Opravili jsme trať do Černošic, chlubí se Správa železnic. Úsek přitom končí hned za Radotínem
Modernizovaný koridor mezi Smíchovem a Radotínem. Foto: MD
Jde o další nový čtyřkolejný úsek na české železnici.
Jde o další nový čtyřkolejný úsek na české železnici.
Celý problém spočívá v pojmenovávání staveb, např. BuKr bylo Bubeneč – Kralupy. A název SmRad (Smíchov – Radotín) byl prostě nepřípustný.
A přitom se nemusí držet směru kilometráže. KrBu a RaSm by už prošel.
Radotín s ohledem na vlivné a známé obyvatele nevyzní tak dobře jako Černošice. To je prostě fakt.
Například Helena Langšádlová a Alice Nellis?
Zatím ještě za 16 minut. https://www.metro.cz/vlakem-se-z-centra-prahy-dostanete-do-radotina-za-pouhych-sestnact-minut-14a-/praha.aspx?c=A230628_160314_metro-praha_mhrab
Může mi někdo vysvětlit,pokud to vůbec lze, proč nechtějí Radotín sídliště?Asi zastupitelé, kteří v životě nejedou vlakem a rozjíždění a zastavování by je rušilo. Jim stačí mít v garáži 2xSUV
Zdůvodnění je, že by jim tam přespolní dojížděli a parkovali.
Větší blbost sem neslyšel, tím nemyslím Tvou odpověď.To se přeci dá ošetřit zonama parkování a tak
Větší blbost sem neslyšel, tím nemyslím Tvou odpověď.To se přeci dá ošetřit zonama parkování a tak
U stanice Radotín není P+R?
Mně přijde na hlavu, že nástupiště v Chuchli jsou jen u krajních kolejí. Tím je dopředu určeno, kudy musí osobní vlak jet. Když bude před ním kulhat náklad, čtyřkolejka nepomůže. A další a další nevýhody. Např. výluka, porucha výhybky,….
Vyjádření SprŽel na Twitteru : “ Neměli jsme v plánu lhát.)..( ale dopadlo to jako vždycky).
Nejlepší hláška vrchního manekýna o výrazném navýšení kapacity pro nákladní vlaky, to nevím zda se smát či jít blejt velebnosti.
Inu moloch #mynic v plné nahotě. A Kupka s tím nic dělat nebude…
Tak jestli tohle řekl (o zvýšen kapacity pro náklad), tak to je slušná drzost.
Konečně jsem pochopil, co měl Pan Nejvyšší na mysli, když v památném rozhovoru prohlásil „… jsme se nachytřili…“ To musela být intelektuální forsáž nebývalého stupně.
Včera jsem byl po dlouhé době v Černošicích a nebýt moderních vozidel co tam po kolejích jezdili, jsou to železniční osmdesátky jak vyšitý !
Dobrá správo – nelži !
Mohl by někdo zasvěcený vysvětlit, proč se na odbočce Závodiště neudělala kolejová spojka i mezi první a druhou kolejí?
Krátká mezipřímá mezi dvěma směrovými oblouky.
Protože by byly důležitější než ty mezi lichými a sudými samostatně, sice by perony zůstaly kde byly (možná s nový posunutým podchodem). Hlavně by toho provoz zneužil ke krácení zpoždění při výlukách.
Inu, Dobrá Správa! Tam si s pravdou nikdy moc hlavu nelámali.
Černošice, výhybna Kosoř a kolejiště k mostu přes Karlickou na berounském zhlaví Radotína budou hotovy nejdříve v roce 2028, spíš koncem.
Alespoň ten oficiální název můžete napsat celý „Optimalizace trati Praha-Smíchov (mimo) – Černošice (mimo)“. Pak na některé otázky v článku dostanete odpověď…
Je uveden přesně tak, jak je v informačním letáku. https://mapy.spravazeleznic.cz/letaky/S631500293_202210071021.pdf
Možná by stálo za to si změnit přezdívku na bkv (vždy mimo)
Ten leták začíná nadpisem „Optimalizace trati Praha-Smíchov – Černošice“.
