Opravy kolejí začátkem roku uzavřou průjezd Malou Stranou v Praze

Zastávka Malostranská po rozšíření nástupních ostrůvků. Foto: Pražská integrovaná dopravaZastávka Malostranská po rozšíření nástupních ostrůvků. Foto: Pražská integrovaná doprava

Starostka Praha 1 má obavy ze zvýšené zátěže na pravém břehu Vltavy.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Kdy ODS konečně splní předvolební slib, že zakáže průjezd Malou Stranou a Smetanovýým nábřežím? Teď jsou obě místa pro rezidenty odpudivá, protože se tam předvádí übermenschové v traktorech a další zbytečná auta.
Rád bych si tam koupil byt a bydlel, ale za současného stavu to prostě nejde. Čekáme – už desítky let.

Tomáš

Si ho kup na Petříně. Jen pozor 2x ročně na revizi lanovky.

Jenda

Nebylo by pro všechny lepší, kdyby se do vyústění Divadelní na nábřeží strčil semafor? Na něm by se rozsvítila zelená až ve chvíli, kdy by bylo volno až po Karlův most. A zase by padla červená, když by kolona narostla k zastávce Karlovy lázně. Zrychlil by se průjezd tramvají a v Divadelní by se zas tak moc nezměnilo, tam to stejně stojí pořád.

Jan

Zajímavé, že ještě nikdo nezmínil, že Malá Strana byla na opravu uzavřená docela nedávno. To nevydrží ani dva roky bez velké údržby? https://www.praha.eu/jnp/cz/doprava/mhd/v_useku_malostranska_chotkovy_sady.html

bkv

Oprava z roku 2013. To opravdu nejsou ty uváděné dva roky 🙂

bkv

z jiné diskuze na jiném webu příspěvek od p. Šubrta:
Rekonstrukce tohoto rozsahu přichází po 22 letech. To, co tam probíhá průběžně, jsou běžné opravy a údržba trati, zejména splítky, křižovatky u konce Letenské ulice, křižovatky na Újezdě a ostrých oblouků, které na rozdíl od přímé trati potřebují pozornost v nějaké části vlastně každý rok. Loni byla pravidelná údržba jeden víkend, tedy 2 dny v únoru. Nyní se budou měnit kolejnice i v přímých úsecích, proto to také s tím obrovským objemem dlažby ven a zpět bude trvat ty 2 měsíce.

Osamělý Vlk

Tak uzavření těch míst uškodí maximálně těm, co …, no víte co myslím. Reálně se může udělat ze dne na den a neuškodí to snad ani jednomu místnímu.

Pako

Nejsem zastáncem ježdění po centru, ale uvědomte si, že pokud nechceme mít mrtvé město, musíme umožnit přístup pro rezidenty a návštěvníky zde sídlících firem a organizací. Pokud tomu tak nebude, zbydou zde jen prázdné baráky. Nikdo nedá vysoký nájem za něco, k čemu nebude moci nikdy přijet. To se logicky odstěhuje mimo centrum, kde to bude mít levnější a přístupné autem až k domu. Totéž platí pro obchody. Nájemné utáhnou jen drahé obchody a k nim movití zákazníci nikdy sockou jezdit nebudou. Nikdy.

Michal Iřík

„Nájemné utáhnou jen drahé obchody a k nim movití zákazníci nikdy sockou jezdit nebudou. “
Koukám, že mentalita „heč, mám na auto a jak velké“ v některých stále přetrvává…no, ještě nám to na ten „západ“ chvíli potrvá.
Asi byste se divil, kolik velmi slušně vydělávajících lidí jezdí „sockou“.
A i já (a to se nepovažuju za movitého), když se mi nechce / nehodí se někam dorazit MHD či pěšky, si raději vezmu taxíka, než se někde v centru stresovat s parkováním.

Původní Aleš

Manhattan taky není vylidněn. Auta tam vlastní naprosté minimum rezidentů, není holt kde parkovat (nebo je to raketa). Ale to je už úplně jiná mentalita 🙂

Leinad

USA bych nepovažoval za mentalitu bezautíčkářů, naopak mají města kde není možné chodit pěšky, přechod je sprosté slovo.
Jenom aktuálně v Manhattanu je parkování drahé.

Původní Aleš

Píšu o Manhattanu. Ten je (částečně se zbytkem New Yorku) od zbytku USA natolik odlišný, že o něm (pokud se bavíme o dopravě) jako o USA opravdu nemá smysl mluvit.

