Opravit, nebo zrušit. Olomouc zvažuje, co dál s dožívající tramvajovou tratí do Pavloviček
Tramvajová linka č. 4 v Olomouci na zastávce Autobusové nádraží podchod. Zdroj: FB DPMO
Do olomoucké čtvrti Pavlovičky zajíždí v 15minutovém intervalu tramvajová linka 4.
Nebuďte lenivý a trať opravte člověk je za ta léta zvyklí že nějaká tramvaj do Pavloviček jede a co vím tak lidé ji využívají vždiť na konečný je nákupní park tak načem přemýšlíte požádat o dotace a jede se né já vím že největší oříšek asi představuje křížení s tratí 310 Olomouc hlavní nádraží Opava Východ
Konkrétně úsek hlavní nádraží Bistrovany ale já věřím že to se společnýma silama s sždc a čd dáte dohromady přinejhorším by ČD musely v úseku udělat výluku já vám držím pěsti i palce
Odstranilo by se tím úrovňové křížení se železnicí.
opravit, hlavně opravit. Hlavně at nedopadnou jak v ústí, kde r.i.p tramvaj…
Místo toho má Ústí za menší peníze elektrickou MHD, která obsáhne větší část města, stejně jako České Budějovice… Pro města kolem 100t obyvatel je tramvaj neúměrně nákladná, pokud nemá adekvátní využití. Cena za výstavbu 1 km tramvaje je stejná jako 10km trolejbusu i s měnírnami. I v případě Olomouce je opodstatnění tramvaje velká otázka.
Trať do Pavloviček smysl příliš nemá, to by museli ukončit busy od Chválkovic u smyčky v Pavlovičkách. Docela se divím, že úvrať u Autobusového nádraží už není dávno. Ale kam s tramvají pokračovat dál, aby s ní vůbec někdo jezdil?
do Holic
Na náves jo? A kudy?
Mozna by to davalo smysl ke Svatemu Kopecku, ale jen mozna.
SFDI
Olomouc má ten problém, že ji dlouhodobě řídí barbaři. Což je obzvláště u univerzitního města na pováženou. Barbarství se pozná i podle absence vize, i když teď zrovna třeba ty penízky nejsou. Vize by byla o zrušení této trati ani neuvažovat a naopak alespoň plánovat nové tratě. Co třeba taková odbočka z Wolkerovy do Štítného a po Hněvotínské až k ulici Milana Ticháka, za novou výstavbu udělat smyčku a mít vizi rozšiřovat město tímto směrem s připravenou infrastrukturou? Anebo trať od nové úvratě U kapličky rovně Schweitzerovou, na Velkomoravské doleva a sjet dolů na Wolkerovu? To by nabídlo rychlejší spojení… Číst vice »
Mít vizi, než budete mít sen o dalších vizích tak si zjistěte jak je to s pozemky v Olomouci. Město si může plánovat a chtít co chce 🙂 Územní plán je a v jeho intencích se vše děje. Úkolem města není organizovat kdo a kde bude co stavět, od toho je Územní plán a posuzování zda se tak děje s ním v souladu.
Aha a územní plán nevypracovává a neschvaluje město, ale pánbůh že?
Schvaluje ho zastupitelstvo a tím akorát stanovíte regulační plán nikoliv rozhodujete o tom co a kde si kdo postaví. 🙂
Jo a kdo teda rozhoduje o tom, kam a jak se bude město územně vyvíjet?
Taky nechápu myšlenkový pochod druhého uživatele… jak to dělají třeba v Praze s těmi tratěmi, nebo ve Zlíně s trolejbusy?
Mají je v územním plánu, stejně jako je má Olomouc .-))))
A ten území plán tedy spadl z nebe?
Umíte číst?
Říkají vám něco jména Dunning a Kruger? Vy budete asi patřit k těm, co o problematice vědí jednu věc a proto se pokládají za mistry v tomto oboru, že?