Na straně 3 se jasně píše „Název stavby: Optimalizace trati Praha-Smíchov (mimo) – Černošice (mimo)“.
V interaktivní mapě staveb SŽ je stavba vedená pod názvem „Optimalizace trati Praha Smíchov (mimo) – Černošice (mimo)“
Můžeme se shodnout, že pojmenovávání letáků Správě železnic nejde. Větší seznaci bych v tom nehledal. I když Správu železnic nemám rád a každé konstruktivní šťouchnutí do ní je dobré, tohle je trochu pod úroveň.
Leták je aktualizovaný k 19.8.2022 a přesto je tam pořád SMÍCHOV-ČERNOŠICE a chybí tam 2x kouzelné slůvko MIMO. Tohle není náhoda, ale spíš záměr. (P.S.:….a malá písmenka na straně 4, nikoliv 3).
I kdyby se stavba a leták jmenovaly „„Optimalizace trati Praha-Smíchov (mimo) – Černošice (mimo)“ tak co přesně znamená „…Černošice (mimo)?“
Čekal bych, že tocznamená, že se přestavuje až těsně k zastávce Černošice, hranice bude tam, kde se to dá modernizovat bez vrtání do samotné zastávky.
Když se u Černošic nestalo nic, nazval bych to spíše „Smíchov(mimo) – Radotín.“
Proč tam není 160 km/hod, nebo třeba 200?
Na co, když se tam stejně v reálu jezdí 40 – 60 km/h, protože osobák pomalý a expres osobák nesmí předjetím ohrozit ani o vteřinu. Takže například expres osobák předjede v Radotíně, aby to pak zapíchl ve Velké Chuchli a počkal několik minut na to, až ho osobák spolu se zastavením ve Velké Chuchli zpátky předjede, a plazil se za ním často se zastávkou pod Zlíchovem na Smíchov. Často se expres zcela záměrně zpomaluje na 50 – 60 km/h již v Čenošicích a jede tak až na Smíchov. Výsledkem je 10 kilometrů Radotín – Smíchov expresem s dobou jízdy 11… Číst vice »
Ta nadřazenost Sbahnu před rychlíkama na Berounce je fakt vrcholné svinstvo. Již radu let, či tradice.
Protože tím by se snížila kapacita.
Protože je to trať jen pro příměsto. Dálkovka a nákladní doprava má být vymístěna z údolí Berounky.
Tunel možná 2035, nejdříve.
na většině úseku bude po zavedení ETCS rychlost 140 km/h
Protože maximální rychlost je omezená poloměrem oblouku. Dělat tam drahé tunelové přeložky by bylo vyhazováním peněz, protože zastávkový vlak by se na 200 km/h ani nestihl rozjet a dálková doprava má jezdit jinudy.
A ten poloměr oblouku se fakt okecat nedá, že by si někdo jen tak přehlasoval fyzíkální zákony.
Pokud by se stanovila minimální rychlost v oblouku, mohl by být více klopený 😀 s dopady na bezpečnost, vyloučení zastavení.
Kdyby naši předkové slavili každých 5 položených pražců, tak dodnes jezdíme vlakem pouze mezi Břeclaví a Brnem, či Lincem a Budějovicemi.
Podle reportáže SŽ na internetu to vypadalo, jako kdyby postavili trať pro hyperloop, řeči jak je Správa dokonalá organizace, efektivní na stavbách, rychlejší než blesk atd.
Jenže pak jsem se podíval na mapy. cz a zjistil jsem, že došlo „pouze“ k vložení pár kolejových spojek, výměně svršku a rekonstrukci stávajících 4 kolejí a opravě dvou stanic.
A to vše na pouhých 10 km. Gratulace velká. Tímto tempem budou v roce 2060 až před Berounem.
Jsem rád, že je tady někdo větší optimista než já.
Vżdy zde píšu 2040 ?!
Někdo další s optimistickým termínem ?