Twix

Drahými obchody myslíte Pařížskou ulici? Tam by mě zajímalo kolik tam za den nakoupí lidí a kolik z nich se skutečně až na místo doveze autem. Naprostá většina obchodů v historickém centru (suvenýry, menší potraviny) si zcela vystačí se zákazníky co přijdou pěšky. Drahé obchody jsou i v Palladiu ale i tam bych řekl že autem přijede menšina.

Filip Jirsák

Ono to není „vystačí“. Ty obchody by prostě nezvládly obsloužit stejné množství lidí, kteří by přijeli autem. Takže by kolem obchodu musela být rozsáhlá plocha pro parkování. Jako je tomu na Černém Mostě, na Zličíně, Nový Smíchov apod.

Je vtipné číst, jak údajně „socky“ jezdí nakupovat do Pařížské, zatímco bohatí jezdí nakupovat do Globusu na Černý Most. Tak určitě.

Filip Jirsák

Přístup pro rezidenty a návštěvníky firem a organizací zajišťuje MHD, a zajišťuje ho daleko lépe, než auta. Porovnejte si, kolik je v centru parkovacích míst a kolik je tam bytů, firem a institucí. Dojde vám, že většina je dnes obsluhována jinak, než auty. Takže vaše teorie je mylná. Vyšší nájem si naopak mohou dovolit platit ti, kteří nemusí platit ještě za auto, jeho parkování a provoz. Movití zákazníci nebudou točit volantem a nebudou hledat parkování. Nechají se na místo přivézt a odvézt – ať už MHD nebo taxi.

Y.K.

Jak nikdo? Centrální Praha je takových lidí plná. To že někteří nedají ránu bez auta neznamená, že to jsou všichni.

Tady opravdu není ani vzdáleně místo na to, aby mohli všichni mít auto před domem. Takže se toleruje menšina (nebavíme se o periferiích, ale po centru).

Jinak rozhodně zásobování atp. rozhodně potřeba je, ale to opravdu není důvod zácp na Smetanově nábřeží, Malé straně, Národní atp. Hormádka lidí, která by se vešla k sezení do jedné tramvaje dokáže zacpat jakoukoliv ulici v centru a vytvořit tam dojem masivní přítomnosti.

PetrH

ve vnitřním Londýně taky většina domácností auto nemá a jsou tam jedny z nejvyšších cen nemovitostí na světě. Opravdu není normální a nutné parkovat auto u domu a přijet s ním až do obchodu. Mimochodem, kvůli téhle mentalitě jsou Češi jeden z nejvíce obézních národů Evropy.

Lang

My máme prázdné město?
Máte docela zvláštní myšlenkové pochody, ale naštěstí pro všechny takhle neuvažuje každý. Zkrátka pravdu nemáte. Centrum bez aut bude totiž ještě živější.

Pavel

Chtělo by to protest za zavření nábřeží pro auta. Zkušebně na ty dva měsíce, pak s výhledem natrvalo. Výluka by byla ideální příležitostí… Nechápu, ze ani dosavadní vedení města na to nemělo koule. Přitom jde reálně o pár aut. My jsme fakt mentálně nadále v devadesátkách.

Tomáš

Pořád lepší zlaté svobodomyslné devadesátky, než marxistické desítky a dvacítky.

Původní Aleš

Svým způsobem máte pravdu, ale tady jsme na dopravním serveru a bavíme se o centru Prahy. Pokud jej nechcete nechat probourat jako kdysi Hausman Paříž (nebo jako se zlikvidoval Josefov), tak se tam IAD prostě omezit musí.

Tomáš

To máte pravdu, ale špinit devadesátky, kdy stačilo mít francouzské značky a říci policajtovi „bon jour“ a jelo se dál, si nějakými progresivistickými pomatenci nenecháme.:) Či myslíte, že řešení, že před Slávii naskládáme do vozovky stolečky, a auta nahrneme o ulici dál je to pravé ořechové? Uznávám komfort toho, že když si jedu občas zaplavat na silničce do Podolí (v Praze už nebydlím), že si mohu vybrat zda pojedu klasicky po silnici, nově, ale už s piktogramy, či dokonce už i s cyklopruhem, nebo zda pojedu po souběžné cyklostezce. Ale zda je to přínos i pro ty ostatní, na které… Číst vice »

Filip Jirsák

To pravé ořechové není dostat auta o ulici dál, ale dostat je ven z města. Města v Evropě byla vždy budována tak, aby zvládla velkou koncentraci lidí na malé ploše. To se vylučuje s obsluhou osobními auty, která jsou extrémně neefektivní. Není důvod neustále protežovat menšinu lidí, kteří po Praze jezdí auty. Kdo chce jet autem, ať si jede, ale ať si zaplatí příslušné náklady. Aut pak bude v Praze výrazně míň a všichni budou spokojenější.

