umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Oprava trati u Horažďovic má za sebou první etapu, chystá se rekonstrukce stanic

Nádraží Žichovice na trati číslo 185. Autor: Jitka Erbenová (cheva) – Vlastní díloTento soubor byl vytvořen v rámci fotografického programu spolku Wikimedia Česká republika.Projekt: Foto českých obcíV něm spolek podporuje fotografy, kteří fotí pro Wikimedia Commons., CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=18799517
Na tuto stavbu naváže rekonstrukce stanic Horažďovice, Velké Hydčice, Žichovice a Sušice

Správa železnic dokončila první etapu kompletní obnovy železniční trati mezi Horažďovicemi a Žichovicemi (č. 185) na Klatovsku.

Během šesti týdnů byly opraveny propustky a vyměnilo se přibližně 2,5 kilometru železničního svršku (pražců a kolejnic). Nově je zde bezstyková kolej, která zajistí plynulejší jízdu vlaků. Stavební práce na zbývajícím úseku (cca 3,5 kilometru) budou pokračovat příští rok. Celkové náklady přesahují 130 milionů korun.

„Oprava části trati Horažďovice předměstí – Klatovy, kde mezi stanicemi Horažďovice a Žichovice dojde v mezistaničních úsecích ke kompletní obnově železničního svršku, opravě mostních objektů a úpravě přejezdů, patří v současné době mezi naše stěžejní opravné akce. Začali jsme letos a budeme pokračovat ještě v příštím roce,“ uvedl ředitel Oblastního ředitelství Plzeň Správy železnic Radek Makovec.

Zásadním bodem druhé etapy prací bude zejména oprava ocelového mostu přes Otavu u Horažďovic. Při ní se z mostu odstraní starý nátěr tryskáním, následně se aplikuje nový antikorozní, dojde k výměně mostnic a instalaci nového dilatačního zařízení. Stavební činnost bude pokračovat dále až do Žichovic, v celém úseku se vyčistí štěrkové lože, položí nové betonové pražce a bezstyková kolej. Oprava se dotkne i dvou železničních přejezdů.

Stavební práce si vyžádají omezení provozu vlaků, hlavní výluka je naplánovaná na období od 13. srpna do 7. října 2021.

Na tuto stavbu naváže rekonstrukce stanic Horažďovice, Velké Hydčice, Žichovice a Sušice, které podle Správy železnic nově umožní bezbariérový přístup cestujících pomocí centrálního přechodu nebo změnou konfigurace kolejiště.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondra770

Na téhle trati potřebuje rekonstrukci úplně jiná stanice – Malonice. Ten paskvil co tam zbyl a díky kterému se místní nákladiště dá obsluhovat jedině z Kolince je akorát tak k vzteku. Máte ložený vozy na kopci ale protože je nejde objet stáhnete je do údolí jenom proto abyste je za chvíli rvali zpátky nahoru…

libor

Je to sice lokálka, ale tato lokálka má smysl (aspoň tedy do Hora – Sušice)

Adam Stahl

Takže Horažďovice, Velké Hydčice, Žichovice a Sušice podlehnou moru jménem modré zábradlí? 🤨

Vašek

Mám stejný názor. Takové nádherné budovy budou pod úrovní nástupišť a omotány příšerným zábradlím. Brrrrr.

Občan

Jen další krok k tomu, aby zde jezdil soukromník. Začneme s výlukou, něco opravíme, vysoutěžíme tak, aby to vyhrál soukromník a začneme s velkou rekonstrukcí, aby si obyčejný člověk myslel, že musel někdo přijít a tu naší dráhu opravit. A SŽ jen bude přikyvovat. No ještěže se dá dnes jezdit autem, protože toto není už naše zeleznice, ale taháme sem šroty ze zahraničí, nestačí ty naše šroty.

švestka

Je to spiknutí!

Juraj

Právě. Ty seš taky šrot, stejně jako to s čím jezdíš. HOWGH.