Tři roky jsem na té stavbě pracoval. Důkladně se obnovoval železniční spodek, trakční vedení včetně napájecí stanice jsou kompletně nové, všechny koleje v Radotíně jsou nové včetně sanace spodku, nová budova tamtéž je před dokončením. Ovšem mapv.cz mají nejlepší informace
Docela by mě zajímalo,jestli za dobu existence téhle neschopné organizace někdy udělala něco v čas podle plánu, kvalitně a bez nutnosti dalších dodělávek a bez dalších připomínek. Prostě něco u čeho se da říct,lip to nešlo, udělalo se maximum možného a většina je s výsledkem spokojená.
Myslím, že vyplácení prémií manažerům tyto podmínky splňuje 🙂
😀
#svobodaven!
Vždycky se najde někdo, komu to nebude po chuti. Už jenom z principu.
Stalo se vám, že předěláváte výkres potřetí, protože si profesor vzpomněl, že tohle se má předělat jinak, jeho 2 předchozí změny byly celé špatně, takže to co vám prvně proškrtal… je najedou správně? Následně jde pan profesor kritizova kuchyni, že zbytečně dává do polévky jakési koření a že to jde zcela určitě bez těch nesmyslů. (nikdy nevařil)
Můžete zde informovat na webu o iniciativě rychlovlaků?
https://www.connect-capitals-hsr.eu/cs/
Petici už podepsalo (za pouhý měsíc) 25% potřebných za Nizozemsko:
https://europa.eu/citizens-initiative/initiatives/details/2023/000004_en
Chtělo by to získat i pár podpisů z ČR
Za prvé, autoři pet(l)ice by si měli ujasnit, v čem se měří čas a v čem vzdálenost:
…takže doba jízdy vlakem je až o 800 km kratší než autem nebo letadlem.
Za druhé, občas létám třeba do Bruselu, což je cca 700 km. Vlakem to bude kolik km? (je mi jasné, že o 800 km míň to asi nebude 🙂 )
Za třetí, nepodepíšu, dokud v úvodním obrázku nebude zapíchnutý špendlíček i do ČR.
Tak petice je asi fajn, ale ten překlad do češtiny ohledně těch 800 km, je prostě špatně. V angličtině je to Ok, v němčině pak zcela precizně. Pokud to neopravi a text tak nebude dávat v poměrně důležité argumentacni pasáži smysl, tak podpisy z CR prostě moc nebudou …
Vždyť je to jen ‚dobrá správa‘, tak co by jsme očekávali.
Stavba pěkná, betonáři mají co žrát. Jenže to tempo, kterým rekonstruují Berounku je zoufalý a přínos této stavby je tím pádem roven nule. Jestliže mají rozpadlou Prahu, tj. Smíchov – Hl. n., potažmo odklon do Krče, je to celý a na dlouhá léta úplně na ***. A taky by někdo mohl naučit řídit výpravčí/dispečery na hlavním dopravu! Dnes, ostatně jako jako jindy, například. Ex z Plzně na 6:17 na Wilson: Smíchov -6př/-1odj. minut, Hl. n. příjezd +8 minut. Pěkně v tunelu. Jak píšu, zcela běžně. Od Libně taky.
Na osobácích to dokážou taky. Plus odjezd S7 směr Libeň… Každý den +3 minimálně. Asi sázejí na to, že tam je vata
Jojo, já dal jen příklad. Odjezdy S7 na obě strany jsou obvykle rovněž zoufalý. Nebo třeba Sp Vrchlice – o nich si myslím, že jsou zcela na konci žebříčku priorit dispečerů, jejich zpoždění na celé trase a zbytečná stání u peronu na Wilsonu jsou příznačná.
Nebo že když se jim podaří hledat záminky dostatečně dlouho, tak to dispečer ČD otočí a bude po problému.
Wilsoňák už řídí Baba Lenka. Takže, pokud ho předtím řídila uzavřená skupina výpravčích (co se tam točila ve směnách), dnes je skupina osob, co si k tomu sednou, mnohem širší. A podle toho to taky vypadá.
Příměstské vlaky byly vždy na chvostu zájmu řízení Wilsoňáku, ale teď je to díky rotaci většího počtu osob ještě horší.
