Opravy D5 neberou konce. ŘSD za miliardu vymění povrch na dalších 17 kilometrech
Rekonstruovaná D5 u Rozvadova. Foto: ŘSD![Rekonstruovaná D5 u Rozvadova. Foto: ŘSD](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/06/10.6.6.jpg)
![Rekonstruovaná D5 u Rozvadova. Foto: ŘSD](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/06/10.6.6.jpg)
Silničáři chtějí obě opravy spojit, začít hodlají v září.
Silničáři chtějí obě opravy spojit, začít hodlají v září.
A videl uz nekdo z RSD napriklad stav povrchu dalnice D1 smerem na Zlin? Nebo dalsi usek D1 smerem na Ostravu? Tam jsou v pravem jizdnim smeru brutalni vymlacene a vypraskane cementobetonove diry a ostatne na dost velkem useku to mlati jako na D1 pred rekonstrukci.
Co se bude dit za par let tam?
Jel jsem tam v busu NAD, což je málo časté a přesto jsem tam naarazil na údržbu a svedení dopravy do levého pruhu. Takže o tom vědí.
Teď opravovali brutálně dlouhý úsek mezi Ivanovicema a Kromclem. Je to tam jak nové.
„Opravy D5 neberou konce.“ No, kdyby jenom D5. Taková D10 by mohla vyprávět. Snad za dvacet let jsem nezažil, aby byla turnovská celá průjezdná bez stavebních omezení. A najdou se i další. Tohle je v našem státě tak trochu kolorit. Bohužel.
Kazda dalnice vyzaduje nepretrzitou udrzbu a zasahy. Az si jednou poridite nemovitost, zjistite to na vlastni kuzi a penezenku…
Trochu špatný příměr. Pokud budu řešit zásadní opravy na nemovitosti, tak snad najednou. Nebo je lepší udělat zateplení baráku po etapách? Každý rok jednu stranu? Ekonkmicky je to přeci nesmysl.
Je jasný, že opravy musí na infrastruktuře probíhat, ale lepší koordinace by neuškodila.
> Pokud budu řešit zásadní opravy na nemovitosti, tak snad najednou.
Ano, zavřeme dálnici v úseku Plzeň – Rozvadov a uděláme to najednou…
Obdobný postup tu kdosi hájil na kolejích, že to dělají Němci. 🙂 A dálnice je nadstavba základní silniční sítě, kdyby někdo něco o rozdílech v nepostradatelnosti… Navíc zrovna ten úsek ku hranicím nejspíše nebude nejvytíženější.
Když pomineme ten blbý příměr barák versus dálnice (někdo to snad konečně pochopil), byl by fakt problém rozdělit ten úsek na tři čtyři úseky, které by se vzaly pořádně? V souvislosti u mnou zmiňované D10 narážím na to, že se tam flikují úseky tu po 800 metrech, tu po kilometru, tu po kilometru a půl. Tedy že jsou i horší dálnice na opravy než je ona D5.
Já tady opravdu nepsal, že opravy se mají dělat najednou…
Jinak jak dlouhé ty úseky mají být, když 7 a 10 km je málo?
Až ta vaše nemovitost dosáhne takového rozsahu…
Co myslíte, jak to dělají, když opravují nemocnici? Zavřou ji celou nebo jedou pavilon po pavilonu?
Tak teď jste na to konečně kápl, díky! Je tedy lepší opravovat pavilon po pavilonu, nebo pokoj po pokoji? Bingo.
Pokud za provozu, tak pokoj po pokoji…
Tak zrovna s Turnovskou dálnicí je to pravda, opravuje se po zoufale malých kusech. Místo vzít pořádně 15km
A cemu se divime, kdyz je dalnice v podstate nahradou za zeleznicni nakladni spojeni s Nemeckem.
Jj, ty kamiony z Maďarska a Slovenská by jinak určitě jeli 2x dlouho a nepravidelně po železnici.
Omezil by se export a víc zboží by nám zůstalo tady doma, mohli bychom si ho rozdat. 🙁
prosím, nevím co pijete, ale zkuste to omezit, když píšete na internet.
D5 je naprostá ostuda. Nejostudnější je úsek Zdice – Beroun. Jsem zásadový pravoproudař, ale tam i já občas bezdůvodně zavítám do levého… Fakt trága.
Tak proti výbornému mostu na Levíně pořád dobré. Když zavřou dálnici, tak je to tedy něco.
