Opravě trati z Německa do Moldavy by mohla pomoct dotace 50 milionů korun
Stanice Moldava v Krušných horách. Foto: Wikimedia Commons
Dotaci doporučila ministerská hodnotící komise.
Dotaci doporučila ministerská hodnotící komise.
Moc Moldavě přeji aby jim to vyšlo. Moc. Rád tam jezdím starýma dobrýma 810kama. Je to krásná trať v krásné přírodě. Raději peníze tam než na debilni golfová hřiště pro zasrané oligarchy.
Na Moldavě v budově nádraží byl internát SOU Sobědruhy a moc se nám zde líbilo, hlavně v zimě. Roky 1964-7 byly romantické. Byl jsem zde v pozdější době několikrát, a též na druhé straně v Holzhau. Byl bych pro obnovu železničního spojení a v budově penzion, aby bylo kde přespat.
Falešné dilema – neefektivní může být obojí najednou.
Mimochodem, také jde o „plakání nad rozlitým mlékem“ – dotace na toustovou linku už byla vyplacena.
A měla by být po výroku EK vrácena Agrofertem
Hranice v Čechách – Adorf nikdo nikdy neobnoví …. proč ?
Staniční budova je v majetku OBCE … pro obnovení provozu, resp. obnově traťového spodku a svršku není staniční budova potřebná ….
Pokusím se to shrnout – trať je to krásná, k Moldavě 1:120 mám trošku vztah, ale pro nákladní dopravu 1:1 je naprosto pasé. V současné době zcela nepoužitelná. A vzhledem k situaci ve financích nevěřím ani omylem, ze by se v nejbližších 20 letech něco na chybějícím úseku obnovilo/dostavilo, byť i v Německu. Navíc by ekonomická analýza zcela jistě bez nákladní dopravy nevyšla a tady posloužit fakt neumíme.
Docela by mě zajímalo proč? Sklonove poměry nebo ta úvrať? Ale jinak tedy chápu, že pro náklad to není žádné terno.
Náklad nebude Němce zajímat, ale podpora turismu v regionu , na to budou slyšet
Od roku 90 jsem četl podobných článků hromadu, ale po náspu z Moldavy do Holzau jezdím pořád na kole.
Ta trať je v havarijním stavú, zejména tunel. Fakt těch 50 mega pokryje 95% nàkladů?
pokryje na obnovu budovy v Moldavě
Hm. Podstatné asi je jak bude budova po obnově smysluplně a nejlépe trvale využita? Protože jinak jsou to vyhozené peníze. A zjevně to s provozem na trati natož propojením trati do Německa nijak nesouvisí.
Na projekt.
Pane Sůro, máte v nadpisu pravopisnou chybu, nebo snad také děláte z hovorové Češtiny, Češtinu spisovnou?
https://www.pravidla.cz/hledej/?qr=pomoct
Nemáme.
Vím o tom a máte pravdu, ale proč se veškerá média a vy také, této nové módy vůbec chopili? Původní spisovná Čeština přece platí i nadále. Ale nechci vám křivdit, nejhorší je v tomto televize a rozhlas.
Nehledě na to, že sloveso pomoct, se nepoměrně hůře vyslovuje, než sloveso pomoci .
Jdi si řešit češtinu jinde,díky za všechny ostatní.
Pomoct je spisovný tvar. Pokud chcete poučovat o češtině, doporučoval bych se zaměřit na kvalitu Vaší češtiny.
Tak to říká ten pravý. Nemám tam jedinou chybu, arogantní pane.
Určitě ne? 😀
Že by světlo na konci tunelu?
Jakože peníze na další tunel, tedy rozkrádačku?
Německo by mělo obnovení tratě vymáhat po Rusku, když tu trať Rudá armáda v rámci vytváření železné opony ukradla.
Proč zrovna po Rusku? Tenkrát byl Sovětský svaz, což nebylo jen Rusko, ale i další republiky…
Tak Rusko je z právního hlediska nástupnický stát SSSR.
Naprosto irelevantní.
Ano, ale pod nadvládou a z donucení Ruska
Jen tak pro připomenutí – v roce 1945 byl vytrhán jen poměrně krátký úsek Moldava (mimo) – Hermsdorf-Rehefeld (mimo).
Až v 70. letech 20. stol. si zrušili úsek Hermsdorf-Rehefeld – Holzhau sami Němci, resp. tedy DDRáci.
To je potom jiná…
O kousek vedle zase naši soudruzi, tak jsme si 1:1.
Německo bylo v druhé světové válce poraženo, nehledě na to, že v době, kdy došlo k likvidaci tratě, tam vládl zločinecký režim.
