Opravy D5 neberou konce. ŘSD za miliardu vymění povrch na dalších 17 kilometrech
Rekonstruovaná D5 u Rozvadova. Foto: ŘSD
Silničáři chtějí obě opravy spojit, začít hodlají v září.
Silničáři chtějí obě opravy spojit, začít hodlají v září.
Problém s dálnicí D5 byl založen už při její stavbě. Byla změněna receptura betonového povrchu. Vsadilo se na tvrdší, ale bohužel křehký beton, který vydrží tak asi 20 let a poté se začne rozpadat.
https://archiv.hn.cz/c1-66064720-nove-ceske-betonove-dalnice-se-uz-po-20-letech-rozpadaji-jejich-predchudkyne-vydrzely-dvakrat-dele-odbornici-zkoumaji-proc
Kolikže let byla plánovaná životnost toho cementobetonu? Neříkali náhodou 40 let? Jde to celé vysvětlit jenom přetěžováním??
Když jsem tama letos několikrát projížděl, ještě se to teda nejevilo rozpadat stylet „panelovky“ D1 (před reko)…
Dodám – „posledních“ 60km od Plzně k hranici u Rozvadova uvedení do provozu: 11/1997
Pro fanoušky velkého východního bratra bych podotkl že z toho krásně vyplývá kterým směrem je orientována naše ekonomika…
Doporučuji ŘSD, aby se také podívala např. na okolí 25 – 22km ve směru na Prahu, dále na schodiště ve směru na Plzeň na 28 – 31km a další schodiště na 63 – 65km, atd.
Ze zmineneho je v planu na podzim usek Bavoryne-Beroun.
Není, jen drobné vyspraveni. Cele to zase odsouvaji 🫣
A videl uz nekdo z RSD napriklad stav povrchu dalnice D1 smerem na Zlin? Nebo dalsi usek D1 smerem na Ostravu? Tam jsou v pravem jizdnim smeru brutalni vymlacene a vypraskane cementobetonove diry a ostatne na dost velkem useku to mlati jako na D1 pred rekonstrukci.
Co se bude dit za par let tam?
Jel jsem tam v busu NAD, což je málo časté a přesto jsem tam naarazil na údržbu a svedení dopravy do levého pruhu. Takže o tom vědí.
Teď opravovali brutálně dlouhý úsek mezi Ivanovicema a Kromclem. Je to tam jak nové.
„Opravy D5 neberou konce.“ No, kdyby jenom D5. Taková D10 by mohla vyprávět. Snad za dvacet let jsem nezažil, aby byla turnovská celá průjezdná bez stavebních omezení. A najdou se i další. Tohle je v našem státě tak trochu kolorit. Bohužel.
Kazda dalnice vyzaduje nepretrzitou udrzbu a zasahy. Az si jednou poridite nemovitost, zjistite to na vlastni kuzi a penezenku…
Trochu špatný příměr. Pokud budu řešit zásadní opravy na nemovitosti, tak snad najednou. Nebo je lepší udělat zateplení baráku po etapách? Každý rok jednu stranu? Ekonkmicky je to přeci nesmysl.
Je jasný, že opravy musí na infrastruktuře probíhat, ale lepší koordinace by neuškodila.
> Pokud budu řešit zásadní opravy na nemovitosti, tak snad najednou.
Ano, zavřeme dálnici v úseku Plzeň – Rozvadov a uděláme to najednou…
Obdobný postup tu kdosi hájil na kolejích, že to dělají Němci. 🙂 A dálnice je nadstavba základní silniční sítě, kdyby někdo něco o rozdílech v nepostradatelnosti… Navíc zrovna ten úsek ku hranicím nejspíše nebude nejvytíženější.
Když pomineme ten blbý příměr barák versus dálnice (někdo to snad konečně pochopil), byl by fakt problém rozdělit ten úsek na tři čtyři úseky, které by se vzaly pořádně? V souvislosti u mnou zmiňované D10 narážím na to, že se tam flikují úseky tu po 800 metrech, tu po kilometru, tu po kilometru a půl. Tedy že jsou i horší dálnice na opravy než je ona D5.
Já tady opravdu nepsal, že opravy se mají dělat najednou…
Jinak jak dlouhé ty úseky mají být, když 7 a 10 km je málo?
