Optimalizace Bulhara. V Hybernské vzniknou nové přechody, ubude pruh pro auta

Pohled na křižovatku Bulhar před výstavbou v Hybernské. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPohled na křižovatku Bulhar před výstavbou v Hybernské. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V okolí rušné pražské křižovatky má také dojít k vylepšení podmínek pro cyklisty.

60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Kníže

Změna rozhodně správným směrem, jen jsem doufal k trochu smělejším úpravám.
Ale co… malé krůčky k lidskému městu jsou lepší než nic.

senior

To řešení mi připadá trochu nelogické, byť možná plyne z nějakého sledování frekvence: já bych ale za logičtější považoval zachování dvou samostatných pruhů pro Žižkov a Pankrác (SJM) s tím, že pro odbočení vlevo by zůstal jen jeden. Ale možná ty dva pruhy pro odbočení vlevo mají umožnit kratší dobu blokování přímých směrů na SJM.

mimochodem

A ja naivne doufal, ze optimalizace, ktera by dostala svemu slovu, bude nejak souviset se synchronizaci se semafory na prilehlych krizovatkach… Tak zase nic, skoda.

Honza

Tuhle křižovatku jako chodec úplně miluji. Už dvakrát sem si naběhl. Šel jsem z Pernerky a potřeboval na Hlavní nádraží. Cesta z ní dále logicky pokračuje doleva na Trocnovskou a poté doprava na Husitskou, s tím že všude vede široký chodník. Dokud nedojdeme k Bulharovi, kde skončíme a silnice nejde nijak přejít (všude jsou přechody, ale tady není a chodník pokračuje na magistrálu :D). Teď už chápu proč, ve výši 3metry hned vedle přechodu je značka zákaz vstupu chodcům, kterou jsem opravdu přehlédl (šel sem to v noci). Možná by nebylo od věci takové upozornění že chodím končí za 1km… Číst vice »

Jmeno

Kolik cyklistů tam pojede? Udělala se studie využitelnosti? Asi ne co? Ale hlavně že se zase vyhodí prachy na nesmyslné úpravy a pak muchomůrka breci že nemá dostatek peněz na obchvat, radiály apod. Magistrála uprostřed mesta je zverstvo, ale proboha prvně udělejte pořádně průjezdní komunikace a pak budujte tyhle omezení…jak to.asi dopadne? Budou zase větší kolony, větší exhalace a muchomůrka se bude divit…proč se neinspiruji v západních městech kde to mají dobré vyřešeno jako je např. Mnichov, Vídeň apod.?

frank

Jméno : “ asi ne co“ to jsou skutečně pusté kecy , cyklistů tam jezdí dost. Kdyby ve Vídni , na kterou se tak odvoláváte, “ dělali studie využitelnosti“ tak by tam dodnes cyklisté nejezdili …

Filip Jirsák

Vámi navrhovaný postup „budujte takové věci, které zvětší automobilový provoz, a teprve pak dělejte opatření, která zmenší automobilový provoz“ nedává moc smysl, že? Není logičtější dělat nejprve opatření na zefektivnění dopravy a teprve tomu efektivnějšímu způsobu využití přizpůsobovat infrastrukturu?

Jan Stejskal

protože prosazují vlastní ekonomické zájmy, za potlesku nevědomých / zblblých / stejně zainteresovaných, totiž skupiny, kterým nejde o dopravu, ale o prachy

HK~

cokoliv mezi magistrálou a perimetrem Blanka – Strahov – Smíchov Nuselák by mělo být regulováno mýte + ULEZ, žádný šíleně 4 proudé dálnice centrem

Ondra

Ano jednou to tak bude, zatím ale vládne kult automobilu

Bmz

Tady hledají pracanty, kteří nahradí řidiče dodávek v centru Prahy:

https://www.jenprace.cz/nabidka/voa50r/dodo-kuryr-na-cargokole-150-180-kc-hod-dyska-a-bonusy

Už jste se přihlásili pánové (pro lajkující to samozřejmě platí taky)?