Sice se uvádí, že cílová traťová rychlost až 140 km/h bude zavedena po zavedení ETCS, ale Správa železnic cudně, snad ze skromnosti, neuvádí, že ETCS se zde plánuje implementovat v roce 2030, tedy za pouhých 7 let (zdroj: Plán implementace ETCS, schválila vláda). Považte tedy – fakticky po 11 letech od zahájení (r. 2019) prací na tomto kousku trati bude možná v roce 2030 dosaženo cílových parametrů (zvýšení TR) – může být lepší ukázka zoufalství a frustrace z postupu SŽ?
Není to ta zásada „bez ETCS už nikde přes 100“, uplatněná i na jiných místech?
Je to zásada, že to lze navýšit, ale bez využití dotací, takže radši hovno.
Bez ETCS 100 umožňuje instalovat neAB na zábrzdnou 700 m, což se zrovna tady docela hodí.
Zásada je, že bez traťového zabezpečovače max 100 km/h, platí už roky dlouhé. Stavět tam autoblok na 5-7 let provozu?
Mě by spíš hodně moc zajímalo, proč to tak tady v ČR je a proč to dál pořád prochází. Nebo že se ty firmy nestydí.. přece musí vědět, jak rychle a za kolik se staví v zahraničí (jsme snad Evropská unie, ne?) 🙂
To je tedy pěkné, dlouhá léta se bude jezdit jen podle návěstidel, která jsou dle strojvedoucích nedobře vidět, neb kódování sem kvůli přípravě ETCS nikdo nedá. Ale pohled na nové koleje je hezký.
Když by tam bylo ETCS a povinné od roku 2025… tak zkuste vysvětlit, co tam bude jezdit namísto jednotek 471.
Sice vznikla čtyřkolejka, ale tak krátká, že se k předjíždění skoro nedá využít. Protože v Radotíně řekli, že zastávku u sídliště nechtějí, tak se 4kolejný úsek zkrátil o celkem kritickou část. A nákladní vlak zde nemůže předjíždět vůbec, protože v Chuchli nejsou spojky v opačném směru.
Tak tak. Vedou tam čtyři koleje stejně jako někdy od roku 1960 a jsou na tom skoro stejně. Jenom rychlík může vyjet těsně za Os ze Smíchova a stihne Os předjet. Nákladka si stále jako kdysi poskáče za osobákem.
A až zavřou most na Výtoni, tak osobák bude čekat na Barandově, než se rychlík dostane před něj…
A nákladka nebude jezdit vůbec…
Naprostý souhlas. V Chuchli to sakra potřebovalo spojky (oboustranné) mezi všemi traťovými kolejemi. V Radotíně tu zastávku, aby se stihl pohodlně osobák předjet rychlejším vlakem bez nuceného čekání někde. Navíc rychlost zůstala na další léta stejná, protože ETCS nebylo součástí stavby, na to je potřeba udělat výluky zvlášť….
A potřebuje instalace ETCS nějaké velké výluky? K balízám tahat kabely nemusím, GSM-R resp. FRMCS se udělá bokem, a pak už jenom zapojení SZZ a TZZ?
Jestli poměrně těžký „slon“ počká dvě minuty v Radotíně a zato nebude muset po pár stech metrů zase brzdit, nepovažoval bych to za tragédii. Cestovní čas zůstane a zvládnou se možná i obousměrné přestupy.
Až se zavře most na Výtoni pro nezbytnou rekonstrukci, tak budou všichni jezdit jen po těch krajních kolejích a ty prostřední budou několik let bez provozu. Tam měly být spojky oběma směry.
Spousty osobáků asi budou jezdit ze Smíchova a možná i některé rychlíky, ale je otázkou, jak to bude skloubeno s rekonstrukcí Smíchova.
Mohou končit tam, kde se nebude zrovna nic přestavovat. Kdysi na to stačilo tuším i jen jedno nástupiště na okraji. A na jiném okraji může končit motorák od Rudné. Akorát se obávám, že té koordinace nebude dosaženo, vzhledem k navrženému postupu pro lávku od Radlic a zaústění tratě od Jinonic…
Jenže ty osobáky zastavují v Chuchli a tak musí přejet právě do těch krajních kolejí.
Nesmíte se na SŽ zlobit, na první pokus se vždy všechno nepovede….
