Oprava sedlčanské trati za 114 milionů finišuje, dostala ocelové Y pražce
Rekonstrukce trati Olbramovice - Sedlčany. Pramen: Swietelsky Rail

Práce mimo jiné zahrnují sanaci skalních zářezů mezi Červeným Hrádkem a Sedlčany a výměnu železničního svršku.
Písmo na ceduli s názvem zastávky snad nemůže být větší. Vrchotovy Janovice. Celá zastávka je vlastně obří cedule, asi pro slepé. Ukázková definice vizuálního smogu. Jako, sláva novému grafickému manuálu.
A nešel by zavést rychlostní profil v150? Nebo je tam nějaké další omezení oproti v130?
A nehraje tam třeba roli délka vzestupnic / přechodnic? Aby pak ta nová poloha koleje byla vůbec ještě na tělese?
Traťová rychlost zůstane stejná nebo se zvýší
Myšleno jako otázka
prý až 160km/h, ale pouze klopidla, a jelikož zatím u nás není schválené klopidlo na naftu ani jako hybrid, tak se zůstane u klasických až 80 😉
… s průměrnou rychlostí AŽ 45km/h
A není to málo Antone Pavloviči?
na české poměry akorát, není třeba trhat rekordy…
Opět rekonstrukce zcela bez ohledu na cílový grafikon. Časové polohy vlaků na trati 220 jsou stabilizované a při špičkovém hodinovém intervalu s křižováním ve Štětkovicích nevychází přípoj na rychlík v jednom směru vždy o 5 minut. Po rekonstrukci zrovna tak. Kdyby místo redukce Sedlčan radši vložili dva samovraty ve Vrchotových Janovicích, mohl ten přípoj být. Lepší by samozřejmě bylo, kdyby kraj přestal trvat na rychlém přímém Benešově a jezdilo se v Olbramovicích přímo k rychlíku, to by byly přípoje v obou směrech (byť na Budějice volněji, ale to je OK) celý den. Vůbec má v téhle oblasti objednatel slabost pro… Číst vice »
Nejlepší by byl Sp Praha – Olbramovice – TA (od cca Čerčan zastávkově) v prokladu se Sp Praha – Olbramovice – Sedlčany (i kdyby dočasně přestup) a rychlíky by to pak mohly projet a tím zrychlit své nosné relace. 😉
Můžete mi říci, pro koho takový vlak je? Nehledě na to, že musíte dimenzovat kapacitně na přípražský úsek, ale vozíte tím pomalý vzduch do Tábora. Plus tedy když v prokladu, jak často tam chcete jezdit? Olbramovice celodenně v půlhodině? Ty potom projedete R úplně, aby nebylo možné z Voticka dostat rychleji do jižních Čech? Přímý vlak i přestup na stávající infrastruktuře (bez nové trati do Benešova) Sedlčance prodlužuje jízdní doby, varianta s přestupem ještě více (dnes je přestup na rychlík). Abyste dojel do Sedlčan, musíte se předjíždět dálkovkou. Takže je to dražší, ale zato zhoršení. Máte ti promyšlené, to nemohu… Číst vice »
A je cílový grafikon vůbec někde někým definován?
Dobry pocin, nicmene nechapu, proc se nebudou delat zavory i v Sedlcanech
Hm, na to že je to na železnici tak to nestálo až takový balík…
Na té trati ve stávající stupě s rychlostí nikdo mnoho nenadělá a novou rychlejší stopu nemá smysl hledat, protože by výstavba nové trati v této hrbatině byla neúměrně nákladná. Jsou to samé oblouky a jejich poloměry jsou malé, ale těch možná 10 km/h navíc, které by z toho aspoň někde bylo možné vyždímat, by mohlo mít aspoň malý psychologický efekt – nic víc. Ale přesto bych tu trať nezatracoval. Budou-li tam jezdit nízkopodlažní svižnější vozidla, pak aspoň vyšší peróny s bezbariérovým přístupem budou určitě přínosem. Trochu mě ale překvapuje, že když už rekonstruují i kolejiště a peróny v Sedlčanech, neposunuli… Číst vice »
Jestli jde o typickou lokálku, tak tam je spousta oblouků na 50, po novu na 55 km/h. Laicky řečeno. Takže minimální rychlost tam může být 55, přes novější výhybky do křiva 50. V ostatních úsecích to bývá tak na až 70. Též lze samozřejmě zrušit nižší rychlosti kvůli absenci PZZ a nedostatečnému zabezpečení výhybek.