Ještě bych doplnil, že takové vymáhání by znamenalo nežádoucí precedens. Hitler byl nebezpečím pro celý svět a jeho zrůdný režim bylo nutné porazit a zničit. A byly k tomu nutné i válečné operace, během kterých byla ničena nejen infrastruktura, ale i celá města.
Na likvidaci Hitlerova režimu se nepodílel jen SSSR, ale i západní mocnosti.
Ta trať nebyla přece vytrhána ve válce, ale až po ní…
Ano, ale nevysvětluje to, proč CCCP zrekvirovala v Polsku celé závody a jejich vybavení odvezla do domů.
Zločinecký režim to po válce ovládal i u nás.
Šlo o válečnou kořist.
Oni to Sověti brali jako drobné poděkování za osvobození. Ostatně ukradli toho více-viz elektrifikace do Harrachova resp. Kořenova. Oni to nebyli až tak osvoboditelé jako uchvatitelé….
A navíc z jednoho marazmu nás osvobodili (nacismus), ale druhý marasmus sem přitáhli (komunismus).
Železnou oponu vytvořil komunistický režim po „Vítězném únoru 1948“, koleje byly rozebrány o dva roky dříve …. za účelem válečných „reparací“.
Jestli jste někdy někomu něco zaplatil za výuku dějepisu či mezinárodního práva, rozhodně vymáhejte vyplacenou částku zpátky.
Tak tu máme článek o případném rozvoji železnice a hned ho napadnou přátelé železnice, kterým se obecně říká šotouši. Sice úplně všichni šotouši nejsou ryzí zlo, ale jich dvě skupiny ano. Jednou skupinou je optimalizační klika, která jak sama říká, vyjede ráno z Prahe autem a v cíli, je 100x rychleji, jak vlakem a tím pádem jakýmkoli jiným vlakem nikdo jet nemůže a proto je třeba vlaky zrušit. Další zase jen fotí a to vlaky ČD a vlaky staré. Pokud je někdo zmodernizuje nebo se vymění dopravce, tak brečí a brečí. I parte si tisknou a obtěžují s tím, jak… Číst vice »
Je uzasne, jak se tu navazite do lidi z Prahe. Kdyz jsem byl ted v lete v Krusnych na dovolene (autem) v Mikulove, tak jsme byli na veceri napr. v hospode u Cepinu. Hospoda plna, pred ni stalo vecer odhadem 20 aut. Cca 1/2 aut mela spz nemeckou a ta druha polovina prazskou a stredoceskou…..to jenom abysme si vyjasnili jaka je situace a do koho se navazite. At se vam to libi nebo ne, tak Praha a Stredocesky kraj, zivi vetsinu horske turistiky pres Krkonose, Jizerky i Krusne. Mimochodem jsem byl v lete take na Jizerce (autem) a ja si… Číst vice »
Ona RZ pražská nebo středočeská nemusí vždycky znamenat, že člověk je odtamtud. U nás na moravě jezdí mnoho těchto RZ a spousta lidí v čechách ani nebyla
Prestoze se spz michaji napric kraji, tak stale to ma vypovidaci hodnotu. Vim ze prazaci a stredocesi mnohym lezi v zaludku ale to je to jedine co se s tim da delat.
nesmíte zapomínat na fakt, že mít auto na leasing, znamená mít pražskou SPZ, ať jste odkudkoliv
I když je leasingovka ze zatáčky na Vídeň? 😉
Jo, Praha a Střední čechy jsou určitě významnej zdroj turistů pro horský oblasti, ale požadavek na to, abychom ty příhraniční hory měli všechny v dosahu na pohodlnej jednodenní výlet vlakem s max. dvouhodinovou cestou mi přijde nepřiměřenej. I když by se mi to jako pražákovi taky samozřejmě líbilo. A i pro ty horský oblasti bude lepší, když zaplatíme i ubytování aspoň třeba na jednu noc, než když přijedem, možná zaplatíme parkoviště a grog někde u kiosku a zas zmizíme… Ty jednodenní výpady jsou sice příjemný, ale ta doprava a zátěž, kterou v exponovanejch obblastech generujou nic příjemnýho není…
To je sice pekna uvaha, ale tydenni dovolenou v kuse dam s bidou v lete jednu, zbytek bohuzel je ve forme jednodennich mximalne vikendove akce a potom i ta rychlost prepravy hraje dulezitou roli, zvlaste kdyz to je na jeden den.
