Orlík se v srpnu odřízne od vodní cesty, Povodí výrazně sníží hladinu

Lodní výtah na Orlíku prošel v letech 2019 až 2022 modernizací. Pramen: MDČRLodní výtah na Orlíku prošel v letech 2019 až 2022 modernizací. Pramen: MDČR

Vltava je jako vodní cesta stále oblíbenější. Počet proplavených lodí na úseku mezi Budějovicemi a Orlíkem loni přesáhl 12 tisíc.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jindra

Udělat z Orlíku dálnici pro lodě a skútry, když většina těchto plavidel pochází z půjčoven, je jedno velké neštěstí. Tito lidé jsou dost bezohlední a neumí se na vodě chovat. Narozdíl od majitelů lodi, kteří plavbu provádějí léta a mají kapitánské zkoušky.

Gwann

Kdyby Ta krásná Vltavská vodní cesta byla k něčemu jinému než plaveni se pro zabavu…ale chápu, ty hráze není reálné překonat čímkoliv rozumně velkym

K.S.

Pohledám odkazy (bohužel nevím zda jej najdu,bylo to takové to bytí na internetu skoro ve dvě ráno, kdy člověk občas něco zapomene uložit), zrovna nedávno jsem našel krásný webový archiv starých plánů Vltavské kaskády a až do 1. poloviny 50. let byly plány na to že Vltava bude splavná pro velké lodě. Je škoda že se to nepostavilo, protože i architektonicky jsou to plány podařené.

Vít Jůza

On je rozdíl velké lodě a velké lodě.

K.S.

Tak Titanic jsem fakt nemyslel 🙂 Hmmm…. a Olympic bych tam preventivně také nepouštěl.

Mysel

A co Britannic, ten taky ne?

Jiří Kocurek

Ever Given 🙂

K.S.

Máte číslo na toho bagristu?

K.S.

Tu je ten slíbený odkaz
lvvc. cz/_work_/dokumenty/dokumenty/232. pdf