Jan Sůra

Ty pravidelné výluky na Plzeň – Most nebo na Vláře, to je také krok pro soukromníky?

Haha

Výluky na 160 jsou takové, že tamní provoz je spíš „náhradní vlaková doprava za bus ND“…

Míla

Líbil by se mně koncept protažení osobáků z jižního přes Plzeň a Babiny až do Horažďovic města, popř. do Sušice pomocí hybridních jednotek….nebo alespoň protáhnout dráty z Babin do města Horažďovic a tam teprve přestup na Sušici a Klatovy.

Juraj

Spíš dát dráty z Horažďovic předměstí až do Klatov, když už…

dopravák

„nebo alespoň protáhnout dráty z Babin do města Horažďovic a tam teprve přestup na Sušici a Klatovy“ A zkomplikujete život přestupem navíc všem, kdo z té šumavské trati a na ni nechtějí jet od Plzně, ale od Strakonic! Nevím sice, jak je to teď třeba s vodáky, ale tam je asi větší zájem právě z a do směru Strakonice než Plzeň. A stále se rozrůstá i cyklistika, přičemž přestupy s jízdními koly docela zdržují. Jediným smysluplným řešením by bylo nasazení nějakých „elektrohybridů“ schopných dojet bez drátů z Babin minimálně do Sušice a zpět, protože v Sušici by ten přestup už… Číst vice »

libor

je to tak, ono sice Hora spadají pod Plzeňský kraj, ale řekl bych, že mají blíže k tomu Jčk. jenže v dnešní politické situaci krajů složité téma, jak naplánovat osobní dopravu..

Plzeňský kraj

No právě a kraje nejsou schopny se domluvit v tom, že Plzeňský kraj protáhne svoje dotované spoje max do Horažďovic které spadá pod ně a Jihočeský kraj Max do Střelských Hoštic což spadá pod Jihočeský kraj, tím pádem vzniká komplikace, já bych navrhoval 2 x Regioshark Z Plzně přímo do Sušice, tím spojit Krajské město s. Dalších velkých městem v kraji a Strakonice bych na vlastní riziko kraje spojil panterama s Horažďovicema kam bych dal Dráty

libor

tak ono z Plzně je (už i nyní t oplatí) snad lepší jet rychlíkem na předměstí a přestoupit, než to celé jet osobákem, to by pak dlouhá cesta do Sušice… není to žádní komfort, když to pořád někde staví…

Plzeňský kraj

A hlavně není Žádná návaznost os na osobní na Sušici

libor

tak ono nyní (výluky pačejov) je Os o půl hodiny pomalejší oproti R, takže volba je jasná, ale do budoucna to nebude o nic lepší, hlavně v momentě až s začne stavět druhá kolej Plz-Nep., tak vždy bude lepší jet R, takže úvahy o protažení Os na Sušici jsou spíš na rok 2030+ a pak by to neměl být Os, ale něco rychlejšího (jako jsou nyní Sp Plzeň-Strakonice), třeba spojený vlak Sp a na předměstí odpojit zadek a poslat ho do Sušice a předek pokračovat do Strakonic. ale pak nevím, zda stále není v pohodě ten přestup. řekl bych, že… Číst vice »

MartinS.

Kolik lidí z Plzeňského kraje potřebuje jet do Střelských Hoštic, Dolního Poříčí, Katovic a Pracejovic (celkem asi 2750 obyvatel) a opačně, aby se tam vyplatilo vypravit po železnici aspoň drezínu? Kdo potřebuje jet od Horažďovic do Strakonic může jet rychlíkem. Regioshark z Plzně přímo do Sušice, aby jel pod drátama, když 60 km ze 79 až do Horažďovic jezdí Pantery, to je tedy nápad. Jízdní doba takového osobáku by byla 100 minut. To by mně zajímalo, kolik lidí by tím chtělo denně dojíždět do Plzně přímým vlakem a na cestě strávit minimálně 4 hodiny denně, když s přestupem na rychlík… Číst vice »

Plzeňský kraj

No víte co,ten vlak by stavěl od Horažďovic předměstí v Pačejově,Nekvasovech , Nepomuk, Blovicích a Nezvěsticích, což by bylo využívány hodně, lidí dojíždějí do Plzně i z Sušice

Kalanis

A dráty nebudou? Jedny končí v Klatovech, druhé jsou za Horažďovicemi.