Nejen spojky, ale ani název akce se jaksi nevydařil. 🙁
Název akce vždy nutno chápat s básnickým odstupem, nikoli doslova. Např. rekonstrukce Kuřim-Tišnov fakticky znamenala opravu Kuřimi, s Tišnovem ani traťovými kolejemi do Tišnova neměla nic společného.
No na jedné straně snižujete současné spojky, které v Chuchli jsou, a na druhé straně kritizujete, že tam nejsou i opačné spojky, které by v běžném provozu měly ještě mnohem menší smysl (ve chvíli kdy pochybujete, že ten osobák předjede i rychlík nebo express nevím, jak by to asi tak měl stíhat náklad, takže v reálu by vám pak stejně musel 1 z těch 2 vlaků čekat).
Ono je asi úplně jedno co tahle neschopná organizace píše.Stejne každý vidí výsledky jejích ne-cinnosti a ten výsledek je tristní.
Ono na české železnici měli vždy velký problém se zeměpisem.
Mnoho železničních stanic a zastávek, leží zcela mimo území obcí, podle kterých nesou název.
Rekrdnanem bude asi stanice Police nad Metují, jenž se nachází Bezděkově nad Metují, No a Bezděkov s Policí dokonce ani nesousedí. Mezi Policí a Bezděkocem je ještě obec Velké Petrovice. 🙂
Zajímavé jsou i rakouské případy „pomlčkových“ názvů stanic, kdy za pomlčkou jsou uvedeny obce/městečka i dost vzdálená od té příslušné stanice:
– Golling-Abtenau
– Steeg-Gosau
– Hötzelsdorf-Geras
– Rohrbach-Vorau
(a asi i nějaké další)
U nás se to trochu začíná srovnávat s příspěvky obcí na dopravní obslužnost.
Obcím se právem nelíbí přispívat na vlak, když se nádraží či zastávka v jejich obci jmenuje úplně jinak a žádá se drážní úřad o korekci názvu.
Takže se místopis železnice pomaalými krůčky přeci jen zlepšuje.
To sice ano, ale žádat by neměla obec, ale měl by si tyto věci dát do pořádku stát sám. Ostatně od toho si ho (státní organizace) platíme.
Na trati 109 toho bude víc. Napadá mě Absdorf-Hippersdorf, Limberg-Maissau nebo Pürbach-Schrems. Mimochodem moc hezká trať, v budoucnu doufejme zase o něco víc dvojkolejná. Jen délky kolejí ve stanicích moc nenahrávají nákladní dopravě.
A do roku 2015 tam byla i zastávka Klein Meiselsdorf-Maria Dreieichen, kdy to „Trojdubí“ je taky několik km daleko od zastávky.
To upřímně neznam. Tu trať znám jen z mašiny, takže v okolí se určitě neorientuji. Jinak mě ještě napadla stanice Mariahof-St. Lambrecht, kdy St. Lambrecht je snad 10km od nádraží.
Na zeleznici v Tirolsku uplne normalni. Rattenberg-Kramsach, Münster-Wiesing, Pill-Vomperbach, Terfens-Weer, Fritzens-Wattens, Volders-Baumkirchen, Telfs-Pfaffenhofen, Landeck-Zams. A samozrejme uzasne pojmenovana Imst-Pitztal, ktera je pojmenovana nejen podle mesta Imst, ve kterem se ani nenachazi (stanice spada pod obec Arzl im Pitztal) ale jeste dodatkove podle udoli Pitztal, ktere se zde spojuje s Inntalem, ale stanice se v nem taky nenachazi (je dole v Inntalu).
Ano, a na VRT byla plánována stanice Pelhřimov-Humpolec, umístěná doprostřed do polí, aby se města nehádala a lidé to měli z obou stejně daleko. 🙂 Nakonec to prskli do Polabí, kde je kolejí (i silnic) ještě málo…
To jste jen nepochopil, že stanice se nepojmenovávají podle toho, na čím poli leží, ale podle toho, k obsluze kterého sídla jsou primárně určeny.
Možná za císaře pana, dnes tyto historické pouzůststky dělají akorát velký zmatek v orientaci cestujících.