Chápu, ale tak to naštěstí zdaleka nemá každej. A stavět infrastrukturu na okrajový případy taky nejde. Jo, Most, Litvínov a spol by si určitě zaloužily lepší železniční spojení s Prahou a bylo by to příjemné i pro tuto trať. Na druhou stranu počítat to tak, aby to vyšlo do dvou hodin z Prahy na Moldavu mi prostě nepřijde jako rozumný kritérium, to zajímá kromě vás minimum lidí.
Myslim, ze otacite pricinnou souvislost. Ono to zajima minimu lidi, protoze naprostemu minimu lidi soucasny stav vyhovuje.
Jeste bych k tomu dodal, ze vsechna strediska asi nikdy dostupna nebudou, ale ja mam pocit, ze dnes plati spise opacny extrem, ze zeleznicky neni z Prahy na rychlou akci dostupne vlastne vubec nic. Vse jezdim autem, ac vlakem jezdim velmi rad, ale ono to zkratka nejde. Kdyz pak jedu na tyden a rekneme ze cas me tolik netlaci, tak zase se 3 detma bereme kola nebo lyze atd, takze zase jedu autem. Stale nenachazim zpetne jediny pripad, kdy by pro me byla zeleznice aplespon trochu pouzitelna.
To asi není a máte pravdu, že je to škoda. Ale upřímně, abychom se z Prahy dostali vlakem na hory na jednodenní výpad mi přijde jako třešnička na dortu. Ne něco, co by měl být v tuto chvíli prioritní cíl. Bydlením v Praze místo v podhůří si jasně vybíráme, že pro nás ty věci, co jsou na dosah v Praze, jsou důležitější než mít za barákem hory. Nemůžem chtít všechno najednou. Podstatně horší mi přijde neexistence opravdu rychlých a moderních spojení mezi aspoň krajskými městy (i když v některých krajích by si to nejspíš zasloužila i ta druhá největší) a… Číst vice »
a zkoušeli jste to někdy vlakem? co zkusit špičák na šumavě?
No tak za mých mladých let tím motorákem na Moldavu jezdili hlavně Mosťáci…
Tak já se nenavážím do Pražanů. Mám v Praze nemálo přátel a obecně i tam žijí fajn lidi. Problémem jsou tzv, pražácy, to znamená ti, kteří zdůrazňují odkud jsou a ještě více zdůrazňují, že právě proto mají patent na rozum a samozřejmě od všeho klíče. Aneb já to dělám takhle, tak úplně všichni to musí dělat úplně stejně a mít úplně stejný názor jako já. A kdo jej nemá je podle jeho teorie tvor nehodný pohybu po této planetě.
ta vaše první skupina nejsou šotouši, ale autíčkáři
Nejhezčí trať v Ústeckém kraji… Tunely, mosty, louky, lesy a výhled… Trať si dotace a opravy jednoznačně zaslouží…
A úvrať!
Jednoznačně je potřeba tuto budovu dát do pořádku, jedná se o památkově chráněnou budovu a nyní se nachází v celkově havarijním stavu, je třeba kompltně obnovit izolaci, opláštění a také vyřešit nové obvody a celkové rozvody topení. Držím majiteli, kterým je obec Moldava obě pěsti. Do města je daleko a v zimě je to jedna z mála jistot.
Normálně bych nesouhlasil, ale zde kolegy diskutery, co jsou také proti, musím bohužel upozornit, že kdo není německý daňový rezident, tomu do toho v zásadě nic není. Lze podat námitku do EU, aby se její prostredky nedávali do kravin, ale jinak je to věcí němců, zda chtějí čerpat dotace na tratě k ničemu či ne.
Trať k ničemu? Vždyť to má obrovský ekonomicky přínos. Tohle krátkozraké myšlení fakt nechápu.
Tak doufejme, že když to německé straně vyjde, tak se na naší straně trať nerozpadne a opraví se do více použitelného stavu. Myslím tím hlavně ty pomalý jízdy skrz tunely.
Co by mělo být v té velké rekonstruované budově? Bude využita celá? Pokud chci do něčeho vložit peníze, tak bych měl vědět jaký to bude mít přínos.
Pak se zase ubourá jako ta ve Varnsdorfu…
Tato budova ubourat nelze, statika by to nevydržela a půldorys budovy na to není stavěný.
na nemecke strane jsou dve ubytka, proc by nemohla slouzit jako zastavka i ubytko, … jako dejte to realitce a zajemce se urcite najde… neni to spatna lokalita…
Na moldavský straně je malá ubytovací kapacita a z převážné většiny dost zoufalá…
Za 50 melounů to kluci ze Zubrnic opraví v pohodě a ještě jim zbyde na jejich trať.