Twix

Nikdo neříká že v devadesátkách jsme nebyli spokojeni, ale řada tehdejších principů by na dnešní dobu už aplikovat nešla, buď by to nešlo „technicky“ nebo by to bylo zavrženo morálně.

Lang

Svoboda je pořád, ale teď zase pro někoho jiného. Zakouřené, vekslácké a šedivé devadesátky plné smradlavých a rozbitých ulic jsou naštěstí pryč.

Juraj

To je bohužel problém politické reprezentace mentálně zaseklé v minulém století. Na jedné straně vjezd autem až skoro k orloji je podle ní základní lidské právo, a pak se všichni diví, že je centrum Prahy dopravně přetížené.
Zrovna nová paní starostka pravý břeh považuje za nedotknutelný.

Ještě mi tam chybí tradiční povzdech, že kdyby byl okruh, tohle by se určitě nestalo…

Dachs

Tzv. Městský okruh, ovšem dokončený a s třetí troubou Strahovského tunelu (všimněte si, že „začátek“ má předpřipravený, velká škoda, že se tehdy neudělala taky) by centru ulevil. (Velký) Pražský okruh by na nic vliv neměl ani v širším centru, ale pomohl by Městskému. Pro centrum nejcentrovatější si položme úplně jednoduchou otázku: jaké jsou důvody, že se tam vesele může tranzitovat, posouvat se štrůdlem v Revoluční za účelem posledního parkovací místečka v Palladiu. Asi je to výhodné, nic tomu nebrání, nikomu to nevadí a je to asi v pořádku. Nevěřil jsem, jaký problém může být přejít Dlouhou (tam u divadla), auta… Číst vice »

Původní Aleš

Co Dlouhá a Palladium (Dlouhá jako téměř jediná průjezdná ulice tam směřující), pamatuju na zasekané nábřeží na Výtoni, protože byly povánoční výprodeje v Novém Smíchově na Andělu…

původní Jakub P

Nepletete si Dlouhou a Revoluční? Revoluční je od řeky k Palladiu, Dlouhá je na ni kolmá a vede směrem ke Staromáku.

Původní Aleš

Ano, samozřejmě jsem měl na mysli Revoluční, sypu si popel na hlavu.

Erik

ja nevim, jak to na te praze 1 delaji, ze maji jednoho hloupejsiho starostu za druhym.

veli.k

Jojo… i když pan Oldřich Lomecký (také TOP09), toho asi jen tak někdo nepřekoná.

Poudy

To by mě zajímalo, zda tam dají hlazenou dlažbu na které nebude jízda na kole o zuby, jako na té stávající.

David

Trpět budou tak převážně cestující v MHD. Škoda, že ani přesměrování všech tramvají z levého břehu na pravý břeh, není dostatečným argumentem pro to, alespoň po dobu výluky, uzavřít nábřeží pro tranzit IAD.

Radek

Ano, minule to šlo a nic se nestalo.

Sch

A mělo by to jít zase, MHD má mít přednost a to do té míry, že se někde IAD vyloučí úplně. Po povodních zavřeli celé centrum na několik měsíců a to je už 20 let a myšlení tehdy bylo zcela jiné. Jedna ulice by měla jít dnes uzavřít zcela bez diskuzí.

Dachs

Obávám se, že celou 22 a odkloněnou 12 po pravém nábřeží dohromady se 17, 18 a 2 nepošlou, právě kvůli bezradnosti, co s auty „skrz“… Výlukové vedení bude vypadat zcela jistě úplně jinak: převlékání a neobvyklá čísílka na neobvyklých místech, jistí pánové z DPP si to rádi fotí 😀

Leinad

Takže klasicky výluka v místě A jako záminka k omezení provozu jinde? 😀
DPP vypraví míň tramvají(jízdní doba 22 přes Staroměstskou a Újezd je podobná, musí se někde ušetřit) a schová pod koberec nedostatek řidičů. Magistrát nemusí zaplatit vozokm.

Původní Aleš

Nechme se překvapit.