Kalina

Ne, skutečně nebudou, co by tam jezdilo? Byl jste tam někdy? Jezdí tam dosud poloprázdná regionova ve dvouhodinových intervalech. Typická lokálka, kde se objednává osobní provoz už jen ze setrvačnosti s prakticky nulovým přínosem pro obslužnost.

švestka

Soudě dle počtu mínusů si režisti stále myslí, že je to významná odklonová trasa pro noční rychlík z Paříže, který zde jel všeho všudy jednou a už nepojede, protože nejezdí.

Plzeňský kraj

Já tam jezdím často,nejsem z daleka a podle mě by se hodil protáhnout spoj ze Sušice po té 21:30 až do Klatov a z Klatov pak v 23:33 jako návaznost z rychlíku z Prahy a ten spoj v 23:33 by skončil v Sušici

Juraj

A vy se divíte, když jedete radši autem? Sami hrobaři lokálek, buďte rádi aspoň za tu Regionovu 😂😁👏

Plzeňský kraj

Já jsem z nedaleka. A protáhl bych spoj ze Sušice v těch 21:30 něco do Klatov a z Klatov jako návaznost z rychlíku z Prahy v 23:33 do Sušice? Měli by to využití co myslíte,jinak máte pravdu moc lidí tu nejezdí (Klatovy-Susice)

Plzeňský kraj

Já zde jezdím, nebydlím daleko a máte pravdu tolik lidí tam nejezdí,ale popravdě bych natáhl spoj z Sušice v 21:30 do Klatov a pak z r
Klatov v 23:33 z rychlíku od Prahy až do Horažďovic,odkud bych vypravil hned zpět do Sušice ,pro lidi z večírku, bálu, restaurace apod, protože tam večer nic nejezdí, vedoucí z Plzeňského kraje by s tím něco měli dělat

Georg

budte rad, ze to opravujou a netrhaj… mezi susici a klatovy naprosto zbytecna trat.

john334

Zrovna vlak to zvládá i rychleji než autobus, ona silnice z Klatov do Sušice je taky docela mizerná (z Klatov je slušná silnice ten kousek, než se odbočí ze státní silnice). V Sušici je ale problém s nádražím za městem.

ušatá

Tam byla možnost využít vlečky a upravit ji do vhodné polohy co nejblíž města. A také zde obnovit podniky s potřebou nákladní dopravy a uvolnit zdejší krajinu a silnice.

Blacklist

Kolinec a Hrádek u Sušice jsou zcela bezvýznamné stanic e?

MLB

Silnici zde rozhodně konkurovat může, i v současné podobě. Kdyby se to třeba ještě trochu napřímilo: https://mapy.cz/s/gesezegalo … (klikáno zhruba, chtělo by to samozřejmě doladit)

dopravák

Že by průkopnická akce „zubačka i v Pošumaví“?
Jel jste po té (hezké) trati někdy?

Jaaa

Otázka zní: No a? Nevyplatila by se?

Petr Tříska

Ach můj bože, zase nápady od klávesnice, chtělo by to znát místní geografii.

MartinS.

