Oprava trati ze Suchdola nad Odrou do Budišova nad Budišovkou může začít, vlaky nahradí autobusy

Motorový vůz 811 ve stanici Budišov nad Budišovkou. Foto: Miroslav PuchalterMotorový vůz 811 ve stanici Budišov nad Budišovkou. Foto: Miroslav Puchalter

Práce vyjdou asi na 40 milionů korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
T_t

V Polsku se těmto procesům v devadesatkach říkalo wygaszanie popytu… A tohle je kopie jak vyšitá…..

Honza

Nenašel jsem zmínku o traťové rychlosti, zůstane stejná nebo se zvýší?

Revox

No momentálně (za 14 dní) bude měsíc výluka Svatoňovice-Budišov plus soubežně pár dní ty spodní úseky. Vlaky budou jezdit do Vítkova, dále NAD.

M.M

Mohla by vzniknout zastávka Budišov n.B centrum

T_t

Proč, když je zjevně silný zájem to nahradit busem trvale….

M.M

Tak jim řekněte ať tu trať nemodernizuji, když tam nikdo nejezdi? Ted jak bude novy vlaky, nova zastávka by lidi tteba nalákala

František

Autobus v centru stavět bude

Bert

Taky myslím. Předpokládal jsem, že kraj chce vlaky za Vítkovem zrušit, ale když tam chtějí mít nabíjecí bod, tak nejspíš ne a v tom případě by se nová zastávka určitě hodila.

Pezos

Několik let po sobě rozkopat turisticky atraktivní trať na letní prázdniny… Dobrá správa! /s

Ic540

Tak to vypadá že nejen letos o prázdninách ale i příští rok. To zřejmě se bude dodělávat zbytek trati aby bylo nové štěrkove lóže, bezstyková kolej opravy mostků a propustí…

V minulosti se psalo i o nových zastávkách třeba BnB centrum a tuším i Heřmánky obec. Je v tomto ohledu nějaký posun nevíte někdo?

A budou zde také opravená všechna nástupiště na 550 jako se to má dělat teď někdy na 322 trati. Předem díky. Trať určitě potenciál má.

Pavel

Ekonomika vychází tak do Oder. Do Vítkova je to slabší a do BnB jsem býval ve vlaku sám. Jenom možná o těch prázdninách to bylo lepší, ale na denní dojíždění je to strašně pomalý.

Revox

Tohle bych podepsal. Jakákoliv investice za Vítkov je skoro až vyhazování peněz. Celkově ještě bude relativně velká vozba do Jakubčovic do lomu, speciálně až se bude někdy v budoucnu stavět VRT. Už teď ale čistili šturc a připravovali to tam na letošní sezonu.

tomaskislinger7

Mám pro Vás odpověď .
Pracuji na stavbě.
Ano pro některé Lopata.
Mně ten výraz nevadí ani neuráží.
Mám to přesně naopak než většina pracujících.
Dovolenou si vybírám pouze v zimě, a nedá se naplánovat.
Když udeří mrazy, čerpáme dovolenou.
Měsíc Srpen je pro nás ideální, nejsou už ty nejhorší hice, léto je na ústupu.
A proto v 8,9,10 měsíci uděláte nejvíce práce a zároveň si solidně uložíte něco pro strýčka Příhodu.

1769

Kdyby se aspon najednou udelal usek Suchdol – Jakubcovice, aby mohl byt stabilne obsluhovan lom, coz je nejvetsi zdroj nakladni dopravy na teto trati.
Ne, bylo by to moc koncepcni, vyluka kazdy rok je prece lepsi reseni.

182-097

Přesně… Ta trať má už roky hlavně potenciál pro turistický ruch, který by šel hodně využít a rozvinout. Místo toho se taky rok co rok kope pár set metrů kolejí, bez jakéhokoliv zvýšení rychlosti, nebo zlepšení. Nákladní doprava tady už úplně skomírá, což se není čemu divit když jeden z největších kamenolomů v ČR nemůže využívat každý rok po většinu sezóny vlečku (Ale letos už se v tom promítlo i ETCS, kdy je na některé relace levnější to odvézt rovnou po silnici).

T_t

To je všechno hezké, ale pokud je vnitřní zájem tu trať odepsat (jakože zjevně je, jinak by to nedělali jak to dělají…) , tak je přesně toto likvidační pravidlo číslo jedna. (Aby se následně zcela prokazatelně mohlo říct, že tim vlastně nikdo nejezdí…..)

Stráťa

Co v té oblasti je tak turisticky atraktivní aby ty davy turistů neodvezl autobus?

Aaabbb

Další trať, kde je v poslední době mnohatýdnová výluka rok co rok… to to opravdu nejde udělat najednou, není síla, která by k tomu Správu železnic donutila?

T_t

Ale právě naopak, když tam ti lidi furt jezdí, tak je prostě použít jiné páky, jak tem lidem vysvětlit, že auto bude fakt lepší …

Kubrt

Počítá se u těch linek S8, S33 a S34 s nějakým spřahování/rozpojováním po trase, nebo budou jezdit na střídačku? Děkuji.

Tom

Při spojování by vznikaly dost velké prostoje, pokud se nespojí bude ještě více zabitá dopravní cesta. Jsem dost zvědavý jak si to na kraji nechají udělat. Už teď to ze Studénky (Ostravy) jede občas co 5 minut (Hranice, Mošnov, Veřovice), pokud se přidá ještě Jičín a Budišov a všechny pojedou na R8… Já osobně bych ocenil nějaký rozumný takt Suchdol Ostrava (co 30 minut).

František

Automatické spřáhlo v tomto století asi nebude, je příliš inovativní.

Tom

Automatické spřáhlo je sice fajn, ale stejně to znamená nějaký posun z Budišovského nástupistě, nebo od NJ a ten posun rozhodně nebude za dvě minuty.

No comment

Vzhledem k tomu, jakou má škodovka historii s (ne)kompabilitou jednotlivých řad panterů, tak není zaručené, že ty dvě série baterek vůbec půjdou spojit 😆

Ondra K.

Dodání prvního a posledního Pantera bez baterek pro ČD dělí přibližně 12 let. Zvlášť, při dnešní rychlosti vývoje v oblasti elektroniky, mi připadá poměrně logický, že se jednotlivé řady mezi sebou liší.

Slezan

Tipnul bych na střídačku S33 a S34. Rozpojování v Suchdole je technicky a časově náročné. Aby jely po koridoru dva za sebou, je neefektivní.
To spíš spojit S33+S8 a S34+S8 a rozpojovat ve Studénce.

Hugo s.r.o.

Jo a rovnou pantery tři a třetí by mohl letět na Veřovice 🙂