Právě proto by při opravách a modernizacích takového rozsahu mělo být automatické a povinné zavádění rychlostního profilu V130, díky kterému se dá z trati vyždímat o mnoho víc. On platí známý fakt, že právě zrychlení o 5-10 km/h při stávajících nízkých traťových rychlostech kolem 50 – 60 km/h přináší zkrácení jízdních dob o mnoho větší než přirychlostech vyšších. Výmluvy na to, že je to zbytečné, protože na to nejsou vozidla, dnes už vesměs neplatí nebo v budoucnu platit nebude.
Sranda je, že ono to právě povinné je, jen se to dost často nedodrží.
No ale na Rakovník – Písek ten profil 130 ani 150 teda furt není a nový svršek je tam několik let souvislé budován, a rychlost „N“ vždy brzy po dokončení zvednutá na maximum možného. Proč?
Jak jako, že nedodrží? Jak to, že je přípustné nedodržení?
Což na dolním Pacifiku a Hrbaté je už několik let. Ale jen tam, kde je ten svršek dostatečný, čili aspoň zánovní a oblouky v perfektním stavu. Vždy to vyžaduje kvalitní bezstykové kolejnice, příčnou tuhost (Y-pražce, či kotvy), a často také pružné upevnění. Nikdy se profil „130“ a „150“ nesmí zavádět na rozponových podkladnicích.
V zásadě souhlas – v případě nízkých TR má i malé jejich zvýšení pochopitelně na jízdní doby významný vliv. Ale možnost využití vyšších převýšení neumím kvalifikovaně posoudit: za mých pracovních let se jich téměř vůbec nepoužívalo, protože silná nákladní doprava byla poměrně pomalá a ani pro osobní dopravu nebyla k dispozici výkonná a rychlá hnací vozidla, takže 100 mm byl téměř výhradní standard pro běžnou horní hranici a neumím ani odhadnout, jaký dopad to může mít na geometrickou polohu koleje. Teď už je ale situace úplně jiná než „za mých mladých let“, a tak by i k rekonstrukcím tratí mělo… Číst vice »
Za mě je vzorem rekonstrukce takových tratí podoba Švěstkové dráhy. Tam se sice střídají rychlostníky v rychlém sledu, ale z trati je opravdu vyždímáno maximum. Ve spojení s vozidly typu RS1 (ty nejsou na Švestkové dráze, ale na mnoha podobných tratích ano), které mohou jet podle horních rychlostníků a taková rychlostní cimbuří umí do mrtě využít, pak takto prostavěné peníze nejsou jen vyhozené do kanálu.
Takových míst pro přisunutí nástupišť blíž lidem je po republice spousta. Např Vrchlabí. Taky by mě zajímalo, proč se to nedělá. Proč to obce důrazně nepožaduji? Já být starostou takového města, tak tlačím na využití každého metru kolejí, aby to bylo blíž lidem…
Koneckonců i nedávno rekonstruované Vršovice by byly vhodnější posunout k mostům. Kór, když tam „již brzy“ bude metro…
Nedivil bych se, kdyby lidi, co rozhodujou, neměli žádnou relevantní zkušenost s užíváním hromadné dopravy, takže je to ani nenapadne.
Takových dnes už jinak nevyužívaných, ale pro osobní dopravu dobře využitelných „šturců“ je samozřejmě hodně – Vrchlabí příliš neznám, ale bývala taková třeba Svoboda nad Úpou (než tam udělali ten krytý „přestupní terminál“ – i ten mohl být i blíž k mostu), a klasickým případem jsou třeba Štíty, kde to nevyužití přispělo k likvidaci osobní dopravy úplně.