Opakuji umíte číst viz výše, nebo máte v hlavě okurkový nálev? 🙂
Než 1,7 km rekonstrukce za cenu novostavby z autobusáku do Pavloviček by bylo vhodnější 2,7 km novostavby do Holic. Tam by těch lidí jezdilo rozhodně víc.
Do Holice. Ty Holice jsou v Čechách.
Taky mě to napadlo. Otázka ale je, kudy takovou trať vést, abyste nezpůsobil totální dopravní armagedon na ulici, která slouží jako výpadovka na budoucí D-55.
Já bych si jen dovolil připomenout, že nepříznivci tramvají jsou i ve vedení Olomouckého kraje – viz http://www.kolmix.cz/_grafika/dopr_obr_09.jpg
Jinak za mne samozřejmě by byla hovadina tramvajovou trať rušit. Emisní povolenky i na dopravu jsou za dveřmi (ač přesně nevím, jak to bude v MHD), nakonec ale budou všichni rádi, že ta tramvajová trať existuje…
Tedy až na to, že ten pán nemá s olomouckým krajem co dělat, takže šiříte dezinformace. Olomoucký kraj má naopak v plánu dopravní obslužnosti zavedení vlakotramvají…
Ale jak se při otviracce odstavu rad fotil…
Naprosto absurdní nápad, spíš by to chtělo, krom samotné rekonstrukce, tramvaj protáhnout až na konec Chválkovicke, aspoň jedno kolejne, udělat P+R, a pomoct tak omezení dopravy dojíždějících.S tím počítá i územní plán města.
Prostředky Olomouc má, akorat je utrácí za nesmysly, třeba neefektivní městskou policii, která ročně spolyká víc jak 100 mil.Kc.
No jo, na olomouckých facebookových stránkách si lidé na městskou policii stěžují pořád. Hlavně teda ti, kteří dostali pokutu za špatné parkování.
Ta čtvrť je taková mrtvá, dost za to asi může absence východní tangenty. Napadlo mě, nebyl by fajn kompromis jednokolejná trať od autobusového nádraží? Umožnilo by to zachovat 15minutový takt tramvají a zabíralo míň místa na ulici a asi bylo i méně náročné na údržbu. Ocením reakci od kohokoliv, kdo tomu rozumí víc než já 😀
Problemem jakehokoliv reseni typu zkraceni trati k Husovu sboru (a vynechat nejprazdnejsi usek Belidla-Pavlovicky) anebo jednokolejka je nutnost toto vsecko resit s majitelem komunikace RSD a hlavne nechat to posvetit vsemi dopravaky v ramci silne vytezeneho prutahu prvni tridy.
Dokud nebude vychodni tangenta tak jakekoliv atypicke kejkle uprostřed teto silnice jsou nemozne.
A uprimne, bylo by i nesmysl ted investovat do nejake castecne prestavby. Nejlepsi by bylo kdyby tranzit zmizel mimo mesto a s ulici by se mnohem kreativneji dalo pracovat.
děkuju
Je to průmyslová zóna, takže doprava tam bude potřeba tak jako tak. Byť jen zásobování podnikových kuchyní, aby zaměstnanci nezůstali bez oběda… a to v případě, že všechny kravíny okolo Olmy budou mít vlečku, což nebudou.
Opět úplná absence jakékoliv vize. Třeba jako tram-train protáhnout do zoo a na sv. kopeček. Nebo cokoliv. Stačí se podívat do zahraničí.
Zapomeňte, památkově chráněné území, nahoru už nedotáhnete vůbec nic. Většina majetku a pozemků vrácena v restituci. A jděte lidem z Kopečka říct, že jim tam dotáhnete tramvaj, v tom spádu mimochodem, a ti vás rozkoušou na hadry. :))
Nemám to změřené, ale to stoupání ze Samotíšek nahoru na Sv. Kopeček je snad prudší než v Brně okolo Špilasu….