No konečně. Škoda že opravy nedělají rovnou v původních stavebních úsecích, stárbe to stejně rychle…
Jako že by najednou zavřeli Plzeň – Rozvadov?
můžou to vysoutežit jako jednu stavbu, a tu pak rozdělit na několik postupných etap.
A možná by to stálo víc než dvě stavby…
Hmm poprosil bych pana Mátla, aby si sednul do auta a projel si D5 od prahy k rozvadovu a zpátky, především úsek kařez – královák ve směru na prahu je asi bych řekl „zralej“….
ten se má dělat příští rok ne?
tak snad to dožije, tam je to bída už tak 3 roky.
Mirne mimo tema, nevidel nekdo aktualizaci k obchvatu Plzne?
Faze 2B uz zrejme probiha (porad jeste uzavrenej sjezd Praha > Plzen, Praha > Klatovy, Klatovy > Nurnberg, Plzen > Nurnberg), ale kdy mame ocekavat 2C a co cekat behem ni?
Apropo… vypada to, ze se nekdo v KSUS PK chytil za hlavu a zrejme doslo k odlozeni opravy II/180 (povrch Stenovice-krizovatka s I/27) az na srpen, kdy uz bude D5 zrejme prujezdna…. Soucasny rozkopani D5 i teto objizdne trasy pro osobaky, to by byl skutecnej majstrstyk.
Předpoklad bez záruky: do 29.7. – současná etapa 2a 30.7. – 5.8. – etapa 2b, tj, oba tubusy Valíku otevřeny, směr na Rozvadov ve Valíku jedním pruhem (práce na SDP u tunelu), otevřený sjezd na Plzeň, směr na Rozvadov protisměrem, směr na Prahu v celém úseku v provizorních dvou pruzích 6.8. – 26.8. – etapa 2c, tj. stejné jako 2b, jen skrz Valík a po mostě přes Úhlavu v obou směrech bez omezení 27.8. – 10.9 – etapa 3 – uzavírky levých pruhů – dodělávky svodidel ve SDP Jsem zvědavý kolik řidičů v rámci etap 2b a 2c místo na… Číst vice »
Nechápu, výměna povrchu 17km za 423 mil. Kč, 10 km za 576 mil. Kč. Proč to nevysoutěží jako jednu zakázku, když ucelený celek. Tohle mi nepřipadá jako řádné hospodaření.
máte víc informací o zakázkách? Protože jako vždy 1km dálnice =/= 1km jiné dálnice.
Ne, my prostě nejsme schopní udělat povrch dálnice, který něco vydrží. Ta D5 mezi Plz a hranicemi nemá ani 30 let a už je zralá na generální rekonstrukci.
To je nějaký ironický příspěvek nebo to myslíte vážně. Není to moc poznat.
Životnost CB krytu je kolik, 25 let? Kolik byste si představoval, aby to bylo?
Ne, to je bohuzel normalni realita. Bohuzel si furt spousta lidi mysli, ze zaplacenim pozemku a stavby vydaje za dalnice koncej. A ony tim ve skutecnosti z dlouhodobeho hlediska spis zacinaj. Par takovych oprav a porizovaci cenu dalnice to snadno prekona. V zemi, ktera neumi hlidat pretizeni vozidel to plati tuplem.
Tím spíše bychom měli urychlit PPP projekty
A to nám pomůže od výdajů na údržbu? 😉
Což platí pro každou infrastrukturní stavbu, chodníky a lávky pro pěší nevyjímaje, kanál némlich to samé.
vzdyř se stavěla 1994-7, to je kolik let? prpostě už je caš a je dobře, že se mení a nedopadá to jako kdysi na D1.
Teď ještě, aby se ŘSD naučilo zařadit vyšší rychlostní stupeň oprav prací v noci a o víkendech. Takřka na všech dálničních stavbách ve 14.00 a v pátek ve 12.00 chcíp pes.
Tak nevím, ale když opravovali D10, tak tam byli do 18 i v neděli. Akorát v noci ne. Možná jak kde…
Zase nafňukáno …jiná organizace ty opravy umí jen jako nickolejny provoz. Tady bude leda tak 80kmh a místo 2 normálních pruhů 2 a z toho jeden zúžený pro auta.
https://www.youtube.com/watch?v=aANYY16pqz0&t=543s
na d5 se neormálně o vikendu dělalo.
No co, „musíme to opravit 🙁 „