Což vede na otázku: Jak dlouho má člověk jet za kamionem, bez možnosti přejdet?
V tom omezení se předjíždět nedá, natož jede-li autobus.
Až ta vaše nemovitost dosáhne takového rozsahu…
Co myslíte, jak to dělají, když opravují nemocnici? Zavřou ji celou nebo jedou pavilon po pavilonu?
Tak teď jste na to konečně kápl, díky! Je tedy lepší opravovat pavilon po pavilonu, nebo pokoj po pokoji? Bingo.
Pokud za provozu, tak pokoj po pokoji…
Tak určitě. To by vám pacienti i doktoři poděkovali. A to už nemluvím o ekonomovi nemocnice, kterého by taková „rekonstrukce“ vyšla pěkně draho.
https://www.strabag.cz/databases/internet/_public/content30.nsf/web30?Openagent&id=1F0C1914693A06F3C1258AD60055C1B0
V odkazovaném článku se zaměřte na větu „Rekonstrukce bude probíhat za provozu všech oddělení kardiologické kliniky.“…
Dělají vždy jednu samostatnou budovu naráz. Nemocnice mívá několik budov, toho jste si všimnout musel.
A je fakt pitomé srovnávat rodinný domek a 50 km dálnice.
Ale jak píšu, až bude mít vaše nemovitost fasádu o ploše 2,5 hektaru (plocha 1 km dálnice), tak ji možná nebudete dávat do lešení zaráz (25 m výšky a 1000 délky lešení.
Tak zrovna s Turnovskou dálnicí je to pravda, opravuje se po zoufale malých kusech. Místo vzít pořádně 15km
Ale aby ty pravidelné (a citelně častější než se slibovalo – 40let?) opravy nepůsobily kolaps, bylo by velmi záhodno mít šířku pruhu (jednoho směru) aspoň takovou aby tam při výluce „vlezlo“ minimálně 2x 1,5 pruhu…
A cemu se divime, kdyz je dalnice v podstate nahradou za zeleznicni nakladni spojeni s Nemeckem.
Jj, ty kamiony z Maďarska a Slovenská by jinak určitě jeli 2x dlouho a nepravidelně po železnici.
Omezil by se export a víc zboží by nám zůstalo tady doma, mohli bychom si ho rozdat. 🙁
prosím, nevím co pijete, ale zkuste to omezit, když píšete na internet.
To byla ironie. Byste se divil, kolik absolventů ekonomie na VŠŽ tomu věří.
D5 je naprostá ostuda. Nejostudnější je úsek Zdice – Beroun. Jsem zásadový pravoproudař, ale tam i já občas bezdůvodně zavítám do levého… Fakt trága.
Tak proti výbornému mostu na Levíně pořád dobré. Když zavřou dálnici, tak je to tedy něco.
No konečně. Škoda že opravy nedělají rovnou v původních stavebních úsecích, stárbe to stejně rychle…
Jako že by najednou zavřeli Plzeň – Rozvadov?
můžou to vysoutežit jako jednu stavbu, a tu pak rozdělit na několik postupných etap.
A možná by to stálo víc než dvě stavby…
Hmm poprosil bych pana Mátla, aby si sednul do auta a projel si D5 od prahy k rozvadovu a zpátky, především úsek kařez – královák ve směru na prahu je asi bych řekl „zralej“….
ten se má dělat příští rok ne?
tak snad to dožije, tam je to bída už tak 3 roky.
Mirne mimo tema, nevidel nekdo aktualizaci k obchvatu Plzne?
Faze 2B uz zrejme probiha (porad jeste uzavrenej sjezd Praha > Plzen, Praha > Klatovy, Klatovy > Nurnberg, Plzen > Nurnberg), ale kdy mame ocekavat 2C a co cekat behem ni?
Apropo… vypada to, ze se nekdo v KSUS PK chytil za hlavu a zrejme doslo k odlozeni opravy II/180 (povrch Stenovice-krizovatka s I/27) az na srpen, kdy uz bude D5 zrejme prujezdna…. Soucasny rozkopani D5 i teto objizdne trasy pro osobaky, to by byl skutecnej majstrstyk.