V zimě si myslím problém.
Jakákoliv tramvaj na Kopeček bude vždy pomalejší než autobus, stoupání plus serpentiny. To se u investice za spoustu peněz prostě nemůže stát, takže proto není tramvaj na Kopeček dobrý nápad.
V Praze je 8% Trojská, dokonce kousek nějaká desetinka víc a v létě v zimě, žádný problém – je to nejvíc v republice. Nevím kolik by byl kopeček, ale to brněnské je proti Trojské rovinka.
Podélný sklon za křižovatkou s ulicí Grohovou začíná na 79 ‰ a v největším stoupání dosahuje 95 ‰, což je nejvyšší hodnota na tramvajových tratích v Brně.
https://www.hvezdarna.cz/kravihora/index.php?sekce=mhd
Problém je ale stoupání a oblouk dohromady, což na Kraví Horu není tak prudké jako Droždínská zatáčka.
PS: Jezdí ty autobusy na Kopeček přetížené, že kloubáky ráno nestíhají po 10 minutách? Pro srovnání s akcí „Šalina na KPPV“.
Tu vizi si teď právě rada zadala k rozpracování. Je to ale na úrovni ekonomické reality(nejen investiční ale hlavně provozní) průměrného krajského města v Česku a ne na úrovni šotosnů.
Mimochodem, tramtrainy co jsou v Německu, Rakousku, Švýcarsku atd. jsou v naprosté většině založené na starých železničních tratích. Pokud by měla vést příměstská tramvaj na Kopeček tak by to byla komplet novostavba.
„Tu vizi si teď právě rada zadala k rozpracování.“
Nejméně o 30 let později než to bylo potřeba.
30 let zpozdeni oproti civilizovanemu svetu je na ceske pomery jeste fajn standard
LOL
No tak když už si zafantazírujeme, tak do Samotišek po zemi a pak 1,3 km dlouhý tunel pod poutní cestou, s jednou podzemní zastávkou u baziliky, vynořit se na parkovišti před ZOO a udělat tam smyčku.
Žel, toto by vyžadovalo spíš švýcarský než český rozpočet.
No nevím, Švýcar by si jistě udělal CBA, aby zjistil, kolik ho taková sranda bude stát a jestli to stojí za to. Ony totiž autobusy existují i v tom Švýcarsku.
Švýcar by hlavně spočítal různé varianty a předložil je obyvatelstvu v rámci místního referenda.
Při jejich bohatství už do hry vstupují i jiné parametry než ekonomická efektivita projektu, např. zachování krajinného rázu atd. Chudé země tohle neřeší, nemůžou si to dovolit. S rostoucí životní úrovní ale takové „soft“ parametry začínají hrát větší roli v rozhodování.
Nemáte pravdu, Švýcar peníze nevyhazuje jenom proto, že je má. Do referend jdou jen ekonomicky smysluplné věci, které se při výsledném „ja“ vyplatí postavit.
Jinak jak dlouho by trvalo vystoupit z těch podzemních stanic? Nezhoršily by se čistě náhodou docházkové vzdálenosti do většiny území? No a nezapomeňte, že se jedná o venkovsko-předměstskou část a rozptýlenou zástavbou. Tunel se musí případně vybudovat pod nádražím, aby nebyl nutný hodolanský objezd, ne pod Kopečkem…
Švýcaři jsou nepochybně šetrní, o tom žádná. Ale do té své „smysluplnosti“ samozřejmě zahrnují i neekonomické aspekty. Když už se teda bavíme o té mé fantasmagorii, kterou jsem ani nemyslel vážně a o které se mi, popravdě, donekonečna hovořit nechce, tak ona by to byla hlavně „turistická“ tramvaj, umožňující obyvatelům Olomouce rychlý dojezd do atraktivní lokality pro rekreaci, včetně ZOO. Takový ekvivalent ostravské pětky do Budišovic-Kyjovic. U té se docházkové vzdálenosti tolik neřeší, resp. částečně je kompenzuje větší rychlost do cíle. Ale jistě, levnější je určitě autobus. Jenom je holt pomalejší, méně kapacitní a snáze se zasekne v zácpě. Podjezd… Číst vice »
Trať na Svatý Kopeček by právě byla pomalejší než dnešní auribusy, v tom je právě ten problém. Tramvaj pro turisty s hlubokým podzemním úsekem a s výraznými stoupáními je ekonomický nesmysl. Ostravská pětka dnes funguje do značné míry proto, že tam za Komančů měl kdosi z papalášů chatu, byla ze všech příměstských tratí nejméně potřebná, ale přesto zůstala zachována. Dobře že tak, ale smysluplností bych zde neargumentoval.