Ani tak tomu vždy není. Např. jedna stěžovatelka, které ujel autobus z nádraží, dostala od koordinátora oficiální odpověď, že „vlak do Miroslavi není určen na cestu do Miroslavi“ (cituji z dopisu, opravdu nejde o vtip s vážnou tváří).
Solidně tomu konkuruje dávná odpověď na stížnost cestujícího na zpoždění osobních vlaků na jisté předměstské trati. Tehdy byly podle vydaných manažerských příkazů během řady dní v denní době brutálně przněny osobní vlaky, protože na trati se přednostně konaly zkušební jízdy jistého zahraničního vozidla (doprovodný zahraniční personál v noci nepracoval). Zpracovatel odpovědi na stížnost si tehdy řekl o pomník úvodní větou „Je nutno konstatovat, že v uvedený den byl vlak XY opožděn.“
To těžko – nemusíme ani daleko od Prahy a zjistíte, že žel. stanice Unhošť se nachází v obci Malé Přítočno a k obsluze Unhoště neslouží a ani nikdy nesloužila. Je příliš daleko. (pozn. až se trať teď zrekonstuuje, tak se ta trať přejmenuje na Malé Přítočno, ačkoli se od této obce vzdálí 🙂 )
Myslím, že vede stanice Počátky-Žirovnice, což je několik km od obou měst a busová zastávka před nádražím se jmenuje – a to je při hledání spojů obzvlášť pikantní – Stojčín, žst. Hledej, Šmudlo.
Nejlepší zastávka je v obci Stojičín. Jmenuje se Počátky-Žirovnice.
Podobně stanice Unhošť (dokonce to není zastávka, ale stanice). Ta se nachází v obci Malé Přítočno.
Sranda jsou Kaplice.
Nadraží je umístěno 6 km od města v obci Střítež, v intravilárně oddělené místní části Stříteže s názvem „Kaplice-nádraží“, která vyrostla okolo nádraží. Hned před nádražím je dokonce obecní úřad obce Střítež, který bych čekal spíše v samotné obci Střítež.
Ne že by se mi takové matení pojmů líbilo, ale rozhodně to není poprvé.
Blahé paměti viz „Revitalizace Bludov – Jeseník“, týkající se výhradně úseku Bludov – Hanušovice (zato v v převážné části úseku Hanušovice – Jeseník proběhlo „odstranění propadů rychlosti“ v rámci jiné stavební akce, byť v obdobném termínovém vymezení).
Nebo „Revitalizace Zastávka – Okříšky“, přičemž k Okříškám v rámci ní nedosáhlo ani TZZ, natož jakékoliv úpravy svršku (a už vůbec ne spodku).
„Po zavedení evropského zabezpečovacího zařízení (ETCS) zde budou vlaky jezdit rychlostí 140 km/h.“
Přijde mi to komické jak SŽ schválně (a zbytečně) zpomaluje vlaky jenom kvůli zavedení ETCS, což je pravděpodobně ten hlavní výmysl proč vlaky budou jezdit o 10 déle na trati Praha – Brno po modernizaci.
Hlavně že na Uničovce povolí až 160km/h.
Uničovka je rovná jak když střelí a hlavně je udělána komplet, takže už na ní může přijít ETCS.
Na čtyřmiliardovém „kousíčku“ Smíchov (mimo) – Radotín včetně nemá smysl ETCS zavádět, není to klasický liniák, kde se dá zvládnout, že chvíli tam je a chvíli není…
Možná ze Smíchova do Radotína těch 160 lby šlo, ale pak kroucení se v údolí Berounky až do Berouna, budeme rádi za 100, jako směr Ústí – do Kralup je 100 jen někde, spíše méně, teprve za nimi je 160. Holt naši předkové netušili, že bude existovat železnice; koním to nevadilo, když Prahu založili tam, kde je.
Pokud vím, tak stavba se jmenuje Optimalizace trati Praha Smíchov (mimo) – Černošice (mimo) z toho důvodu, že původně ten rekonstruovaný úsek měl končit někde asi na půli cesty mezi Radotínem a Černošicemi a nikoli už na berounském vjezdu do Radotína. Jinak v Radotíně jsou nástupiště jen 3, pokud teda nepočítáme to provizorní u koleje 8.