Jo ona to bude dělat firma vybraná státním výběrovým řízením? To si připravte miliardy. Za 50 melounů nezvládnou ani projekt.
Není těch 50 mega na opravu budovy? A není vlastníkem té budovy už několik let obec, která hledá peníze na rekonstrukci? Co s tím mají společného Zubrničtí?
To je ironie, za kolik se nechá stavět. Jasně, zubrničáci hodně zvládnou brigádně, ale taky vím, co stojí cihla nebo pytel cemetu, co zedník, auto štěrku a co daně a další náklady.
Chci tím říct, že jak u nás, tak i v Říši, když něco zadá státní instituce, tak je to vždy finanční peklo. Korupce řádí o 106, kradou se tady za bílého dne miliardy a daňový poplatník, ač nechce, to sponzoruje.
A ta firma, pro všechny svaté, dokonce do ceny zakázky naúčtuje mzdy. Dokonce superhrubou mzdu účtují. Jak k tomu přišli? (ironie, vedle v Německu si zedník vydělá 2x až 3x tolik)
Problem teto trati je, ze je cela priserne pomala a to i v „nehorskem“ useku.
Jízda vlakem je o zážitku. Ne o nějakém spěchání do cíle.
Nesouhlasim, ta trat je tak pomala, ze je krome mistnich realne nepouzitelna. Kdyz nascita vsechny casy pro „nemistni“. Na mnoha usecich by mohla byt rychlost pres 100 km/h, realne by bylo potreba a i bylo proveditelne, aby se jizdni doba zkratila na polovinu. Pokud ma slouzit nejen mistnim, tak je tu trat nutne zasadne technicky modernizovat a zrychlit. Ale to nemplati jenom o teto trati, Vetsina soucasnych investic do lokalek ve zpusobu provedeni je jenom totalni zmar penez bez jakekoliv systemove koncepce.
Člověče, lokálky tu nejsou od toho aby někoho někam vozili! Ty tratě jsou proto, abychom mohli investovat, aby měly ČD kde jezdit a aby si měli šotoušci kde cvakat své oblíbené krabičky, případně aby se měli ve volném čase kde projíždět. Vy jste sem snad spadl z nějakého paralelního vesmíru, nebo co…
Kdyby se alespon u te trati vybudovalo nekde dole poradne parkoviste, kde by se clovek nebal nechat v tech koncinach auto. Ale ani to neni, nejen na trati na Moldavu. Totez trat Tanvald Harrachov. Clovek by i auto nechal nekde dole a dojel to tim vlakem, ale ono proste neni kde!
Tak jistě, auto jako doprava a vlak jako atrakce… Nu, když stavíme místo pořádných tratí do každého okresu hned dálnici, asi nic jiného nezbude, ale dobře to není.
Obecně je to samozřejmě blbě, ale je to skutečně blbě i v případě této konkrétní lokálky? U které může být turistickej provoz to jediný, co tam bude dávat smysl? Jo, pokud by se podařila VRT na Drážďany s tou uvažovanou odbočkou na Most,byla by tato trať daleko líp vlakem dostupná ze zbytku sítě. Ani to by ovšem nezměnilo nic na jejím minimálním významu pro dopravu a na tom, že jestli má cenu ji zachovat, tak jako památku a atrakci pro turistickej provoz… A vzhledem k tomu, jak je ta odbočka nejistá a že i kdyby se podařila, tak bude za… Číst vice »
Vy máte často také dost.
Je to trať horská a ne rychlodráha a jede úplně jinými místy. Ani silnice zde nemůže být rychlá a v zimě ani nemluvě o zajištění provozu. Ta trať má zcela jiné způsoby využití. A nakonec ten krátký horský úsek zase tak velkou roli v případné dálkové dopravě (tedy její rychlosti) zas tak velkou roli nehraje. Jde spíš o to, aby se dalo rychle jezdit z MOstu, Loun Slaného atd. Navíc by se hodilo opět sem dostat nákladní dopravu místo jejího provozování po silnicích přes hory a jejich ničení dálnicemi.
Před horama to někdo z kamionu přeloží na vagón a za horama zpět na kamion. Tyhle hloupé nápady tu byly před 20 lety.
Hloupější argument se hned tak nevidí, ale je fakt, že i tato verze bohužel někoho napadá. Ne. Je potřeba ten náklad dostat po většinu cesty na koleje.
Nebyly ty plány spíš než o překldáce o tom, že celej ten kamion najede na vlak a převeze se přes hory? Něco jako Eurotunnel?
