhák. Neelektrifikovaná jednokolejka, příjezd k nádraží Nový Bor fakt „luxusní“ (mj. přes přejezd), ve Svoru a Chřibské se na nádraží proplete tak možná mikrobus, a v Rybništi taky žádná výhra…
https://mapy.com/s/bujosojara
Věřím, že minimálně pro osobáky by to šlo takto, buď na semafor, nebo i obousměrně
https://mapy.com/s/razudokoke
Nešlo.
1) Příliš strmé stoupání. To by bylo spíš na žebřík.
2) Nový most přes starou silnici povede i přes ten železniční „tunýlek“.
3) V klesání ke Svoru jsou nyní uložené přeložené kabely vysokého napětí + je tam cosi jako trafostanice (vše úplně nové).
„Věřím“, to je takový pěkný kritérium, hodnotou samozřejmě násobně převyšující empirický zjištění těch, co se tím zaobíraj profesionálně.
To je takovej problém udělat tu objížďku přes Kytlici nebo druhým směrem přes Mařenici? Zas tak šílená zajížďka to touhle cestou nebude.
Zkuste si ty silničky přes Kytlici a Mařenice projet:)
V Kytlicích byste s vyslovením „přes Kytlici“ dostal/ dostala přes nehty. A přes Mařenici neřekne nikdo ani omylem. 😀
Mně, jako rodilýmu Děčíňákovi, se kroutěj nehty na rukou i nohou, když vidím/slyším někoho psát/mluvit o Kytlicích jako o Kytlici.
A (ta) Mařenice…to už ja fakt těžkej úlet🤪
Bydlím blíže Kytlicím… avšak i Mařenicím… A opravdu jsem to nikdy neslyšel. To je na zmrzlou opratí přes rty.
Jako neformální objížďka to tak předpokládám bude fungovat, ale oficiálně tam nasměrovat kamiony asi nejde (beztak to budou zkoušet, to bude zábava).
Tak podle mapy urciteeee. Ale realita je jinde. Ono staci misty VW Transporter a osobak. Ja tam jednou mijel traktor u Penzionu pod skalou. Neni mic lepsiho. Podjezdy pod zel. trati. A zjednodusene mysleni, ktere bere v potaz jen osobaky. Co nakladaky, autobus? Triosa Scania tezko, ty nakladaky z Nemecka tezko a ze jich tam jeudi. Ve Vdf sidli Noprosu…
No, možná by jste si tu objížďku měl zkusit zajet především v zimě a asi by jste změnil názor.Rozhodně setkat se tam s kamionem či autobusem / a že jich tam pojede/na úzké a špatně ošetřené silnici nebude nic příjemného.
Možná blbá poznámka, ale – není to příležitost zavést alespoň lepší vlakové spojené do Varnsdorfu? Kdysi jezdil i rychlík atd.
Ten rychlík jezdil z Prahy asi tak 6 a půl hodiny.
Ten, co pamatuji, jezdil z Chomutova (a pak Chebu) do Liberce přes Varnsdorf. Z Prahy by to zvládl dnes za 3 hodiny, odhaduji?
To byl rychlík Kamenice, jeden pár denně. Vzpomínám si jak v Zittau kvůli tomu měli na světelných tabulích ještě ten Chomutov a Děčín. Z Prahy do Varnsdorfu jezdil soukromník Railtrans, jak přes Mladou Boleslav, tak přes Děčín, ale za 3 hodiny to myslím nedával.
Z Prahy jezdil spěšňák do Rumburka. Cca v 16h z Děčína – po přepřahu z elektriky na brejlovce.
Jezdíval ještě v devadesátkách Praha – Varnsdorf, ale to by řek jen nějakej šotouš – pamětník.
Až dojde na této objízdné trase k uzavírce kvůli nehodě, tak doprava do výběžku totálně zkolabuje (hlavně pro nákladní dopravu a autobusy).
Obchvat se určitě plánuje minimálně 10 let jak je zde zvykem, ale teprve půl roku předem informují a řeší uzávěru a obchvat. Řešit to navrženým způsobem je zhovadilost. Dojíždí tudy spousta lidí do práce oběma směry, a to představuje kolikrát ne objížďku 35 km, ale minimálně 50 km (tj. 100 km denně navíc) a minimálně o dvě hodiny více denně času. To je na dojíždění do práce opravdu hodně. Uhlíková stopa pláče! Nepřísluší mně to a ani samozřejmě na to nemám vzdělání, ale jezdím okolo a čistý selský rozum mně napovídá, že se stavba odehrává v největším rozsahu mimo současnou… Číst vice »
To nejde. Nová silnice povede přes most nad místem té původní, která se kvůli tomu musí zahloubit. Takže určitou dobu nebude ani stará ani nová.
Přijeďte se všichni podívat, jak se vyhazují milony za zbytečné stavby.
A to jako nejde postavit krátký nový úsek přes železniční trat´ (tunel tam už je, tak stačí jen zasypat ) a na něj převést alespoň osobní dopravu ??? Zbytek může zůstat na stávající I/9.To by ale stálo peníze navíc, stejně jako kdyby se na stavbě dělalo 24/7, a o to tady hlavně jde ….
24/7 to sice není, ale smekám před nasazením lidí a techniky na této stavbě. Od šesti ráno do šesti do večera minimálně. A včetně víkendů. Jezdím tudy denně a ta uzavírka se mě velmi citelně dotkne.
24/7 není o penězích, ale o lidech, kteří nejsou. Tyhle představy, že existuje bezedný rezervoár stavebních dělníků ochotných makat na tři směny, jsou opravdu úplně mimo.
Naprostý nesmysl, všichni víme, že zafouká vítr a jediné železniční spojení je na mnoho hodin uzavřeno. Do toho úplná několikaměsíční uzavírka z nás úplně odřízne. A navrhovaná objízdná trasa ???? Proberte se všichni ! Ti co tu cestu znají, vědí moc dobře, že se nejedná o „pouhých“ 20 minut zdržení. Jo na papíře to vypadá jednoduše. Pro spoustu lidí, kteří dojíždí každodenně a musí být včas v zaměstnání a školáci ve škole ???? Železniční spojení bude jedinou spojnicí a kdo dá záruky, že nebude výluka na trati. Jak po té jako rodiče budeme řešit případná zpoždění ? Školy toto nezajímá… Číst vice »
Jezdím z Krásné Lípy do Cvikova do práce. Nyní, autem, 21km a cca 25 minut. Přes Č. Kamenici přes padesát km a cca 70 minut. Každá cesta. Chápu důvod uzavírky, ale nechápu, proč by měla trvat skoro třičtvrtě roku.
70 je trochu moc, ale souhlasím, že nepříjemné to je. Cesta na Kytlice sice teoreticky fajn, prakticky spíš nic, než moc.
Díky všem mínusářům, vážím si Vašich reakcí. Jen doplním, že jsem také z Krásné Lípy a zmíněné komunikace mám naježděné pravděpodobně častěji, než někteří zde diskutující. Doporučuji si kilometrickou vzdálenost odměřit na mapách. Cestovní doba bude samozřejmě v případě objížďky tragédie a pevně věřím, že se doba uvavírky povede snížit na nutné minimum.