Oprava tratě odřízne na měsíc dolní Žižkov od tramvajové dopravy z centra

Seifertova ulice v Praze na Žižkově. Pramen. IPR PrahaSeifertova ulice v Praze na Žižkově. Pramen. IPR Praha

Na měsíc bude obousměrně přerušen tramvajový provoz mezi zastávkami Hlavní nádraží a Husinecká.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jenda

Linka 36, na kterou se níže nadává, podle mě odlehčí náhradní autobusové dopravě, která bude většinu dne kysnout v kolonách. Obyvatelům okolí Ohrady totiž zprostředkuje rychlý přestup na metro A (na Želivského zastaví přímo u vchodu do metra), takže je šance, že aspoň část z nich pojede do centra tudy, místo přebíhání z tramvaje do autobusu a zpátky do tramvaje.

Y.K.

No koukám, že už si musí testovat náznak stavu s linkou 19 a nadělat v chaosu chaos větší než je nutný, přetrasováním linek 13 a 16. To fakt nemohli počkat po výluce, aby alespoň částečně bylo tušit, co kam jede, bez studování map? Propojení 9 s 15/26 je logické, ok. Zkrácení 5 je logické na Bílou labuť 13 odkloněna na Želvě ze Strašnic k vozovně Žižkov? Hm, proč? To by mě zajímalo. 16 odkloněna na Želvě z Palmovky a Lehovce do Strašnic a ÚDu? (nešla prodloužit l. 13?) Linka 36, odtud vítr fouká, jakoby 19, ale jede jinam než pojede… Číst vice »

Jan

Já doufám, že se Pražané naučí používat IDOS nebo PID lítačku a hledat si spojení pro aktuální cestu. Uvidí různé možnosti dopravy včetně aktuálního zpoždění spojů. Ideální by byly ještě elektronické sloupky s jasně viditelnými odjezdy a aktuálními výlukami, příp. mimořádnostmi.

Dachs

Ne, tohle budou Pražané vnímat jako kvedlání a budou nadávat. Statisticky vzato, Pražan si pamatuje pár svých linek a očekává, že se mu s nimi nebude kvedlat. Výluku pochopí, ale nepochopí, proč se mění trasy linek výlukou nedotčených. Tohle je jenom trapný test (víme čeho) – jak píše Y.K.. Aplikace Pražan v denních hodinách nepotřebuje, neboť většina linek jede tzv. skoro každou chvíli. Mírně akční Pražan (tedy ne každý) umí improvizovat, popojede prvním spojem, co přijede, a pak si přestoupí na jinou (pro něj známou) linku v požadovaném směru. Šotouš už aplikace nebo elektronické tabule nepotřebuje vůbec, vše zná zpaměti.… Číst vice »

realista

To by ovšem ten IDOS musel fungovat tak, jak potřebuje uživatel, a ne tak, jak si tvůrci IDOSu a zadavatelé dat právě zamanou – a než, že než najdu to, co mi vyhovuje, tak mi mezitím tři použitelná spojení ujedou..

Facepalm

No jestli vám nalezení spojení v libovolné aplikaci trvá tak dlouho, že vám ujedou tři spoje, pak asi bude nějaký problém v mezičlánku mezi mobilem a chodníkem…

Martin

Uprime na mobilu je to peklo, nez neco vyhledate situace se zmeni a navic vam ujede spoj, ktery jste si overovali, zda vyjde,… Mate ale pravdu, ze by to mohlo byt privetivejsi a snazsi na vyhledavani a el. info by se na zastavkach hodilo… rozhodne bych uvital lepsi propojeni s vlaky a take lepsi provazanost s dopravni situaci a zpozdenimi (delka jizdy se u bus, a nekdy i tram meni behem dne),… Me treba spojeni mezi Vysocanskou a Hostivari nabizi vzdy alternativy z ruznych mist, od O2 areny na Liben + vlak, metrem na Vysocanskou a bus a metrem na… Číst vice »

Juraj

Na FB Ropid přímo psal:
> Tentokrát moc možností řešení nezbývalo, protože nyní se trvalá změna na základě rozhodnutí magistrátu děje bohužel uprostřed této výluky. Takže výlukové opatření muselo co nejvíc vyhovovat tomu následnému, aby tam bylo co nejméně změn. Bohužel do této výluky pak vstoupí ještě jedna, na Zahradním Městě, takže to DPP musel při přípravě zohlednit.

Zdroj: https://www.facebook.com/prazskaintegrovanadoprava/posts/5648929825179929?comment_id=5667394433333468&reply_comment_id=5669751439764434

Y.K.

Vida, díky, na facebook se sice nepodívám, ale citace stačí. Úřední šiml řehtá, formální věci (daný termín změny) mají přednost před praktickými.

M M

No nevím, já jsem z Brna a pamatuju si, že v Praze se nikdy oproti Brnu spolehnout na číslo linky, pokaždé když jsem přijel, tak dané číslo jezdilo někam jinam

Y.K.

Nikdy bych neřekl, ale od první velké šarády někdy před 10 lety, nebo kdy to bylo, pak už nikdy. 🙂 Tenkrát najednou všechno bylo jinak, pak to moc nefungovalo, tak se to přemíchalo zase jinak, pak metrolinky (zapomenuté), pak svazky (dnes rozvazované). Ani Google nedokáže mít aktuální linkové vedení, co teprve ti co mapy tisknou. 🙂

Frantík

Mě tak ještě napadlo, že 13 jezdí v sólech, takže je potřeba na ÚD dostat něco většího (místo 5). Ovšem pravda, stačilo by udělat 36 v trase Nádraží Hostivař – Depo Hostivař – ÚDDP.

mirek

Celý měsíc jen na opravu?! V Táborské za dva měsíce postavili novou trať od základu.