Pred 3 rokmi to takto sef skusil Potreboval dostat kamion z Turecka na Slovensko. Kamionom by to trvalo 3 dni. Dal sa nahovorit na kombinovanu dopravu. Kamion po svojich do Chorvatska. Tam nahodit na vlak. Vylozit v Ostrave a odtial na sever Slovenska. Vlakom to malo trvat 7 dni. Po 7 dnoch v Ostrave po kamione ani stopy. Nakoniec do Ostravy dorazil po 14 dnoch. Mozte skusit hadat, ci to este raz zopakoval
Jasně, na to si vzpomínám, že jste to tu psal. Tohle ale měl být jinej případ, víc podobnej tomu Eurotunnelu nebo trajektům – kamiony by najely na vlak, řidiči přešli do osobního vagónu nebo zůstali u svých kamionů, protáhli se za hory Labskou soutěskou po dráze místo brutálního přejezdu přes Cínovec a zase sjeli z vlaku a pokračovali dál. Tam fakt nic jako týden přeprava a týden zpoždění nehrozil…
To ale neznamená, že když je to prováděno špatně, že to nejde jinak, pořádně. Prostě se musí v tom udělat něco, aby to šlo. Zatím se jen uvádějí ty špatné příklady jako důvod, že to nejde. Ale nevidím příklady řešení, jak to má vypadat, aby to šlo. A nějak to ani nikdo nezadal jako preferenci v řešení dopravy.
Celá ta doprava pojede od dveří ke dveřím po kolejích. Proč překládat? Samozřejmě někdy se ještě najde místo, kam koleje nemohou vést a pak se koncová doprava provede po silnici. Ale cílem by mělo být, aby co největší množství zdrojů a cílů nákladní dopravy bylo na kolejových trasách. Pak vaše námitky odpadnou a konečně doprava bude mít nějaký řád a smysl.
Aneb jak říkal jistý opilec, aby motýli mohli vlétnout do vozu a pak z něj lehce vylétnout. Samozřejmě, že zde je dopravní obslužnost mizivá, takovéhle tratě musí vydělat na turistech. Před mnoha lety to bylo už jasné Honzovi Šatavovi na úzkých (jen současní mocipáni to nepochopili), stejně tak je to třeba i v Harrachově. Určitě tam nepojede z Prahy rodinka s lyžemi a kufry na dovolenou vlakem, protože je to do města hodně daleko (taky se to tam Harrachov nikdy nejmenovalo), to je jen vlhký sen šotoušů. Poláci to po letech agónie vzali hákem a o kousek dál staví velké… Číst vice »
Vy cestou na výlet spechate?
Ano i ne. Verim ze jizdni doby asi staci mistnim. Ale zkuste si napr. zadat spojeni Praha hl.n. Moldava. Vetsina spojeni 3-3.5 hod. Autem mi to na Moldavu z Prahy ukazuje 1 hod 20 min, obvykle to jedu (dvere doma-parkoviste) 1 hod 5-10 min. A pak se tu budeme strasne divit a spolecensky pohorsovat, ze hory jsou narvane auty. Proc asi? Ano, ta trat jako skanzen pro mistni asi funguje, systemove je ale uplne k nicemu.
A je vůbec možný a proveditelný to za neastronomický náklady zrychlit tak, aby to z Prahy bylo lákavý na jednodenní výlet vlakem? Když to je a vždycky bude s přestupama? Nedává smysl to cílit spíš na ty, kdo z Prahy nebo odjinud přijedou do okolí na pár dní nebo aspoň na víkend (ať už autem nebo vlakem), ubytujou se tam a během těch pár dní si udělaj mimo jiné i výlet vlakem?
Pokud by jizdni doba doba byla rekneme do 2 hod, vyjedu v 7, v 9 na miste, tak by auto urcite zustalo doma.
No a z těch 3 až 3,5 h na tuto trať připadá cca hodina. Takže i kdyby zrychlila na dvojnásobek (což asi reálný skutečně nebude) a trvala půl hodiny, furt byste musel, abyste se dostal na ty kýžený dvě hodiny, ušetřit ještě další půl až hodinu na cestě do Litvínova (respektive Luk u Litvínova).
Kdyby významný zrychlení tý trati ušetřilo čtvrt hodinu (i to je zkrácení jízdní doby o čtvrtinu, což při počtu zastávek, stoupáních, úvrati nebude jednoduchý) v celkový době jízdy z Prahy to skoro nepoznáte…
Ono pokud by moldavskej vykutálenej starosta nepohřbil místní lyžařskej areál, tak třeba mohli i jezdit přímé vlaky Praha – Sjezdovka – Moldava. Věřím, že by se to za hodinu a půl až dvě zvládlo přes Lovosice, Švestku, Most a Moldavu. Jenže bohužel to je ukázka českého zmaru a pár km kolejí na tom nic nezmění, pokud by ten areál nekoupil nějaký investor, který by z toho udělal něco jako Lipno.