Není potřeba znát místní geografii… stačí vědět, že takové ty šedé čáry s čísly po 50, které se táhnou v mapách se nazývají vrstevnice a označují nadmořskou výšku 🙂 Pak by se to dalo namalovat i od klávesnice 🙂

Jiří Šrámek

A co ten kopec? Proč je tam asi ten závlek? Ano, kvůli převýšení. Z Malonic do Klatov stále výrazně z kopce.

suri

Na dopravním webu bych k tématu čekal i nějakou přidanou hodnotu od autora a redakce, než jen téměř doslovné přetištění tiskové zprávy Správy železnic. U těchto opravných prací se vždy nabízí např. otázka, jestli dojde i ke zvýšení traťové rychlosti, propadům rychlosti, jestli nebude zaveden rychlostní profil V130 apod.

karel

Tady je to takový železniční Blesk bohužel…

Jan Sůra

Možná je na čase nám ukázat, jak se to dělá. Rádi se přiučíme.

Lemmy

Na Blesk to vypadá hlavně čtenářskou základnou 🙂

pamětník

O případném zvýšení TR bych se také rád něco dověděl – v dávnější minulosti tam totiž byla zajímavá anomálie, že v některých mezistaničních úsecích byla v každém směru jiná NTR: v jednom směru 60 km/h a v opačném 65 km/h, Proč tomu tak bylo, nevím, tipuji, že některé předvěsti byly ještě (z minulosti) osazeny na původní zábrzdnou vzdálenost jen 400 metrů (a možná i nějaké KO před přejezdy byly dlouhé jen pro rychlost 60 km/h), ale jiné v opačném směru už (po pozdějších rekonstrukcích) odpovídaly TR vyšší, přičemž směrové poměry umožňovaly jízdu rychlostí aspoň těch 65 km/h (v obou směrech).… Číst vice »

Alf

Tak to nebylo jenom tam, konkrétní tamní důvod nevím, ale třeba my to kdysi měli kvůli rozhledovým poměrům na přejezdech zajištěných jen křížem – z jednoho směru krásně přehledný, z druhého směru zářez tratě.

MartinS.

Já si vždycky říkám, proč se to dělá takhle po etapách? Jeden rok uděláme výluku na 6 týdnů, další rok uděláme výluku na 6 týdnů. Nebylo by lepší udělat výluku na 8-10 týdnů nahnat tam víc lidí a techniky a udělat to celé? Pamatuji si výluky na 026, kdy se to kouskovalo na úseky Václavice-Náchod, Náchod-Hronov, Hronov-Police, Police-Teplice, Teplice-Meziměstí. Pořád nějaká výluka, pořád NAD, jen se pokaždé přestupuje jinde. Přece i pro dopravce i pro cestující by bylo jednodušší si zvyknout třeba na 2-3 měsíce, že se jezdí autobusem místo vlaku a než to kouskovat na několik let.

Jiří Kocurek

„nahnat tam víc lidí“
No polotroky v základní službě nemáte a ostatní za to budou chtít zaplatit. Kromě toho ty lidi musíte zaškolit, nekvalifikovaná pracovní síla vám tam moc nepomůže.

a8n

To se řeší tak, že neuděláte každý rok měsíční výluku na každé druhé trati spadající pod dané OŘ, ale uděláte rozsáhlou výluku na desetině z nich a postupně je prostřídáte. Bohužel k tomu SŽ zatím mentálně nedospěla.

dopravák

A mezitím se na polovině těch zbývajících tratích bude jezdit na dlouhých úsecích roky „desítkou“ – a to bude teprve mezi zdejšími mudrlanty veselo!

Ares

Když si to nechají rozpadnou pod rukama, tak ať se nediví.

Kamui

Polootroky v základní službě sice nemáme, ale máme polootroky v basách (kterým by se ani nemuselo platit).

Ares

I těm se musí platit, sice málo, ale musí.

lokodepo

Protože by to bylo levnější a to DSŽ nechce. I tato oprava je velká finanční lumpárna. Nevyšla ekonomika na celou trať, tak se to takhle rozsekalo na investice, které musí mít kladné ekonomické hodnocení, a na opravy, u které stačí výjimka, která přikryje jakoukoliv částku.

ušatá

Asi snaha dostat konečně ty protivné cestující ze železnice a rušit a rušit.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast