Oprava výškové budovy nádraží Pardubice vyjde na půl miliardy, budou se tam školit železničáři

Železniční stanice Pardubice hl. n. před zahájením modernizace. Pramen: Správa železnicŽelezniční stanice Pardubice hl. n. před zahájením modernizace. Pramen: Správa železnic

Plány budí pozornost celkovou cenou, která se vymyká všem dosavadním opravám nádražních budov

Správa železnic (SŽ) vybrala stavební firmy, které provedou první etapu generální rekonstrukce budovy pardubického nádraží. Ta zahrnuje především výškovou budovu zvanou Sirius. Vítězem tendru se stalo sdružení firem Chládek a Tintěra Pardubice a Eurovia.

Vítězná cena činí 490 milionů, což je o 38 milionů méně, než Správa železnic předpokládala při vypisování tendru. Dalšími účastníky soutěže byly Metrostav a Strabag. Správa železnic přitom poprvé u nádražní budovy sáhla k netradičnímu modelu: vítěz před samotnou stavbou zhotoví i projekt. „Jedním z důvodů je urychlení stavby,“ uvedla mluvčí Nela Friebová.

Firmy začnou s projektováním ještě v listopadu, samotné stavební práce pak mají být zahájeny v polovině příštího roku. Rekonstruovány budou rozvody elektroinstalace, slaboproudu, vzduchotechniky a vytápění. Vyměněna budou okna, keramický fasádní obklad bude nahrazen novým. Střešní krytina bude rovněž nová včetně zateplení. Výšková budova nádraží má po rekonstrukci sloužit jako školicí středisko Správy železnic.

Zhruba od ledna 2023 má rekonstrukce pokračovat další etapou v samotné výpravní budově včetně veřejně přístupných prostor. Původně SŽ udávala rok 2022. Opravou projde i východní provozní křídlo a západní křídlo s bytovým domem. Celou rekonstrukci výpravní budovy plánuje Správa železnic ukončit na přelomu let 2024 a 2025.

Plány přitom budí pozornost především celkovou cenou, která se vymyká všem dosavadním opravám nádražních budov. Celkový odhad pro Pardubice přesahuje 1,7 miliardy korun.

Tagy Chládek a Tintěra Pardubice eurovia Pardubice hlavní nádraží Správa železnic Top
56 komentářů