Opravit, nebo zrušit. Olomouc zvažuje, co dál s dožívající tramvajovou tratí do Pavloviček

Tramvajová linka č. 4 v Olomouci na zastávce Autobusové nádraží podchod. Zdroj: FB DPMOTramvajová linka č. 4 v Olomouci na zastávce Autobusové nádraží podchod. Zdroj: FB DPMO

Do olomoucké čtvrti Pavlovičky zajíždí v 15minutovém intervalu tramvajová linka 4.

Tramvajová trať vedoucí do olomouckých městských částí Hodolany a Pavlovičky je v havarijním stavu. Ukázalo to posouzení provozuschopnosti a stavebně-technického stavu trati, které si olomoucký dopravní podnik nechal zpracovat ostravskou univerzitou.

Trať v úseku od zastávky Autobusové nádraží podchod až na konečnou na ulici Edisonova si podle posudku žádá středně těžkou opravu. Ta by znamenala výměnu kolejového svršku i spodku, jakož i pevného trakčního zařízení.

Na posledním zasedání městské rady se probírala finanční náročnost takové rekonstrukce a také další varianty dopravní obslužnosti dotčených městských čtvrtí, například autobusovou dopravou s úpravou celého uličního profilu, která by znamenala mimo jiné vybudování zastávek a odstranění tramvajové dráhy.

Městská rada dala DPMO za úkol do 21. listopadu ve spolupráci s příslušnými odbory magistrátu připravit návrh dalšího postupu.

Dopravní podnik v současné době prověřuje možnost zřízení kolejové úvrati na ulici Ostravská, tedy v lokalitě za hlavním nádražím u tramvajové zastávky Autobusové nádraží podchod. Studie proveditelnosti by měla být hotova do konce tohoto roku.

„Víme, že v horizontu několika let bude třeba investovat do opravy tramvajové trati vedoucí do Hodolan. Tramvajová trať vede středem silnice první třídy v majetku státu, což samozřejmě situaci poněkud komplikuje,“ sdělila tisková mluvčí dopravního podniku Anna Sýkorová.

Dodala, že město si nyní nechává zpracovat finanční odhad investice v různém rozsahu a od něj se budou odvíjet další diskuse o trati.

Ukončení tramvajové trati úvratí u autobusového nádraží by odlehčilo točně Fibichova a umožnilo etapovou rekonstrukci až na konečnou. To by vzhledem k preferenci tramvajové dopravy zaručilo i vyšší rychlost přepravy cestujících v porovnání s jinými možnostmi.

Z letošního březnového sčítání cestujících vyplývá, že by linka 4 mohla být ve večerních hodinách vypravována v delších intervalech, nebo ukončena právě u autobusového nádraží úvratí. Počet přepravených na této lince byl v pracovní den 13 360 osob.

Schéma sítě MHD v Olomouci. Zdroj: DPMO
Tagy Dopravní podnik města Olomouce DPMO Olomouc rekonstrukce tramvajové trati tramvaje
105 komentářů