Osmé německé město s tramvajemi Škoda. 47T si odbyla premiéru v Dolní Lužici
Tramvaj Škoda ForCity Plus 47T pro Cottbusverkehr. Foto: Škoda Group

Cottbusverkehr postupně převezme 22 tramvají se společnou platformou pro tři braniborská města.
Zaujímavosťou Cottbusu je, že v roku 2004 sa stal prým mestom v Nemecku, ktoré zabezpečilo 100% výpravy bezbarieórovými tramvajami v podobe KTNF6. Okrem toho na všetkých vozňoch vymenili pôvodné podvozky ČKD za podvozky s primárnym vypružením, ktoré dodali Waggonausrüstungen Vetschau. Čo som sa vozil, tak akosť chodu je vyššia než dokázali skonštruovať súdruhovia v ČKD Tatra.
No nevím jestli je výtka na adresu konstruktérů z ČKD je oprávněná vzhledem k morálně zastaralým podvozkům PCC byť modernizovaným. Jsme o 100 let dál.
Ještě by měli konečně obnovit provoz na lince 1, která je už asi 4 roky provozována s náhradní autobusovou dopravou.
Těch 35 km je délka linek, délka tratí je 26 km.
Větička o odlišných provozních podmínkách v těchto třech městech mi stále nedává smysl, ale to bude asi moje chyba 🙂
Spíš než o podmínky jde asi o požadavky daných měst, Cottbus má vozy se širší skříní a více sedačkami (není tam tolik těch na 1,5 zadku), zbylé dva provozy mají tramvaje dost podobné. Stejně tak mi v článku přijde, že u té modernizace KT4 by místo moderního řídicího systému (který tam sice asi je také) měla být spíš zmíněna moderní elektrická výzbroj.