Hmm, 500m ražený tunel stál před 4 rokama 2 miliardy. Tady ten by dneska vyšel tak na 10-12 miliard..
Tramtrain je tramvaj jezdící po „velké” železnici. Vy znáte nějakou železniční trať v tom směru?
Na Kopeček leda jako zubačku.
Z jihovýchodu by to možná postavit šlo.
Opravit.
Kvalitní diskuzní příspěvek ✌️
Já to beru spíš jako referendum.
Zajímavé, myslel jsem že v dnešní době zrušit tramvajovou trať je politicky neprůchodné. Jinak ale ano, v Olomouci měly být tramvaje zrušeny už na začátku 90. let (malý provoz, a zoufale podudržovaný, navíc s poměrně malými přepravními výkony, což platí dodnes) a nahrazeny trolejbusy. Ty díky tomu že jsou značně levnější by dnes dost možná obsluhovaly mnohem větší část Olomouce.
Poslední kompletně shnilé tratě jsou Hodolanská a úsek od cca konce Palackého po Pražskou, jinak jsou to buď opravené (centrum, uzel nádraží, Wolkerova, Tř. Míru) nebo zánovní (Kosmonautů), nebo nově postavené tratě. Město se evidentně rozhodlo upřednostnit úsek Palackého – Pražská (páteřní trať, násobně vyšší přepravní výkony, stamilionová investice i s opravou ulice a inženýrských sítí). A Hodolanská si asi vytáhla černého Petra. Ale to nic nemění na tom, že je to ostuda
Ale v jakém stavu i ty zánovní tratě jsou? Plné vlnek, takže hlučné, oblouky x-krát navařené, oficiálně se ruší zastávky pro 2 soupravy, takže zpomalení průjezdu křivovatkami a znemožněné přestupy, vozy z těch tratí rozhrkané… Pavlovičky jsou fakt dost hluboko na seznamu priorit.
Proboha, podíval jste se do nějakých statistik, když tak nehorázně plácate? O třetinu více cestujících než v Liberci je vám málo a o takovém Mostu vubec
nemluvit? Naopak vzhledem k pokrytí města a cestovním rychlostem je tramvajová síť využíta velmi dobře a navíc dopravuje lidi opravdu blízko do centra na pěší zónu, což autobus fakt nedává.
Já jsem moc rád, že tramvaje v Olomouci zrušeny nebyly. Jedna z výhod je ta pevná jízdní dráha. V centru (pokud tam není blbě zaparkované auto – ale to je na jinou diskuzi) se dvě tramvaje v pohodě minou a nemusí zpomalovat. Autobusy v centru jsme si mohli vyzkoušet při minulých rekonstrukcích a moc pohodlné to teda nebylo. Nejvíc ale oceňuju spolehlivost ve špičce, když se potřebuju třeba v pátek odpoledne dostat na nádraží. Škoda je, že šestka odteď končí tak brzo odpoledne, ale chápu že peníze nejsou. Vzhledem k tomu, že zdražili jízdné bych ale ocenil, kdyby od čtvrtka… Číst vice »
Normálně uspořádaná města velikosti 100 – 200 tisíc obyvatel nemají dnes už (až na specifické výjimky) naprosto žádný nárok na NOVOSTAVBU tramvajové sítě a mnohem lépe je obslouží parciální trolejbusy. Pokud už tam však tramvajová síť historicky existuje, měla by naopak být modernizována a rozšiřována tak, aby v kombinaci s autobusy/elektrobusy různých velikostí co nejlépe zajistila plošnou obsluhu města = byla by hloupost teď tu fungující tramvajovou síť rušit. Což pochopitelně platí i pro Olomouc.
