Nový život Brejlovců v osobní dopravě. Systém ETCS má první desítka strojů Českých drah

První dvě lokomotivy řady 750.7 (brejlovec), uzpůsobené k provozu s push-pull soupravami. Pramen: České dráhyPrvní dvě lokomotivy řady 750.7 (brejlovec), uzpůsobené k provozu s push-pull soupravami. Pramen: České dráhy

V případě potřeby se s Brejlovci počítá například i pro pokrytí napěťových výluk na koridorech.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondra K.

Nedávno se kdesi diskutovalo o tom, že instalací ETCS bude zrušena kompatibilita s řídícími vozy bývalé řady 954.

El Barto

Ty čtyři pražské 750.7 měly především možnost dobíjet přípojné a řídicí vozy Bdtn a ABfbrdtn skrz „červené“ zásuvky. Tato úprava je odstraněna kvůli sjednocení celé řady.

Leinad

Překáží ta zásuvka něčemu? Nejde ji tam nechat, nepoužívat, vyškrtbout z údržbového checklistu a čekat až se rozpadne nebo bude potřeba? 😀

Sáček

Nákladní dopravci to zvládli narozdíl od ČD bez AŽD (jediný zájemce v zakázce). Tolik to ovlivní typ Brejlovce?

a8n

Lokomotivy nákladních dopravců nemají AVV.

Leinad

Vlastně proč ne?
Jízdní řád mají, situace kdy by se hodilo jet na spotřebu taky. 😀 Je to moc drahý, je levnější dávat strojvedoucím prémie?

watslaw

Divím se, že alespoň ČD a ČD Cargo nesoutěžily instalaci ETCS společně (nejen do brejlovců, ale hlavně do es).

vbb

Oni toho brejlovci 753.7 a 750.7 v řídicím systému moc společného nemají, takže by ty projekty byly stejně odlišné.

vladki

Zajímavé… Do starých brejlovcu jde přidat ETCS za poloviční cenu než do nových Zátopků. A to tam měla být aspoň příprava, vždyť v době vývoje 380 se už chystal zkušební kus ETCS na trati do Kolína.

Stačil pro všechny brejlovce jeden prototyp, nebo musel být zvlášť pro každou odrůdu (ČD, cargo, pkp) ?

PepíkzDepa

kolik je brejlovců a kolik je 380? 🙂

vbb

Sedmičkových brejlovců je 19 a 380 je taky 19.
V čem je rozdíl?

MilanSima

To mě překvapilo. Myslel jsem že ČD jich má více. Jen tak namátkou: výkony Hradec Králové-Trutnov, Klatovy-Železná Ruda, Zábreh-Jessník, v sezóně jezdí cyklo Brdy, občas Pacifik, něco je na Moravě. Nebo jsou i jiné řady?

El Barto

750.7 už dnes, resp. od roku 2019 v Trutnově a od letoška ani v Praze nejsou. Jsou v Šumperku (Zábřeh – Jeseník), Brně (R Luhačovice, Jihlava) a v Bohumíně (Ostrava – Frenštát).

v

A tam bude ETCS až na svatého dyndy. )kromě Ovy)

55p

750.7: 19 ks
380: 19 ks

El Barto

Bylo třeba schvalovat ETCS pro 750.7 zvlášť vč. prototypu? Nebo se „svezly“ se 753.7?

Mates

750.7 se dělaly zvlášť.

vladki

Takze se vracime k puvodni otazce – proc ETCS do 19 brejlovcu vyjde na polovinu ETCS do 19 zatopku…?

El Barto

Možná proto, že 380 mají řadu dalších systémů (mj. PZB, LZB, polský SHP), které tu zástavbu komplikují? To je prosím dotaz, nebrat za slovo.

vladki

To by mohlo, ale přece když to bude mít ETCS tak nemusí mít kompletní místní zabezpečovač ale jen tu část co komunikuje s místní traťovou částí (STM). A polský zabezpečovač na některých brejlovcich je.

vbb

SHP je na čtyřkových brejlovcích (co jseou pronajaté do Polska) a těch se ETCD netýká. Na 0.7 brejlovcích SHP není.

vladki

ETCD, jako european train control disaster? 😉

vbb

Protože jsou jiné než 753.7.

Stern

Odrůda je vína

vladki

Tak co to je? Čeleď, druh, plemeno, řada, nebo jenom podřada? Všechno je to brejlovec… Esa už mají taky hodně variant.

Standea

Ten čtvrtý odstavec…
Nabyl jsem dojmu, že jezdí spěšně vlaky Ostrava – Valašské Meziříčí, ale nejezdí…
750.7 se objevuje jen na jednom páru Os vlaků do/z VM.

Petr

Jezdí tam aby je bylo možno dát na topný stojan pro nic jiného se tam nejezdí

Stern

A konečně někoho nápadlo že když do toho valmezu jede tak vezme i cestující.

El Barto

Jediný Sp do Valmezu, kde se 750.7 může teoreticky objevit, je Sp 1783 z Brna přes Hulín a Byštřici pod Hostýnem, který navíc po většinu roku pokračuje do Frenštátu. Ale tam je turnusově 754.

Lukáš Chytil

K těm relacím, ještě se s nimi vozí Loudal (Zlínský expres) v relaci Otrokovice – Zlín střed

Jaroslav

A také jeden ze Slováckých expresů nemíří do Luha, ale ze St. Města do Veselí n. M. a naopak.

Václav Petrů

U titulního snímku doporučuji vyměnit minimálně popisek, ne-li snímek. Za Catrem je 754.086 a vzadu snad 754.077 ještě ve starém laku – to bude hodně starý snímek. Rozhodně na něm nejsou první dvě 750.7 s etcs.

Václav Petrů

Pramen: České dráhy… co na tom tiskovém dělají? 🙂

Jan

Nebyl po ruce fotograf, aby pořídil aktuální foto. Což je v době fotomobilů, který má u sebe každý, dost podivné.

Motýl Emanuel

Pramení….

Vid

A ani ta 750.715 ještě etcs nemá. Teprve se instaluje v Třebové.