Astronomické náklady jsou nyní vynakládány na to, aby to šlo takto autem, ne vlakem. A v tom je ten systémový problém. Přitom nemusí jít nutně o jednodenní výlet. I pro zájezdy a náklady jsou stavěny miliardové – silnice. Tak se nedivte, že jdou vlaky do kopru.
Výlety Pražáků nejsou určitě kritériem systémovosti, aspoň ne jediným, ale určitě by se měla u železničních tratí téměř maximálně využívat rychlost, kterou fysikálně umožňuje jejich trasa, a výstavba automobilových rychlých spojení by neměla být upřednostňována před železničními.
Přesně! Krásně shrnuto.
Koukám na ten váš čas přesunu autem, myslím , že vyhledávač spojeni a tras při počítání cestovní doby autem počítá s dodržováním všech předpisů. A asi nejezdite jako fíra, který zvyšuje rychlost až poté , co poslední náprava mine návěst … ani já ne. Kdyby jezdili firové tak, jako jezdíme my řidiči , byly by i kratší jízdní doby…
I cesta… může být cíl…
Kde se pořád takoví berou? Já už fakt nevím.
Trrrabant!
Hádejte. A že jich je dost. Asi mají dobrou líheň.
Pokud by cesta zabrala 3h, navíc když je krátké světlo, tak ano. Za tmy se někde toulat není úplně záhodno. Stačí blbý výmol.
Ne, my chodíme z Čech do Tater pěšky, abychom se projeli Zubačkou.
Není jen v Tatrách.
Je-li tedy řeč o Slovensku.
Ano, zcela dezolátní je úsek do Dubí. A 100 by se tam dalo jezdit, je to zcela rovné jen to stoupá…ale proč by to dobrá správa opravovala, když tam dali 15km/hod? Takže je to rázem bezpečné-:)
Tady je otázka, jestli to má cenu dnes dělat. Politici po r. 1989 propojení obou tratí jen slibovali a skutek utek. Za těch třicet let silně poklesla poptávka po cestování vlakem, zvlášť po lokálce vedoucí vylidněným pohraničím, na které je stejně silně zredukován počet vlakových spojů. Představa, že po propojení tratí zájem o cestování stoupne, je myslím naivní.
V Poustěvně a Harrachově taky byli naivní.
S drobnými rozdíly např. v podobě délky neexistujícího úseku (Poustevna) či reálné možnosti denního využití takového spojení (v rámci možností nejrychlejší vlakové spojení větší části Šluknovského výběžku s Děčínem či Ústím); v případě Harrachova pak mj. po celou dobu úředně (a zčásti i fyzicky, byť po dlouhou dobu nesjízdně) existující trať.
Nic takového v případě Moldavy neplatí.
Tady neexistuje 8 km kolejí a jeden větší most. A?
Na Moldavě to bude o rekreační dopravě (turistika s čímkoliv).
Stačí zvýšit počet spojů a cestující se najdou, stejně jako v minulosti před redukcí a na jiných tratích. Vždyť přeci nabídka dělá poptávku. proto se tak masivně investuje do silniční dopravy. nebo ne?
Cestující je třeba nahnat do vlaků všemi prostředky! Třeba i násilím.
Vždyť je to otravná pakáž. Vlaky jen pro drážní zaměstnance a možná jejich rodiny, který to oceněj.
Ne asi. Tak proč je honíme na silnice?
Demagog je demagog. Nebo také nedostatečná kapacita k pochopení stavu.
„Opravu bývalé železniční trati ze saského Holzhau do Moldavy“ S prominutím, jde o opětovnou výstavbu tratě, která je dávno již úředně zrušena. Ne o „opravu“. „Peníze by podle komise měly být použity na rekonstrukci nádražní budovy v Moldavě.“ Tato oprava ale nesouvisí s obnovením provozu do Německa. Jedno je nezávislé na druhém. „Vlakové propojení zemí na vrcholu Krušných hor má pomoci turismu.“ Ironií je, že už dávno klidně mohla být zavedena bus-linka z Holzhau na Moldavu. Nestalo se tak (O. K., zrovna to je takové nešťastné místo na pomezí dvou německých IDS, nicméně když se chce, tak… pořád mnohem jednodušší… Číst vice »
Tak ono to bude něco mezi opravou a novostavbou. Předpokládám, že Němci nebudou měnit směrové poměry, takže opraví náspy, doplní chybějící most. Asi nejnáročnější bude získat zpět pozemky, hlavně v bývalým nádraží Hermsdorf.
