Opravené Zvonařce chybí už jen úpravy před výpravní halou
Modernizované autobusové nádraží Zvonařka v Brně. Foto: IDS JMK
Modernizace vyšla na 105 milionů korun, většinu zaplatily evropské fondy.
Modernizace vyšla na 105 milionů korun, většinu zaplatily evropské fondy.
Dotaz na pamětníky-brňáky, vzpomenete si jak vlastně Zvonařka barevně vypadala třeba tak začátkem 90.let? Byla to furt tahle temná díra s modrými sloupy a modrými stojany na jizdní řády? Nebo to prošlo někdy kolem revoluce aspoň nečím podobným-umytím a nátěrem na onu modrou? Ja si to tam bohužel pamatuju tak něco kolem konce 90 let a až do této rekonstrukce se tam opravdu snad nic nezměnilo. Furt ta temná vyuzená díra. Jestli teda chápu ty změny, už jsem tam dlouho nebyl, tak se čekárna pro cestující, přesunula místo těch větnamců, tu původní budovu i s bufetem to pošlou k zemi… Číst vice »
Jak to mají ošéfovane proti holubům. Za chvilku to tam bude osrane k nepoznání
Nejsmutnější na všem je, že jižní část Brna je kvůli nerozhodnosti stále se upravující provizorium. Ideálně mělo dojít alespoň k demolici rozpadajících se budov (bývalá odbavovací hala) přiléhající k ulici Plotní. Nové tramvajové koleje potom mohly vést blíž nástupištím a zmizelo by to “esíčko” za železničním mostem (za předpokladu přestavby i tohoto rozpadajícího se mostu). Z dlouhodobého hlediska by bylo rovněž ideální vybudovat novou spojku VMO podél nákladního průtahu protažením ulice Hladíkova a napojením na ulici Poříčí. V cestě stojí bohužel rampa ÚAN na střechu. Díky tomu by došlo ke zklidnění ulice Zvonařka a Opuštěná a jižní centrum by bylo… Číst vice »
Jakože další úrovňová křižovatka s Dornychem? A jak byste si představoval průchod kolem masné burzy a Dolního?
Nejedná se o nic světoborného. S podobnou dopravní tepnou kolem nákladního průtahu počítají takřka všechny studie včetně územního plánu. Liší se pouze v úseku mezi Plotní a Svratkou. Za mě je ideální vedení VMO právě touto novou kapacitní silnicí a napojením na Poříčí (viz např. zde http://www.arch.cz/alej/index.php?1100330013120062410015122). V souvislosti s opravou ÚAN pouze nevěřícně kroutím hlavou, že se opět “zabetonuje” současný stav – nesmyslné zakroucení nové tramvajové trati kvůli ruinám, překážka v podobě rampy na střechu Zvonařky, apod. Vychází mi z toho jediné – s vyřešením situace kolem nádraží se prostě v následujících minimálně 10 letech nepočítá. Konec konců i… Číst vice »
Přiznám se že příměstem moc nejezdím, tak jsem možná mimo obraz, ale to tam fakt nejsou nikde fyzické jízdní řády?
Je tam několik světelných cedulí, co kam odkud odjíždí v nejbližší době. Za mě je to pokrok oproti chaosu, co tam vládl před tím. Tipuju, že tam někde bude infokoutek, kde ty jízdní řády budou v nějaké elektronické podobě.
A kde je ten nový chodník propojující všechna nástupiště? Já ho na fotkách prostě nevidím.
https://brnensky.denik.cz/galerie/opravene-autobusove-nadrazi-na-zvonarce.html?back=744767737-2244-50&photo=26
Typická Potěmnikovská vesnice. Co ten bordel mezi odbavovací halou a silnicí? Válí se tam kusy betonu a chodník u silnice je samá díra, zábradlí rezavé a místy vyvrácené.
A co stanoviště 48? To už není součástí opravy ? Pohled na rezavou boudu z vlnitého plechu opravdu „dokresluje“ okolí nádraží. Na vjezdovou rampu na střechu se taky nesáhlo opět původní a rezavá konstrukce. O budovách přiléhajících k ulici Zvonařka
se nemá ani cenu zmiňovat. Opět rez a špína a neudržované barabizny.
A co si přečíst článek…
„chodník u silnice je samá díra, zábradlí rezavé a místy vyvrácené.“
Což byl jeden z důvodů proč se Zvonařka stavěla. Všechno výše uvedené bylo tehdy u Grandu a bylo to špatně. Jediné nové nádraží mělo zajistit… blabla bla bla.
Trochu jsem se divil, že nejdřív natřeli konstrukci na bílo a až pak brousili, frézovali, řezali atd to pod ní. A výsledek se dostavil hned, konstrukce je hnusná jak před reko, akorát je bílá a ten bordel je víc vidět. To se někdo zas zamyslel, když dělal harmonogram prací …
A okoli autobusáku je stejný hnus, jak před reko.
Ta zastávka „48“ má přezdívku „Nástupiště 9a3/4, podle H.Pottera. Odjíždí odtud soukromí dopravci a protože zastávka je mimo – polohou i očíslováním – tak už pár lidem autobus ujel.
Soukromí dopravci odjíždí ze všech stanovišť, státní dopravce v autobusové dopravě neexistuje.
Běžte se podívat na ten bordel před zvonařkou..hlína, zaoraný hnus, bordel, žádná tráva..toto je moderznizace za 108 milionů? chce se mi brečet..
Radši to měl někdo srovnat se zemí a postavit nové
Si to zkuste nejdřív přečíst, než se tu vyzvracíte do komentářů.