Mickey

Je jich celkem dost a po užším centru to má opravdu význam.

frank

ono kdyby každý kdo do centra přijede nebo jím projede sám v jeho úplně prázdném autě vzal krabici s tovarem, tak by řidiči dodávek , slovy klasika, “ neměli co žrát“…

pjezek164

Jste ideologicky zaslepen. Nejde o kult automobilu, ale o bezkolizní automobilovou dopravu všude tam, kde to dává dopravní smysl. Cyklisté a chodci patří do klidných ulic a do podchodů/podjezdů a na lávky. Kdy by neplýtvalo na nesmysly, tak je i na bezkolizní řešení.

frank

jenže to „všude tam kde dává dopravní smysl“ v Praze už opravdu smysl nedává skoro nikde… Ono se stačí podívat, jak to na magistrále a v jejím okolí vypadá v dopravní špičce , v té špičce která již v podstatě trvá celý den. Cyklisté a chodci patří do města všude tam, kde to dává smysl, tedy nejenom do podchodů, podjezdů, nadjezdů a na lávky, tedy na místa která je nutí pohybovat se nahoru a dolů jen kvůli tomu aby “ auta měla bezkolizní dopravní prostor“ . Do podjezdů, nadjezdů , tunelů patří motorové dopravní prostředky, kterým nedělá problém si trochu… Číst vice »

senior

„Cyklisté a chodci patří do klidných ulic a do podchodů/podjezdů a na lávky.“
Ty klidné ulice samozřejmě brát, ale podchody/podjezdy rozhodně nikoli a lávky jen v případech, kdy jiné řešení není technicky možné: pod zem (a v nouzi i na mosty) patří auta, ale určitě ne pěší chodci, pro které je jakákoli zbytečná změna nivelety přílišnou přítěží a zdržováním.
Mladým to většinou tolik nevadí – ale až zestárnou, pochopí to také …

pjezek164

Problém není počet jízdních pruhů, ale neřešení kolizních přechodů. Přitom na SJM se přímo na mnoha místech nabízejí podchody a na zbývajících lávky. Nákladově by to vyrovnalo nesmyslné současné úpravy. Cyklisté nemají na křižovatkách silnic fakticky pouze pro motorová vozidla co dělat, tak je SJM ostatně koncipována. Zaslouží ale nový povrch, hluk je dílem toho současného záplatovaného.

frank

„nabízí na mnohých místech “ to je skutečně blábol člověka, který netuší co je to pro někoho se sníženou pohyblivostí si zajít “ do místa nabízení podchodu“ nějakých pár stovek metrů a leckde i ten kilometr podél dálnice v centru města jen kvůli tomu, aby se pak podél magistrály stejnou trasou vracel na to místo “ přes silnici“ kam jde. Jiránkův film pivo přes ulici celkem názorně ukazuje míru problému s tím, když se ve měste “ nakoncipuje “ něco jako SJM v Praze bez ohledu na to, že rozetne město na dvě části. A vlhké sny prezentované řečičkami “… Číst vice »

Filip Jirsák

Ne, problém je, že se pořád najdou lidé, kteří si myslí, že centrem města má vést dálnice.
Perfektně předvádíte ten kult automobilu – lidi byste hnal do podchodu nebo na nadchod, jenom aby se náhodou autíčka neunavila tím, že by ta cesta byla delší nebo složitější pro ně.

Viktor Š

Nejdřív je úplně jedno, že auta jedou mnohem delší cestou a zbytečně zastavují – a pak nastane divení, kolik těch aut je a kolik hluku a prachu a …

Ondra

Nutno říci, že tohle je úprava jen pro přechody hned vedle nového hotelu. Ne celé křižovatky bulhar. Zbývající ostrůvky a přechody budou řešeny později.

P_V

Chtělo by to zprůchodnit i pod magistrálou, nebo jak se bude chodit k budoucímu muzeu.

MP22

Pořád jsou ty 4 pruhy naprostý nesmysl, proč potřebujeme k výjezdu z centra 4 pruhy? Nemá se pracovat na omezení provozu z centra a do centra, namísto konzervování současné neutěšené situace?

Granja

Výjezdy z center se vždy dělají kapacitní, na rozdíl od vjezdů, kdy je záměrem vjezd do centra ztížit.

Mickey

Výjezdy negenerují dopravu v centru, spíše za to můžou kapacitní vjezdy. A nutno dodat, že v centru už je minimum zbytné dopravy. Jediné, kde vidím rezervy, jsou rozvozy jídel. Fakt si každý nemusí nechat dovážet i tu nejprůměrnější čínu a pak psát na google, jak to bylo rozblemcaný.

Lukáš F.

jo v tomhle jsou někteří fakt nepochopitelní, kolega si takhle nechával vozit jídlo, když to měl doslova za rohem

Filip Jirsák

Je zajímavé, že ta zbytná doprava se vyskytuje vždycky zrovna v době, kdy lidé jezdí do práce nebo z práce, a končí zrovna u velkých zaměstnavatelů. Asi tam ti poslíčci vždycky ráno navezou jídlo pro celej barák a pak to tam do konce pracovní doby roznášejí.
Když bude Praha přívětivější k jiným druhům dopravy, než je osobní auto, budou ti kurýři také častěji používat skútry, kola nebo MHD. Na přepravu oběda, který nemá ani půl kila, fakt není zapotřebí tunové auto. Auty se to vozí proto, že to všichni dotujeme, takže se to vyplatí.