Provizorko už prakticky není.
Měl končit na hranici Praha/StčK, akorát si Ropid vzpomněl, že by chtěl zastávku na sídlišti, Radotín zase že ji nechce a aby to nezdržovalo stavbu, zmíněná část se přesunula do navazujícího úseku. Pak se ještě z té přesunuté části vracely kolejové spojky, když začalo být jasné, že další úsek ještě hodně dlouho nebude.
Souhlas, původně až k hradlu Kosoř, ale to už je historie – 2012.
Předmětný úsek (část „stavby“) nekončí za Radotínem, ale v Radotíně ještě několik set metrů od hranic zástavby a katastru Radotína.
Správo, proč nenazýváš věci pravými jmény?
Protože hranice mezi železniční tratí a stanicí není totožná s hranici katastru obce, jejíž jméno stanice nese.
Copak nám tím říkáte? Kde jsou radotínské vjezdy od Dobři? Tím se stavby na dráze obvykle neřídí, nýbrž začátky a konce stavby si určují projektanti stavby podle potřeb stavby, ne podle hranic širé trati.
Nadpis ovšem není dílem SŽ, nýbrž autora článku.
Twitter Jiřího Svobody: Mezi pražským Smíchovem a Černošicemi máme hotovo!
Vyšší rychlost, kapacita i spolehlivost – to jsou hlavní benefity, které přinesla modernizace tohoto příměstskou dopravou vytíženého úseku.
Tam ale nemají ze Smíchova do Černošic. Mají tam mezi. Za mě v pořádku.
Zde bych se rád pana ředitele veřejně zastal: Jelikož další stavební práce směrem na Beroun dlouho neproběhnou, pak lze skutečně zcela pravdivě napsat, že mají mezi Smíchovem a Černošicemi hotovo. (Jakkoliv je to smutné)
Černošice možná 2025-2028, uvidíme.
qěcy se ovšem durdil nad jeho druhou částí: „Úsek přitom končí hned za Radotínem“
Je ostuda že to neudělali rovnou např. do Dobřichovic a v druhé etapě z Dobřichovic do Berouna
V takovém případě by se ale žádném úseku ještě ani nekoplo.
Šoutoušské problémy s názvem staveb…:-)
Šotouš to ví, ale proiblém má těch 99 cestujících ze sta. Přečtou si hotovo do Černošic a tam ani hrábnuto.:-)
O úseku Radotín – Karlštejn se opět cudně mlčí. 24 km muzeální trati … Hlavně, že se řeší expresy Praha – Mnichov.
Šotouš ví, že ze stavby se postavila jen půlka a to ta druhá, než co vede do Černošic.
Tak ono v tom názvu stavby je ale Černošice (mimo), takže i kdybyste předpokládal, že ten název je odpovídající, tak byste na samotné zastávce v Černošicích stále nečekal žádnou změnu, což je asi to, čeho si běžný cestující nejvíc všimne.
No ale logicky by normální člověk čekal, že dokončená část stavby končí buď v těsné blízkosti zastávky Černošice, nebo blízko hranice zástavby Černošic. Ani jedno není pravda.
99% procent lidí vůbec neví jak se oficiálně ta stavba jmenuje nedělejte si iluze. Mimochodem katastr Černošic začíná už za přejezdem Karlická. A ne šoutoušsky až zastávkou
Takže Správa železni vydává letáky a tiskové zprávy jen pro šotouše? Tak proč takto vyhazuje peníze?
To není šotoušský problém, ale v podstatě lhaní.
Tak nějak jste mi připomněl tajné písmo Luďka Soboty, spočívající v tom, že všude namísto tvrdého Y psal měkké. Pak přišel Šimek a řekl, „ale Luďku, tohle není tajné písmo, to jsou hrubky“.
Moderně je to dezinformace.
Jste stejný jako Jančura.
Výmluva „Zdopravy je šotoušský server“ je totální hovadina když se jedná o kvalitu, čistotu a udržování vozového parku u regiojetu.
Ani ne tak „šoutoušské“ jako lživé. Nazývají věci pravými jmény 😉