Předpoklad bez záruky: do 29.7. – současná etapa 2a 30.7. – 5.8. – etapa 2b, tj, oba tubusy Valíku otevřeny, směr na Rozvadov ve Valíku jedním pruhem (práce na SDP u tunelu), otevřený sjezd na Plzeň, směr na Rozvadov protisměrem, směr na Prahu v celém úseku v provizorních dvou pruzích 6.8. – 26.8. – etapa 2c, tj. stejné jako 2b, jen skrz Valík a po mostě přes Úhlavu v obou směrech bez omezení 27.8. – 10.9 – etapa 3 – uzavírky levých pruhů – dodělávky svodidel ve SDP Jsem zvědavý kolik řidičů v rámci etap 2b a 2c místo na… Číst vice »
Nechápu, výměna povrchu 17km za 423 mil. Kč, 10 km za 576 mil. Kč. Proč to nevysoutěží jako jednu zakázku, když ucelený celek. Tohle mi nepřipadá jako řádné hospodaření.
máte víc informací o zakázkách? Protože jako vždy 1km dálnice =/= 1km jiné dálnice.
A tak chyba, jsem to přehlédl první úsek je 7 km, a druhý deset km, takže to nějak asi sedí.
Holt když si autor úplně nerozumí s interpunkcí, tak se skutečná délka prvního úseku přehlédne o to snadněji 🙂
Ne, my prostě nejsme schopní udělat povrch dálnice, který něco vydrží. Ta D5 mezi Plz a hranicemi nemá ani 30 let a už je zralá na generální rekonstrukci.
To je nějaký ironický příspěvek nebo to myslíte vážně. Není to moc poznat.
Životnost CB krytu je kolik, 25 let? Kolik byste si představoval, aby to bylo?
Ne, to je bohuzel normalni realita. Bohuzel si furt spousta lidi mysli, ze zaplacenim pozemku a stavby vydaje za dalnice koncej. A ony tim ve skutecnosti z dlouhodobeho hlediska spis zacinaj. Par takovych oprav a porizovaci cenu dalnice to snadno prekona. V zemi, ktera neumi hlidat pretizeni vozidel to plati tuplem.
Tím spíše bychom měli urychlit PPP projekty
A to nám pomůže od výdajů na údržbu? 😉
PPP projekt mimo jiné znamená to, že o dálnici se bude starat firma, která ji postavila a po cca 25 letech (až skončí pronájem) ji musí předat státu ve vynikající kvalitě. To je mimo jiné důvod, proč by měl zhotovitel stavět co nejkvalitněji.
Tudíž to není tak, že postavíme dálnici a pak vyplázneme další peníze za údržbu. Ale u PPP necháme postavit dálnici a platíme roční platby, které začínají až během užívání, za provoz dálnice.
Což platí pro každou infrastrukturní stavbu, chodníky a lávky pro pěší nevyjímaje, kanál némlich to samé.
vzdyř se stavěla 1994-7, to je kolik let? prpostě už je caš a je dobře, že se mení a nedopadá to jako kdysi na D1.
Teď ještě, aby se ŘSD naučilo zařadit vyšší rychlostní stupeň oprav prací v noci a o víkendech. Takřka na všech dálničních stavbách ve 14.00 a v pátek ve 12.00 chcíp pes.
Tak nevím, ale když opravovali D10, tak tam byli do 18 i v neděli. Akorát v noci ne. Možná jak kde…
Zase nafňukáno …jiná organizace ty opravy umí jen jako nickolejny provoz. Tady bude leda tak 80kmh a místo 2 normálních pruhů 2 a z toho jeden zúžený pro auta.
https://www.youtube.com/watch?v=aANYY16pqz0&t=543s
na d5 se neormálně o vikendu dělalo.
Já tedy nevím kudy a kdy jezdíte, ale musím říct, že čas se využívá velice slušně. A není divu, když je dnes již standardně soutěženo nejen na peníze, ale i na čas, který pak hraje poměrně významnou roli ve výběrku. To si pak ty firmy opravdu nemohou dovolit ten čas jen tak prom*dat, už jen proto, že jsou v tom případě i poměrně zásadní penále za nedodržení termínu. Bohužel jsou firmy limitovány tím, že zaměstnávají lidi a né roboty, takže je bohužel alespoň občas musí nechat vyspat a jednou za uherák jim třeba dát i volný den a bohužel na… Číst vice »
Jojo. A teď tu o Karkulce
No co, „musíme to opravit 🙁 „