Pokud jste dobře četl, tak těch 50 mld. (do baráku) má být gesto, aby i Němci viděli, že to s tratí (a jejím vybavením)na Moldavu myslíme vážně.
zajímalo by mě, jakou spolehlivost by ta autobusová linky měla v zimě?
Předpokládám, že by měla úplně stejnou spolehlivost jako má např. linka Alternberg – Neuhermsdorf.
„Gesto“? Hm… jako „gesto“ lze brát např. provedenou sanaci náspu a následné obnovení provozu po 20 měsících bez provozu. Oprava budovy nemá vliv na (ne)vážnost dopravy.
Viděl bych pohodlnější a spolehlivější dojet z německé strany na Moldavu rovnou vlakem..
Na druhou stranu kolik těch pozemků by v tom bývalým nádraží potřebovali na dvě koleje. Pro ten hotel, co z toho nádraží je, by obnova trati nemusel být špatnej kšeft a s dráhou podle mapy vede prakticky po celou dobu paralelní cesta/silnička, takže v létě pro cyklisty, v zimě pro běžkaře by se dala upravit ta, takže by nic moc ztratit nemusel, stačilo by pár krátkejch propojek.
Na trať potřebujete cca 6 m pruh, akorát jak jim rozdělíte louku (bývalou nádražní plochu), tak ten kus za tratí je jim z bezpečnostních důvodů k ničemu, takže si ho dráha třeba bude muset koupit taky.
A trať vedle hotelu taky moc klientů nepřitáhne.
Podle fotek si v tom hotelu pamatky na to, ze slo o nadrazi, udrzujou. A louku na trati a za ni nijak zvlast nevyuzivaj, navic by tam samozrejme mohl byt prejezd/prechod. Taky by furt slo o turistickou trat s nulovym provozem a tedy rusenim hostu v noci.
Uvidíme.
Jde o obnovu tratě, pokud chceme být přesní. To hlavní – těleso tam je a to je vždy nejdražší.
Penízky hozené z okna. Bohužel. V červenci, když jsem jel, sedělo ve třech vozech 810 asi 15 lidí. Stačil by mikrobus. Jistě budou dny, kdy lidí jede víc. Ale tahle trať už dávno nemá potenciál. I když je krásná, mám ji moc rád. Ale nemá.
Na nádraží v Moldavě není nic, jen chátrající veliká budova. Pro obsloužení turistů stačí pár okolních penzionů. Proto tam už není ani nadražka.
Btw: na obnovu „D“ části nevěřím.
taky se nedivte lidi se bojí kovidu a ještě nosit náhubky
V ČERVENCI – na to vaše odpověď vůbec nesedí
V červenci snad riziko covidu nebylo? Je tím poznamenán celý letošní rok, od února doposud.
Vlaky byly proti jiným rokům poloprázdné.
Tak pesimisticky a rezignovaně to nevidím. To by se nikdy nic neudělalo. Potenciál tam rozhodně je, určitě by to ale chtělo německé vlaky prodloužit do Nového města. Odtud to je kousek na Bouřňák, Vitišku, případně do Dubí, na Cínovec, Fláje… .
Technická poznámka – do MIKROBUSU se ani těch 15 lidí vejít nemusí. A stačí jedna skupinka lidí a už se nevejdou vůbec.
(O. K., do autobusu normální velikosti by se vejít mohli, to nezpochybňuji; reaguji však na váš výraz „mikrobus“).
Jenže autobusem v tomto případě vyrobíte někdy i dva přestupy, což zase část lidí odradí.
Tak to jste se zrovna trefil do dne, kdy tam bylo málo cestujících 🙂 Já tam byl několikrát a pokaždé plno.
A právě proto je vůle nabídnout spojení skrz, protože kdo by jezdil do pustiny. Jenže to by museli zastánci řízeného útlumu prohlédnout alespoň trochu skrz bludný kruh, že.
Těžko to můžem Němcům stavět na jejich území. Můžem je zdvořile požádat, že by se nám to líbilo, ale to je tak všechno. Bylo by to asi pěkný, ale nic strategicky významnýho by to taky nebylo…
Skvělá zpráva, na moldavském nádraží jsem kdysi zval k pobytu kamarády z celé republiky a všichni se shodli, že to tam má génia loci. Díky nadšencům a starostům Hrobu a dalších obcí na trati za jejich úsilí. 50 milionů je sice pakatel, ale i dlouhá cesta začíná prvním krokem.