Nebo by nakonec vůbec nestihly být zavedeny. Viz i doba mezi zrušením tramvají a zavedením trolejbusů v takovém Ústí nad Labem.
Zrušit tramvajovou trať?! Se někdo zbláznil?!
Všechna města co kdy zrušili tratě, tak se nyní k nim vrací zpět a tu někdo přemýšlí že zrušit?!
U všech dopravních bohů! Trať se má rekonstruovat, prodloužit, zrychlit! Ne rušit!
Za tohle Olomoučané musíme bojovat! Tramvaj je stokrát lepší jak bus!
Svuj boj za tramvaj muzete zacit tim, ze obyvatelum Pavlovicek vysvetlite, ze nemaji jezdit jedenactkou. A obyvatelum Hodolan vysvetlite, ze nemaji chodit pesky podchodem, ale pockat si na tramvaj. Muzete pokracovat tim, ze nebudete jezdit autem. A do tretice muzete prispet na provoz. Anebo vybojovat zvýšení jizdneho o skutecnou uroven inflace (ne jen o 2 koruny, jak se nedavno stalo). Aktualne jezdi linka do Pavlovicek v intervalu 15 minut, coz je hranicni interval (se vsema zavrenyma ocima) pro nejakou obhajitelnost tramvajoveho provozu. A vetsinou vozi vzduch. (Z te uvedene statistiky cestujicich jich pulka vystupuje na autobusaku, tj. na prvni zastávce.… Číst vice »
„Aktualne jezdi linka do Pavlovicek v intervalu 15 minut, coz je hranicni interval (se vsema zavrenyma ocima) pro nejakou obhajitelnost tramvajoveho provozu.“
Jsou na toto nějaké studie/čísla? Mně nepřijde 15 minut jako zas tak málo.
Střední čekací doba je polovina intervalu. Přičtěte si jízdní dobu a při 20min intervalu vycházejí rychleji koloběžka, neboť z konečné je to na nádraží asi 1,5 km.
Plus bus 11 a 31, který jede na nádraží kratší cestou než tramvaj. Přičemž 31 je ranní posila a pak 2 spoje odpoledne, což s případné konečné u Sigmy dělá utopii.
Jenže 4 nejezdí jen na nádraží, ale přímo do centra města, takže je díky ní možné cestovat Pavlovičky – Náměstí hrdinů bez přestupu
V Praze je toto interval jedné linky o víkendu, ale jedná se o dost okrajové části jako Nový Hloubětín…
„Mně nepřijde 15 minut jako zas tak málo.“
Jak to myslíte? Těch 15 minut je skutečně hraničně DLOUHÝ interval „(se vsema zavrenyma ocima)“, jaký je cestující ještě ochoten akceptovat a na takovou MHD čekat, aby ji vůbec použil: delší intervaly jsou ve městě už zcela k ničemu – já bych jako o přijatelnější hranici uvažoval spíše už o 10 minutách, za které mnozí dokáží pěšky ujít kilometr (a ještě ušetří za jízdné).
Já jsem myslel, že to nějak souvisí s náklady na údržbu a provoz tratě.
V Ostravě, kde jsem vyrostl, je mimo špičku typický interval linek 20 minut, na méně frekventovaných linkách (venkovská pětka) i 30-40 minut.
