Oprava Špindlerova mostu přes Labe v Roudnici může začít, kraj vybral zhotovitele
Most Ervína Špindlera v Roudnici nad Labem. Foto: Jacquesverlaeken / Wikimedia Commons
Vítěz soutěže má na opravu 39 týdnů.
Vítěz soutěže má na opravu 39 týdnů.
39 týdnů rovná se celá jedna stavební sezóna bez prosince, ledna a února. Zajímalo by mě jak vážili toho stavbyvedoucího…
Ten, který by to měl šéfovat, teď přes léto přibral na 118,5 kg a díky tomu to klaplo. 😀
Most hlavne neplni svou funkci kvuli svym proporcim, v podstate na nem chybi 3-4 metry na sirku. Idealni most pro toto misto by umoznil rozumny provoz cyklistu a pesich. Predpokladam, ze se tak nestane a dopadno to jako na moste Franze Josefa v Litomericich, kde cyklisti stejne jezdi ohradce pro pesi.
Tady je jen piktokoridor. I pouhé chodníky s povolenou jízdou na kole by pomohly. Třeba to lze.
Cyklista nemá na chodníku co pohledávat a ohrožovat chodce, má se řídit zákonem o provozu na pozemních komunikacích, jak ostatně všichni vědí.
V Roudnici je plánováno dokončení obchvatu s novým mostem a tento historický most přestane pro tranzit sloužit.
Chodník s povoleným vjezdem cyklistů jsem samozřejmě myslel, tak klídek. Vše v spuladu s pravidly. Navíc jsem připsal Pokud to jde. Čímž je myšleno, pokud jde o něco rozšířit, protože nyní jsou opravdu úzké.
Za 100 MKč toho moc nerozšíří, to bude jen takové šolichání..
Já s Vámi sice souhlasím, že na chodníku, kde to není nějak explicitně dovoleno, nemá cyklista co pohledávat (a také se kvůli tomu dost často třeba u nás v Praze s takovými „takycyklisty“ hádám – nejhorší jsou v tomhle ohledu asi různí cyklokurýři – jestli ti se bojí do provozu, měli by si najít jinou práci). Sám toho ale také najezdím na kole docela dost, nemám problém jezdit i v hustém provozu (v Praze třeba po Plzeňské, někdy i po magistrále). Ale zároveň celkem chápu, že dost cyklistů se zrovna na takové místo, jako je tenhle most v Roudnici bojí… Číst vice »
Během pár desetileti je tam
Je celkem málo známou informací, že přesně v těchto místech stával třetí kamenný most v Čechách (po Juditině a kamenném mostu v Písku) a teprve první kamenný most přes Labe. Byl tedy starší než Karlův most. Postavil ho mezi lety 1333-1340 biskup Jan IV. z Dražic, zničen byl za 30. leté války Švédy.
Tahle informace mě vždycky fascinovala. To náhlé snížení životní úrovně, když 300 let most máte, a pak najednou 300 let ne…:D
V Avignonu na tom byli podobně.
Ale notak, zničit silniční most, to vám tady vysvětlí, že je to vlastně obrovské plus…
to znamená, že byl postaven ve stejné době jako dosud stojící most v Rabštejně nad Střelou.
Děkuji za informaci, tento most jsem neznal.
Rabštejnský most má myslím 2 oblouky, je poměrně impozantní, ale přece jenom je to menší stavba. A těch ještě menších by se našlo jistě vícero i takto starých.
Ale přes Labe se udává kamenný most z časů Jana Lucemburského (dnes jen zbytky) u obce Byšičky. (Já mám zato, že byl možná smíšené stavby (kombinace se dřevem), ale na mapách se o něm píše jako o kamenném.)