50 mega je řekněme zátka od šampusu.
Genius loci je blábol jak hovädo. Když někde chcípnul pes a zamindrákovaní inťouši mají dost pod žílou, napíší, že to má genia loci.
Nj, že jste dřevo holt není chyba ostatních.
Když vidím tu fotku, tak snad budou mít dost rozumu na to, pokud to obnoví, nasadit tam lepší jednotky než 810, to by spíš ty turisty odradilo. Takže to spíš vypadá na konkurenci, když ČD s ničím novějším těžko jen příjdou.
Naopak, germáni na to budou vybírat příplatek za nostalgii!
Ze kterého se pak bude hradit normální provoz…
To záleží na tom, jak se dohodnou příslušné orgány v obou zemích, tj. Ústecký kraj a dopravní svaz VMS.
Problém by to být neměl. V provozu jsou již čtyři mezinárodní autobusové linky (Litvínov – Olbernhau, Chomutov – Marienberg, Vejprty – Annaberg-Buchholz a Chomutov – Boží Dar – Oberwiesenthal), kromě toho se podařilo dohodnout pokračování provozu vlaků Chomutov – Vejprty – Cranzahl i po změně dopravce na české straně.
Pro upřesnění dodám, že kvůli koronaviru a omezením pro překračování hranice je provoz na těchto linkách zastaven, až ale bude opět povolena turistika, bude provoz opět obnoven.
Na části vlaků tam (v bezvýlukovém provozu; letos to bylo dost specifické kvůli výluce Oldřichov – Louka) jezdí Regiosharky.
Přesně tohle teď potřebujeme! K čemu oprava jednokolejky na Kubici na 70 km/h? Tohle je jasná priorita! Snad se Sasům budou líbit ty 810!
Náhodou Němci mají rádi Sonderzugy. 😁
A ta trať má neoddiskutovatelný potenciál !
Už slyším tu krásnou hudbu pro můj sluch…dotace, studie, projekty, výběrová řízení, komise…
Sice se tam díky stavu trati z údolí asi nedostaneme, ale to není překážka 😉
Tak určitě, lepší podle vás bylo stavět bez projektu, bez studie, na ukradených pozemcích, stačilo že to odkejval okresní tajemník. Tak už to naštěstí nejde.
Si to nedobře pochopil. Právě že čím více studií a projektů, tím líp !!!
A mmch. bývalý okresní tajemník je teď v ANO, takže cajk, v tomhle svérázném kraji lidi pořád zůstali věrní a na svých místech…
Sever je dotační Eldorádo! Lidi furt hledaj zemi, kde lítaj pečený kuřata do úst a prachy rostou na stromech. Ono je to hned za exitem 69!
Co má ANO společného s dotací, kterou vyjednal lidovec Zdechovský a se studií, kterou platí Freistaat Sachsen na německém území německému zpracovateli?
Zásada, nesmíš si nechat všechny zásluhy jen pro sebe. Takticky puštěný chlup dělá divy…
Ano. Dvouhodinový takt o víkendech a celotýdenně o prázdninách. Snad na topan Zdechovský
Snad na to pan Zdechovský taky myslí.
Naprosto zásadní pro železniční dopravu v obou zemích. Teď už se nebude Čechijen objíždět přes Pasov. Teď už to pojede přes Moldau!
Kousek, třeba ten po rovině z Moldavy do Holzhau bych i elektrifikoval.
Hlavně studie jsou potřeba. Škoda, že SUDOP nemá přístup na německý trh.
Přesně tak, nač VRT a tunel, když se nabízí jednoduchá alternativa za 50,60 míčů
Ano, to má, stačí ji pořádně udržovat a nasadit odpovídající vlaky. Krušnohorské altiplano je krásné.
Upřímně řečeno, v životě jsem tam nebyl, ale když jsem si to teď prohlíd na mapách a jejich panorama fotkách, přijde mi to jako dobrej tip na výlet. Samozřejmě pokud by Němci byli ochotni obnovit tu trať na jejich území, bylo by to ještě o dost lepší.
Upřímně řečeno,jsem tam velmi často v létě i v zimě.Trať je zejména v zimě hojně využívána zejména německými běžkaři a je o ní dobře pečováno.Navrácení železnice je naprostá fantasmagorie.Drážní těleso udrží s bídou ty běžkaře,chybí/jsou rozpadlé/mosty,na pozemcích v německu vegetují soukromníci atd.50 mil.jsou vyhozené peníze,lépe řečeno-přesměrované do jistých kapes.No ale i snít je hezké.
Zajeď, nebudeš litovat.