Opravny JOB AIR Technic najaly pro španělské piloty kvůli karanténě malý tryskáč
Letecké opravny JOB AIR Technic vyřešily problém, který v době nouzového stavu vyvstává při přijetí letadla do údržby: jak dostat
Letecké opravny JOB AIR Technic vyřešily problém, který v době nouzového stavu vyvstává při přijetí letadla do údržby: jak dostat zpět na domovskou základnu posádku, která letoun do údržby dopraví. Při opuštění prostoru letiště by totiž posádku čekala povinná karanténa.
„Tento problém jsme nakonec vyřešili pomocí letounů kategorie byznys jet, konkrétně pražské společností Aeropartner, která má – za dodržení přísných podmínek – oprávnění létat i do rizikových zemí,“ uvedl generální ředitel JOB AIR Technic Vladimír Stulančák.
Takto přijaly letecké opravny do údržby letoun Airbus A320 španělské společnosti Vueling, který přiletěl do Ostravy z Barcelony. V okamžiku jeho přistání už byl na ploše připraven i malý tryskáč Cessna 525A CitationJet, který posádku airbusu přepravil zpět do Katalánska.
„Posádka se díky tomu dostala domů bezpečně a v co nejkratším možném termínu. Také touto cestou se společnosti JOB AIR Technic povedlo zajistit si práci na následující týdny. Pevně věříme, že se nám tímto způsobem podaří přilákat i další zákazníky,“ dodal Stulančák.
Letecké opravny JOB AIR Technic jsou od roku 2016 součástí průmyslové skupiny Czechoslovak Group podnikatele Michala Strnada. Letos firma otevřela nový opravárenský hangár, který pojme dva letouny typu Airbus A320, případně Boeing 737. Celkově se tím zvýšila opravárenská kapacita na osm úzkotrupých letounů současně. Zároveň má firma oprávnění na údržbu širokotrupých letounů typu Airbus A330.
„Současnou situaci způsobenou pandemií COVID-19 samozřejmě vnímáme jako riziko pro naše podnikání. I proto činíme kroky, abychom si udrželi zakázky a díky tomu finanční stabilitu jak pro firmu, tak pro naše zaměstnance. Uvidíme, jak bude letecký byznys vypadat, až epidemie odezní, nicméně letecké flotily bude potřeba nadále udržovat,“ doplnil manažer.