Dovedl bych si při troše velkorysosti představit i prodloužení přes Mastník až k ulici Luční, odkud už je to kousek k autobusům, a také mnohem blíže centru, například: https://mapy.cz/s/focajavuza.
Nechť kraj a obec prosadí. SŽ nechť je maximálně vstřícná.
Pro ne: pokud už ta kolej v závěru „šturcu“ (= vlečka ?) není využívána pro potřeby nákladní dopravy, tak by to asi i užitečné řešení bylo. Jenže by to byla investice (a ne úplně malá), takže do pouhé rekonstrukce trati by asi bylo možné dostat nanejvýš to, co jsem popsal já. Ale i to by byla úspora cca 100 metrů chůze.
Jenže to máte jeden PZZ a jeden most navíc.
Tedy minimálně 50 milionů
Ono se také nesmí zapomínat, že v době výstavby takovéhle tratě bývaly běžně navrhovány na rychlost 20 nebo 25 km/h. My jsme z nich moderními technologiemi bez přeložek vymáčkli dvojnásobek.
Fakt? Že všechny typické rakousko-uherské lokálky jsou směrově na jednotných 50 km/h.
Zkušenost říká, že pro nevyužití vlaků se trať za pár let zruší.
Pokud je málo cestujících na této trati, přestože přímé vlaky ze Sedlcan dojíždění až do Benešova, tak by mne zajímalo, zda po opravě sedlcanske tratě se změní cestovní rychlost, popř zda by nasazení BEMU jednotek pomohlo jak ke zvýšení cestovní rychlosti, tak i k většímu pohodlí cestujících, což by mohlo počet cestujícich zvýšit.
Pomůže už nasazení RS1
Bez zrušení řízení dle D3 tam bude muset být bohužel nanejvýš 60 km/h.
Blil bych.
Jenže čím tu D3 nahradíte, když je tam cestou třeba křižovat? Spíš je hloupost, že na D3 je (znovu) maximálně rychlost 60 km/h, ačkoli máme už modernější vozidla s lepšími brzdovými vlastnostmi a ani zábrzdná vzdálenost 400 metrů také není na překážku rychlosti aspoň 70 km/h, když na těch lokálkách by se ze směrových poměrů stejně víc většinou ani vytěžit nedalo.
prosím o vysvětlení – jaká je výhoda „Y“ pražců ? díky
Měly by prý nějak držet lépe koleje při tom zahřívání, roztažnost, ale možná me tady zase ukamenují
Pražce Y jsou použitelné pro všechny typy kolejí a tratí a to bez ohledu na jejich rozchod, což je dáno jejich flexibilitou. Jejich výhody jsou však nejvíce využitelné na tratích s obtížnými prostorovými podmínkami a se složitými směrovými poměry, kde se nejlépe projeví tuhost kolejového roštu a vysoký odpor kolejového roštu proti příčnému posunu, což umožňuje zřizování bezstykové koleje i v malých poloměrech oblouků a to bez jakýchkoliv opatření.
Zdroj: https://www.inprovia.cz/y-prazce
Hlavně jejich obrovská výhoda je celkově menší potřebná šířka lože, tj. lepší napasování do ostrých oblouků v obtížných směrových poměrech.
Další výhodou je recyklovatelnost, narozdíl od pražců dřevěných a betonových.
Na místě je prostá elektrizace , rychlost je už na dobré správě
A o kolik se zvýší rychlost ? Předpokládám, jak je u SŽ dobrým zvykem, že nijak. Tak to tedy přiláká davy cestujících.
Není to zvykem. Viz ve středních Čechách třeba trasa Rakovník – Písek useky po výměně svršku za nový.
Rakovník – Písek????
Jo. Před pár dny zvýšená rychlost na až 95 severně od Písku, velmi brzy po výměně svršku za nový. Viz Openrailmap, už to tam někdo dal.