Alibaba

Já bych zrušil sjezd z magistrály ve směru od nádraží a hned by byla křižovatka méně komplikovaná. A kdyby to nestačilo, tak i ve směru od Tišnova.

Granja

Těšnova…

Alibaba

Sypu si popel na hlavu…

Hafan

Bulhar je sam o sobe dost neprehledna a komplikovana krizovatka s nedostatecnou navigaci. Bohuzel navrzene cykloopatreni tomuto stavu nijak neprospeje (bude tam jeste vic prvku a ruznych car) a pritom ani s timhle neni bezpecnost cyklistum nijak solidne zajistena pod heslem: mysleli jsme to dobre, ale dopadlo to jako vzdycky. Zadne legalizovane pouziti prechodu a chranenych ploch ostruvku, bud musi krizovatku cyklista celou prevest pesky, nebo musi projet po… velmi neuspokojivem reseni. Bulhara ma cyklista projizdet jako by byl sam auto – stredem pruhu zjistujici nemoznost tesneho (nelegalniho a nebezpecneho) predjeti s rizikem kolize nebo nasledneho padu, to ted najednou… Číst vice »

Hafan

Oprava – misto SDZ (svisle dopravni znaceni) ma byt v textu VDZ (vodorovne dopravni znaceni). Sorry, hloupa chyba mezi klavesnici a zidli.

Ondra

Jsou tam dvě OOP. Jedno přechodné a jedno normální. To přechodné nelze připomínkovat a stanoví ho hned (nejspíš chtějí co nejdříve). Druhé absolutně stejné OOP připomínkovat lze.

Cupra

Další díl ze seriálu lhaní si do kapsy, že tím, že se zácpe další silnice, se tam najednou objeví tisíce cyklistů, kteří zachrání planetu. Viz extrémně využitej cyklopruh kolem metra na čerňáku, kdy jediné co se stalo je to, že jet ve dvou pruzích je často dost na těsno a nebezpečné, zato počet cyklistů za den 0

Ondra

Cyklopruh u čerňáku je tam spíš kvůli bezpečnosti vystupujících ze zaparkovaných aut

Jakub P

Přesně tak, tam jsou obrázky kol jen proto, aby to bylo na koho „hodit“. Ve skutečnosti je to jen a pouze kvůli dalšímu parkování pro auta v té oblasti.

Frantík

A tedy nebezpečí případných cyklistů co by tam náhodou jeli….

Mickey

Je to jako klasická jízda kolem parkovacího pruhu, tedy nic příjemného, nic bezpečného, b případě kolize srážka s blbcem, co se nedíval do zrcátka, protože tam přeci žádný cyklista nepojede.

Mickey

Cyklopruh na Čerňáku je ovšem nakreslen jako ochrana řidičů parkujících, sakra kdy to tady diskutující pochopí?

Mickey

Co je špatného na ověření dopravního režimu pomocí přechodného stanovení a pak jeho potvrzení trvalým?

Hafan

Zcela spravna vecna otazka. 🙂 Kdyby slo o nejakou prkotinu, kde budou jasne stanovene i podminky dalsiho postupu a vyhodnocovani, asi nereknu ani fň, ale u zcela kriticke krizovatky prazske silnicni site, kde si dost zasadne zahravame s bezpecnosti vsech ucastniku (a v tomto pripade zejmena zranitelnych cyklistu, kteri jsou nove nuceni pouzivat nebezpecnejsi reseni, nez kdyby se chovali v intencich obecne upravy se zachovanim zdraveho rozumu – ok, to je u nekterych taky casto problem), s tim v pohode vubec nejsem a zakon k takove veci nikdy slouzit nemel. Navic SSU MHMP tento institut zacal uz vylozene zneuzivat, dalsim… Číst vice »

Mickey

ale na tý Biskupcový se to opravdu zkoušelo, protože bylo dost odpůrců a očekával se nějaký dopad na okolní křižovatky. Proto se to udělalo demontovatelné, kdyby opravdu nastal nějaký zásadní kolaps. Ten nenastal, tak to tak zůstane.