Řeší se to tak, že prostě nechodíte na zastávku zcela náhodně a víte, kdy to jede.
Ostrava, linka č. 5, v pracovní dny interval 30 minut. Liberec, linka č. 11 v pracovní dny interval 15 minut . Most, linka č. 4 v pracovní dny interval 15 minut. Těch cestujících ochotných akceptovat takový interval u tramvají je stále ještě dost.
Tak nám postavte novou vozovnu a dovezte nové tramvaje. Už teď bývá s nasazením vozů problém.
Ostuda, že se to nechalo zajít tak daleko.
Poděkujte estébákově Olmě, že blokuje stavbu východní tangenty, takže Hodolanská je přetížena tranzitem, který fakt jinudy nemůže a kvůli šířce silnice na tu TT částečně s těmi tunami musí.
Argumentační faul. Kdyby Olma patřila někomu jinému, blokovala by to taky. A kdyby to neblokovala Olma, určitě by se našel někdo jiný. Nebo je ochrana vodního zdroje jenom záminka? A komu že ten vodní zdroj patří? A jestli je ochrana vodního zdroje jenom záminka, co je skutečný důvod blokování?
No s ohledem na fakt, že náměstkyně Ferancová má v referátu majetek a manžel Feranec je zastupitel a poslanec tak to faul není. Na radnici a v zastupitelstvu sedí Burešovic podržtašky.
Důležitý není úmysl, ale výsledek. Jestli bude výsledkem sporu lepší ochrana vodního zdroje, který btw podléhá vodnímu zákonu a tudíž není předmětem vlastnictví, pak je jedno, čí podržtašky kde sedí. I podržtaška může někdy jednat ve veřejném zájmu.
On je dnes nechráněný? .)))
A on tedy dnes existuje někdo jiný, kdo to neblokuje jen proto, že už to blokuje Olma?
Tzn. že se kvůli tomu nepřidal k blokování? 🙂
https://www.hanackyvecernik.cz/zpravy/voda-nebo-obchvat-mesta-hra-o-vychodni-tangentu-pokracuje https://www.hanackyvecernik.cz/zpravy/voda-nebo-obchvat-mesta-hra-o-vychodni-tangentu-pokracuje
Můžete číst, kdy Olma dostala posvěcení….potichoučku… během prvního tvrdého lockdownu….
https://hanacka.drbna.cz/zpravy/doprava/26863-stopka-pro-vychodni-obchvat-olomouce-stavbu-blokuje-ochranne-pasmo-z-doby-covidu.html
Opravit a protáhnout koleje k průmyslové zóně, kterou můžou obsluhovat ranní a odpolední spoje. Zbytek může přes den jezdit v kratším intervalu jen na točnu Pavlovičky. (Samo dobudovat severní obchvat….). Bez toho je to nemožné.
Takže to, co bus ujede za 3 minuty (hln – Na pile), pojede tramvaj 10 a cestující budou jásat? Jen tak vesele marníte po léta hodinu a čtvrt života týdně (2×5 cest), když to chcete vnutit jiným?
A proč nezlepšit spojení i k autobusovému nádraží? Bus přece může zůstat.
Šotopoučka: Autobusem nikdo nejezdí.
Víte, jaký to má dusledek, žejo? Autobusák zrušit.
Tramvaj á 15 minut přijde dostatečná, s nějakou velkou změnou bych byl opatrný, východní obchvat tam provoz změní. Nebudou to „Smetanovy sady“ s tramvají středem parku, to ne. Ale kdyby někdo chtěl stavět sídliště mezi Chválkovicemi a Týnečkem…
Tak se podívejte jak jsou narvané tramvaje na Nové Sady a autobus to přitom jede za 5 minut, zázrak? Nikoliv tramvaj je pro spoustu lidí, (důchodci, děcka, kočárky pohodlnější a preferovaná). Emise řešit nebudu…..
Nesirte nepravdy.