„Zvonařka se nyní směrem k centru otvírá novou výpravní halou, která je v poloze zrušeného nástupiště a stánků. Po dobudování prostoru před ní má být autobusové nádraží pohodlně přístupné. „Na úpravu přednádražního prostoru nyní připravujeme projekt a věříme, že na konci letošního roku začnou práce. Budou tam chodníky, nová zastávka městské hromadné dopravy a chceme také co nejvíc zeleně, aby vznikla jistá klidová zóna. Snad v půlce příštího roku bude vše hotové. Náklady předběžně odhadujeme na 10 milionů korun,“ sdělila Vaňková.“
Hlavně se mi líbí ten nezdolný optimismus paní primátorové, že v únoru se připravuje projekt „…a věříme, že na konci letošního roku začnou práce“. Takže až bude někdy v budoucnu hotové okolí (když nenastoupí další modifikace Covidu), bude se moci začít s čištěním původně bíle konstrukce nádražního bunkru, který „neztratil nic ze své autentičnosti a přitom získal moderní tvář“ (řekla Vaňková).
Já vím, číst je makačka..
Rozdíl mezi vizualizací a následnou realizací je značný. Bohužel ☹️
A ten bordel na fotce 2 bude odklízet kdo? Špína také dokáže hodně znehodnotit modernizaci – viz i fotka 3…
Mě by zajímalo, jak dlouho bude procházet, že někteří dopravci jsou úmyslně znevýhodňování a musí jezdit ze stanoviště 48, ačkoliv kapacita nádraží je značně předimenzovaná a konkureční linky jezdí z normálních nástupišť. Ale tak co chtít po neschopném Tourbusu, který tak likviduje konkurenci vlastních spojů. Trošku to připomíná Liberec svého času. Nehodnotím teď, kde je počátek sporu, ale tohle je prasárna hlavně vůči cestujícím.
Dlužno dodat, že několik stání, zejména v prvních 2 řadách od nové odb. budovy (nebo od Vaňkovky) nemá přidělenou vůbec žádnou linku.
Druhá věc je, že kdyby nádraží nebylo v soukromých rukou Tourbusu, z prvních (=nejbližších) dvou řad nástupišť by jezdily IDS linky, které tvoří většinu spojů na nádraží. Reálně IDS linky zůstaly v 2. a 3. nejvzdálenější řadě.
A nejen proto spousta z nich jezdí na staré nádraží u Grandu.
Estetika modernizace = 0
Je tu někdo, kdo Zvonařku pravidelně používá? Došlo k citelnému zlepšení?
Líp to vypadá, takže spíš pocitově. Víc se mi líbí Grand po reko.
Ještě mě zaujalo parkoviště i pro auta na střeše, ale zatím jsem nevyužil
Horní patro mělo být zastřešeno, aby odstavná plocha byla ochráněna před horkem a nepřízní počasí. Na střeše měla být fotovoltaika, která by pokryla nejen spotřebu nádraží, ale i pro např. nabíjení elektromobilů. Bez toho neměla být EU dotace vůbec schválena, promarněná příležitost.
Hlavne, ze Vam to politicky mysli.
Ta 3. fotka je již po modernizaci? Podobně špinavé to bude celé zachvíli znovu.
A výhradně české popisky na barevně nerozlišených koších jsou taky skvělé.
U těch výhradně českých popiscích bych zrovna v tomto případě přivřel oči, neb nehledě na jazyk tomu každý rozumí.
papír -> paper, papier, papier
plasty -> plastics, plastiques, plaste
Stejně to úklidová firma sesype do jednoho pytle tak je to jedno, jen cestující s eko cítěním mají dobrý pocit.
Die Plaste by Němec nikdy neřekl, správně je to die Kunststoffe, v tom mu mimochodem český popisek moc nepomůže.
Ale průměrný Němec už zná anglické „plastics“, takže si to domyslí…
Nedělej chytrýho, dnes i Němec běžně řekne Plastik.
Snad nedoufáte, že spolu s novou tváří Zvonařky přijde i pravidelný systém důkladné údržby a vyčleněných peněz na ni?
Ale pokud by někdo z diskutujících mohl potvrdit opak, rád se nechat překvapit. Jen vím, kde žiju.
Na to uz dotace asi nebude….
S postupným přechodem bílé barvy na šedou se nejspíš počítá automaticky.
Pěkné, ale zpráva je prostě zavádějící oproti skutečnému stavu. Ani slovo o dvou velkých a nechutných rozpadajících se budovách nalepených z boku přímo k nástupištím, a které jsou součástí nádraží… Ani na fotkách nejdou vidět, pěkná manipulace. Dost totiž kazí výsledný dojem. Původně jsem slyšel, že se měla jedna odstranit a druhá architektonicky přebudovat, ale nebyly peníze, tak to tak zůstane na neurčito. A oni slovo o té oranžové hrůze na druhé straně, taky pěkná ostuda a žádná snaha o kultivaci. Nádraží ve smyslu nástupišť a zastřešení samo o sobě opravdu super, ale ty budovy okolo, co k tomu patří,… Číst vice »
Rýpnu si: Nebylo by lepší to odsunout? Nemyslím vietnamské stánky, ale to nádraží, Zvonařku.
Bylo. K odsunutému vlakovému nádraží, vznikl by krásný přestupní terminál.
A proč ne až k plánované stanici VRT za dálnicí D1?
Že by se tam protáhla lanovka od kampusu? No rači už mlčím, nebo se toho mafiáni na radnici chytnou.
Zvonařku jsem zevnitř už léta neviděl, co se naše autobusy přesunuly na Mendlák, ale občas jedu kolem a jediné, čeho si všímá, neboť nejde přehlédnout, je obrovský plakát ZASTAVÁRNA a vývěska obchodu s trávou.