Pokud nedojde k nějakému zvýšení rychlosti tak jsou to opravdu vyhozené peníze…
To opravdu zůstane po rekonstrukci pořád 40-50 km/h? Tomu říkají moderní regionální trať budoucnosti???
Zoufale pomalá trať, jízdní doby nekonkurenceschopné. Jezdím těmi osobáky do Benešova, i jedna 810 je na ní silně předimenzované vozidlo, bohužel. Když je ve vlaku víc než 5 lidí, tak je to dost zázrak, snad kromě špičkových časů.
OŘ Praha, takže „moderní regionální spojení budoucnosti“ bez zvýšení rychlosti nad 50km/h :). Každý jeden Y pražec použitý tímhle způsobem jsou vyhozené peníze z okna.
Nechápu, že tohle vedení SŽ trpí. V jednom OŘ umí v rámci opravy či údržby zavést horní rychlostníky a vytřískat z toho maximum, například v Ústí, a pak tu máme OŘ jako Praha, kde se investují stovky milionů a po opravě není rychlost vyšší ani o 5 km/h.
V OŘ Praha bylo asi desetileté období, kdy se rychlosti nezvyšovaly vyjma totálních modernizací a vybraných optimalizací. Toto období je naštěstí už asi dva roky pryč.
Přesto něčím, proč v obou TK Závodiště – tunel zůstala původní rychlost 75, když to vyhovuje na 100. Takhle se musí brzdit pod kopcem. Ten opravený starý svršek tam tu stovku v pohodě snese.
I v OŘ Praha se zvyšuje. Třeba zrovna před pár dny.
U článků podobného ražení mi většinou chybí přidaná informační hodnota v tom, v čem podstatném dochází ke zlepšení, což je zejména informace, zda se na lokálce tohoto typu doprava zrychlí a o kolik, zda to umožní změnit dopravní koncept, zda se zvýší traťová rychlost a zda dojde k zavedení rychlostního profilu V130, což bych po provedení kompletní rekonstrukce považoval za automatické.
Tady je článek:
https://www.koridory.cz/olbramovice-sedlcany-postup-a-popis-rekonstrukcnich-praci/
SŽ tu opravu ani nemá vyznačenou ve své interaktivní mapě staveb.
A kňů, zase dráze ubližovali a budou ještě víc stavbou D3.
Jak to vidím, měly se všechny podobné vraždy dávno pozavírat a ušetřili bychom si diskuse, spoustu peněz a měli kvalitnější dopravní obsluhu.
Mně chybí informace o tom jak se na tvojem favoritu zvýší maximální rychlost a počet sedadel po generální opravě motoru.
No ale rychlost ve stoupání by se tím trochu pořešit mohla…
Předpokládám, že ty Y-pražce se používají v obloucích s malým poloměrem, nebo ne?
Zpravidla ano.
Tak jestli tohle je moderní regionální spojení budoucnosti, tak to je budoucnost hodně temná.
Asi pořád jedou porovnání s koňskými/volskými povozy … jo dát 50kmh na kole třeba není úplně snadný, ale výrazný posun to fakt není.
Tu modernu u takové traťě spatřují na SŽ asi v zavedení bezstykové koleje, PZS na přejezdech místo stopky a výstražného kříže + nástupiště 550mm
A nádraží, SŽ má jako hlavní předmět činnosti opravu všech nádraží.
Jaký nádraží se tady opravuje?
Je to tak, optimální rychlost regionálního vlaku je cca 120 km/h, pod 80 už se dá hovořit o šnekárně…
Ok, za vaše peníze to nechám postavit klidně i já sám.
Jaaa to myslel ironicky.
Je tam asi 3,7km mezi zastávkami. Na 120kmh se zrychlí po 1388m stejnou vzdálenost trvá zastavení.
Na 120kmh pojede vlak celých 920m
úspora času 1minuty 46s na tento úsek. celkem možná 7minut?
Asi bude problém jinde než v čase a rychlosti
Cože co?