Bus z trznice na Nove Sady ma porovnatelnou jizdni dobu co tramvaj (zalezi jestli jedete na Zikovu nebo ke kaplicce, podle toho jste plus minus minutu.)
Kdyby tramvaj jela dal do Chvalkovic, tak to znamena v jednom smeru prodlouzeni jizdni doby o 5 minut (to je rozdil mezi jizdou z Pavlovicek pro tramvaj a pro bus).
Kvuli svemu sotosnu byste zneprijemnil cestovani MHD a nahnal lidi do aut.
Proč jsou ty tramvaje na NS plné víte taky?
Jenže 14 bus na tom sídlišti nekončí, jede jinam, než tramvaj: Je potřeba obojí.
A nezapomeňte na fakt, že interval mezi spoji dělá svoje. Kdo by šel na tramvaj jezdící co 30 min, když má bus á 15 minut. Na Trnkově je to naopak, tramvaj jezdí mnohem častěji.
Zrovna linka č.14 ve směru na Nové Sady by se mohla zrušit a nahradit (posíleným) busem směr Kožušany-Dub-Tovačov.
Linka č.16 na tom sídlišti končí
Linka č.17 jede do Nemilan
16 tam nekončí, nýbrž dělá kolečko NS – Povel a vrací se do města a pak dál.
A propos kdybych chtěl pracovat s vaším naprosto hloupým argumentem o 3 minutách doporučil bych Vám projet si Chválkovickou a Železniční ve špičce a že by cestující co čekají x minut na spoj a jen čumí do mobilů rozlišovali mezi 5 a 10 minutami silně pochybuji. .)))
Vy budete zrejme rentier. Nevim jestli starobni nebo na hlavu. Kazdopadne 2 × 5 minut denne je pro pracujiciho cloveka hodne.
🙂 fakt? Tak se pojďte ve špičce na tu Chválkovickou a Železniční podívat jak je těch 5 minut důležitých. 🙂 Pokud je 5 minut rozhodujících vítězí auto. .-)
2×5 min denně je…že mi to ujede před nosem. Fakt jako ne
Obskurní tramvajová trať do průmyslové zóny, kde se jezdí jen ve špičce, to známe z upadajících ukrajinských, ruských a rumunských provozů.
Ekonomická realita je jinde.
Umíte číst pane MHD? A propos bebíčko z jiné debaty si běžte léčit jinam. Díky
Číst umím a vy? Reaguji na tuto hloupost: „Opravit a protáhnout koleje k průmyslové zóně, kterou můžou obsluhovat ranní a odpolední spoje. Zbytek může přes den jezdit v kratším intervalu jen na točnu“.
Zkuste se někdy podívat za hranice olomouckého kraje jak a kam se staví tramvajové tratě, aby to vyšlo ekonomicky opodstatněné. Více polopaticky to už vysvětlit neumím.
Jste z Olomouce a znáte místní podmínky?
Ano. Ale i kdybych Olomouc neznal, tak návrhy na trať, která by byla v provozu jen ve špičce je kardinální blbost.
To už se tu někdy řešilo, že tramvaje pro Olomouc by ekonomicky nevyšly už za komárů, ale soudruzi to tak prostě prosadili. Samozřejmě, že v nové éře veřejné dopravy by Pavlovičky a dál Sv. Kopeček nejlépe obsloužilo tykadlo (čti bateriový trolejbus).
Fajn znáte náklady přechodu na trolejbus včetně vytrhání kolejí? To vaše věčné kdyby a proč by. Žijeme teď a pro budoucnost města. Vás možná baví styl co by bylo a kdyby bylo, mě ne. Po bitvě je každý chytrý jak včerejší Rudé právo. .-)
Mýlíte se, soudruzi to chtěli naopak zrušit, ale potom si to rozmysleli. Podstatná část sítě jsou porevoluční rozšíření.
Taky z jednoho slovenského a přinejmenším i dvou českých.