Radek

Zajímavější je spíš to, že dojde ke znovunapojení kusých kolejí v Opletalově.

Jan

Já moc nechápu tuhle snahu zužitkovat desítky let staré a vykotlané kolejnice v délce celých sto metrů a s prastarými výhybkami, které budou muset být stejně vyměněny za nové s dálkovým ovládáním. Ty jsou tam dobré jen proto, aby mohla formálně proběhnout oprava (=kompletní rekonstrukce) staré tramvajové trati.

On.

Mají posloužit při náhradní tramvajové dopravě při víkendových uzavírkách stanice Florenc C z důvodu opravy stropní desky.

dejf

Spíš bych to viděl tak, že tam vrznou výhybky když už je to rozkopaný a pak se na to jenom napojej. Nakonec proč ne, ty výhybky stojí „pár korun“ a furt je to lepší než tam za pár let jenom skrz tuhle akci na měsíc zastavit dopravu. Už aby tam ta trať byla, aspoň to trochu odlehčí Ječný.

realista

To je to asi nejpodstatnější: založit odbočení na (obnovenou) TT okolo hlavního nádraží je asi tím nejen (pro budoucno) nejdůležitějším, ale asi i časově nejnáročnějším, co celkovou délku té výluky ovlivňuje. A pak má asi také významný vliv nekolejová doprava v okolá křižovatky Bulhar.

Paxel

To bude moc prima v souvislosti s tou uzavírkou Koněvovy ulice. Plánovači se zase vyznamenali.

Jan

Koněvova se opravuje po kouskách už snad dva roky a tato trať už potřebuje údržbu, tak se to holt sešlo. Taky bych to radši viděl na prázdniny, ale asi tam má dopravní podnik jiné plány a počet pracovníků je omezený. V roce 2024 proběhně komplet rekonstrukce Seifertovy, tak už budeme rádi že je ta Koněvova konečně hotová 🙂

Juraj

Opravovat se bude až úsek od Husinecké dolů, takže v nejužším místě se to Seifertovy moc nedotkne.

N.F.

Ta trat byla zgruntu rekonstruovana pred nejakymi 10 lety, to uz je ve stavu vyzadujicim generalku? A za druhe, to s tim neslo pockat jeden mesic, az vypadnou deti/studenti z mesta a napor na X9 bude nizsi?

dejf

Tak rozjezdy do kopce, pískování a jízda v oblouku spolu s intenzitou dopravy ty kolejnice smetou raz dva. Už dva roky zpátky sem na ně čuměl a říkal si že je pomalu na čase to začít řešit.

Martin

Spis by me zajimalo, zda tam daji mazace okolku, tak aby se snizilo opotrebeni, podobne to udelai na Balabence (oblouk Na Zertvach/U Balabenky)

dejf

No v totální smrti sou především kolejnice směrem na olšanskou, kde ty tramvaje při rozjezdu pískujou jako o život a vypadá to tam jako na sahaře. Myslím že jsou spíš radši že se ten písek netahá dál a tak se tam nemaže. Jenom můj soukromej odhad.

Jan

Úsek Husinecká – Hlavní nádraží se dělal v roce 2004 při příležitosti výměny železničních mostů, to už je 17 let. Jestli se dělala nějaká velká rekonstrukce před 10 lety, o tom teda nevím. Navíc je to jeden z nevytíženějších úseků. Jezdí tam 4 linky, z toho devítka po 4 minutách ve špičce. A ten podjezd magistrály s obloukem u nádraží, kam při dešti teče všechna voda a jezdí se nahoru dolů už si obnovu fakt žádá.

N.F.

Já si určitě pamatuju několikaměsíční výluku někde po r.2007, ale možné je, že tehdy byl dělán jen úsek od Husinecké nahoru.

Pražec

Hurá, zmizí další BKV panely.

Pražec

Jaj, to jsem se asi unáhlil.
Ono to vypadá, že ty panely jen zaflikují.

Jan

BKV panely zřejmě mají dožít do plné rekonstrukce Seifertovy v roce 2024. Ale naspod k nádraží bych taky dal hned W-tram.

Vít Jůza

V dolním Žižkově je tramvaj zrušena už skoro půl století, a zatím se neobjevují zprávy, kdy by měla být obnovena.

rychlodráha

Nojo, ale vysvětlujte tu, kde je dolní Žižkov… I když. Někdy se o dolním Žižkově mluví jako o všem, co je od Želivského do centra.

Jan

Dolní Žižkov beru vše na západ od Jana Želivského a horní Žižkov naopak na východ až po Spojovací, prostě polovina Prahy 3. Někdo může tvrdit že je to od Olšanského náměstí dolů, to taky beru a v této oblasti právě bude výluka. Bydlím hned u Vozovny Žižkov a je vtipné, když někdo tvrdí že tam už Žižkov není 🙂

rychlodráha

A pak jsou tradicionalisté, kteří dělí Žižkov na dolní: Tachovské náměstí a okolí a horní: kolem Viktorky (RIP).

realista

Ne „kolem Viktorky“, ale spíše až nad Viktorkou (okolo kostela a směrem k Olšanům a k Vinohradům). Ale tvrdit, že „horní Žižkov“ je až ta část na východ od Želivského ulice, je pitomost – to už je v podstatě spíše Vackov a Jarov než „klasický“ Žižkov.

Martin

Bohuzel…

Gwann

a jak by to na husitské a koněvově té šalině slušelo….

Olda

Jsou úzké. Spíš využít cyklostezku Vítkovským tunelem.