P73

> Pak (asi pro formu, tezko rict) zverejnil navrh na stanoveni trvaleho opatreni ve stejne podobe, aby se to jakoze potvrdilo. Velmi nestandardni postup

nevím jak v Praze, ale v Brně se takhle postupuje poměrně běžně (čímž neříkám, že to je správně)

Ondra K.

Důvod k systematickému využívání přechodné úpravy provozu je poměrně prostý. Vyřízení stanovení místní úpravy provozu je už tak zdlouhavé, že spousty staveb se prostě nestíhá vyřídit včas.

Hafan

To chapu u staveb, nicmene: Zhruba 60 dni trvaji lhuty apod. O moc dele ta OOP na stanoveni (kdyz je predjednan jejich obsah napriklad z nejakeho uz existujiciho stavebniho projektu) bezne netrvaji. Realizace teto prechodne upravy ma termin az do konce srpna nebo tak neco. OOP by se tak bez problemu stihlo dvakrat. O tolik mene ukonu sanoveni prechodky oproti beznemu oop neni. A navic tady ani nevidime vse, projekt navazujicich uprav ostruvku a legalizace chraneneho cykloprekonani pres prechodoprejezdy existuje (mezitim mi prisel pod ruku), takze se povoluje nejaky oskubany pahyl. (Samozrejme o navazujicich upravach neni ve stanoveni ani tuk)… Číst vice »

Karel2

Optimalizace je zde pěkný eufemismus

Juraj

Pro poměrně velkou skupinu lidí to skutečně bude zlepšení. Je to jen otázka perspektivy.

Karel2

Zde jde pouze o zájmy developerů. jinak by se nestalo přesně nic jako za posledních 20-30 let.

SaulGoodman

A zájmem developera je udělat lepší prostředí pro své zákazníky, tedy v konečném důsledku lidi pohybující se tam pěšky. Developer není sprosté slovo, zrovna tady Masaryčka a okolí byla dost zanedbaná a díky výstavbě v té lokalitě se tam ta úroveň výrazně pozvedá, včetně veřejných prostor.

Clovek

Na kraji Bulhara je uz vse pripraveno.
Jinak jezdim v tomto smeru nekolikrat tydne na kole a musim rict, ze i ctyri pruhy jsou zbytecne moc, kdyz je o kousek dal v Hybernske prujezd jednim se zacpami. Navic od Bulhara smerem ke masarycce uz je to fakt core centrum, kde by pohyb aut mel byt na nezbytenem minimu.

Mickey

A je třeba to ucpat i tady? Je po zácpě v jednom pruhu a dvanáctimetrových chodnících poptávka?

Vasek

Vážně nepříjemná křižovatka. Určitě krok vpřed.

Martas

Tak tímhle to nevylepší. V případě, kdy to neznáte se uplně stejně ocitnete najednou v nějakém pruhu, kde nechcete být. Celá ta křižovatka je mizerně značená, kdy ukazatele tvrdí Žižkov, ale myslí se Žižkov Hustiská na Ohradu (v podstatě na Florenc) a ne Seifertova.

Juraj

Na druhé straně tím, jak bývá Seifertova přetížená (i s dopadem na tramvaje), je fakt možná lepší navést neznalé na Husitskou, kde nenadělají tolik škody. Pořád je to Žižkov. Přespolní ale stejně nejspíš pojedou podle navigace.

Martas

Sice všechna významná místa ŽIžkova jsou právě na té druhé straně, ale proč nezmást nepřítele. Těch pár přespolních, kteří to neznají, určitě nezhorší stav a ten kdo zná, se špatnou cedulí stejně neřídí.

tarten

Úplně všechna ne. Tudy je U vystřelenýho voka, Armádní muzeum, a to obludárium na komančské zombie. Jinak máte samozřejmě pravdu.

Mickey

Jo a představte si, že je ještě tlak na to, odstranit portály se značením. To už by byl úplný chaos. Někteří občané píší Hřibovi, že je značení nad pruhy jak na dálnici, ať to dají pryč.

Marek Kubík

Co taky čekat od novodobých bolševiků…..

Václav

Takhle budou doleva dva pruhy na magistrálu. Směrem na Florenc nelogicky značeno rovně a pak sloučený pruh doprava na magistrálu a do ul. U Bulhara a rovně do Seifertovy.

Dávalo by mi logiku mít čtyři pruhy, každý na jeden směr, kam se dá z křižovatky vyjet. Jeden doleva na magistrálu, doleva rovně na Florenc, rovně do Seifertovy a doprava na magistrálu sloučeno s U Bulhara.

Honza R.

Pokud si to dobře vybavuji, to, co navrhujete, by prostorově kolidovalo s protisměrnými pruhy.