Osm nových rychlovlaků ročně. Nové jednotky mají posílit zahraniční expanzi italských drah

Hitachi Rail a jeho jednotka ETR1000 pro italské dráhy Trenitalia. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czHitachi Rail a jeho jednotka ETR1000 pro italské dráhy Trenitalia. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Nová generace jednotek ETR 1000 má nižší spotřebu, úpravou prošel interiér.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastimil Kocurek

„Výroba jednotek probíhá v závodech Hitachi Rail v Itálii v Neapoli a ve městě Pistoia nedaleko Florencie. DAlší vyrábí Bombsrdier“

Tady chci ukázat, že ekonomika je skutečně globalizovaná, trvání na nějakých pseudo národních zájmech znamená ve výzkumu, vývoji a výrobě cestu do pekla. Vývoj je nepředstavitelně drahý, je obtíž tak náročné výroby pokrýt i kapacitně.

Addams

„dalších 30 rychlovlaků ETR 1000“ – to je vyjadrovani jako v Blesku.
Snad „dalších 30 vysokorychlostních vlakových souprav ETR 1000“ !!!

Vlastimil Kocurek

Nadpis nemůže být na 3 řádcích. To je určitá vžitá technika, jak pracovat s prostorem stránky. Média předpokládají tzv. kontextové myšlení, proto v nadpisech kvůli větším písmenům musejí jít do těchto zkratek.
A hlavně nepřipomínejte Blesk, nebo mě sekne. :):)

TPal.

Dotaz na redakci – můžeme čekat více fotek tohoto vlaku a exponátů? Vím, že se dají fotky najít, ale pro lepší přehlednost bych to uvítal tady. Děkuji. 🙂

PS: Za mě se designově upgrade povedl, hlavně v interiéru.

zyx

Chtěl jsem se zeptat: Pro průjezd takovýchto jednotek skrze alpské úpatní tunely (Basistunnel) stačí splňovat normy pro interoperabilitu nebo každý z těchto tunelových systémů na svoje specifické technické požadavky na vozidla?

Dušan

Pokud tunel plně vyhovuje TSI SRT a vozidlo TSI Loc&Pass tak se nic dalšího řešit nemusí.

MatějV

Asi nejlepší jednotka mezi VRT. V Italii TOP jel jsem Milano Bologna a Řím Neapol.
Jsem hodně zvědavý na expanzoli Trenitalie
Když srovnám Itálii a Španělsko, co se týče VRT, tak Itálie je úplně jinde.

Petr

Jel jem „jen“ obyčejnou FR ne FR 1000 ani FR Agrento a taky říkám že je to skvělé. Miláno-Scalea, Scalea-Boloňa a ještě několikrát. Poslední roky to vychází tak, že když se koupí jízdenky včas (3 měsíce předem), není to tak drahé a přitom je to rychlé a pohodlné. Horší pocit jsem měl akorát z FB (Freccia Bianca), přišlo mi, že je tam málo místa (na nohy, na kufry…), ale Freccia Rossa je naprosto v pohodě.

ICE_Laco

Budú jazdiť aj na Slovensko, že? Trasa Bratislava – Miláno by mohla byť zaujímavá – prídem, zájdem na futbal, prespím v hotelíku a ráno šup späť……

Ferda

Až do metropole, tedy do Košic…

Mates

Samozrejme. Cez Telgárt až do Košíc.

David

Bez zastavení. Proti tomu se však ohradil spolek „Trojstovkou do každej dediny“.

TPal.

Možná by národní dopravci měli nejdřív vědět, že na Slovensku je velký potenciál fanoušků milánských klubů. :-O

ICE_Laco

Nakupovať sa tam chodieva a pracuje tam aj dosť ľudí….

Matfyzák

Jeden clovek vlakovou linku fakt neuzivi

mlp

Z tohodle ještě dlouho nebude nic. I když takový spoj Praha-Reggio Calabria (nebo aspoň Neapol, Řím, případně Boloňa, přinejhorším i to Miláno by se pro cestu na dovolenou hodil). Jen si představuju ten kontrast, ze Salerna do Benátek dvoustovkou, třístovkou a pak skrz Slovensko a Česko nejvejš 160. Jinak bych popustil uzdu fantazii, mohl by ten vlak začít ve Švédsku (Stockholm), pak přes Německo (Hamburk, Berlín, Drážďany) do Česka a Slovenska, přes Maďasko a Slovinsko pak do Itálie a klidně až do Sicílie (i když mám pocit, že ty jednotky FR se nedaji nakládat na trajekt, aspoň jsem na nich… Číst vice »

Honza D

Neboj se odvahy. Co spojení Glagow – Ankara? Dvakrát tunelem pod mořem… Přes Brusel, Berlín, Drážďany, Prahu, Č. Velenice do Vidně, dále Budapešť, Sofie….. 😁

TPal.

A pak se zjistilo, že dopravce nepožadoval schválení ani na Slovensku, takže vlak nesmí překročit Petržalku. :'(

Michal82

Velmi pekna a pohodlna jednotka. V lete parkrat vyzkoušeno v Španelsku. Mnohom pohodlenejsí než Talgo.